MENU

Canada
Actie / Komedie

geregisseerd door Jason Lapeyre
met Siam Yu, Gage Munroe en Michael Friend

Een groep van 13-jarige kinderen spelen dagelijks oorlogje in een nabijgelegen bos. Ze maken hun eigen wapens van alles wat ze maar kunnen vinden. Op een dag loopt het spel echter uit de hand wanneer leiderschap, loyaliteit, tactiek en vriendschap op de proef worden gesteld en net als in de 'echte' wereld overwinningen en nederlagen in gelijke mate worden gevierd.

avatar van jarno1975

geplaatst op 30 augustus 2012, 22:08 uur, permalink

avatar van Lexcoaster

geplaatst op 9 maart 2013, 11:12 uur, permalink
Dit lijkt mij nog eens een vrij gedurfd concept. Ben benieuwd.

avatar van xxsilversurferxx

geplaatst op 27 juli 2013, 12:39 uur, permalink
lijkt me beetje war of the buttons achtig moet hem nog kijken

avatar van Shinobi
geplaatst op 5 augustus 2013, 19:39 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
"This is war man, not fucking hopscotch."

Best een geinige film moet ik zeggen, zeker met het concept. Ik bedoel wie heeft er nu niet als klein jochie oorlogje gespeeld? Wat dat betreft een zeer treffend onderwerp.

Het is leuk om te zien hoe ver de fantasie van de jongens gaat en dit wordt dan ook goed tentoongesteld in de film, takken worden letterlijk opeens machinegeweren. Het gedoe dat Joker soms 'heat vision' had hoefde van mij weer niet.

Daarnaast is het interessant hoe dingen als: haat en nijd, jaloezie, vriendschappen en liefde aangekaart worden. Het lijken net volwassenen - inclusief scheldwoorden - soms en je kunt precies zien wie er later wel gaat slagen en wie er voor altijd een loser blijft. De jonge acteurs doen het voor het overgrote deel prima, met name Michael Friend als Skinner kwam goed gestoord over. Het gaat er op momenten best hard aan toe.

Alleen is het jammer te noemen dat de film veelal aan de vlakte blijft, zeker als tegen het einde onthuld wordt hoe het echt zit tussen PK en Skinner. Want er zaten best wat leuke maatschappelijke kwesties in die maar licht ter sprake worden gebracht. Het zijplotje van Jess en haar interesse in Quinn kon weggelaten worden, het hield de boel alleen maar op.

Al met al op zich wel een vermakelijke film om eens gezien te hebben, maar het kon hier en daar wel beter. Desondanks een aanrader als je zelf vroeger ook oorlogje hebt gevoerd.

3,0 Sterren.

geplaatst op 1 oktober 2013, 0:05 uur, permalink
Zat te twijvelen over 2* of 2.5*, toch maar een 2.5* gegeven.
A en toe vind ik een aantal acteurtjes wat irritant.

Kort omschreven.

Paar kinderen gaan oorlogje spelen in een bos, 1 kind slaat iets wat door.
Verder is het gewoon een spel dus de actie hier in de film vind ik nou zelf niet echt actie.

Het is meer een avonturen / komedie film.

geplaatst op 5 oktober 2013, 14:12 uur, permalink
Film die lekker wegkijkt, jeugd dat oorlogje voert, is weer eens wat anders.

geplaatst op 9 oktober 2013, 14:04 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Shinobi schreef:
"This is war man, not fucking hopscotch."

3,0 Sterren.

Precies hoe ik er over denk.

avatar van tattoobob
geplaatst op 9 oktober 2013, 22:56 uur, permalink
Nou ik was vroeger rambo ...dus deze ga ik zeker kijken.

geplaatst op 10 oktober 2013, 16:15 uur, permalink
Leuk. Wij voerde oorlog met een buurmeisje verderop. Haar moestuin volledig plat gebombardeerd.
Zeker kijken dus. Vast erg herkenbaar.

avatar van jippie2010

geplaatst op 28 oktober 2013, 13:38 uur, permalink
Op zich een aardig concept, al had het van mij meer naar een psychologisch drama gemogen,
iets in de buurt van Lord of the Flies ofzo.
Ik ga de film skippen.

avatar van gabsor
geplaatst op 30 oktober 2013, 11:52 uur, permalink
Vreemde ietwat ziekelijke film. Er zit geen 'normaal' kind in. De een is een facist, de ander geobsedeerd door strategie en tactiek, het meisje heeft flinke jeuk, ofwel elk kind heeft een behoorlijke afwijking. Komt daardoor gezocht over. Kon de humor er ook niet in vinden, waiste of time.

avatar van tattoobob
geplaatst op 30 oktober 2013, 21:36 uur, permalink
Ik vond het wel een origineel dingetje eigenlijk.
Best een leuke film...had allemaal wel iets meer gemogen maar goed...kijkt wel leuk weg..
Een film voor de liefhebber.

avatar van 606
geplaatst op 14 november 2013, 8:48 uur, permalink
Komedie, No way was niks grappigs aan, soms gewoon ziekelijk. Heb er niet van genoten.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 15 december 2013, 2:20 uur, permalink
Ik vraag me eigenlijk af waar het element komedie eigenlijk kwam kijken. Ik kreeg eigenlijk eerder medelijden met een paar van de hoofdrolspelertjes. Ik vrees dat P.K. en Skinner interessante studieobjecten voor aspirant kinderpsychologen zouden zijn en uiteindelijk wel degelijke psychologische bijstand mogen krijgen.

Uiteindelijk heb ik 90 minuten liggen kijken naar een filmische vertoning van een bosspel voor scouts leden. Maar dan uitgevoerd door een samenraapsel van jonge kereltjes die hun fantasie de vrije loop lieten. Het deed me soms wel aan "The Goonies" denken , maar dan zonder piratenschip en Chunk.

Op sommige momenten was het acteren wel erg irritant en amateuristisch. Het had alle eigenschappen van een low budget film : één en dezelfde locatie de hele tijd m.a.w. een heen en weer gehol in één of ander lokaal woud, geen enkel geldverslindende actiescènes of rekwisieten. Persoonlijk vond ik P.K. nu ook niet bepaald een schoolvoorbeeld van een leiderfiguur. Ik vrees eerder dat het ventje zich kan scharen bij de groep van meest gepeste jongetjes op school.

Het concept is origineel. Het toont hoe kinderen de volwassen karaktertrekken zoals haat, jaloezie, liefde, trouw en vriendschap ervaren. In werkelijkheid zou dit ook naar gelijkaardige voorvallen kunnen leiden, spijtig genoeg. Alleen de uitwerking laat te wensen over en maakt van deze film een traag, saai en totaal geen emotioneel rakende film.

geplaatst op 27 december 2013, 20:15 uur, permalink
Geen beste film, ondanks een concept wat me wel degelijk aansprak.