MENU

4,02

Western / Actie

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio

Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.

avatar van royals
geplaatst op 20 november 2014, 16:53 uur, permalink
Bedankt voor je uitleg, dan snap ik het beter. Ik zie het onderscheid tussen real life geweld en in een film eigenlijk niet zo meer. Als ik niet van geweld houd in het echte leven dan is het logisch dat ik er ook niet van houd als het in een film is. Maar ja, we kunnen het kort houden, meningen verschillen! Hehe nu je mijn mening weet over geweld en grof taalgebruik dan hoef je niet meer op mijn berichten te reageren omdat je je er aan stoort. Of als je natuurlijk wel zin hebt in een discussie dan praat je maar mee. Zie maar

avatar van Silboo
geplaatst op 22 november 2014, 10:53 uur, permalink
Quentin Tarantino geweldig! en ook deze film. dit is goede actie western!

avatar van MovieMind
geplaatst op 22 november 2014, 12:59 uur, permalink
"Aanrader"

avatar van flaphead
geplaatst op 6 december 2014, 1:02 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Stabiele film, maar het gemiddelde vind ik toch wel aan de hoge kant. Wellicht doet de naam Tarantino alleen al voldoende?
Zijn hand is duidelijk. Zoals verwacht zijn de beeldvorming en dialoog prima in orde en is het geweld grafisch. Waltz speelt wederom een vreemde Duitser, wat dus niet origineel is, maar wel vermakelijk. Ook de wat uit de lijn voelende komische scenes, zoals de zakken over het hoofd, zijn typerend.
Buiten de tijdsetting kreeg ik ook niet perse een westerngevoel, alles draait om het rassenverschil. Dat is vaak erg goed, en dus pijnlijk, in beeld gebracht. Acteerwerk is prima, soms wat over the top.
De verhaallijn vind ik toch wat mager en rechtlijnig; heel plat gezegd is het eigenlijk gewoon een film over iemand die zijn geliefde wil bevrijden en dat hebben we al ontelbaar keer in alle vormen en maten gezien. Het feit dat slaaf Django een natuurtalent is schieten en paardrijden blijkt te zijn is bijna lachwekkend.
Vermakelijke zit, prima film, maar zeker geen hoogvlieger, ook al is het een Tarantino.