Verliefd op Ibiza (2013)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Jan Kooijman, Gigi Ravelli en Sanne Vogel

Ibiza is het partyeiland bij uitstek. De witte stranden, blauwe zee, grote clubs, beroemde DJ’s en mooie mensen hebben een aantrekkingskracht op iedereen. De film gaat over elf mensen, in vier verhaallijnen op één eiland. Iedere bezoeker komt met zijn eigen reden naar het partyeiland. Maar alle verhalen komen onverwachts samen als Armin van Buuren komt draaien op het eiland.

230 BERICHTEN25 MENINGEN

geplaatst op 8 december 2013, 14:27 uur, permalink
Wat is die Marly van der Velden toch een ordinair ding. Hoe oud is zij wel niet? Negen? Van de week vertelde ze bij RTL Boulevard zo trots als een pauw dat ze met kerst in de Playboy staat. Het zal je kind maar wezen, je schaamt je toch kapot als ouder. Maar goed, ik kan het haar niet aanrekenen. Als je voor geen millimeter kan acteren dan is er altijd nog porno.

Tjongejonge, wat een cinematografische droefheid!

avatar van Chelsea94
geplaatst op 30 december 2013, 20:11 uur, permalink
Ongelofelijk wat een vreselijk slecht geacteerde film zeg. Die Kim Feenstra spant de kroon. Hoe durven ze haar het idee te geven dat ze ook maar een beetje acteren kan..

avatar van pierre18
geplaatst op 9 januari 2014, 20:32 uur, permalink
Op Bennie Stout na maakt deze regisseur toch echt baggerfilms. In de lijn van Costa en Volle Maan worden we nu weer getrakteerd op Verliefd op Ibiza, waarin een aantal acteurs meespelen waarvan mijn haren me echt te berge rijzen.
Ik ben een groot liefhebber van de Nederlandse film, maar na het zien van dit soort films daalt mijn liefde hiervoor behoorlijk. Als ik mag kijken naar Kim Feenstra, Jim Bakkum en Marly van der Velden verandert mijn liefde voor de Nederlandse film in een bepaalde haat. Kunnen ze deze mensen geen verbod op acteren geven? Zo ongelooflijk slecht, zonder enkele charisma.

Het verhaal is het niet waard om over te schrijven. Gaat ook nergens over. De beelden gaan daarentegen nog wel, maar blijven ook niet lang hangen.

De enige ster die ik dan geef is voor Lone van Roosendaal.

Alsjeblieft, alsjeblieft geen vervolg meer van dit soort films. Haalt de Nederlandse cultuur echt omlaag.

avatar van Parisa
geplaatst op 13 januari 2014, 0:20 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wij hadden zin in onzin. Dus waarom niet de ‘hit’ voor tieners van vorig jaar kijken. Een niemendalletje dat geschreven is als een vakantieromannetje, gevuld met BN’ers en andere soapies.

Want laten we wel wezen. We kregen precies voorgeschoteld wat we hadden verwacht. En al in meerdere vormen hadden gekregen in voorgaande jaren. Het script is weer in de computer gegooid met wat lege plekken in de zinnen. Op plekken als locatie en hoe het personage heet. Even flink schudden en kijken wat je dan weer voor cocktail hebt.
Alleen voor tieners kan dit nog spannend kijken zijn. Iedereen die ouder is moet proberen zijn ogen open te houden. Veel verschil met een standaard soap of rerun van een oude komedieserie is er gewoon niet. En heel spannend hoe het eindigd is het natuurlijk ook niet.

Alle BN’ers hebben weer een ticket gekregen naar Ibiza, en ieder 5 regels tekst om te doen. Hoewel, de samenstelling is iets anders dan een aantal jaren geleden. Weer net wat andere gezichten. Wellicht zijn de afwezigen bezig met andere projecten, kinderen of nog wat anders. Geen idee. En ook de locatie is weer wat aangepast.
Dit project lijkt me niet heel zwaar om te doen. Lol. En ik weet ook dat de musicalmensen dit als bijbaantje hebben gedaan. Die hadden toen een understudy/alternate voor hun musical. De musicalmensen vielen me het positiefst op in dit niemendalletje/vakantieromannetje. Het stelletje Simone en Jim was buitengewoon gezellig samen. Daarnaast heeft Gigi als soapie een hoop komedie in het bloed. Dat valt me ook weleens op als ik GTST mee moet kijken. Jan viel me als andere soapie ook best wel mee.
De rest kon me eerlijk gezegd gestolen worden.

geplaatst op 16 januari 2014, 10:32 uur, permalink
Tja, wat zal ik ervan zeggen... Het eerste half uur was het toch even wie nou welke rol vervulde, . Wie is de vader? van wie zijn de kinderen? Dat had wel wat beter gekund. Het is een typisch Nederlandse film. Het is een feelgood movie met een lichtelijke overdreven verhaallijn. En ja, ool ik heb genoten van Simone Kleinsma!! Verder mooie beelden van Ibiza..

edje555
geplaatst op 15 februari 2014, 16:02 uur, permalink
Het enige wat hier goed aan is.
Armin van Buuren soundtrack.

geplaatst op 2 juli 2014, 14:31 uur, permalink
Een onbezorgd-vakantie-eiland en de gelukzaligen die er hokken wordt hier wel, meen ik, passend geschetst maar om vandaar uit een aangename film te maken, mag nog enigszins oppervlakkig, hoeft niet gewichtig, maar toch met een zekere inhoud, lijkt voor de makers een onmogelijke taak te zijn geweest.
Er zat zelfs geen pit in : handjes in de lucht en doen alsof je perfect gelukkig bent en Ibizza zit er op.

geplaatst op 2 juli 2014, 14:35 uur, permalink
Ricardos schreef:

Want de duizenden romantische komedies uit Amerika zijn níet feelgood en hebben géén 'lichtelijk overdreven verhaallijn'? Typisch Nederlands, pourqoui?

geplaatst op 3 januari 2015, 21:57 uur, permalink
Soms is het een voordeel als je geen hoge verwachtingen hebt van een film. Dan valt hij onverwachts enorm mee. Bij deze film waren mijn vooroordelen helaas terecht. De film was niet door te komen. Stuk voor stuk allemaal cliché verhaaltjes en belabberde acteerprestaties. Meer woorden wil ik er ook niet aan vuil maken. Snel weer vergeten deze film en nooit meer bekijken.

geplaatst op 11 april 2015, 17:51 uur, permalink
Wat een bagger film met een stel B-acteurs bij elkaar! De grap van de eeuw!

geplaatst op 2 september 2015, 1:51 uur, permalink
ik vond het een leuke gezellige film...en daar is niks mis mee...!...en als je naar wat anders op zoek bent, dan moet je deze niet kijken, maar dat geld voor alle films

avatar van erwku
geplaatst op 22 februari 2016, 17:36 uur, permalink
Het is moeilijk voor te stellen om na deze film helemaal uitgezien te hebben, nog enige zelfrespect te hebben.

Wat een bagger. Het enige wat de film nog kon redden waren de mooie vrouwen, maar hun personages waren zo banaal, dat ik het gevoel kreeg naar een reclame spot van 7 up te kijken.

Het kijken naar verliefd op Ibiza heeft mij doen beseffen dat ik snel naar de huisarts moet.

geplaatst op 1 maart 2016, 17:09 uur, permalink
Ebenezer Scrooge schreef:

En die Willeke van Ammelrooy. Wie zit daar nog op te wachten. Die hebben ze eerst nog ergens moeten opgraven...

Sorry hoor, maar dat slaat helemaal nergens op!

geplaatst op 1 maart 2016, 21:31 uur, permalink
😂

Dick2008
geplaatst op 8 juni 2016, 19:57 uur, permalink
Het gemiddelde is erg laag maar ja wat zegt dat. Ik ben zelf erg terughoudend geworden met Nederlandse films. De informatie op deze site is wel vaak eenzijdig gericht. Bij Bol.com schrijven ze er positiever over. De trailer ziet er ook niet slecht uit.
Dus ik dacht laat ik het dan maar proberen. Helaas kan ik er ook niet veel positiefs over kwijt. Dat neemt niet weg dat als je wel een leuke film vindt, want dat zijn er eigenlijk wel veel, dan is het wat mij betreft prima.

Het gaat nog wel goed van start met mooie opnamen van Ibiza en tussendoor ook nog van dergelijke opnamen. Maar we zitten niet met een reportage maar met een speelfilm en ook niet met een GTST speciale vakantie-aflevering. Al is het als reclamefilm wel goed geslaagd zo las ik in Wiki.
Het had een goede film kunnen worden met een beter verhaal en met betere acteurs. Want dit is toch wel ondermaats. Kleinsma en Van Ammelrooy zitten zeker in het snabbelcircuit.

De Nederlandse film is toch echt wel diep gezonken. (Al zijn er natuurlijk wel wat uitzonderingen). Dit boeit natuurlijk voor geen meter. Halverwege de film willen ze er diepgang aan geven maar tevergeefs. Veel te lang ook. Het steeds overschakelen naar de verschillende personages werkt hinderlijk en het foefje om laag boven de grond te filmen werkt ook niet echt.
Niet best. 2.0

avatar van Davido
geplaatst op 4 juli 2016, 23:18 uur, permalink
Gewoon een leuke, heerlijke film! En idd, die films uit de VS zijn net zo goed feel good met een voorspelbaar einde! Nederland maakt goede films met goede acteurs!

geplaatst op 4 juli 2016, 23:38 uur, permalink
Laatste stuk weer een keer gezien. Blijft inderdaad - ik dank u, Davido - een vrolijke film, goed gefilmd pretentieloos vermaak.

geplaatst op 10 juli 2016, 11:11 uur, permalink
Zeer leuke film, mooie mensen een genot om naar te kijken. Marly is echt een goede actrice.
Johan Nijenhuis presteerd elke keer opnieuw om een leuke film neer te zetten met de beste en mooiste acteurs van Nederland. Van deze film krijg je een lekker vakantie gevoel. In mijn tiener jaren ben ik met mijn ouders vaak in Ibiza geweest en herken en sfeertje.

geplaatst op 10 juli 2016, 11:23 uur, permalink
Ebenezer Scrooge schreef:

Tjongejonge, wat een cinematografische droefheid!

Marly is een lieve mooie en goede actrice, ze behoort tot de absolute top van Nederland. Daarbij is ze ook een mooi foto model. Mensen weten vaak niet hoe moeilijk het is om zo'n acteer prestatie neer te zetten.

geplaatst op 12 juli 2016, 18:05 uur, permalink
rikker schreef: