MENU

2,37

Canada

geregisseerd door Lynne Stopkewich
met Molly Parker, Callum Keith Rennie en Mary Kate Welsh

Leila is motelreceptioniste in een kleine stad. Een uitzichtloos leven en uitgeblust huwelijk drijven haar ertoe haar lichaam te verkopen aan de eenzame mannen die in het motel verblijven. Haar leven wordt zwaar overhoop gehaald als ze in een bezoeker haar zielsverwant vindt. Ondanks zijn gewelddadige uitspattingen, ziet ze in hem de kans om aan haar saaie bestaan te ontsnappen. Al gauw blijkt dat ze in een extreem gevaarlijke relatie verzeild is geraakt.

avatar van nightbreed
geplaatst op 8 juli 2007, 19:18 uur, permalink
Bijzondere en beetje donkere film met een apart sfeertje die een hoger gemiddelde verdiend dan waar het nu (2,41) op staat.
De acteurs doen het goed en de regie is lekker sober zonder fratsen.
Een goed film voor de fans van neerslachtige dramafilms.

Cijfer: 3,5

avatar van nightbreed
geplaatst op 24 december 2007, 14:17 uur, permalink
Ik heb de film gister nog een keer gezien en doe er een vol punt bij.
Wat kan die Molly Parker goed acteren zeg.
De film heeft een soort van emotiloos, triest en eenzaam sfeertje omdat er eigenlijk geen persoon is waarmee je je kunt identificeren en Molly Parker speelt (met verve) de schijnbaar emotiloze koude vrouw die toch iets schattigs over zich heeft.

avatar van skip
geplaatst op 19 januari 2010, 5:48 uur, permalink
Inderdaad een sobere en neerslachtige film. Ik vind het acteren goed maar niet super. Wanneer je dit verhaal via film wilt vertellen zul je bij de kijker toch op de een of andere manier de interesse moeten wekken. De film slaagt daar volgens mij onvoldoende in, de sfeer is inderdaad triest, eenzaam en bijna emotieloos. Daar zit niet iedereen op te wachten maar het hoort inderdaad wel bij het verhaal. Ondanks dat gegeven had er volgens mij meer in gezeten en dat is er onvoldoende uitgekomen. Er zijn mensen die dit prachtig vinden, een echte filmhuisfilm.