MENU

2,96

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Taylor Hackford
met Jason Statham, Jennifer Lopez en Nick Nolte

Parker (Jason Statham) is een professionele dief die leeft volgens een erecode: steel van de rijken en doe geen mensen pijn die het niet verdienen. Maar bij zijn laatste overval verraadt zijn team hem, nemen zijn deel van de buit mee en laten hem voor dood achter. Parker is vastbesloten ze hun verdiende loon te geven en spoort ze op in Palm Beach, waar de groep een grote overval beraamt. Vermomd als rijke Texaan neemt hij de knappe Leslie (Jennifer Lopez) aan als zijn partner. Samen bedenken ze een plan om de zaak recht te zetten.

avatar van Smugmarty

geplaatst op 7 februari 2014, 21:22 uur, permalink
Ik denk steeds misschien moet ik kijken .... maar dan bedenk ik me dat ik al jarenlang principieel geen Statham films kijk en dat niet wil opgeven voor deze 1,5 uur actie.

Ik vind hem net Seagal maar dan kaal.

avatar van Smugmarty

geplaatst op 7 februari 2014, 21:24 uur, permalink
Ik denk steeds misschien moet ik kijken .... maar dan bedenk ik me dat ik al jarenlang principieel geen Statham films kijk. En verder heb ik helemaal geen principes;)

Ik vind hem net Seagal maar dan kaal.

avatar van tomola
geplaatst op 10 februari 2014, 21:39 uur, permalink
Ik denk het zelfde over statham als jij dan....maar dan moet je toch eens Snatch kijken.
Voor zover ik weet zijn beste film!

avatar van Jozz
geplaatst op 26 februari 2014, 14:35 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een prima onderhoudende actiefilm met Statham. Kijkt lekker vlot weg zonder saai te worden.

Desondanks geen topscore, voornamelijk door de aanwezigheid van Lopez. Ik vind haar best OK, ze heeft in het verleden te laten zien prima te kunnen acteren, maar hier is ze totaal misplaatst. Het is leuk om met J-Lo op de poster te pronken, maar haar personage is dom en irritant; ze voegt werkelijk niks toe.

En oja, die scene waarin Statham zijn eigen hand door het mes drukt en er vervolgens verder mee vecht slaat natuurlijk helemaal nergens op.

avatar van ChristianBenteke
geplaatst op 6 maart 2014, 16:19 uur, permalink
Mooi filmpie, kijken waard.

avatar van Chris0478
geplaatst op 27 maart 2014, 9:49 uur, permalink
Meh, viel tegen. J-lo heeft ook betere tijden gekend. Vick (the shield) ook...

avatar van DutchTakeshiro
geplaatst op 1 april 2014, 20:03 uur, permalink
Parker is een prima actie film, een recht voor je raap film. Statham is zoals altijd weer lekker op dreef. Ik vind hem een van de weinige acteurs die dit soort actiefilms leuk houden. De formule van deze film is wel heel erg bekend maar om een of andere manier voelt het fris aan.

De overvallen in Parker zijn erg creatief bedacht, wat het allemaal net even wat leuker maakt. Het voelt allemaal professioneel aan en je ziet dat je niet echt met kruimeldiefjes te maken hebt. Plezierig om alles zo vloeiend te zien gaan. De knokpartijen zijn weer zoals vanouds, Statham kan zijn lol weer op.

Prachtige locaties ook in Miami Beach. Toen ik in Miami Beach op vakantie was kon ik vanuit mijn hotelraam het grote roze appartementencomplex zien waar Parker tijdelijk zit in de film. Leuk om al die herkenbare dingen te zien.

Over J-Lo's acteerprestaties kan ik weinig zeggen behalve dat ze niet beroerd slecht speelt, is me uiteindelijk nog best wel meegevallen. Statham stelt weer niet teleur maar zal helaas dit niveau niet meer overstijgen. Maar ja, dit is gewoon zijn ding en dat doet hij uitstekend. Dat Britse accent doet het toch iedere keer weer voor mij! Nick Nolte heeft een aardige bijrol als sikkeneurige oude man. Lekkere rauwe stem en een versleten kop.

Prima filmpje voor eigenlijk iedere avond van de week, wederom verstand op nul.

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 3 april 2014, 11:13 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Gewoon zoals altijd geen hoogvlieger maar gewoon zoals ik gewoon ben van statham puur vermaak niet meer niet minder

avatar van lexiepexie

geplaatst op 4 mei 2014, 21:03 uur, permalink
sluit met bij dvdfreak123 aan. lekker wegkijken zonder dat je je verveelt.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 14 mei 2014, 9:10 uur, permalink
Parker is een typische Statham film, die nergens uitblinkt, maar door de goede actiescènes prima wegkijkt. Het bied weinig vernieuwing, maar het vermaakt de volle speelduur.

geplaatst op 28 mei 2014, 20:16 uur, permalink
Parker (heel origineel de naam van het hoofdpersonage) begint als een stevige aktiefilm waarbij Statham meedoet aan een hold-up en vervolgens door zijn teamgenoten wordt verraden. Hierna trekt hij er op uit om wraak te nemen. Maar verrassend genoeg neemt de film op dit punt gas terug en verschijnt de bevallige J-Lo ten tonele. Het geheel wordt luchtiger en kabbelt als een zondagsfilm vooruit. Bij momenten doet de film een beetje denken aan 'Out of Sight', al kan dat komen door de aanwezigheid van Lopez. Tegen het einde schiet Parker weer in gang en de finale is weer zoals een standaard aktiefilm hoort te zijn. Regisseur Taylor Hackford had beter zijn eigen weg gevolgd, het had veel origineler en vooral interessanter geweest.

avatar van Beertje45
geplaatst op 4 augustus 2014, 11:23 uur, permalink
Mijn eerste Statham sinds "Transporter, vond ik erg vermakelijk, en Death race, verschrikkelijk slechte remake van cult classic Death race 2000". De man staat stevig op de benen als het op vecht en aktiegeweld aankomt, maar speelt volgens mij teveel in standaard aktiefilmpjes die doorgaans scenario's hebben die al tot in het oneindige nageaapt zijn. Er zijn vast wel betere films van Jason Statham op de markt, aanbevelingen zijn welkom.

'Parker' is trouwens al de zoveelste remake, of laten we zeggen doorslagje van het eerdere "Point Blank", "Payback" en "Wedlock"... en dan zijn er misschien nog op de markt. Ik had wat meer hand to hand gevechten, vooral toch met Daniel Bernhardt die zelf ook een stevige jongen is met harde vuisten, gezien. Op dat gebied vind ik het nog leuk om Statham aan het werk te zien. De film is te lang van speelduur, mijn zin om de tv uit te zetten was er maar ik denk altijd: straks wordt het nog leuk, maar het duurde nog tot de climax, een paar brutale kills waren het enige positieve aan een wel erg voorspelbaar einde. Jennifer Lopez is een fraai plaatje, maar haar rol is overbodig. De humor die ze probeert te brengen, alsook personage mama Lopez en Statham als halfbakken Texaan was een reden waarom de film veel te lang duurt, vaak oersaai is en de vertolkingen tenenkrommend slecht.

Lekkere plaatjes van J. Lo had het voor mij nog enigzins minder slaapverwekkend gemaakt, maar zelfs dat was er niet bij.

avatar van frolunda
geplaatst op 19 oktober 2014, 0:45 uur, permalink
Onevenwichtige film met een sterke Statham.Vooral de beginscene op de 'Ohio state fair' en de knokpartij in de hotelkamer zijn van hoog niveau.Daartussen toch wat saaie stukken waarvoor Lopez grotendeels verantwoordelijk voor was.Mama Lopez was dan weer wel leuk,vooral omdat ze zo uit Fc De Kampioenen leek te zijn weggelopen.In zijn totaliteit toch wel weer een aardig actie vehikel,zo eentje waar Statham de laatste jaren patent op lijkt te hebben.Parker komt wat dat betreft in de middenmoot terecht.

avatar van pierre18
geplaatst op 8 november 2014, 9:01 uur, permalink
Zonder maar iets vooraf gelezen te hebben over waar de film over gaat, proberen je ogen de film te volgen en word je binnen seconden getrakteerd op (al dan niet verklede) Statham. En dan weet je al hoe de film verder gaat, want Statham staat voor een 'nog meer dan 13 in een dozijn film' . Mijn God weer die Statham, en dan komt Lopez ook nog eens in beeld, kan het nog voorspelbaarder.
Er zullen mensen zijn die dit allemaal geweldig vinden en er maar niet genoeg van kunnen krijgen, maar het is niet aan mij besteed. Je krijgt gewoon alle geweld en actie die je verwacht, daarvoor hoef je natuurlijk geeneens het verhaal vooraf gelezen te hebben. Ben na 3 kwartier afgehaakt. Tot slot; Heerlijk om Nick Nolte weer eens te zien.