MENU

2,97

Mystery / Thriller

geregisseerd door Stephen Sommers
met Anton Yelchin, Willem Dafoe en Nico Tortorella

Odd Thomas (Anton Yelchin) is een doodgewone jongeman met een buitengewone gave uit een stadje in de woestijn van Californië. Hij is in staat om te communiceren met de doden. Hij zal de stille hints van de doden moeten gebruiken in een poging een massale ramp, die alles en iedereen die hem dierbaar is bedreigt, te voorkomen.

63 BERICHTEN15 MENINGEN

geplaatst op 29 oktober 2013, 23:04 uur, permalink
wat een tegenvallende film, ik had al geen hoge verwachtingen maar vond het verhaal wel interessant klinken maar vond er weinig aan.
Het verhaal opzich is interessant bedacht, het gaat over een man die een soort connectie met de doden heb en kan zien waar de doden gaan vallen..
En daarnaast heeft hij ook nog een relatie met een vrouw die hem steunt.
Maar het hele verhaal is gewoon slecht uitgewerkt, vaag, niet spannend..
Jammer had meer in gezeten

avatar van knusse stoel
geplaatst op 1 november 2013, 16:14 uur, permalink
Inderdaad misten we als lezers in deze film een beetje de Elvis, de veel voorkomende rock&roll zanger in het boek, maar of we dat nu als een leegte in de film moeten beschouwen zoals "eppy" dat doet in zijn recensie?
Veel uit het boek kan je al niet in een film kwijt omdat er uitleg bij moet en dit boek van King is nogal een behoorlijk dikke pil.

Wat de film betreft, deze viel ons niet tegen! Een nadeel is dat er een stem steeds bezig is om Odd duidelijk te maken voor de kijker. Net als men in een boek de lezer de hoofdpersoon uitlegt.
Noemt men in de film een "voice-over"?
Voor de rest een puike film, niet veel op aan te merken. Ook de speciale effecten waren fijn om naar te kijken en aardig bedacht.

Op naar Odd Thomas 2?

avatar van sinterklaas

geplaatst op 2 november 2013, 11:17 uur, permalink
Odd Thomas staat bij geen enkele videotheek in de wachtrij.

avatar van Elineloves
geplaatst op 4 november 2013, 18:43 uur, permalink
Die Anton is wel een talentje zeg. Gelukkig weet hij de film wel naar een iets hoger niveau te tillen, want het verhaal zelf stelt een beetje teleur. Ik had er meer van verwacht. Het is niet slecht, maar er had meer mee gedaan kunnen worden. Het is vrij voorspelbaar en soms een tikkeltje langdradig, dat haalt de vaart er behoorlijk uit.

De verplichte romance werkte nogal op mijn zenuwen, vooral omdat ik dat grietje niet veel soeps vond. Ook de andere personages zijn niet echt indrukwekkend of boeiend.Jammer, want de film had zeker potentie.

Misschien moet ik het boek maar lezen.

avatar van Barry83
geplaatst op 24 november 2013, 0:44 uur, permalink
Geen topper. Maar kan het originele verhaal met luchtige humor daarentegen waar weer waarderen.

avatar van Dutch Ownage
geplaatst op 5 december 2013, 21:26 uur, permalink
Toch wel een aangename verrassing! Vanaf begin af aan heb je gelijk al sympathie voor de hoofdrolspeler en zijn vader en vriendin. De sfeer doet inderdaad veel denken aan Warm Bodies. Ondanks dat het verhaal niet bijster veel om het lijf heeft blijf je toch wel nieuwsgierig naar hoe het in elkaar zit. Ook zit het met de spanning ook wel goed, genoeg om deze film serieus te kunnen kijken, maar wel met een luchtige ondertoon. Voor de mensen die Warm Bodies konden waarderen is dit zeker een aanrader. Het haalt het niveau van die film naar mijn mening net niet, maar doet er niet heel erg veel voor onder.

avatar van Gatvol
geplaatst op 8 december 2013, 21:09 uur, permalink
vond het een vrij goede film..na het boek gelezen te hebben..
Een beetje "The Frighteners" achtig met een beetje Final Destination gevoel..

Had het toch iets anders verwacht..

avatar van Montorsi
geplaatst op 10 december 2013, 9:42 uur, permalink
Logische film van deze tijd. Wil het geen incasher noemen, maar het doet wel erg denken aan recente films als Kick Ass en Scott Pilgrim. Redelijk cartoonesk (al is het hier wat minder uitbundig), vlot gemonteerd, en bestemd voor een duidelijk niet al te volgroeide doelgroep.

Een filmpje dat verder ook nogal te lijden heeft onder de stroom aan semi-gevatte dialogen en hipper dan hip teenager uitstraling en personages. Zo'n film met om de haverklap van die scenes dat het gevaar op de loer ligt maar er gelukkig nog wel tijd is voor een scherpe opmerking en een glimlach. Die vreselijke "Stormy" kon ik maar moeilijk hebben ('Oddie', brrrrr), echt niet te harden zulke personages. Jammer want ik vond dat meisje in Afterschool nog best aardig voor de dag komen.

Het verhaaltje is redelijk standaard, uitleggerig en tegen het eind te sentimenteel, maar als geheel is de film best nog te kijken. Hoewel soms dus wat vervelend allemaal, maar heb me eigenlijk niet verveeld en voor een filmpje met niet al te veel diepgang na een werkdag voldoet het nog wel aardig. Echt goed is het desondanks niet.

Magere 2,5*.

avatar van opa-ben
geplaatst op 19 december 2013, 21:29 uur, permalink
ik heb van deze film genoten. vol verrassingen en een bijzonder einde.

avatar van snarfje5508
geplaatst op 25 december 2013, 12:30 uur, permalink
Odd Thomas is ook een odd movie. Matige acteerprestaties die een vergezocht verhaaltje moet neerzetten. Dat lukt dus niet. Kan er eigenlijk niets mee. Wel positief is het feit dat je de film toch uitkijkt. Vandaar een 2,5 score.

avatar van Willy Wartaal
geplaatst op 16 februari 2014, 12:47 uur, permalink
Nog best redelijk als je rekening houdt met het waardeloze scenario en idem personages.
Misschien een bijzonder einde als dit de eerste film is die je ooit ziet.

avatar van MovieMind

geplaatst op 17 februari 2014, 14:02 uur, permalink
Aardig filmpje...
Zonder verwachting ging ik de film kijken en viel me niet tegen.
Degelijke tienerfilm die vermakelijk genoeg is om eens te zien.

avatar van AmazingPP
geplaatst op 11 maart 2014, 18:48 uur, permalink
knusse stoel: Het is geen boek van King, maar van Koontz. Maar dit even terzijde. Ik wist niet wat ik moest verwachten van deze film en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Ik vond dit een prima film. Langzaamaan wordt het verhaal aan je vertelt, net alsof je een ui pelt, laagje voor laagje. Goed tot redelijk acteerwerk, maar dat mag in dit soort films. Hier zit niemand te wachten op een uitmuntende acteerprestatie lijkt mij. Het einde vond ik dan juist weer iets te zoetsappig, maar al met al heb ik me prima vermaakt met deze film: 3,5 *

avatar van knusse stoel
geplaatst op 18 maart 2014, 16:53 uur, permalink
AmazingPP schreef:

DOMDOMDOMDOM, oh wat DOM van mij, natuurlijk is het van Dean Koontz! Fout van mij, ik haal twee van mijn favoriete schrijvers door elkaar. En ik zag nog iets wat niet klopte, "Op naar Odd Thomas 2?", er zijn namelijk al verscheidene boeken met Odd Thomas dus ik bedoel de 2e film met Odd! Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik de figuur Thomas in de boeken niet zo waardeer en ik heel stiekem hoop dat hij geen belangrijke figuur in de films gaat worden want er zijn veel betere boeken van Koontz die men kan verfilmen. Kom op regisseurs, laat ons genieten!

avatar van umbra
geplaatst op 19 maart 2014, 9:07 uur, permalink
Helemaal geen slechte film, zat wel deftig ineen, goed acteerwerk, alleen mocht het einde dramatischer ivm met de aanslag
ipv steeds zo'n goed eind, buiten het gebleit tussen odd en zn vriendien, verzwakt voor mij het totaal vd film steeds, maar toch een 7/10

avatar van AmazingPP
geplaatst op 22 maart 2014, 17:28 uur, permalink
knusse stoel schreef:

Helemaal met je eens! En fouten worden nu eenmaal gemaakt, daar zijn we mensen voor!

Ik zou graag "Geheugenfout" verfilmd zien worden. Of een goede remake van "Het Franciscus Complot", want daar hebben ze ook bar weinig van gemaakt, vergeleken met het boek!!

avatar van Gang_Star
geplaatst op 9 april 2014, 9:56 uur, permalink
Goede film over Odd Thomas die een gave heeft en daarmee de wereld moet redden. Dit gegeven is op zich niet echt heel bijzonder, maar de uitwerking daarvan is wel interessant te noemen. De film zit vol special effects (die er best goed uitzien) en de film is ook redelijk spannend. Ook de mysterie gecombineerd met het sfeertje wat er hangt zorgt voor goed vermaak.

geplaatst op 14 april 2014, 17:25 uur, permalink
Barry83 schreef:

Sluit me hier bij aan. Prima filmpje om te kijken, geen hoogvlieger maar wel een voldoende.

avatar van Mister_Movie
geplaatst op 19 april 2014, 20:57 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het begon erg goed en na 15 minuten leek het alsof ik één van m'n verrassingsfilmpjes voor dit jaar aan het kijken was.

Maar dan loopt het hopeloos fout. Er gebeurt werkelijk niets interessants meer, als bonus-ergernis krijg je het zwaar overdereven 'romantische' gewouwel tussen de twee hoofdrolspelers, evenals 100 keer de opmerking hoe anders hij wel is (alsof dat niet duidelijk is voor de kijker.Naar het einde toe dan de 'wendingen', maar redelijk goedkoop allemaal.

Toch een teleurstelling.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 14 mei 2014, 19:42 uur, permalink
Doordachte dialogen.

Odd Thomas is een vrolijke, maar eveneens griezelige film van Stephen Sommers. De regisseur van films als Deep Rising, The Mummy en G.I. Joe weet wat popcornvermaak moet bieden. En zo past hij zijn techniek ook toe in deze vermakelijke vertelling over een jongen die overleden mensen kan zien. En jaagt op hun moordenaars. Of hoe je het thema van The Sixth Sense in een ietwat flitsender jasje steekt.

De chemie tussen de acteurs en de gelikte, snelle dialogen tussen o.a. Willem Dafoe en hoofdrolspeler Anton Yelchin maken net dat beetje verschil wat een film als deze nodig heeft. Wat doordachter dan bij doorsnee werk wisselen de woorden elkaar af, hetgeen regelmatig gegrinnik oplevert. Niet dat het een komedie betreft, want spanning en mysterie voeren hier de boventoon.

Wie door in het oog springende goofs heen wil kijken en formulewerk in een geforceerd alternatief maar goed zittend jasje kan waarderen, zal hier zelfs originaliteit in ontdekken. Niet dat dat het toverwoord is (allesbehalve zelfs), maar fris voelt het sowieso aan. De boeken van de beroemde auteur Dean Koontz bieden natuurlijk een fantastische voedingsbodem, maar ook als filmproject is dit meer dan geslaagd.

Zeer goed.

Met dank aan Entertainment One voor het recensie-exemplaar.

geplaatst op 20 mei 2014, 14:16 uur, permalink
Middelmatige film ze.
Ik ben ook vooral blijven kijken vanwege een aantal mooie dames die in de film meededen
Geen hoogvlieger.

avatar van The Director
geplaatst op 30 mei 2014, 21:30 uur, permalink
Dit is de reden dat ik geen B films meer kijk, voor mij echt de laatste, I' m too old for this shit. 2 sterren voor Stormy.

avatar van Corcicus
geplaatst op 9 juni 2014, 18:39 uur, permalink
Een vrij hoog Disneygehalte, en dus eerder voor een jonger publiek, maar geen onaardige film.

avatar van Fryce
geplaatst op 16 juni 2014, 23:54 uur, permalink
Echt heel erg jammer dat dit in een Hollywood sjabloon is gegoten. Had er een uur bij gedaan, had een soort van rust er in gegooid en dan had hij echt geweldig kunnen zijn. Al met al echt niet verkeerd, leuk camerawerk, de cast doet het prima en de het verhaal word best redelijk neergezet. Had wat mij betreft echter een stuk meer ingezeten, Elvis bijvoorbeeld.

geplaatst op 25 juni 2014, 12:51 uur, permalink
zeker geen slechte film.
ik ken het boek niet daar weet ik dus niks van .
maar de film opzich vond ik niet slecht.

avatar van Lord Flashheart
geplaatst op 5 juli 2014, 15:41 uur, permalink
Behoorlijk matig.

Veel mag ik ook niet verwachten van de regisseur van The Mummy (1,5*) en Van Helsing (0,5*). Odd Thomas is wat minder vreselijk, aangezien het in het hedendaagse Amerika speelt en geen last heeft van idiote Amerikaanse interpretaties van het oude Egypte of het Oost-Europa in de 19de eeuw. Naast de leukere setting zijn de personages ook een stuk sympathieker. Redelijk alledaags en niet opgedirkt met allerlei "coole" effecten.

Sommers houdt het dus allemaal wat kleiner; voor zijn doen bijna "less is more". Het komt de film ten goede. Anton Yelchin is sterk in zijn rol als cynische anti-held en als hij eenmaal zijn onderzoek begint, wordt de film best onderhoudend. Enkel zijn vriendin Stormy is aardig irritant, maar aan de andere kant ook zo karikaturaal dat het eigenlijk niet uitmaakt. Willem Dafoe zet verder een degelijke rol neer als vaderlijke politie agent.

De ontknoping valt helaas wat tegen, waar Sommers het toch weer niet kon laten om er wat slechte effecten in te gooien, i.p.v. zijn personages (met name the bad guys) wat meer vorm te geven. Het is goed dat hij de film luchtig wil houden, maar dan hoeft het nog niet oppervlakkig en sfeerloos te worden. Einde voelt toch een beetje als een verlossing. 2,5*

avatar van K. V.
geplaatst op 30 juli 2014, 21:21 uur, permalink
Deze eens geprobeerd en 'k was wel aangenaam verrast door deze film. Visueel zag het er wel goed uit en vlot gebracht.
Qua verhaal zat het ook wel goed en ook wel origineel net als het einde trouwens.
De cast deed het trouwens ook niet slecht.
'k had eigenlijk geen verwachtingen bij deze film, maar 'k vond dit zeker een aanrader, 'k heb me er alvast niet mee verveeld.

avatar van assowise
geplaatst op 4 augustus 2014, 22:42 uur, permalink
De film is ongeveer zo goeed als de hoes doet vermoeden. Wél is de toon, gelukkig, luchtiger.
Odd is natuurlijk een vreemde naam, hij is een vreemde snuiter door zijn gave om doden te zien en alles wat daarmee samenhangt. Het is een leuk gegeven voor een pulpy tv-serie en de film voelt meer aan als een pilot dan iets dat de bioscoop in had gemoeten.

Er zijn veel beroerdere films geweest die wel de bios haalden maar ik snap waarom dit rechtstreeks op dvd is uitgebracht.

Lekker wegkijkertje van RTL 7 niveau.

avatar van Rodger
geplaatst op 10 augustus 2014, 13:17 uur, permalink
Redelijk kijk vermaak,.. Het schommelt een beetje in tussen een romatische film, en een sf film..
Net geen 3 sterren van mij..
2.5 ***

geplaatst op 5 oktober 2014, 19:52 uur, permalink
Goeie film waarin een jongeman zijn paranormale gave gebruikt om mensen te redden van de dood. Een onderhoudend en mysterieus plot. Leuke en soms zelfs spitse dialogen die deze stripboek-verfilming een fris tintje geven. Anton Yelchin en Addison Timlin vormen een leuk duo hier. Wat mij betreft mag deel 2 wel komen.

geplaatst op 5 oktober 2014, 21:21 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Niet meer of minder dan een matige Mystery / Thriller die er visueel nog wel aardig uitzag. Het grote probleem met deze film is dat de hoofdrol wordt vertolkt door sulletje Anton Yelchin (als Odd Thomas) die nergens weet te overtuigen en ook een saaie persoonlijkheid is. Hij leek wel op de ex-schaatser Ben van der Burg in zijn jonge jaren.

Het verhaal was opzicht wel leuk gevonden en hetzelfde geldt in mindere mate voor de uitvoering, maar echt boeiend of spannend wordt het helaas nergens. Ook is het verhaal geregeld aan de flauwe kant en zeker als Odd Thomas samen is met zijn vriendin Penny Kalisto alias "Stormy" gespeeld door de niet onaardige Ashley Sommers, die wel totaal niet kan acteren). Het is ook jammer dat het eerste gedeelte van de film behoorlijk langdradig is en ook ietwat saai en kinderachtig. Na ruim een uur komt het verhaal gelukkig wat opgang en wordt het tenminste nog wat interessant. In het laatste gedeelte zit ook de meeste actie die heel eventjes wel wat weg had van de film "Rampage (2009)", maar dan ook echt maar heel eventjes. Ook geeft het einde nog een ietwat verrassende wending (wel behoorlijk cliché) aan het verhaal, wat wel wat weg had van necrofilie

Als een tussendoortje is deze film nog wel te doen (duurt gelukkig ook maar precies 90 minuten), maar veel stelt het eerlijk gezegd niet voor en dit is ook een film die je weer snel vergeten bent (en dat is zeker niet erg). Op een tweede deel zit ik dan ook totaal niet te wachten.

avatar van Decec
geplaatst op 8 oktober 2014, 11:22 uur, permalink
Een matige fantasie/mysterie/thriller film...
Matige verhaal (flauw)...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Willem Dafoe...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Niet te moeite waard...

avatar van Brabants
geplaatst op 18 oktober 2014, 13:40 uur, permalink
Waar de schoen bij mij in deze verfilming wringt is de manier waarop Thomas met zijn gave door het leven gaat. Thomas is adorabel vanaf het eerste begin en zijn gave lijkt zonder slag of stoot ten alle tijden in zijn voordeel te werken. Zelfs zijn jeugdliefde(een van de mooiste meisjes uit het dorp) staat in haar trouwjurk al om een -ja woord- aan het altaar op hem te wachten. Het maakt het hiermee allemaal wat te gemakkelijk en te eentonig van aard. De vijand in de vorm van Hensley lijkt een veelbelovende en mysterieuze aankondiging van het kwaad, maar het ontvouwt zich uiteindelijk en helaas in een simpele en smaakloze samenzwering zoals we die al menig keer gezien hebben. Ondanks de vrij aardige sfeer(gecreëerd door een goede voice-over) en de geweldige performance van Anton Yelchin mist de film spanning, is het voorspelbaar, veelal oppervlakkig en vaak allemaal net iets te sappig uitgebeeld. Het werk van Dean Koontz wordt door de invulling c.q. verbeelding van Stephen Sommers helaas wat tekort gedaan.