MENU

3,25

Drama / Thriller

geregisseerd door Megan Griffiths
met Jamie Chung, Beau Bridges en Scott Mechlowicz

In 1994 gaat de Koreaans-Amerikaanse tiener Hyun Jae naar een café in New Mexico. Ze is voorzien van een vals identiteitsbewijs, want ze is eigenlijk te jong om de gelegenheid te mogen bezoeken. Samen met haar vriendin vleit ze zich aan de bar en ontmoet daar een knappe jongeman, een brandweerman, die haar een lift naar huis aanbiedt. Wat er vervolgens gebeurt is echter niet hetgeen waar Hyung op gehoopt had. Haar leven verandert namelijk in een nachtmerrie. Geïnspireerd op het waargebeurde verhaal van Chong Kim.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 14 september 2012, 20:27 uur, permalink
Vanaf 31 oktober te koop op DVD en Blu-Ray (eOne)

Trailer (YouTube)

geplaatst op 5 oktober 2012, 22:13 uur, permalink
goeie film

geplaatst op 8 oktober 2012, 7:27 uur, permalink
Boeiende thriller/drama .
Film had om nog meer indruk te maken wat rauwer mogen zijn.
Verder prima.

geplaatst op 8 oktober 2012, 19:26 uur, permalink
Goede boeiende film waarin sterk geacteerd word.

3.5 ster

avatar van madmax1
geplaatst op 9 oktober 2012, 17:51 uur, permalink
Routineus gemaakt filmpje op waarberuste feiten, flauw in mekaar geflensd en
slaapverwekkend

geplaatst op 9 oktober 2012, 22:54 uur, permalink
De film, gebaseerd op ware gebeurtenissen, zit tussen drama en thriller in en door het goede spel van de cast komt het verhaal authentiek over. De regisseuse is uiterst terughoudend en niet op sensatie belust, maar op een of andere manier verliest het gebeuren daardoor intensiteit en drama. Jammer is dat de organisaties die achter de meisjes(seksslavinnen)handel zitten niet meer centraal staan, nu lijkt het of ze terloops aan bod komen. Ook krijgen onderdelen die gedurende de film aangetipt worden geen vervolg.

avatar van kucing
geplaatst op 13 oktober 2012, 7:30 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Film die boeit van het begin tot het eind. Het laat zien hoe door een bende op strak georganiseerde wijze jonge meisjes tegen hun wil worden ingezet als seksslavinnen.
Helaas stopt de film naar mijn idee te vroeg, want hoe en of de bende opgerold wordt, komt verder niet aan de orde.
Desalniettemin een zeer goede film en zeker niet slaapverwekkend, zoals madmax1 boven mij aangeeft, want door deze film ben ik juist uit mijn slaap gehouden omdat ik niet meer kon stoppen met kijken.

avatar van mystica
geplaatst op 14 oktober 2012, 23:40 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Aangrijpende film over ontvoerde tieners die als seksslavin worden ingezet, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De film is uitstekend gemaakt, goed geacteerd en niet geschikt voor tere zieltjes. Boeiend tot het eind alhoewel ik ook graag had geweten hoe het nou verder was gegaan met de hoofdrolspeelster en of de organisatie is opgerold, de andere meisjes vrij zijn ? Dat blijft onbekend helaas...

avatar van popcorn en cola
geplaatst op 15 oktober 2012, 21:54 uur, permalink
Uitstekende film op basis van een waargebeurd drama. Onthutsend dat een groot crimineel netwerk jarenlang onder de radar kon blijven, terwijl er grootschalig gehandeld is in seks, seksslavinnen, drugs en baby's/kinderen. De film komt zeer realistisch over, vooral door prima acteerwerk van Jamie Chung, maar had nog harder binnen kunnen komen omdat de kijker de details van de walgelijke gebeurtenissen bespaard blijft.

avatar van vranque
geplaatst op 15 oktober 2012, 23:16 uur, permalink
gauke schreef:
. Jammer is dat de organisaties die achter de meisjes(seksslavinnen)handel zitten niet meer centraal staan, nu lijkt het of ze terloops aan bod komen..

Dat vond ik ook het grote probleem bij deze film. Verder werd ik wel meegezogen (Excusez le mots) in dit verder prachtig vormgegeven drama.

avatar van barcam
geplaatst op 16 oktober 2012, 11:01 uur, permalink
Waargebeurde feiten over meisjes die ontvoerd worden en ingezet worden als seksslavin. Probleem is dat de film gewoon te braafjes is. Het gaat over prostitutie en misbruik en er komt zelfs nog geen blote borst in beeld. Ook wordt het geweld enorm getemperd en giet men er nog een sentimenteel sausje over. Ongeloofwaardig.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 29 oktober 2012, 22:49 uur, permalink
Moedeloze misère.

Wanneer een cafébezoek niet zo afloopt als gepland werd door het jonge Aziatische meisje Hyun Jae, slaat het noodlot ook meteen goed toe. Meer hoeft de kijker niet te weten, al is niets weten nog beter. Het draagt namelijk, net als de geweldige opbouw tijdens de intro, bij aan een intense filmbeleving. En dat de beleving indringend wordt staat vast. Helemaal met in het achterhoofd dat deze ellende daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Wanneer het mysterie plaatsmaakt voor de rauwe realiteit, is de shock des te groter.

Het knappe aan Eden is dat je als kijker wordt meegezogen in de misère die het hoofdpersonage overkomt. Wanneer daar geen einde aan lijkt te komen voelt niet alleen zij zich moedeloos, dit gevoel sijpelt door het scherm heen de woonkamer binnen. Een gezellig filmpje is het dan ook niet. De mate van onvoorspelbaarheid zorgt voor een zeer spannend en dramatisch sfeertje. Het is tevens goed om acteerkanon Bridges weer eens te zien, maar sowieso wordt er prima geacteerd. Met name door Jamie Chung, de hoofdrolspeelster. Zij blijft de aandacht vasthouden.

Zeer goed.

Met dank aan Entertainment One voor het recensie-exemplaar.

avatar van Filmkriebel
geplaatst op 3 november 2012, 18:55 uur, permalink
Hell, wat een goede film! Met dit zware onderwerp van mensenhandel en minderjarigenprostitutie legt de film het juiste accent door alles te bekijken van binnen de organisatie. De mensen die het netwerk leiden zijn verloren zielen die hun geest verkocht hebben aan hun god, de dollar. Eden staat ook niet veel stil bij psychologie en morele lessen en beperkt zich grotendeels tot een inside look door de ogen van hoofdpersonage Eden. De film geeft ook niet toe aan goedkope geweld- en seksscènes en dat valt alleen maar te prijzen in deze aanklacht tegen dergelijke mensonterende handel. Als er dan iets aan te merken is, dan is het misschien wel het gebrek aan diepgang in de vriendschap tussen Eden en haar latina medegevangene. Dit is een film om dringend op te zoeken. Nu in alle (Belgische) videotheken te vinden.

avatar van DonOswaldo
geplaatst op 7 november 2012, 4:13 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Solide op z'n minst.

Intro had van mij niet gehoeven, maar wat volgt is toch een sterke film. Mede door de sfeervolle soundtrack + camerawerk (lekker dicht op de huid soms). Ook degelijk geregisseerd en voortreffelijk geacteerd door Jamie Chung die de emoties zo goed over weet te brengen dat het voelbaar is. Mocht van mij soms wat minder subtiel en wat vaker losbarsten als bij dat geniale moment waar ze probeerde te ontsnappen. Desondanks een sterk werkje dat bij vlagen goed onder de huid kruipt. Verdient wat meer aandacht.

geplaatst op 25 november 2012, 7:42 uur, permalink
Hartverscheurende, schokkende film over jonge seksslavinnen (tieners), die worden ontvoerd, verhandeld, gemarteld, verkracht en vermoord, als ze overbodig of lastig zijn. Net als Trade (2007) en The Whistleblower (2010) gebaseerd op waargebeurde feiten, deze keer op de afschuwelijke ervaringen van Chong Kim.
Het verhaal wordt door regisseur Megan Griffiths ingetogen verteld, maar is niettemin gruwelijk en heftig genoeg.
Jamie Chung is een ontdekking uit een Amerikaanse reality show. Een talent denk ik, want ze zet een heel geloofwaardige hoofdrol neer.

geplaatst op 2 december 2012, 13:21 uur, permalink
Het is allemaal net iets te 'soft'.
Zeker niet slecht maar er had iets meer ingezeten.
Wel sterk acteerwerk van Jamie Chung, en een zeer aantrekkelijke dame.

Voor mij blijft de Mini-serie Human Trafficking de beste verfilming over mensenhandel.

geplaatst op 2 december 2012, 14:02 uur, permalink
Ik vind Sex Traffic (2004) van David Yates met voorsprong de beste film. Die is terecht veelvuldig bekroond.

avatar van Najade
geplaatst op 11 december 2012, 16:15 uur, permalink
Ik vind het goed dat mensenhandel onder de aandacht wordt gebracht, maar doe het dan ook gelijk goed als iemand de moeite neemt om ernaar te kijken! Heel erg gecensureerd qua beeld en verhaal, jammer. Het is voor mijn gevoel behoorlijk afgezwakt en doet onrecht aan de mensen die echt in deze industrie zitten tegen hun wil.
Er worden meer verhaaltjes verteld dan alleen die van Hyun Jae, maar vervolgens krijg je niet te weten hoe het daarmee afloopt.

avatar van Pazmaster
geplaatst op 5 januari 2013, 17:27 uur, permalink
Redelijk filmpje waarin goed gespeeld wordt. Het einde vond ik iets te snel en gemakkelijk maar voor de rest is de film wel okee. 3 sterren

geplaatst op 27 januari 2013, 15:49 uur, permalink
Wij vonden dit een goede film. Er wordt echt een emotie bij je opgeroepen, dat dit soort praktijken niet kunnen. Goed geacteerd. Prima film.

geplaatst op 31 januari 2013, 19:53 uur, permalink
Opzich goeie film, en heb me er van het begin tot het einde erg mee vermaakt en was er ook onder de indruk van. MAAR er had iets meer in gezeten.
De film begint ontzettend sterk en beklemmend... maar neemt daarna iets in kracht af en het word allemaal net iets te ''lief'' in beeld gebracht het had allemaal wat rauwer gemogen...
Ondanks dat toch een erg goeie film en zeker een aanrader...

avatar van mcdaktari
geplaatst op 1 februari 2013, 1:07 uur, permalink
Wel een aardig filmpje alleen het einde vind ik een beetje te snel afgehandeld. Maar wat het acteren betreft, dat was wel oke.

avatar van edwin1205

geplaatst op 1 februari 2013, 14:27 uur, permalink
4.0 net gezien mooie drama / thriller goed gespeeld.vrouwen handel drugs baby handel.echt compleed gestoord

geplaatst op 25 februari 2013, 9:07 uur, permalink
Sterk slot van deze film, terwijl daar vóór ik me van de indruk niet kon ontdoen dat het allemaal beter had gekund : de omschrijving van de dagelijkse levenswijze van de ontvoerde meisjes, hun ondelinge betrokkenheid, het voorbereiden op hun trieste taak leken me niet zo diepgaand uitgewerkt, zodat, niettegenstaande een paar harde scenes, de film een zekere gevoeligheid miste.
Soms verloopt de verhaallijn met horten en stoten en zijn bepaalde overgangen niet zo evident.

avatar van DjFrankie
geplaatst op 1 maart 2013, 20:57 uur, permalink
Niet de meest indrukwekkende film in dit genre, waarvan ik van te voren weet dat ik erg boos ga worden. Verhaallijn is okay, einde is goed. Dit soort gestoorde misselkijk makende mensenhandel is inderdaad compleet gestoord, al zijn er talloze slachtoffers die dit helaas dagelijks aan den lijve ondervinden.

Wel een aanrader.

avatar van Bauer
geplaatst op 4 maart 2013, 21:08 uur, permalink
Wel een aardige verfilming, maar jammer dat het inderdaad wat 'te braaf' is verfilmd, maar dat zie je zo vaak bij Amerikaanse producties.

geplaatst op 5 maart 2013, 21:03 uur, permalink
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Als het niet waargebeurd was zou het een aangrijpend, maar ongeloofwaardig verhaal zijn en waren er weinig redenen om de film uit te zitten, behalve het spel van de hoofdrolspeelster. (Het komt wel vaker voor dat de werkelijkheid bizar is en ongeloofwaardig lijkt.) Veel vragen blijven in de film onbeantwoord. Ik had daarom liever een documentaire gezien met wat meer achtergrondinformatie.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 6 maart 2013, 21:18 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Je staat toch altijd weer versteld van de wereld van de vrouwenhandel. Een wereld waarin we een goed voorbeeld zien over wat voor monsters mannen wel niet kunnen zijn. Ook in Eden krijgen we weer zoiets te zien. Dit keer met de Koreaanse immigrante Hyuen Jae, die dus blijkbaar ook echt bestaan heeft. Alles gaat weer op de relatief bekende wijze Hyuen en haar vriendin gaan naar een bar en krijgen sjans van een een charmante kerel genaamd Jesse, die zegt dat ie brandweerman is. Daar willen de dames wel een beschuitje mee eten en gaan met hem mee, maar dat hadden ze beter niet kunnen doen.

Want Jesse blijkt deel uit te maken van vrouwenhandel en de dames zijn nu prima gevangen vissen. Vanaf dat ogenblik veranderd de film gewoonweg in een nachtmerrie van 2 jaar voor Hyuen, ook wel Eden genoemd, door haar jagers. De 2 jaar worden hier toch wel erg pakkend en ook best op verschillende vormen neergezet die mij erg aanspraken. De ene keer zien we een hoop moed van Eden, en de andere keer de wanhoop en de reddeloosheid tegenover de wreedheid van Jesse en zijn companen. Ook wat er onder de mensenhandelaars gebeurd word hier nog plaatsgemaakt. Alles is ook prima realistisch geplaatst zonder al dat overtollige drama en overdreven getearjerk en heldendom. Het acteerwerk en de uitwerking lopen behoorlijk goed in deze film en alles gaat met geduld. Die scene waarbij Eden de drugs van Jesse vergiftigt was ook ijzersterk. Het sfeertje is ook lekker rauw en ook de woestijnsettings waren toepasselijk.

Hele goede film over de wereld van de mensenhandel dat erg realistisch wil blijven. Dit valt eigenlijk ook wel een beetje in de categorie van Trade, kwa stijl, realisme en onderwerp. Ook deze is behoorlijk gelukt en weet de kijker toch te pakken. Uitstekend!

geplaatst op 17 maart 2013, 21:27 uur, permalink
Erg goede film. Aangrijpend verhaal en goed neergezet.

geplaatst op 13 mei 2013, 22:08 uur, permalink
Best wel een interessant en boeiend drama, maar voor mij had de uitvoering wel wat harder en aangrijpender gemogen (ook hier en daar wat bloot, want nu oogt alles erg preuts). De cast deed het overigens best aardig. Leuk om gezien te hebben maar hier had men meer uit kunnen halen.