MENU

4,02

Western / Actie

geregisseerd door Quentin Tarantino
met Jamie Foxx, Christoph Waltz en Leonardo DiCaprio

Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 9 januari 2014, 13:20 uur, permalink
Ik weet niet precies waar "RR" voor staat (typo voor "RD" = Reservoir dogs?), maar voor het script van "PF" heeft hij ook inderdaad de Oscar gekregen, als dat tenminste Pulp fiction is.

In de Volkskrant van vandaag valt te lezen dat de lezers daarvan Django unchained als de op-één-na-beste film van 2013 hebben gekozen.

avatar van Waackx
geplaatst op 9 januari 2014, 13:28 uur, permalink
Roger Thornhill schreef:

Reservoir Dogs ja, van Pulp Fiction wist ik het niet dank je maar dat van de Volkskrant zegt me weinig.
IB wordt ook als een topfilm gezien ben ik het ook niet mee eens, KB2 was zijn laatste goede film naar mijn mening.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 9 januari 2014, 14:30 uur, permalink
Ik geef het bericht ook neutraal weer : ik ben zelf helemaal geen echte Tarantino-fan, en ik vind het ook nogal onbegrijpelijk dat Django unchained zo hoog gewaardeerd wordt, in de Volkskrant èn op MusicMeter (momenteel 4,02 gemiddeld!).

geplaatst op 10 januari 2014, 21:39 uur, permalink
supergoei film met jamie foxx in een glansrol

avatar van Quentin
geplaatst op 13 januari 2014, 12:52 uur, permalink
Gister alsnog in de bioscoop meegepakt, vermoed dat ik thuis de film niet had uitgezeten.

Bijzonder matige prent, Tarantino is sinds Kill Bill duidelijk over zijn hoogtepunt maar bereikt hier een nogal dramatisch dieptepunt. Slappe pacing, veel pogingen tot cool zijn die de plank misslaan (die KKK-scene
), sterrencast die tot middelmatige prestaties wordt aangezet - wat schmiert Jackson er verschrikkelijk op los en Foxx is ook niet al te overtuigend - en overladen met pretentie.

geplaatst op 14 januari 2014, 15:34 uur, permalink
Begon leuk maar gaande weg voorspelbaar........

avatar van Onceuponanytime
geplaatst op 19 februari 2014, 18:30 uur, permalink
Ofwel vind je deze film een flop, ofwel vind je het prachtig. Voor mij één van de topfilms van 2013 ! Ferme dialogen, gecombineerd met Tarantino's typische humortrekjes. Ik heb het al meermaals bekeken. Bravo, dergelijke films mogen voor mij blijven binnenstromen...

geplaatst op 23 februari 2014, 22:37 uur, permalink
Fantastische film, Tarantino stijl uiteraard altijd goed. Fox ook sterk in deze film.

avatar van Rickyman
geplaatst op 24 februari 2014, 17:19 uur, permalink
Weer een geweldige Tarantino!
Maar de bijrollen vond ik leuker en beter gespeeldt..

geplaatst op 27 februari 2014, 0:33 uur, permalink
Lang, veel te lang. Oneindige dialogen. Kinderachtig veel bloed tijdens actie scenes. Kortom geen liefhebber van Tarantino films. Pluspunt zijn een aantal bijrollen. Inmiddels 3x bekeken. Verlaagd naar 2 sterren

avatar van ChristianBenteke
geplaatst op 3 maart 2014, 19:14 uur, permalink
Deze film is echt uitmuntend. Django is echt een van de coolste karakters die ik heb gezien. Vooral hoe hij met zijn pistool omgaat. Verhaal is goed, acteurs zijn goed. Niks mis mee. En dat bloed vond ik juist wel grappig, ook al was het overdreven veel.

avatar van sonyjh
geplaatst op 4 maart 2014, 15:39 uur, permalink
imo de beste tarantino film.

avatar van rayman
geplaatst op 12 maart 2014, 0:28 uur, permalink
Veel te veel bloed, verder wel aardige film.
stem verlaagd naar 3.0*

geplaatst op 14 maart 2014, 18:05 uur, permalink
Leuke film, had hem al enige tijd op de harde schijf staan. Goede film van Tarantino.

avatar van Dynamovie
geplaatst op 5 april 2014, 13:29 uur, permalink
Meesterwerk van Quentin Tarantino met een geheel eigen invalshoek waarbij droge humor, geweldscenes en slavernijkritiek elkaar afwisselen. De film blijf boeien. Ik heb Django Unchained zelfs een paar keer gezien, en verveelt niet. DiCaprio is fenomenaal als Zuiderlijke type. Jamie Foxx en Christoph Waltz zijn een zeer bijzondere combinatie, hoe verzin je het. Samuel L. Jackson als de hielenlikkende Stephen en Kerry Washington als Django's liefje. Stuk voor stuk prima acteerprestaties.

avatar van Geno
geplaatst op 10 april 2014, 23:33 uur, permalink
Ik heb deze film nog eens heroverwogen... en afgewacht of deze film nu wel of niet positief beklijft (misschien is dat wel het belangrijkste criterium)... en verdorie... , dat doet 't nog steeds! Ondanks het feit dat ik geen Tarantino liefhebber ben, is dit verhaal zo overtuigend neergezet en het acteerspel zo goed, en de film in een bepaald opzicht zelfs behoorlijk vernieuwend (al kan ik de vinger er ook nog niet echt op leggen) dat ik eerlijkheidshalve genoodzaakt ben mijn oordeel te herzien, en mijn 3* te vervangen voor een dikke 4* ... ; bij dezen

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 21 april 2014, 0:21 uur, permalink
Fantastische film.

Na goeie actie scene's, leuke en grappige stukken, mooie special effecten en een goed maar soms een beetje te langdradige verhaal (Hiermee bedoel ik sommige stukjes onnodig veel tekst) geef ik hem een 4.5*

Heb er wel goed van genoten, van deze film. Zeker als deze 165 minuten lang duurt. Dit houd ik meestal alleen bij The lord of the Rings en The hobbit uit. Maar goed, nu dus ook bij deze.