MENU

Verenigde Staten / Taiwan
Avontuur / Drama

geregisseerd door Ang Lee
met Suraj Sharma, Irrfan Khan en Ayush Tandon

Het leven van Pi vertelt het ongelooflijke verhaal van Piscine Patel, een zestienjarige Indiase jongen, wiens vader een dierentuin in India heeft. Wanneer de familie besluit het land te verlaten wordt de hele dierentuin ingescheept. Maar het schip vergaat en de enige overlevenden op de reddingssloep zijn Pi, een hyena, een zebra met een gebroken been, een orang-oetang en een tijger van 200 kilo.

avatar van galaxydriver32
geplaatst op 15 februari 2014, 2:27 uur, permalink
Ongelofelijk! Zo'n mooie film! Ik ben een beetje sprakeloos eigenlijk... Er zitten ook zulke mooie scenes in, prachtige beelden! Deze film heeft me geraakt!

avatar van MichaelMovie
geplaatst op 5 maart 2014, 23:21 uur, permalink
Een mooie aparte film die visueel zeer sterk is.
Tijdens het eerste half uur denk je: waarom gaat het hier constant over die religies en wat is me dat een saaie bedoening...
Vanaf dat de boot in het verhaal voorkomt, wordt alles stukken beter en is het een film die je niet meer zal loslaten.
Echt wel een ontroerend film met een mooi verhaal en mooie beelden...

geplaatst op 8 april 2014, 11:51 uur, permalink
Een erg goede film. Het verhaal van de film is ietwat simpel, maar wordt sterk uitgewerkt. Het sterkste aan de film is het visuele aspect. De scenes op zee, het eiland, de dieren, enz. Alles ziet er schitterend uit. Normaal vind ik CGI-dieren niet overtuigend overkomen, maar hier leek de tijger levensecht. Ook de gevaren en wonderen op zee worden prachtig getoond, en zijn bovendien ook spannend. Het mooiste aan de film vind ik de band die tussen de jongen en de tijger ontstaat. Voor de rest vliegt de speelduur om en is de film gedaan voor je het weet, wat altijd positief is. De acteerprestaties waren sterk. de muziek is niet speciaal, maar ook niet verkeerd. Ik ben aangenaam verrast door deze film. Een 4.5* is misschien wat hoog, en ik vrees dat het bij een volgende kijkbeurt minder zal worden, maar voor nu blijven ze gewoon staan.

avatar van jippie2010
geplaatst op 21 april 2014, 19:47 uur, permalink
Ik had veel van deze film verwacht, maar het deed me allemaal niet zoveel.
Te geforceerd.
Prachtige beelden, maar de overdaad aan special effects maakten het alleen maar afstandelijk voor mij. *2,5

geplaatst op 3 mei 2014, 12:37 uur, permalink
zou deze film geen 3,14 sterren moeten hebben

juhnzun
geplaatst op 5 mei 2014, 22:01 uur, permalink
Mooie film goed verhaal dat zeker de tijger oogt soms ook erg realitish
Religieuze sausje was echter iets tedik en ze hadden beter Pinguins in plaats van stokstaartjes moeten gebruiken
voor de rest was dit een mooi meeslepend verhaal

avatar van Iron Maiden
geplaatst op 21 juli 2014, 11:42 uur, permalink
Zelden een film met zulke schoonheid gezien.
Sommige scenes op zee lijken net een droom, vooral wanneer het windstil is en er geen rimpel in het water te bekennen is.
De band die Pi krijgt met de tijger vond ik erg mooi, hij groeit naar het dier toe zonder dat dit wederzijds is. De scene wanneer de tijger in de jungle verdwijnt en volwassen Pi verteld dat hij geen gedag heeft kunnen zeggen en hierbij een traan moet laten, daar kreeg ik ook een brok in m'n keel van.
Inhoudelijk stelt het weinig voor, maar dit is gewoon een prachtige film zoals ze te weinig gemaakt worden.

avatar van RuudC
geplaatst op 22 juli 2014, 16:17 uur, permalink
Which story do you like better?

Eerlijk gezegd vind ik beide nogal kitsch en daardoor ben ik nergens echt in de film gekomen. De poster doet het lijken alsof de jongen en de tijger dikke maatjes zijn, maar zelfs in de echte uitvoering vond ik het te nep. De tijger (en alle andere dieren) waren verder heel keurig geanimeerd en visueel mocht het er zeker zijn. De beelden in India kwamen prettig vertrouwd over. Tot de schipbreuk was het allemaal prima te volgen, een leuk verhaal over opgroeien. Maar het maandenlang moeten doorbrengen met een wilde tijger op zee... Mnee.

Ik ben het langzamerhand wel beu dat dit soort film steevast vanuit een vertelstand verteld moet worden. Steeds weer is het iemand die terugblikt, waardoor je naast het echte verhaal nog een hoop gebakken lucht krijgt, waar niemand echt op zit te wachten. Plus, je weet meteen wie het avontuur wel overleeft. aangezien dat altijd de hoofdpersoon is, weet je in elk geval hoe de prent eindigt. Daarnaast krijg je nog een smeu´g, semi-doordachte religieuze draai op het eind dat echt nergens goed voor is. Ang Lee hoopt de kijker aan het denken te zetten, maar geen hond die daar op zit te wachten. Goed, de film is me meegevallen, maar enige lof krijgt het niet van mij.

geplaatst op 4 augustus 2014, 14:35 uur, permalink
Ongelooflijk sterk visuele film met een dieper verhaal. Er worden soms paradijselijke droomvoorstellingen getoond. Echt ongelooflijk gedaan!

geplaatst op 4 augustus 2014, 23:45 uur, permalink
Misschien moet je deze film inderdaad in 3D zien. Zelf gewoon thuis in 2D. De film raakte me helaas niet. Ik vond het verhaal met die tijger op die reddingsboot gewoon niet zo interessant. Er gebeurde feitelijk niet zo gek veel. De eventuele diepere boodschap achter dit verhaal is me helaas totaal ontgaan. Ik ben niet zo religieus aangelegd. De film had een bepaalde pretentie die het in mijn ogen niet kan waarmaken waarvoor ik ook wat aftrek moet geven.

avatar van AGE-411
geplaatst op 8 augustus 2014, 14:47 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Life of Pi is zo’n film die het eigenlijk van het plot moet hebben. Want lange tijd ziet het er naar uit dat dit naar een gewone familiefilm afstevent waarmee ze je op een Winterse zatermiddag doodgooien op TV.

Er wordt namelijk een portret geschetst van een na´eve jongeman die Hindoe, Christen en Moslim tegelijkertijd is, en die opgroeit in een zoo. Heel leuk allemaal voor een kinderboek, maar verschrikkelijk saai in een film.
Goed, de boot wil dan uiteindelijk toch zinken (mocht wel wat vroeger gebeuren) en we zijn direct van een hele hoop irritante personages vanaf. Het verhaal wordt iets dragelijker om te volgen, maar nog steeds met datzelfde irritante hoofdpersonage en z’n dieren.

En dan wanneer je denkt dat de film teneinde is en je eigenlijk niets meer verwacht, dan volgt er eigenlijk een plotwending die enorm veel goed maakt. Blijkt dat het hele verhaal dat je bekeken hebt slechts een symbolische voorstelling van de werkelijkheid was die tot stand gekomen is omdat een kind de werkelijkheid te wreed vond en hem verdrong ... Which story do you prefer?

Het vertelperspectief is vrij nutteloos. Als men in een film de directe beleving van het verhaal wil weg nemen, dan moet men dat zo doen. Men plaats er dan best nog iemand in die elke 5 minuten het verhaal onderbreekt.

We krijgen in de film een hele hoop spirituele ervaringen en Oosterse wijsheid te verwerken, maar die Fortune cookies-diepzinnigheid kon me eigenlijk bijna niet boeien.

Ook minpunten voor het overdadig gebruik van CGI in de film. Ik heb nogal snel een overdosis van dat spul binnen … en dat was ook hier het geval.

Maar toch men felicitaties voor de crew. Ik geloof eigenlijk dat het maximum uit het verhaal gehaald is. Helaas is dat niet altijd genoeg om een film te maken die volledig geslaagd is.