MENU

Admission (2013)

2,49

geregisseerd door Paul Weitz
met Tina Fey, Paul Rudd en Michael Sheen

Portia Nathan zit in de toelatingscommisie van de Princeton universiteit. Ze is erg gedreven en leeft haar leven volgens het boekje, zowel op haar werk als in haar relatie met haar faculteit-collega Mark. Bij een bezoek aan de experimentele middelbare school van New Hampshire ontmoet ze John Halsey die samen met haar op de universiteit blijkt te hebben gezeten. Ze wordt herinnerd aan haar beslissing die ze tijdens haar studie maakte en haar leven veranderde. Ze had een zoon die ze heeft opgegeven voor adoptie en nu blijkt hij één van John's studenten te zijn, het vroegrijpe buitenbeetje Jeremia. In de hoop Jermemia op het rechte pad te krijgen begint ze de toelatingseisen aan te passen.

avatar van jarno1975

geplaatst op 21 november 2012, 11:38 uur, permalink

avatar van Naomi Watts

geplaatst op 21 november 2012, 12:52 uur, permalink
Tina Fey _O_.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 21 februari 2013, 10:29 uur, permalink
Vanaf 20 juni in de bioscoop (Benelux Film)

geplaatst op 17 juni 2013, 23:09 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Iegh.

Wat een vreselijk duffe film is dit geworden. Met Fey en Rudd verwacht je een comedy, maar het is het drama dat overheerst. Echte comedy komt er eigenlijk niet in voor, meer een luchtig sfeertje dat het eerste uur wat blijft aanzwengelen.

Fey en Rudd zijn redelijk vervelend. Beetje afgeleefde personages die nogal geforceerd elkaar's tegengestelde proberen zijn, en uiteindelijk tot elkaar aangetrokken worden natuurlijk. Er zit ook nog een redelijk pover zijpaadje in de film met de zoon van Fey, voegt allemaal maar meer drama toe.

Is de film eigenlijk gedaan, laat Weitz het toch niet na er nog 20 minuten aan te plakken met nog wat extra drama en uiteraard het moment waar alles toch nog goedkomt. Yay, iedereen blij, behalve de toeschouwer die nog eens 20 minuten aan clichés te slikken krijgt. Alles volgens het boekje.

Mnee, een complete, zaadloze miskleun deze film. De acteurs zijn muf, de setting is muf, het drama te onnozel om los rond te lopen en de humor ontbreekt. Volgens mij is Weitz zelf ook in slaap gesukkeld halverwege het draaien van deze film.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 30 juni 2013, 18:57 uur, permalink
Ik vind het geen belabberde film, het had stukken beter gekund maar op zich vind ik er nog genoeg geslaagde stukken in zitten om op een nette 3* uit te komen.

6/10 (IMDB)

geplaatst op 6 juli 2013, 13:17 uur, permalink
Vreselijke trage en maar niet op gang komende film het lijkt voor het gevoel ook maar geen einde aan te komen. Deze tragedie komedie mist alles namelijk humor en drama wel was het leuk om Lily Tomlin weer eens aan het werk te zien en natuurlijk Gloria Reuben ( ER ) die er alles aan lijkt te doen om een film carrière op te bouwen. Tina Fey was totaal misscast en de enige waar de film nog enigszins de moeite waard was was Paul Rudd .

avatar van VincentL
geplaatst op 15 augustus 2013, 14:46 uur, permalink
Admission

Bij de meeste films, niet alle, lees ik even de meningen door om te kijken wat ik er van zou kunnen gaan vinden. Meestal weerhoud het mij niet om een film te kijken, ook al zijn waarderingen laag. Dan kan je eens positief verrast worden. Bij deze staan er echter maar twee en die waren niet super positief. Omdat het een komedie was dacht ik: ik geef hem maar een kans.

De film is een grote flop. De snelheid ligt ontzettend laag. Geen enkele keer wordt het grappig, wat je toch in een komedie zou verwachten, en ik was verveeld naar mijn beeldscherm aan het kijken. De indroductie van de film duurt al te lang. Wat is het geheim om Princeton in te komen? Who cares? Als je er een leuke film van weet te maken mij wel, maar dat mislukt hier falikant. De bijna twee uren lijken eindeloos te duren. Zowel de humoristische als de dramatische stukken slaan totaal de plank mis. Echt een grote flop deze film.

Tina Fey is misschien wel de grootste drama van deze film. Wat een schitterende miscast. Ze weet geen enkel moment grappig te zijn, ook al probeert ze het meerdere malen. Alle overtuiging wordt uit haar spel gehaald door het ongeloofwaardige overkomen van haar als persoon. Daarbij komt dat ze ook de dramatische scènes totaal weet te vergallen.
Paul Rudd is dan nog wel te harden in deze film, maar door de belabberde kwaliteit van zijn tegenspeelster weer ook hij er niet veel uit te trekken. Helaas voor hem.
Travaris Spears vond ik als klein jongetje ook nogal vervelend. Verwend nest was het, meer niet. Hij probeert zijn affiniteit met Fey zo goed mogelijk over te brengen maar de twee weten het niet te laten slagen.

Al met al is de uitwerking van het slappe humorloze verhaal cliché en afgezaagd. Geen enkel moment had ik "wow, dit ziet er goed uit". Met bijna dichtvallende ogen heb ik toch het geheel uit weten te kijken en dat is een prestatie op zich. Niets gemist uiteraard, anders zou ik niet meer objectief kunnen zijn.

avatar van VincentL
geplaatst op 16 augustus 2013, 11:48 uur, permalink
LOTR-lover schreef:

6/10 (IMDB)

Welke stukken vond je geslaagd dan?

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 17 augustus 2013, 20:22 uur, permalink
VincentL schreef:

Welke stukken vond je geslaagd dan?

Het is alweer even geleden dat ik deze film heb gezien, en zoals jij ook weet is het geen film die lang blijft hangen
Maar ik vond de humor zo nu en dan best geslaagd en heb me ook niet aan Tina Fey geirriteerd. Ik denk dat zij qua actrice duidelijk de 'hate ir or love it' factor heeft. Ook vond ik het leuk om te zien hoe het eraan toe gaat (uitvergroot uiteraard) bij de toelatingen voor een prestigieuze school in Amerika. Vond die setting wel geslaagd. Maar goed, ieder z'n mening (gelukkig). Ik val namelijk ook in de buitencategorie die The Hangover niet leuk vind... dus mijn humor is niet echt voorspelbaar

avatar van Cleanshot
geplaatst op 22 september 2013, 18:48 uur, permalink
layback, niet echte komedy maar eerder een feelgood movie.
Het was niet heel veel bijzonders en toch had ik een goed gevoel na het kijken.

geplaatst op 25 september 2013, 17:17 uur, permalink
Degelijk filmpje, komedie is het niet. Viel al bij al nog mee.

avatar van rroossiiee
geplaatst op 28 oktober 2013, 19:45 uur, permalink
boring!

geplaatst op 13 april 2014, 23:32 uur, permalink
Wat een saaie nietszeggende dertien in een dozijn komedie (met hier en daar wat drama) met een flut verhaal was dit. De film komt ook nooit echt opgang en omdat hij eigenlijk ook veel te lang duurt, is hij ook nog eens behoorlijk langdradig. De film staat betiteld als een komedie, maar te lachen valt er eigenlijk nauwelijks iets. Met personen als Tina Fey en Paul Rudd zou je dat toch eigenlijk wel verwachten. Dit eerste is overigens vreselijk slecht in deze film. De enige die me nog een beetje kon bekoren was de fraaie Gloria Reuben en het was ook leuk om haar weer eens terug te zien.

geplaatst op 16 april 2014, 15:31 uur, permalink
Tegenvallende film over een toelatingsexaminator voor Princeton die in conflict komt als blijkt dat haar zoon ook wil studeren aan Princeton. Een aardig verhaal waarbij helaas de personages niet goed uit de verf komen. Zo komt de romance tussen Tina Fey en Paul Rudd totaal niet van de grond (dit ondanks een aardige cast).