MENU

Alternatieve titel: 21 and Over

2,72

geregisseerd door Jon Lucas en Scott Moore
met Justin Chon, Skylar Astin en Miles Teller

De goede student Jeff Chang wordt door zijn twee beste vrienden mee uit genomen voor zijn 21e verjaardag, een dag voor een belangrijk medisch schoolinterview. Wat een avond moest worden met een paar biertjes verandert al snel in een avond van vernedering en volslagen losbandigheid.

geplaatst op 18 juni 2013, 18:42 uur, permalink
1 uit 20 dozijnen

avatar van kuiponok
geplaatst op 18 juni 2013, 23:17 uur, permalink
Mede door de niet al te hoge verwachting van deze film, gelezen de recensies hier, viel deze me gelukkig toch mee.
Het verhaal is natuurlijk simpel en bekend, maar de situaties waren soms gewoon leuk en dit zorgde voor de nodige humor waardoor ik deze film een voldoende geef: 3*

avatar van barcam
geplaatst op 22 juni 2013, 18:08 uur, permalink
Totaal niet meer origineel, daardoor lijkt het veel te veel gejat van The Hangover, American Pie en Roadtrip. Ook geen enkele binding met de irritante hoofdpersonages in deze platte Amerikaanse komedie. Hier en daar wat grappige over de top genante situaties maar daarmee red je nog geen film. Flauw amusement.

geplaatst op 23 juni 2013, 15:36 uur, permalink
Zeer matige film, natuurlijk veel bizarre praktijken, maar die komen allemaal zo geforceerd over dat het totaal niet geloofwaardig overkomt. Ze lijken veel van die situaties puur erin gezet te hebben om voor wat onderbroekenlol te zorgen, maar ik vond het allemaal compleet waardeloos.

Heb hem nog wel kunnen uitkijken, maar meer wil ik er ook niet over kwijt...

avatar van Noodless
geplaatst op 23 juni 2013, 16:00 uur, permalink
Honey Blossom schreef :
21&Over is een redelijk vermakelijke film, van de makers van The Hangover. De hele film gaat over één nacht, waarbij twee vrienden, Jeff Chang, de verjaardag van zijn leven willen bezorgen, since he turned just 21. Helaas heeft Jeff Chang de volgende ochtend een belangrijke interview.

Dus, wat krijg je dan: 3 jongens, die feesten, zuipen, kotsen, high worden, veel lol hebben en daardoor in benarde situaties terecht komen. Ondertussen zijn ze natuurlijk ook niet vies van het vrouwelijke schoon.

De film had enkele hilarische momenten, waarbij ik echt moest lachen. Ik vind het verhaal van Jeff Chang trouwens wel erg stereotype, maar goed.

Kan me hierin vinden, al vond ik de momenten met echte goede grappen maar sporadisch aanwezig. Gewoon kort gezegd : redelijk vermakelijk 5/10

geplaatst op 26 juni 2013, 12:02 uur, permalink
Ik vond deze film bijna lijken op een youtube-filmpje waar iemand de beste scenes van een aantal top-komedies bij elkaar heeft geplakt. Stukken American Pie, Beerpong, The Hangover, Roadtrip gevolgd door elkaar. Mijn verwachtingen waren al niet al te hoog, gezien het cijfer en de reacties op deze pagina. Ondanks dit wilde ik deze film alsnog uitproberen, aangezien ik best wel houd van droge flauwe komedies. Helaas had deze film niks origineels, en naast een aantal keren glimlachen vond ik er weinig aan.

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 29 juni 2013, 16:59 uur, permalink
Best leuk.

Tuurlijk werkt het in je nadeel als je adverteert met de makers van Project X, aangezien die schoenen te groot zijn om te vullen. Toch kleurt 21 & Over net iets minder binnen de lijntjes als veel genregenoten. Fijne cast, af en toe zeer geslaagde situatiehumor en wat snedig geschreven lines. Ook moralistische valkuilen worden vermeden en er wordt gemikt op pure fun. Fijne wegkijker maar verder blijft er ook vrij weinig hangen.

avatar van Moviestar1979
geplaatst op 1 juli 2013, 17:08 uur, permalink
21 & Over is een standaard tienerkomedie die werd geschreven en geregisseerd door het duo Jon Lucas en Scott Moore.
Misschien dat hun invalshoek een Hangover-film voor pubers was.
Voor velen is het een mix van humor uit American Pie, The Hangover en Project X.
Het eindresultaat is niet slecht, maar ook niet origineel.

Jeff Chang wordt 21 jaar, en krijgt z'n 2 beste vrienden Casey en Miller over de vloer.
Dit alles 1 dag vóór een belangrijk schoolinterview.
Jeff heeft een strenge vader, en ziet zich genoodzaakt om thuis te blijven zitten.
Zijn vriend Miller weet hem echter over te halen om een avond flink te zuipen en lol te trappen.
Dit kan uiteraard niet lang goed gaan.

Helaas is niet alles even goed in deze film uitgewerkt.
Mocht je echter een fan zijn van tienerkomedies, dan zou ik deze zeker eens een kans geven.

3,0 *

geplaatst op 2 juli 2013, 9:28 uur, permalink
Het grappigste van de film is dat ze hem de hele tijd Jeff Chang blijven noemen ipv Jeff.

avatar van gillie24
geplaatst op 4 juli 2013, 9:50 uur, permalink
kos schreef:

Als dat het grappigste aan de film is, is het meteen een dikke spoiler, Kos!

Je berooft de mensen hiermee van een heleboel lol door dit al weg te geven.

geplaatst op 8 juli 2013, 9:11 uur, permalink
Had er veel van verwacht, de trailer zag er leuk uit. Misschien 2 keer gelachen en meer was het niet

avatar van underground

geplaatst op 27 juli 2013, 18:49 uur, permalink
Toch benieuwd hoe hij is

Vanavond maar eens gaan kijken

geplaatst op 2 augustus 2013, 10:33 uur, permalink
Leuke film! Je houd er van, of je vind er niets aan. Deze film deed mij behoorlijk denken aan the hangover. Prima gek vermaak dus!

avatar van Daan258
geplaatst op 21 augustus 2013, 1:56 uur, permalink
Leuk filmpje.
Prima mee vermaakt, niks mis mee.

avatar van Cleanshot
geplaatst op 25 oktober 2013, 11:34 uur, permalink
Tuurlijk een doorsnee college film. Ik heb echter keihard zitten lachen om de scenes waarin Chang helemaal naar de klote ging... echt supergrappig. Vandaar de uplift van het gemiddelde.

avatar van Davidov90
geplaatst op 20 januari 2014, 17:04 uur, permalink
Te veel dialogen, te zwakke verhaallijn, te zwakke acteerprestaties, te weinig echt grappige momenten.

Er valt weinig positiefs te zeggen over deze film. Het concept is al uitgemolken geweest met The Hangover en erna Project X. Een zoveelste poging ergens geld uit te slaan.

En ben ik de enige die zich stoorde aan Miles Teller? Er is iets met die kerel zijn attitude dat ik niet kan hebben. Verder was Jeff Chang nog wel matig grappig. Vooral zijn echt zatte scènes.

Overall was het verhaal echter veel te dunnetjes en de acteerprestaties veel te plat. Nee, geen aanrader.

geplaatst op 4 maart 2014, 19:57 uur, permalink
Niet meer of minder dan een 13 dozijn film flauwe komedie, waarbij het verhaal een mix is tussen films als Project X, The Hangover en eigenlijk ook wel American Pie. De film heeft niets nieuws te bieden (verhaal van niets) en het thema feesten en zuipen komt ook in deze film rijkelijk aan bod. In de eerder genoemde films was dat wel een stuk leuker toegepast. De film kijkt zich wel nog redelijk weg vanwege het vrouwelijke schoon (o.a. Sarah Wright), maar is wel iets aan de lange kant voor een simpele komedie als deze. Echt veel te lachen valt er eigenlijk niet en de grappige momenten die in deze film zitten komen vooral op het conto van Justin Chon (als Jeff Chang) als hij compleet van de wereld is.

Deze film kun je waarschijnlijk het best bekijken als je compleet bezopen bent, want dan vind je hem waarschijnlijk grappig. En tijdens/na de kater zet je dan gewoon "The Hangover (2009)" op en weet je het verschil tussen grappig en niet grappig.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 29 juli 2014, 20:15 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ook The Hangover heeft een hype losgelaten, naast de zombiehype. Na bijvoorbeeld de geniale Project X (niet die ene in Haren) te hebben vertoeft, kwam er even later ook nog 21 & Over. En ach... als je dit soort films niet in een serieuze modus kijkt (en je bent eventueel stoned), valt er gerust nog wat te lachen.

En ja, hoe gebeurd dat hier. Een op eerste gezicht (al doet ie dat slechts voor zijn behoorlijk strenge vader) keurige, serieuze Jeff Chang word hier 21, en zoals dat gaat in Amerika, moet je je op die avond helemaal de tering in zuipen en losgaan tot ze je kunnen komen oprapen, althans, volgens de betweterige, opstandige Miller, die zijn vriend Casey er ook in meesleept, en Jeff erbij inpalmt. Maar Jeff moet de volgende ochtend om 7 uur klaar staan voor zijn belangrijke tentamen en zijn vader rekend op hem... of anders... Nouja, een paar biertjes moet dan uiteindelijk wel kunnen.

Maar uiteindelijk na die paar biertjes gaan de remmen toch wel los bij de 2 andere tegengezinden vrienden van Miller, en zo gaan ze van kroeg tot kroeg hun eigen voltanken, slikken enz, maar worden ze ook doelwit van een groepje jongeren nadat Miller per ongeluk een dartpijl door de wang van de leider gooide, een een of andere sekte van rituele latino-studentes, raken ze de inmiddes laveloze Chang ook nog eens kwijt en vinden ze hem terug met een teddybeer om zijn snikkel. Ja, de hamvraag is toch echt: wordt het de volgende dag nog wel wat met die tentamen?

Zoals gezegt, dit was zeker geen slechte film en ik heb echt wel een paar keer goed kunnen lachen om enkele lekkere flauwe grappen en ook voor de vunzige, bizarre humor staat deze film ook niet in de weg. Ook die ene hippie-zwerver(zeg maar gerust schooldirecteur) was echt geweldig.

Prima.

avatar van Thomas83
geplaatst op 27 oktober 2014, 22:44 uur, permalink
Meestal krijg ik spijt van dit soort films, maar deze kreeg een kans vanwege de schrijvers en bleek verrassend vermakelijk, had zelfs echt goed kunnen zijn. Maar de dialogen zijn soms weer net wat te gekunsteld, de grappen een paar keer te plat (maar ook wel een enkele keer lekker droog) en de personages te standaard. Was op zich nog niet eens een probleem geweest als de vriendengroep wat overtuigender was geweest. Nu is alleen Miles Teller goed. De film mist gewoon het hart dat bijvoorbeeld een Superbad wel heeft.

Dat gaat op het einde vooral een beetje wringen, als de toon serieuzer wordt. Dan is het ook allemaal net wat minder geschreven helaas. Wel heel de film een prettig sfeertje met een goede en passende soundtrack. En in visueel opzicht een enkele keer ook aardig met wat mooie shots en slowmotion (al is de film ook hier niet origineel in), en zonnige plaatjes in de vrij spaarzame scènes overdag. De romantische verhaallijn is er wel erg bijgesleept. Dat meisje is ook niet echt sympathiek. Een dikke 3.0*.