MENU

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Richard Curtis
met Domhnall Gleeson, Rachel McAdams en Bill Nighy

De 21-jarige Tim Lake ontdekt na het zoveelste saaie, onbevredigende nieuwsjaarfeestje dat hij kan tijdreizen. Tim kan de geschiedenis niet veranderen, maar wel de loop van zijn eigen leven. Hij besluit zijn eigen leven wat aangenamer te maken met het krijgen van een vriendin. Helaas blijkt daten via tijdreizen net zo lastig als het klinkt.

131 BERICHTEN33 MENINGEN

geplaatst op 23 januari 2015, 12:51 uur, permalink
Romantiek, een vader-zoon-relatie en een benijdenswaardige - wie wil er zijn leven niet corrigeren ? - gave in deze fantasie-komedie met heel veel feel-good-momenten, doorgaans van romantische of familiale aard.
Een ongekunstelde sfeer maakt het zekerlijk sympathiek temeer daar Rachel McAdams een leuke snoet heeft en Domnhall Gleeson passend van knullig naar stoer glijdt.
Ontspannend, al moet ge van tijd toch wel eens nadenken "Hoe zit het nu eigenlijk ?"
Wat de affiche betreft, Richard Curtis stond voor "Four Weddings and a Funeral"" en "Notting Hill" in voor het script niet voor de regie.

avatar van rox91
geplaatst op 27 januari 2015, 2:15 uur, permalink
Leuke film, origineel concept, leuke soundtracks, mooi verfilmde familiebanden.

geplaatst op 2 februari 2015, 21:05 uur, permalink
Deze film is tot ongeveer iets over het midden aangenaam en sympatiek zonder tot grote hoogten te komen. Alleen wordt op een gegeven moment het losse en grappige ingeruild voor een hele hoop drama en gaat de film zich veel te serieus nemen en bovendien teveel hooi op de vork. Het tijdreizen wordt ook losser benaderd (met zijn zus en vader in de tijd reizen en ook vooruit in de tijd reizen). Jammer dat de film een beetje de weg kwijt raakt en eigelijk ook te lang duurt.

geplaatst op 9 februari 2015, 12:59 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Normaal gesproken ben ik niet zo van de Britse films. Ik zag dat Rachel McAdams in deze film speelde en dat vind ik een prachtige vrouw om naar te kijken. Dus toch slim gedaan om haar voor deze film te vragen als soort van 'lokkertje'
Het eerste gedeelte van deze film vond ik van een goed niveau. Leuke humor, mooie romantiek en het onderwerp tijdreizen heb ik altijd wel interessant gevonden. Naarmate de film vorderde werd het steeds meer drama en iets meer ongeloofwaardig. Vooral het tijdreizen samen met de vader van Gleeson en ook nog met zijn zusje vond ik erg jammer. Ook vond ik de film net wat te lang duren. Toch vind ik wel dat deze film een voldoende heeft verdiend, met name vanwege de gewéldige acteerprestatie van Domnhall Gleeson.

geplaatst op 16 februari 2015, 13:59 uur, permalink
Grappig verhaal, tijdreizen en geen blauwtjes meer lopen!

avatar van Al DeNiro

geplaatst op 15 maart 2015, 19:58 uur, permalink
Mooie tijdreis drama. Grappig en ontroerend. Wat had ik graag zo een gave gehad om mijn verleden te veranderen.

avatar van K. V.
geplaatst op 25 april 2015, 21:29 uur, permalink
'k wist niet echt wat te verwachten, maar 'k ben toch wel aangenaam verrast door deze film. Het eerste deel was meer komedie en het tweede deel was dan meer drama gericht.
De cast deed het prima en ook de muziek was goed.
Verder heb 'k niet echt minpuntjes bij deze film, het was een mooie film.

avatar van Marbles
geplaatst op 14 mei 2015, 17:05 uur, permalink
Ik had hem bijna afgezet maar blij dat ik dat niet gedaan heb.
Mooie film.

avatar van knusse stoel
geplaatst op 14 juni 2015, 18:26 uur, permalink
Leuke film die ook nog een goed verhaal meedraagt!

avatar van IH88
geplaatst op 26 juni 2015, 14:01 uur, permalink
Heerlijk, mierzoete romantische komedie. De chemie tussen alle acteurs is geweldig en het tijdreizen is goed in het verhaal verweven. Gleeson is erg goed en McAdams heeft een natuurlijke charme en is daarnaast een prachtige actrice. Nighy is geweldig als vader van Tim. De soundtrack is erg goed gekozen. 4 sterren.

geplaatst op 28 juni 2015, 19:00 uur, permalink
Ontzettend leuke film!! Zojuist voor de tweede keer gezien en hij ontroerde mij opnieuw. Rachel mcAdams en Domhnall Gleeson spelen het erg leuk, ik zat gewoon telkens met een glimlach naar ze te kijken. Een film over de gewone dingen, maar dan met een buitengewone bijkomstigheid, namelijk het tijdreizen.
Het is geen film, zoals 'The Butterfly effect', waarbij (uiteraard) veel aandacht wordt besteed aan de grote gevolgen van de keuzes die worden gemaakt, wanneer je je verleden verandert. Natuurlijk speelt het wel een rol, maar het draait om de jongen Tim en zijn relatie.

Ach, ik kan het niet zo goed verwoorden, maar kijk hem gewoon als je zin hebt in een leuke, romantische, soms ontroerende, soms grappige film