Genre: Actie / Drama
Speelduur: 102 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Noam Murro
Met onder meer: Lena Headey, Eva Green en Sullivan Stapleton
IMDb beoordeling: 6,2 (315.187)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 6 maart 2014
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Amazon Prime
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot 300: Rise of an Empire
"Seize your glory!"
Na de overwinning op Leonidas' 300, trekt het Perzische leger onder leiding van Xerxes verder in zuidelijke richting naar de grote Griekse steden. Het democratische Athene is de eerste stad die ze tegenkomen op hun pad. De stad heeft een sterke vloot en staat onder leiding van admiraal Themistocles. Themistocles is gedwongen een alliantie aan te gaan met de aartsrivaal van Athene.
Externe links
Acteurs en actrices
Themistocles
Artemisia
Queen Gorgo
Scylias
Dillios
Xerxes
Calisto
Ephialtes
General Bandari
Daxos
Video's en trailers
Reviews & comments
AC1
-
- 5760 berichten
- 899 stemmen
Zeven jaar geleden bracht Zack Snyder de film 300 waarin 300 spartanen het ongelofelijk lang volhielden tegen duizenden perzen. De film werd terecht een groot succes en werd met name geprezen om de stijl en originaliteit die de film met zich meebracht. Met veel slow-motion beelden werden brute afslachtingen in beeld gebracht. Deze stijl is ook wat 300: Rise of an Empire kenmerkt. De film bevat veel brute veldslagen, veel bloed en veel halfnaakte mannen met een sixpack. Het verhaal is daarentegen niet zo gedetailleerd uitgewerkt als de actie, wat uiteraard ook niet was verwacht. Wat de film wel goed doet is het feit dat de villain, Artemesia die gespeeld wordt door Eva Green, een echte toevoeging is. Wat uiteindelijk overblijft is een stilistisch gemaakte actiefilm waarin de grieken het opnemen tegen de perzen, maar de achterliggende gedachtes en redenen maar beter buiten beschouwing kunnen worden gelaten.
Hoe is het visueel gezien? Afgaande op de trailer, lijkt het mij qua compositie ook minder kunstzinnig gestileerd dan 300, alsof ze een 'conventionele' film hebben bewerkt met de kleuren van 300. Ik heb het niet over geweldige zeeslagen en fantastische gevechten maar over de manier waarop 300 beeld overbrengt. Zelden heb ik zo een mooie en krachtige expressie gezien.
45Henky
-
- 6 berichten
- 6 stemmen
Ik denk niet dat dit spoilers zijn, want dat paard is ook te zien in de trailer. Maar een paard aan boord van een schip is dus heel erg raar? Die kunnen ze toch gewoon meenemen en vervolgens goed nat maken met zeewater zodat het paard prima heel kort door wat vlammen heen kan rennen. Veeeel ongeloofwaardiger is de transformatie van Xerxes! En dan val je ook nog over de Engelse accenten. Gerard Butler heeft een mega Schots accent in 300. Verder is het al helemaal niet de bedoeling dit (te) serieus te nemen. Ik bedoel heb je ooit is zoiets als Ephialtes zien rondlopen? Ik denk trouwens dat de eerste 300 nog een stukje ongeloofwaardiger is dan deze met al die extravagante gedrochten.
Ik vind het trouwens goed dat ze King Leonidas in eren houden als de ultieme macho. Themistokles is een Griekse soldaat en geen Spartaan. De Spartanen zijn superieur, dus logisch dat Themistokles wat minder macho is. Verder doet Sullivan Stapleton het meer dan prima.
Je zag pas in de bioscoop dat ook Zack Snyder niet van de partij was...? Zack Snyder was van de partij als schrijver en producent.
Deze 300 is iets minder dan de eerste, maar weet bij vlagen de eerste te overtreffen.
Dank je wel! Inderdaad, je hebt gelijk!!! Zack Snyder en zelfs Frank Miller zijn van de partij voor de
screenplay. Wat Themistokles betreft heb je gelijk dat het hij geen Spartaan is, maar een
aanvoerder die zijn soldaten de dood moet doen bevallen in de naam van Griekenland!? Dat kwam
echt niet over. Zijn uitstraling schoot echt te kort. Maar wat is het nut van een paard aan boord
van een schip!? dan is er minder plaats voor roeijers :-P ga je minder snel dat was echt over de
top!!! met de slaven roeijers probeerden de filmmakers wel meer sympathie voor de Grieken te
kweken dan de Perzen. En wat de accenten betreft, het Schots accent is sexy :-P heb ik gehoord.
De accenten liepen echt te ver uiteen, Australisch had ik zo door :-P dan is Schots beter!
de afwerking van de film is te kort geschoten. zal wel tijdsdruk geweest zijn in deze tijden van
recessie. als je alleen van actie houdt en het verhaal alleen maar bijzaak vindt, dan kun je net zo
goed naar een Jean Claud van Damme film gaan. een gemiste kans om een beter vervolg te
maken, vind ik. smaak is persoonlijk natuurlijk. Tof dat je me wees op Zack Snyder maakt dat me
weer een beetje voel dat ik deze film ben gaan kijken
JacoBaco
-
- 10564 berichten
- 2326 stemmen
Dat paard was onderdeel van zijn plan... Hij moest bij Artemisia komen en met een paard gaat dat net iets gemakkelijker...., althans, dat was zijn gedachte. Vind het serieus helemaal niet zo raar hoor en er was echt nog wel voldoende plaats voor alle roeiers. En bovendien hadden ze niet echt haast. Het was enigzins dichtbij de kust.
Ja, een Schots accent is sexy en Gerald Butler is ook sexy. Maar sexy of niet, accenten zijn bijzonder ongeloofwaardig in dit geval, ook al is het er maar één. Maar Leonidas wint het inderdaad op alle fronten van Themistokles. Alleen ik vind Themistokles dan nog wel best een toffe dude.. Jij niet, oké. Heb ik dan ook wel weer begrip voor.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
AC1 Visueel gezien lijkt het erg op 300, je bent alleen minder overdonderd doordat je het al gezien hebt. Het ziet er wel goed uit
moviechrist1960
-
- 7 berichten
- 3 stemmen
Fijn dat je dat ook even onderbouwt. Ben ik nieuwsgierig wat jij in godsnaam op een persvoorstelling doet met dergelijke beweringen.
Dat is puur de ''een zegt zo een ander zegt zo'' principe. Dat jij zo reageert wil zeggen dat iedereen nou dezelfde mening moet hebben volgens jou? Of sterker nog, jij iedereen voor een hersenloos iemand aanziet die er anders over denkt? Wat ik schrijf is niet meer dan MIJN mening. Iedereen mag er over denken zoals die wil. En ik discussieer heel graag over alles, het liefst met mensen die ook de mening van een ander kunnen respecteren, niet per se delen dat vraag ik van niemand. Mijn beroep maakt het trouwens mogelijk dat ik juist ook voor persvoorstellingen en soms premières uitgenodigd ben.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Dat is puur de ''een zegt zo een ander zegt zo'' principe. Dat jij zo reageert wil zeggen dat iedereen nou dezelfde mening moet hebben volgens jou? Of sterker nog, jij iedereen voor een hersenloos iemand aanziet die er anders over denkt? Wat ik schrijf is niet meer dan MIJN mening. Iedereen mag er over denken zoals die wil. En ik discussieer heel graag over alles, het liefst met mensen die ook de mening van een ander kunnen respecteren, niet per se delen dat vraag ik van niemand. Mijn beroep maakt het trouwens mogelijk dat ik juist ook voor persvoorstellingen en soms premières uitgenodigd ben.
Je mag vinden wat je wilt, maar ik snap niet wat het nut is van een uitspraak doen en vervolgens geen enkele onderbouwing te leveren. Dat doe je in het dagelijkse leven vast ook niet, dus waarom hier wel?
LPereboom
-
- 365 berichten
- 778 stemmen
Noam Murro neemt hier de taak van Zack Snyder goed over, en zet met deze film een goeie prestatie neer! brutale scenes en veel bloed wat me toch enorm pleziert!! Eva Green speelt haar rol enorm goed! voor mij is deze wel iets minder als zijn voorganger... met zijn 100 minuten zit je snel aan het einde en verveelde ik me niet! de eerste vecht scenes vind ik 1 van de betere die mij direct weer in de sfeer brachten! puike film
Cygor
-
- 206 berichten
- 307 stemmen
Hij haalt niet het niveau van 300 maar wat heb ik me ontzettend vermaakt!!!
Heerlijke brute actie, had wel liever dat het bloed niet teveel cgi was, maar het past natuurlijk wel bij de visuele stijl van de film.
Kijkend naar het einde verheug ik me zeer op een derde deel
Re73
-
- 649 berichten
- 1194 stemmen
Vanavond in de IMAX gezien prima film maar toch een onbehagelijk gevoel..... ik zat lang te wachten wanneer de Spartanen nu eens zouden komen......
Daarnaast bevatte deel 1 meer sterke one-liners die film meer sterker maakte met en vleug humor gaf en daarnaast ook de karakters meer diepgang gaven.
dvdfreak123
-
- 1126 berichten
- 1700 stemmen
Heb weer ten volle genoten van deze 300. Actie en sensatie is weer top. Vind hem wel net iets minder dan deel 1. Toch een dikke 4
MerikW
-
- 65 berichten
- 130 stemmen
Ik vond deze film sterker als verwacht. Ow een sequel op een film om meer geld te krijgen. Maar nee, het was een pittig sterke film. De battlescenes waren kei hard en om eerlijk te zijn ging ik ook naar deze film voor de brute battles en de mooie effecten! Al met al niet sterker als de eerste maar ook zeker niet (veel) slechter!
svennie94
-
- 21 berichten
- 363 stemmen
300: RISE OF AN EMPIRE MINI-REVIEW (te lezen op mijn facebook/blogpagina: https://www.facebook.com/filmfever.be )
Film: ‘300: Rise of an Empire’
Regisseur: Noam Murro
Cast: Sullivan Stapleton, Eva Green, Lena Headey,...
Score: 3/4
Dat geschiedenis belangrijk is, zal ik allerminst ontkennen, maar als je de zaal binnenstapt om het kleurenfestijn te bezichtigen dat ‘300: Rise of an Empire’ is, vergeet je beter even je geschiedenislessen. Het gewelddadige 3D-spektakel geeft er alleszins geen doel van gemaakt om historisch correct te zijn. De ‘side-sequel’ op ‘300’ is gebaseerd op het immens populaire comic book van god op aarde Frank Miller (de man die vooral bekend is van zijn graphic novel ‘Sin City’). ‘Rise of An Empire’ speelt zich grotendeels gelijktijdig met ‘300’ af. Themistokles, een Athener en een geniaal krijger, wil de stadstaten van Griekenland verenigen om de Perzische vloot van Xerxes te vernietigen. Initieel faalt zijn plan, want zoals de kijker al weet gaat de Spartaan Leonidas op pad met 300 van zijn soldaten om eeuwige roem te verwerven. Deze film focust op een ander aspect van de oorlog tussen de Grieken en de Perzen, namelijk de zeeslagen waarin Themistokles een belangrijke rol speelt. De Griekse held wordt vertolkt door ‘Strike Back’-ster Sullivan Stapleton die bijgevolg meteen de erfenis moet torsen van een nu al iconische Gerard Butler in de rol van Leonidas. Maar Stapleton houdt stand op zijn eigen manier. Waarom praat ik over acteerprestaties in een goor bloedfestijn? Omdat er wel degelijk iemand is die de show steelt! Als ‘300’ Gerard Bulters show was, dan is ‘Rise of an Empire’ de Eva Green-demonstratie. Haar fameuze prestatie in ‘Casino Royale’ staat voor eeuwig in ons geheugen gegrift en ook in deze film is ze onvergetelijk te noemen. Green steelt de scène als de seksueel intimiderende Artemisia en zet een personage neer dat je ’s nachts op straat niet wil tegenkomen. Stapleton en Green zorgen ook voor een van de meest bizarre vrijpartijen die ik ooit op het grote scherm zag.
Uiteindelijk draait de film niet om al de dingen die hierboven vermeld staan. ‘300: Rise of an Empire’ is een CGI-spektakel pur sang en beseft dat zelf maar al te goed. Regisseur Noam Murro en zijn team (waaronder ‘300’-regisseur Zack Snyder; hij werkte enkel mee aan de screenplay wegens tijdsgebrek) gebruiken een nog uitgebreider kleurenpalet dan de originele film en hebben ervoor gezorgd dat het ‘over-the -top’ gevoel op een succesvolle manier werd gecreëerd. Zack Snyder zal altijd de pionier van dit genre blijven en soms krijgt de kijker dan ook het gevoel dat deze film nooit echt beter is dan zijn voorganger. De film is misschien té veel de nazaat van ‘300’. Toch neemt dat niet weg dat de zeeslagen adembenemend zijn, ook al werd er geen druppeltje water gebruikt op set. De bombastische muziek galmt door de zaal als een patriottische melodie die de krijgers aanspoort om nog meer bloed te doen vloeien. En bloed is er genoeg! Het mijne kookte van opwinding bij de magnifiek slow motionbeelden en de bijhorende fantastische shots. Het visuele aspect is onoverkomelijk wat van deze film een grandioze kijkervaring maakt. Laat je intellectueel deel van je brein thuis, zet je 3D-bril op en geniet van de ‘overkill’ aan bloed, slow motion, openrijtende lichamen en de prachtige Eva Green.
Score: 3/4
Sven
BluRay-P
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
De eerste 300 vind ik een prachtfilm. Het verhaal (gebaseerd op het stripboek van Frank Miller) is natuurlijk een geromantiseerde en expliciete vertelling over de slag om Thermopylae. Vergeet ook even dat de film historische accuraat moet zijn, want het is een film die de feitelijke geschiedenisboeken niet in acht neemt. Wat je krijgt is een visueel spektakel met machtige shots, visuele schoonheid, een interessant universum en bovendien een beeld waarin geweld en bloed als een kunst op zich worden behandeld. Acht jaar later draait dan eindelijk het vervolg, 300: Rise of an Empire, in de bioscoop.
In de tijd die vergaan is tussen de releases van het origineel en deze film is de regiestoel van Zack Snyder overgenomen door Noam Murro en is het script al meerdere keren aangepast. Doe je het origineel nog wel goed met een vervolg? In ieder geval is er op actie geen gemis. Net zoals de eerste film is er weer een excessieve hoeveelheid aan rondspattend bloed wat met vol genoegen in slowmotion in beeld wordt gebracht. Vermakelijk en ook nog eens erg spectaculair. Tevens wordt er nog een erg interessante geschiedenis geven aan de personages Artemesia (Eva Green) en Xerxes (Rodrigo Santoro). Het 3D is natuurlijk weer een commercieel dingetje, maar het biedt wel wat diepte aan de cinematografie die net zoals in het origineel erg mooi is.
Maar helaas mist 300: Rise of an Empire de kracht van de eerste film. Het is erg vermakelijk en mooi gemaakt maar in 300 voelde het nog enigszins vernieuwd en (naar mijn mening zelfs) revolutionair in mogelijke technieken. Het is erg mooi, dat is het zeker. Maar het is niet origineel en innovatief. Meer van hetzelfde. Dit kon allemaal nog wel wat hoger scoren maar dat gaat niet gebeuren dankzij het einde. Wat een halfbakken lucht zeg! Ik dacht we krijgen nog een spectaculaire eind battle tussen de Grieken en de Perzen. Maar nee, het is een erg flauwe anticlimax. Maar wie weet misschien krijgen we nog een vervolg... of moeten we wachten tot deel 300...
Shinobi
-
- 4258 berichten
- 2497 stemmen
"There will be death and destruction!"
Vanochtend in Imax 3D met lage verwachtingen gezien, omdat ik de trailer niet zo denderend vind. Dat blijkt niet ongegrond te zijn, want dit mag je gerust teleurstellend noemen.
Het eerste deel (4,0 sterren) vond ik destijds echt geweldig om te zien; lekker veel machopraat, zelfbewust en groots opgezette gevechten op een magistraal decor. Daar is in '300: Rise of an Empire' zowat niets meer van te bekennen. Het grootste probleem is dat het hele gebeuren zo serieus gebracht wordt, zelfs een one-liner kan er niet vanaf. De Grieken verbleken gewoonweg bij de Spartanen en zijn weinig onderscheidend.
De insteek van het verhaal is op zich leuk gekozen door de gebeurtenissen vooraf te tonen, om vervolgens parallel te lopen met 300 (2006) en de nasleep daarvan te laten zien. Hoewel het niet helemaal uit de verf komt; het voelt te dun aan. Met name het personage van Eva Green wordt redelijk uitgelicht, maar door haar manier van spelen, werd ik er niet warm of koud van.
De film moet het dan ook meer hebben van de stilistisch aangezette actiescènes, hier hoef je als kijker gelukkig niet lang op te wachten. De gevechten zitten vol met de nodige slow-mo's, overtollig bloedvergieten en afgehakte ledematen. Jammer genoeg laat het overmatig gebruik van CGI hier zijn kuren zien, het is overduidelijk dat je tegen een green screen aankijkt. Zelfs het bloed ziet er nepper dan ooit uit, zonde.
Al met al erg tegenvallend, alleen de gevechten zijn nog enigszins vermakelijk. Voor de rest wordt het nergens bijzonder. Tevens zie ik niet de toegevoegde waarde van 3D, wederom goedkoop cashen.
3,0 Sterren.
mjk87 (moderator films)
-
- 13290 berichten
- 3906 stemmen
Prima vermaakt met deze sequel. De eerste vond ik soms wel mooi, maar was vooral een stijloefening. En als je dan een regisseur met elk gebrek aan talent hebt, dan wordt zo een film al snel saai.
Deze opvolger is veel meer een normale blockbuster, en dus minder origineel maar wel veel vermakelijker. Daarnaast heeft de nieuwe regisseur een veel beter verteltempo, zonder ooit echt stil te vallen en saaie momenten komen er niet in voor. Verder is de choreografie prima en is de actie behoorlijk en overzichtelijk in beeld gebracht, al is het maar door wat Atheners een opvallend blauwe cape mee te geven.
Wel is de actie totaal niet mijn smaak, met al die vertragingen zonder echt een doel te hebben of echt op te winden. Ook ziet de film er best lelijk uit en doordat dit minder een stijloefening is, komt het ook niet echt over. Acteerwerk verder is redelijk, al is iedereen wel erg serieus. Grootste troef is echter een verrukkelijke Eva Green - bloedmooi, dat sowieso, maar ook met gif in haar ogen en constant een heerlijk duivelse blik. Ze heeft seks, klasse, woede en toch iets van timide diep verstopt. Veruit het meest interessante personage dat niet eens zozeer een goed script mee krijgt, maar wel een actrice die er nog wat van maakt. Dan doet Santoro dat minder. Hij krijgt een zware stem en indrukwekkend fysiek mee, maar doet daar dan weer vrij weinig mee.
Uiteindelijk best vermaakt. Nergens echt bijzonder, 3D voegt niets toe en echt mooi is het niet, maar als een stukje tijdverdrijf na een terrasje is dit prima. 3,0*.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zeer aardig, maar in de verste verte niet het niveau die het eerste deel haalde. Op visueel gebied is het een slap aftreksel van haar voorganger en is het meer een conventioneel blockbustertje worden. De sublieme vormgeving en compositie moet plaats maken voor veel en veel meer narratie. Al kijkt 300: Rise of an Empire makkelijk weg maar weet qua toon geen waardige vervolger te zijn.
Eva Green steelt de show als de feeks Artemisia, het personage leent zich voor flink wat overacting en dat is aan haar wel besteed. Stapleton is ook prima als Themistokles. Cersei Lannister is altijd +1. Zoals gezegd is deze 300 een traditionele hollywood film waar de basis die Snyder en Fong gelegd hebben teniet wordt gedaan. Verhaal is vermakelijk genoeg en de vertelstructuur is redelijk. Film is wel wat slordig de eerste helft maar Murro herpakt zich. O ja, geweldige seksscene (Eva Green's udders included)
Nergens de effectieve kunstuiting die 300 was maar aan de andere kant toont het weer hoe uniek 300 was. Toch een zeer vermakelijk deel, met een vloeiende vertelstructuur en een zeer degelijke cast.
McClane
-
- 31 berichten
- 701 stemmen
Wat een tegenvaller was dit. De relativerende humor uit deel 1 is compleet verdwenen en daarnaast vond ik de film over het algemeen veel te donker. Ook voegde de 3D helemaal niets toe en vond ik dit eerder irritant in de film (zoals bij de meeste films overigens). Ten slotte vond ik het einde ook bijzonder matig en weinig verrassend. Al met al dus een onvoldoende van mij.
moviechrist1960
-
- 7 berichten
- 3 stemmen
Je mag vinden wat je wilt, maar ik snap niet wat het nut is van een uitspraak doen en vervolgens geen enkele onderbouwing te leveren. Dat doe je in het dagelijkse leven vast ook niet, dus waarom hier wel?
Laat ik het gewoon zo onderbouwen......Dit is mijn mening. Gezien het feit dat ik niet van dergelijke producties hou heb ik hier met enige interesse gekeken. En ik zeg ook dat fans van ''sandalenfilms'' de film beter zouden vinden dan voorganger(s) want er zijn nogal wat typische films in die trend gemaakt. En niet alleen de typische ''alles wat Hollywood is en goed knalt kijk ik graag'' fan. Je zult nooit meemaken dat ik reacties geef die bijna schreeuwen ''waarom snappen jullie niet dat mijn mening de enige is die telt'' Maar omdat ik denk ik een mens ben die voor alles en iedereen openstaat, accepteer ik ook dergelijke reacties.
VincentL
-
- 1117 berichten
- 642 stemmen
300: Rise of an Empire:
Wat wilde ik graag naar het vervolg op het knallende eerste deel van The Brave 300. Een waar spektakel lag ik het verschiet. Ook al vond ik de trailer er meer als een computergame uitzien, het kon mijn enthousiasme niet temperen. 300: Rise of an Empire: voldoet aan al mijn groteske verlangens, maar is als film zelf niet heel speciaal.
Want in plaats van een vervolg op deel 1 volg je een verhaal dat nagenoeg parallel loopt aan het vorige. In plaats van Leonidas volg je nu Themistokles die de bekende zeeslagen tegen de Perzen leidt. Ook hij heeft weer met een gigantisch ondertal te kampen. Qua opbouw is het verhaal bijna identiek aan zijn voorganger, als is er minder testosteron in verwerkt. Ook zo'n ene pikante scène moest natuurlijk van de partij zijn. Dit is wel heel doorzichtig gedaan door Murro. Het verhaal is in deze film eigenlijk ondergeschikt aan de actie. Daar focust ook deze film zich weer volledig op. Het feit dat die actie gewoon erg goed in elkaar zit maar het een plaatje om naar te kijken. Dat ook naast Xerxes voor een nieuwe vijand is gekozen is wel prettig. Ik moet echter wel toegeven dat, in tegenstelling tot deel, hier behoorlijk veel commerciële ruimte is open gelaten voor een vervolg. Die ruimte ontbrak ik deel 1 toch meer met de dood van Leonidas.
De film richt zich voornamelijk op het aanlokkelijke paar van Rodrigo Santoro en Eva Green. Met zowel het mannelijke als het vrouwelijke publiek is rekening gehouden door de crème de la crème, in seksueel opzicht, van beide seksen neer te zetten. Los daarvan speelt Santoro met minder charisma dan Butler. Hij heeft niet die energieke houding uit de grote Leonidas van het eerste deel. Eva Green als nieuwe vijand is vooral heel anders dan haar voorganger Xerxes. Ik kan van haar dus niet per definitie zeggen dat ze beter is. Ze vertolkt haar rol op eenzelfde niveau als Santoro.
De film is natuurlijk net als zijn voorganger gespecialiseerd in de special effects gecombineerd met de actie. Ik vond vooral dat dit in het begin nogal geforceerd werd. Elke actie was in slow-motion en het bloed spatte er van af. Dit voelde als kijker niet prettig aan. Vervolgens kom je in een natuurlijkere sfeer terecht waarin flitsende actie beter afgewisseld wordt met diezelfde slow-motion, om uiteindelijk met bijna alleen maar flitsende actie te eindigen. Griekenland is weer in haar donkerste schoonheid weergegeven. Dit aparte gebruik van licht geeft bijzonder mooie scènes, ondanks dat het vrij veel van de realiteit verschilt.
Tot slot moet ik nog even noemen dat het grootste verschil tussen 1 en 2 hem in de veldslagen ligt. Deel 1 op het land, deel 2 op zee. Dat is een goed gekozen verandering, zo wordt saaie herhaling van het al geschiede voorkomen.
Ik ben helemaal fan van deze film, maar als objectieve toeschouwer krijg ik toch een ander beeld. Gewoon een voldoende dus, en zeker de moeite waard om te kijken!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
hier behoorlijk veel commerciële ruimte is open gelaten voor een vervolg. Die ruimte ontbrak ik deel 1 toch meer met de dood van Leonidas.
Grapje mag ik hopen? Dit deel is veel meer sluitend, het eerste deel van 300 liet juist meer ruimte voor een vervolg met Dilios die ten strijde wil gaan trekken met het leger van de Spartans.
VincentL
-
- 1117 berichten
- 642 stemmen
Grapje mag ik hopen? Dit deel is veel meer sluitend, het eerste deel van 300 liet juist meer ruimte voor een vervolg met Dilios die ten strijde wil gaan trekken met het leger van de Spartans.
Ik ben wel degelijk serieus, anders had ik het niet neergezet. Dilios die ten strijde trekt op het einde van deel 1 is niet geheel gesloten, maar de dood van Leonidas en daarmee het verhaal over de 300 soldaten is ten einde. Ook Murro zag dit in en heeft om dat verhaal heen een geheel nieuw verhaal moeten maken. In dit einde is doordat Themistokles het overleeft, en Xerxes met zijn landleger zo door kan lopen door The Hot Gates, een vervolg bijna onvermijdelijk en misschien zelf wel een verwachting van een groot deel van het publiek. Daarnaast ook omdat het commercieel gezien aantrekkelijk kan zijn. Daar slaat die opmerking vooral op.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het verhaal was nog niet ten einde omdat the Battle of Plataea nog niet aan bod was gekomen. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat Murro een eigen verhaal moest gaan maken. Hij heeft er het één en ander bij verzonnen maar dan houdt het ook wel op.
Rvdz
-
- 616 berichten
- 2440 stemmen
Ik vind deze toch wel beter dan de eerste. De effecten zijn veel mooier en de gevechten zijn minder eentonig. Alleen een beetje jammer van het erg plotselinge einde.
AC1
-
- 5760 berichten
- 899 stemmen
Wat een tegenvaller was dit. De relativerende humor uit deel 1 is compleet verdwenen
Ik weet niet precies wat je bedoelt met humor maar er zit wel een ironische toon in 300.
VincentL
-
- 1117 berichten
- 642 stemmen
Het verhaal was nog niet ten einde omdat the Battle of Plataea nog niet aan bod was gekomen. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat Murro een eigen verhaal moest gaan maken. Hij heeft er het één en ander bij verzonnen maar dan houdt het ook wel op.
Themistokles is toch een apart verhaal dat synchroon loopt aan dat van Leonidas?
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Gaaf vervolg met kenmerkende ingrediënten als bloedspetters, slow motion en hoge kleurcontrasten. Vrijwel iedere scène lijkt een rol te spelen en de actie voert weer lekker de boventoon. Ditmaal wordt er voornamelijk geconcentreerd op de vloot; de Perzen en Spartanen gaan elkaar roeiend te lijf. Een epische strijd met zowel overwinningen als nederlagen die op een soort poëtische wijze wordt verteld.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Niet geheel mijn kopje thee. Ziet er allemaal prachtig uit, en de 3D effecten willen best werken, maar het verhaal trekt mij weinig. Deel 1 vond ik prima, maar een vervolg was wat mij betreft niet nodig. Dit ook omdat ik deel 1 niet heel goed bij de geest heb en ik niet meer linkjes kan maken dan alleen Gerald Butler.
Prima vermaak, maar niet helemaal mijn ding.
Re73
-
- 649 berichten
- 1194 stemmen
Ditmaal wordt er voornamelijk geconcentreerd op de vloot; de Perzen en Spartanen gaan elkaar roeiend te lijf.
je bedoelt de atheniers en niet de spartanen
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
je bedoelt de atheniers en niet de spartanen
Zou kunnen, op een gegeven moment kregen ze steun van Sparta maar ik weet niet meer precies wie nou wie was.
Pre- en sequels
300
2006
3.142 reacties
Het laatste nieuws
Ongeziene WOII-film 'The Photographer of Mauthausen' op Netflix wordt een must-see genoemd: 'Hakt er flink in'
Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer in nieuwe misdaadfilm 'Caught Stealing'
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, acteur ontkent
'Pirates of the Caribbean'-vervolg definitief van tafel, Jeremy Allen White speelt muzieklegende in aankomende biopic | MovieMeter Recap
Bekijk ook
300
Actie / Oorlog, 2006
3.142 reacties
Lone Survivor
Actie / Oorlog, 2013
399 reacties
The Raid 2: Berandal
Actie / Thriller, 2014
275 reacties
Out in the Dark
Drama / Romantiek, 2012
7 reacties
Fury
Actie / Oorlog, 2014
493 reacties
Edge of Tomorrow
Sciencefiction / Actie, 2014
395 reacties
Gerelateerde tags
gebaseerd op stripbased on graphic novelancient greeceduringcreditsstingersea battlehand to hand combatminionsnaval warfare3dsparta greece 5th century bcathenian
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.