MENU

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Richard Curtis
met Domhnall Gleeson, Rachel McAdams en Bill Nighy

De 21-jarige Tim Lake ontdekt na het zoveelste saaie, onbevredigende nieuwsjaarfeestje dat hij kan tijdreizen. Tim kan de geschiedenis niet veranderen, maar wel de loop van zijn eigen leven. Hij besluit zijn eigen leven wat aangenamer te maken met het krijgen van een vriendin. Helaas blijkt daten via tijdreizen net zo lastig als het klinkt.

126 BERICHTEN31 MENINGEN

geplaatst op 23 januari 2015, 12:51 uur, permalink
Romantiek, een vader-zoon-relatie en een benijdenswaardige - wie wil er zijn leven niet corrigeren ? - gave in deze fantasie-komedie met heel veel feel-good-momenten, doorgaans van romantische of familiale aard.
Een ongekunstelde sfeer maakt het zekerlijk sympathiek temeer daar Rachel McAdams een leuke snoet heeft en Domnhall Gleeson passend van knullig naar stoer glijdt.
Ontspannend, al moet ge van tijd toch wel eens nadenken "Hoe zit het nu eigenlijk ?"
Wat de affiche betreft, Richard Curtis stond voor "Four Weddings and a Funeral"" en "Notting Hill" in voor het script niet voor de regie.

avatar van rox91
geplaatst op 27 januari 2015, 2:15 uur, permalink
Leuke film, origineel concept, leuke soundtracks, mooi verfilmde familiebanden.

geplaatst op 2 februari 2015, 21:05 uur, permalink
Deze film is tot ongeveer iets over het midden aangenaam en sympatiek zonder tot grote hoogten te komen. Alleen wordt op een gegeven moment het losse en grappige ingeruild voor een hele hoop drama en gaat de film zich veel te serieus nemen en bovendien teveel hooi op de vork. Het tijdreizen wordt ook losser benaderd (met zijn zus en vader in de tijd reizen en ook vooruit in de tijd reizen). Jammer dat de film een beetje de weg kwijt raakt en eigelijk ook te lang duurt.

geplaatst op 9 februari 2015, 12:59 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Normaal gesproken ben ik niet zo van de Britse films. Ik zag dat Rachel McAdams in deze film speelde en dat vind ik een prachtige vrouw om naar te kijken. Dus toch slim gedaan om haar voor deze film te vragen als soort van 'lokkertje'
Het eerste gedeelte van deze film vond ik van een goed niveau. Leuke humor, mooie romantiek en het onderwerp tijdreizen heb ik altijd wel interessant gevonden. Naarmate de film vorderde werd het steeds meer drama en iets meer ongeloofwaardig. Vooral het tijdreizen samen met de vader van Gleeson en ook nog met zijn zusje vond ik erg jammer. Ook vond ik de film net wat te lang duren. Toch vind ik wel dat deze film een voldoende heeft verdiend, met name vanwege de gewéldige acteerprestatie van Domnhall Gleeson.

geplaatst op 16 februari 2015, 13:59 uur, permalink
Grappig verhaal, tijdreizen en geen blauwtjes meer lopen!

avatar van Al DeNiro

geplaatst op 15 maart 2015, 19:58 uur, permalink
Mooie tijdreis drama. Grappig en ontroerend. Wat had ik graag zo een gave gehad om mijn verleden te veranderen.