MENU

2,84

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Allen Hughes
met Mark Wahlberg, Russell Crowe en Catherine Zeta-Jones

De zaken gaan niet goed voor ex-politieagent Billy Taggert (Mark Wahlberg). Dan wordt hij ingehuurd door de burgemeester van New York (Russell Crowe) om uit te zoeken of zijn vrouw (Catherine Zeta-Jones) hem ontrouw is. Wanneer haar minnaar echter dood wordt aantroffen, is dit het begin van een politiek en financieel web van samenzweringen, leugens en bruut geweld.

avatar van Alonzo
geplaatst op 31 maart 2013, 3:04 uur, permalink
Viel tegen. Had er meer van verwacht.

avatar van grandpa
geplaatst op 31 maart 2013, 15:13 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Viel mij nog meer tegen, Russell Crowe & Mark Wahlberg spelen zoutloos zonder enige overtuiging verhaal vanaf begin te raden waar het eindigt maar gaat alle kanten op. zelf vond ik de scene wwarin de relatie van Wahlbergs aan zijn eind komt gewoon dom en onnadenkend ook het eind slaat nergens op, gewoon afgeraffeld of een open deur naar deel2. Pluspunt van de film is dat Catherine Zeta-Jones nog steeds een mooie vrouw is.

geplaatst op 4 april 2013, 4:11 uur, permalink
"There are some wars you fight and some wars you walk away from, this is the fighting kind." ... " !!!

Boeiende Misdaadfilm !!! Heerlijke misdaadfilm die voornamelijk het gesjoemel
op politiek vlak onder de loep neemt ! Heerlijke cast met ondermeer Russell Crowe, Mark Wahlberg,
Catherine Zeta-Jones en Nathalie Martinez !
Verwacht hier geen actie maar een vuil spel achter de scherm van de politieke wereld !
Het verhaal was boeiend om volgen en viel in mijn ogen nooit stil ... !
Heerlijke misdaad -Thriller die vooral op het verhaal is gericht !

geplaatst op 7 april 2013, 4:46 uur, permalink
Middelmatige film met een onrealistisch einde.

geplaatst op 11 april 2013, 12:35 uur, permalink
De beelden van New York als rauwe, verlopen en keiharde stad, in deze film in negentiger jaren stijl, zijn nog wel zo aansprekend en stemmig; het verhaal boeit helaas het eerste kwartier, waarna het verzandt en verwarrend wordt. Hoewel ik denk dat het in de kern steengoed is. Echter, ondanks de sfeer biedt deze politie-corruptiethriller geen diepte, is noch verrassend, noch geloofwaardig en pakkend. De personages blijven oppervlakkig. Mark Wahlberg stelt danig teleur en Catherine Zeta-Jones komt blasé over. Enkel Russell Crowe is scherp.

geplaatst op 11 april 2013, 19:44 uur, permalink
Een wat routinematig geproduceerde film. Degelijk geacteerd, netjes binnen de kaders waardoor het verhaal gewoon een beetje doorkabbelt zonder heel spannend te worden. Zoals eerder aangegeven is Russel Crowe de acteur die de hele boel nog een beetje heeft opgewaardeerd. Toch heb ik geen spijt dat ik hem gekeken heb. Dit is een prima film voor even tussendoor maar verwacht geen hoogstandje.

avatar van tattoobob
geplaatst op 11 april 2013, 22:47 uur, permalink
Een niet echt spannende film die ook een beetje langdradig is.......maar toch niet heeeel erg slecht is!!!
Dat komt niet vaak voor in een film.
Maar kon zeker beter...net een voldoende

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 12 april 2013, 16:24 uur, permalink
"Crowe & Wahlberg _O_".

Van begin tot het eind geen minuut verveeld.Acteren goed,acteurs/actrices goed
en de spanning was voor mij voortdurend aanwezig in Broken City (2013).

Prima misdaadfilm,ik ben tevreden.

avatar van kuiponok
geplaatst op 12 april 2013, 19:22 uur, permalink
Boven verwachting goed, want eerlijk gezegd verwachtte ik een vrij standaard filmpje, maar gelukkig dus niet.
Mede te danken aan de goede rollen van Crowe & Wahlberg, dus wat mij betreft een aanrader...

avatar van sportfan27
geplaatst op 12 april 2013, 20:07 uur, permalink
Zeer matig, alleen Crowe doet nog enigsinds zijn best...

2**

avatar van Number23
geplaatst op 12 april 2013, 21:44 uur, permalink
Typisch Wahlbergje.
Het verschilt per acteur of het nu een nadeel of een voordeel is als je naam als een genre wordt gebruikt. In het geval van 'Marky' Mark Wahlberg betekent dit meestal een degelijke actiethriller. Hij speelt dit soort rollen met zijn ogen dicht, al moet tie iets meer drama toevoegen vanwege het (alcoholische en geweldadige) verleden van zijn personage.
Ook de andere grote rollen, gespeeld door Crowe (goed op dreef), Wright (blijft altijd overeind), Pepper (maakt nog diepe indruk ook) en Zeta-Jones (speelt eindelijk weer in fatsoenlijke films), zijn goed ingevuld.

avatar van Frank Slade
geplaatst op 12 april 2013, 23:53 uur, permalink
Begint als een standaard thriller, die wat traag overkomt. Maar verhaal krijgt plots een andere, spannendere wending. Geen superfilm, maar wel de moeite waard. Zeker door cast met Crowe, Wahlberg en Zeta-Jones.

avatar van Insignificance
geplaatst op 13 april 2013, 16:14 uur, permalink
Suffe en rammelende thriller in politieke sferen. Ik ben al niet zo kapot van hetgeen de Hughes Bros. doorgaans afleveren. Bij deze solo krijg je het idee dat Albert normaliter het narratief voor z'n rekening nam, want Allen lijkt na verloop van tijd de grip volledig kwijt te zijn. Visueel komt het nog wel aardig voor de dag, maar een duister zaakje op poten zetten is er niet bij.

Eerder belegen en doorzichtig. De manier waarop het vervolgens aan het licht wordt gebracht is zo kinderlijk eenvoudig dat het nauwelijks nog boeit en als je je hoofdrol een dergelijk verleden meegeeft, kan je er donder op zeggen dat dat nog eens de kop opsteekt. Ook daar een losse flodder. Meest merkwaardige is misschien wel het gedoe rondom Taggarts vriendin.

Natuurlijk valt er wel een draai aan te geven zodat het past, maar het komt zo erg overbodig c.q. onaf over (zoals wel meer) en wordt ook zomaar weer afgekapt. Net zo snel als Taggart weer nuchter is. Een warrig segment in een film die ook niet meer kan worden gered door z'n sterrencast. Crowe oogt flets en een klasbak als Jeffrey Wright krijgt veel te weinig te doen.

avatar van james_cameron
geplaatst op 13 april 2013, 22:33 uur, permalink
Matte misdaadfilm, met een weinig origineel en niet bepaald spannend verhaal. De eersteklas cast schept de indruk dat we hier met een topfilm te maken hebben, maar niets is minder waar. De Chinatown-achtige intriges en politiek gekonkel worden redelijk vlot in beeld gebracht door regisseur Allen Hughes, maar de film komt nergens echt tot leven en kabbelt op vlakke wijze maar een beetje voort.

geplaatst op 14 april 2013, 0:12 uur, permalink
Ik vond het een goeie film, alleen helemaal opt einde vond ik echt zuigen, komaan zeg, die laatste 1-2min en dan boem, gedaan,wtf?

geplaatst op 15 april 2013, 7:13 uur, permalink
Degelijke misdaadfilm.
Goed acteerwerk zorgt voor een boeiende dikke anderhalf uur filmplezier.
" Broken City" heeft wat weg van de inmiddels gestopte amerikaanse topserie "Boss".

avatar van edwinoudenes
geplaatst op 15 april 2013, 15:07 uur, permalink
Goede film. Helaas rammelt het verhaal aan verschillende kanten.. Verder ook niet spannend genoeg om het echt interessant te maken..

avatar van zyntex
geplaatst op 16 april 2013, 21:12 uur, permalink
Gare film, het gaat van de ene verhaal op het andere
er valt geen touw aan vast te knopen
De acteurs zijn allemaal wel goed maar de rest...
Beel is ook goed maar het weert allemaal niet te boeien

avatar van breedbeeld
geplaatst op 16 april 2013, 21:32 uur, permalink
Kon geen moment boeien. Weet niet hoe vaak ik de film gepauzeerd heb om effe wat te doen .
Slecht gemaakt dus.

avatar van vranque
geplaatst op 16 april 2013, 22:13 uur, permalink
Dacht even dat je zat te dementeren @grandpa. Haha. Met zo'n cast. Maar nee. Je hebt gewoon gelijk.

avatar van Pazmaster
geplaatst op 17 april 2013, 12:39 uur, permalink
Goed acteerwerk maar het verhaal is niet bijzonder. Het is de zoveelste film over een privé detective die erin geluisd wordt. Dat kennen we nu wel dacht ik. Leuk bij gebrek aan beter. Net aan 3 sterren

geplaatst op 18 april 2013, 2:03 uur, permalink
Als ze de minuten van deze film die aan de ''relatie'' van Wahlberg en zijn ''drank probleem'' aan het en in het script gestoken hadden was de film een stuk beter geweest.

Ik zeg niet dat het een slechte film is, maar het is al een aantal keren eerder gedaan en een aantal van die aantal keren was het ook nog eens stukken beter.

Leuk voor als je geen andere goede film op het oog hebt om te kijken.

avatar van DragQueen
geplaatst op 20 april 2013, 12:21 uur, permalink
Onderhoudende Misdaadfilm, die ondanks dat de film af en toe wat inzakt, toch boeiend weet te blijven. Verhaal is prima uitgevoerd, en alles is prima in beeld gebracht. Ook het acteerwerk van Wahlberg en Crowe weet te overtuigen. Al lijkt het wat op de automatische piloot bij vlagen. 3 Sterren.

avatar van witboek
geplaatst op 21 april 2013, 6:32 uur, permalink
Veel tegen omdat het voorspelbaar is en niet echt boeiend is. Het enige wat ik goed vind aan deze film is de muziek.

geplaatst op 23 april 2013, 14:39 uur, permalink
Mislukte politieke misdaad thriller die het uitsluitend moet hebben van de uitstekende cast , alleen de rol van Catherine Zeta-Jones was na mijn mening veel te klein had daar maar een nobody voor genomen. De film zakt keer op keer in en weet op een paar scenes na nooit te overtuigen. Wel jammer eigenlijk waren alle facetten aanwezig voor een top film. Met pijn en moeite kan ik er nog een vijf uitpersen dus 2.5*

avatar van Cleanshot
geplaatst op 23 april 2013, 21:06 uur, permalink
Tja een 3 is te hoog en een 2,5 te laag, wat moet je dan....

avatar van Cleanshot
geplaatst op 23 april 2013, 21:07 uur, permalink
Cleanshot schreef:
Tja een 3 is te hoog en een 2,5 te laag, wat moet je dan....

Tegen de stroom in zwemmen is altijd beter als tegen de wind in pissen...

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 26 april 2013, 19:09 uur, permalink
Platjes.

Hetgeen mij vooral tegen de borst stoot zijn de voorspelbare dingetjes, waarbij de romance overbodiger is dan je je kan voorstellen. Dergelijke zaken zijn storend: het haalt het tempo eruit, overtuigt geen voor meter en heeft ook niks met het eigenlijke verhaal te maken.
Soit, er zit ook nog wat intrige in, maar echt schokkend, laat staan boeiend wil het nooit worden.

Mark Wahlberg en Russell Crowe zijn geen goede acteurs en ik voel mezelf een kieken dat ik ze toch een kans gegeven heb. Crowe probeert nog een beetje, maar Wahlberg is ongelooflijk zoutloos.
Rest nog een goede Jeffrey Wright en Catherine Zeta-Jones, mooi als altijd, inhoudloos als altijd.

Visueel valt er nog e.e.a. te bevelen. New York bij nacht is altijd wel sfeervol, maar dat is wel het minste dat je mag verwachten. De soundtrack is niet slecht, maar past niet bij het genre.

avatar van Toontje35
geplaatst op 4 mei 2013, 9:34 uur, permalink
Verhaal kan maar niet spannend worden
Het is het allemaal net niet.....

avatar van Barry83
geplaatst op 4 mei 2013, 20:22 uur, permalink
Leuk filmpje voor tussendoor maar meer ook niet.