MENU

2,45

Actie

geregisseerd door Keoni Waxman
met Steven Seagal, Steve Austin en Zak Santiago

Wanneer voormalige black ops militair Tom Steele en zijn partner Manning een opdracht krijgen toegewezen om een oude gevangenis te ontmantelen, moeten ze tevens toezicht houden op twee pas aangekomen vrouwelijke gevangenen. Het duurt niet lang voordat een elitegroep huurlingen de gevangenis binnenstormt op zoek naar de nieuwelingen. Als vervolgens de ware identiteit van de vrouwen aan het licht komt, realiseren Tom en Manning zich dat ze in iets groters zijn terecht gekomen dan ze aanvankelijk dachten.

avatar van PEN15

geplaatst op 27 oktober 2012, 2:32 uur, permalink
Iron Maiden schreef:
sowieso zijn de gevechten helemaal niet meer zo vloeiend gefilmd als in z'n oude films, jammer van die schokkerige stijl komt Seagal niet ten goede.

Dat was ook al het geval in Driven to Kill. Als ze het zo willen spelen door met deze technieken Seagals ouderdom met een spreekwoordelijk rookgordijntje proberen te verbloemen dan hoef ik dit niet meer te zien. Vergane glorie en alsjeblieft geen Seagal bij EX3.

geplaatst op 27 oktober 2012, 9:11 uur, permalink
acteer prestaties zijn erg slecht, de film heeft een hoog B gehalte ben toch iets beter gewend van Seagal. na 30 minuten maar weer verwijderd.

avatar van SSeagal
geplaatst op 27 oktober 2012, 16:30 uur, permalink
Pete_033 schreef:
SSeagal schreef:

Pistol Whipped is geregisseerd door Roel Reine en niet door Keoni. Pistol Whipped is de beste film met Seagal sinds Exit Wounds. The Keeper komt aardig in de buurt.

De stunt double is in het eerste gevecht al duidelijk te zien als Seagal niet vol in beeld is maar als de camera dus achter hem staat. Het is dan duidelijk te zien dat het om een stunt double gaat.

Ik heb de fim, nog, niet verder afkeken. Oorzaak hiervan is Steve Austin. In èèn woord: verschrikkelijk!

My mistake, Pistol Whipped inderdaad niet. Ik heb trouwens niet gezegd dat er geen stunt double was, alleen dat dit nauwelijks voor kwam.

geplaatst op 28 oktober 2012, 9:27 uur, permalink
gewoon een goeie actiefilm

avatar van DiDa
geplaatst op 30 oktober 2012, 13:22 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Tussen de seizoenen van de True Justice serie heeft Seagal (gelukkig) altijd nog de tijd om een film af te leveren. Wederom werkt hij samen met Keoni Waxman. Deze keer wordt hij bijgestaan door Steve Austin, Michael Paré en Bren Foster.

Maximum Conviction is standaard B-voer. Laat ik daar duidelijk over zijn. Maar wel leuk B-voer. Voor het eerst heb ik me niet geergerd aan voicedubbing en stunt doubles (iets wat bij een Seagalfilm standaard is tegenwoordig). Daardoor kon ik me ook concentreren op de film zelf en ik moet zeggen dat ik 90 minuten goed vermaakt ben. De film begint rustig en zet een verhaal weg dat precies thuishoort in een actiefilm. Wanneer bad guy Paré de gevangenis aanvalt gaat de film los en worden we getrakteerd op een flinke portie (bijna non-stop) actie. En daar kijken we dit soort films toch voor? Het verhaal is niet altijd even logisch, maar Waxman geeft je geen tijd om daarover na te denken. Het leuke is ook dat iedere acteur zijn moment krijgt om te stralen. Ja, ook Seagal, want hij laat zien nog steeds zeer goed te kunnen knokken, ookal heeft hij een flink overgewicht. Daarnaast gooit hij nog een prachtige one-liner eruit:

Wanneer hij een tegenstander op een zeer pijnlijke manier zijn arm breekt vraagt Seagal: "Does that hurt? You fucking pussy". Vervolgens legt Seagal hem om. Dit is echt een ouderwets klassiek Seagalmoment zoals we hem kennen uit bv Out For Justice

Waxman weet alles goed in beeld te brengen. Het kleurgebruik en de talrijke schietpartijen zijn goed in beeld gebracht en geven je niet het gevoel naar een B-film te kijken.
Michael Paré is ook goed op dreef als bad guy. Altijd fijn om hem in zo'n rol te zien.
Steve Austin is wat houterig hier en daar, maar krijgt ook zijn shining moment en zijn eigen portie one-liners.
Let ook op Bren Foster die tegen het einde misschien wel een van de beste vechtscenes uit de film wegzet.

Maximum Conviction is een echte keiharde mannenfilm! Een film waarbij je je verstand op 0 moet zetten en geen tijd wordt verspild aan saaie dialogen en verhaallijnen. Nee, actie dat willen we en dat krijgen we!

Op een gegeven moment dacht ik: als deze film nu een groter budget had gekregen had deze film eigenlijk best Under Siege 3 genoemd kunnen worden. De verhaallijn komt precies overeen met de andere Under Siege films. De boot en de trein wordt dit keer ingeruild voor een gevangenis.

4 sterren op dtv schaal.

geplaatst op 2 november 2012, 17:26 uur, permalink
Aktie film die aan doet als een mislukte jaren '80 film en de persoon Steven Seagal dat kan echt niet meer... Misschien voor de doelgroep 10 tot 14 jaar nog wel te doen, maar ja dat is mijn bescheiden mening.

avatar van Lefgozer
geplaatst op 9 november 2012, 14:19 uur, permalink
DiDa schreef:

4 sterren op dtv schaal.

Deed me ook denken aan Under Siege (is een goed teken).

Dit is gewoon een heerlijk filmpje afgeleverd door de heren Seagal en Austin.

avatar van bassie200
geplaatst op 20 november 2012, 13:42 uur, permalink
Bah bah bah, wat ongelofelijk slecht!!!! Verhaal niet te pruimen, raakt kant nog wal...

Om over het acteren nog maar te zwijgen, beetje middelbare schoolklas kan dit beter.

Heel gauw vergeten en 0,5 * omdat het niet lager kan!!!

avatar van skipy05
geplaatst op 27 november 2012, 22:04 uur, permalink
Goede film. Niet echt speciaal maar standaard actie film.
Af en toe zo een film hou ik wel van. Niet te veel nadenken en heel wat actie.
Ik vond dat Steven Seagal het nog goed deed maar het beste is er toch wel af voor zijn leeftijd.

avatar van schram101
geplaatst op 28 december 2012, 19:26 uur, permalink
Tot aan het einde is het allemaal maar wat magertjes in Maximum Conviction. Keoni Waxman's vorige prent Hunt to Kill was behoorlijk beter. Sowieso was het al balen dat Austin en Seagal het niet tegen elkaar op hoefden te nemen. Waar Austin in Recoil nog een uitstekende tegenspeler kreeg in de naam van Danny Trejo moet hij het hier met heel wat minder doen. De badguy is namelijk verre van memorabel. Gelukkig is de biatch nog wel vrij sterk. Maar pas tegen het einde word het zoals gezegd sterker. Bren Foster steelt hier toch wel de show met zijn vuist gevecht. Erg strak gedaan.

Uiteindelijk een nipte voldoende.

avatar van DiDa
geplaatst op 20 februari 2013, 7:52 uur, permalink
Te koop op dvd en blu-ray op 30 mei 2013:

splendid film - splendid-film.nl

geplaatst op 1 maart 2013, 14:52 uur, permalink
Under Siege in een gevangenis was het eigenlijk, maar dan een C-versie van die films. Ik ben een Seagal fan maar deze film was wel heel mager. Het verhaal was flinterdun het acteerwerk was erg slecht. Het voelde low budget gedurende heel de film.

Ondanks dat is het toch af en toe wel leuk om zo'n film op te zetten waar je alleen maar hoeft te kijken hoe ze elkaar afmaken en niet hoeft na te denken.

Toch nog een 2.5 daarvoor dus.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst op 29 maart 2013, 13:59 uur, permalink
Maximum Conviction (2012) is een standaard actiefilm met het gebruikelijke kat en muis spel,zoals skipy05 al vermeld : Af en toe zo een film hou ik wel van.

avatar van Daan258
geplaatst op 23 april 2013, 15:48 uur, permalink
Vreselijke film.
Verhaal van niks, actie zag er niet uit en het acteren ook vreselijk.
Heb het laatste half uur steeds door moeten spoelen, ik kon het niet meer volhouden
Er was echt niks goed aan deze film.

avatar van Draconian
geplaatst op 5 mei 2013, 14:44 uur, permalink
Die pizzabakker Seagal kan beter stoppen met acteren. Zo verschrikkelijk stijf dat hij net als een Pinguïn loopt.

geplaatst op 27 mei 2013, 16:52 uur, permalink
Matige film. Het verhaal is een beetje kortzichtig doordat alles zich in een zeer kleine omgeving afspeelt. Bovendien is het acteerwerk knullig.

Ik had niet veel verwacht, maar dit vond ik wel erg matig. Afrader.

geplaatst op 14 juni 2013, 20:42 uur, permalink
Steven Seagal en Steve Austin samen in een film, dat moet vonken geven.
En dat doet het ook in deze film boordevol actie.
Ik vind het van beiden een van hun betere films, heb me alleszins niet verveeld.
Veel vuurgevechten en ook martial arts van Seagal, al is dat wel een pak minder tegenover zijn eerste films, je merkt duidelijk dat hij ouder wordt en vooral dikker, zo vlot als vroeger gaat het blijkbaar allemaal niet meer.
Maar who cares, films als deze zijn er om je anderhalf uur te vermaken zonder al te veel hoeven na te denken, en dat is wat ik heb gedaan.

geplaatst op 30 juli 2013, 0:45 uur, permalink
Maximum Conviction is een film waar voor de actieliefhebbers genoeg lol in te vinden is. Er is voldoende actie te bekennen, de badguys zelf zijn voor de verandering niet zo naam en gezichtsloos dat je ze niet onthoudt, maar zijn in enkele gevallen herkenbaar en zodoende interessanter als personages dan in een standaard in Oost-Europa geschoten film het geval zou zijn. Tel hier ook nog eens bij op dat iemand als Bren Foster aan de kant van de good guys ook nog eens vrij sympathiek over komt en het moge duidelijk zijn dat Maximum Conviction toch weer een vooruitgang is voor Seagal ten opzichte van een film als A Dangerous Man.

Het is toch echter Steve Austin die hier de show steelt en niet Seagal. Austin heeft de gaafste oneliners, leukere vechtscènes en komt in het algemeen gewoon stoerder over dan bij Seagal het geval is. Deze laatste heeft dan wel enkele aardige actiescènes (aardig, niet goed), maar in het acteerdepartement is het werkelijk abominabel wat hij nu weer in het rond aan het fluisteren is. Ik hoop echt dat hij weer eens een keer moeite steekt in acteren of de pijp aan Maarten geeft, want hier word ik echt niet vrolijk meer van. Iemand als Paré, die echt niet bekend staat om zijn grootse acteertalent, heeft in ieder geval duidelijk meer toewijding aan zijn rol.

Buiten Seagal's mankementen heb ik echter weinig te klagen: Maximum Conviction is gewoon een actiefilm waar je niet teveel hoeft te letten op het verhaal, maar gewoon rustig kan genieten van de actie en de oneliners Austin begint mij op deze manier in ieder geval steeds meer te bevallen.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 6 oktober 2013, 23:32 uur, permalink
No Pain, No Gain!

Des te pijnlijker is de teloorgang van een icoon in het "actie-film" genre. Seagal is een opgeblazen schaduw van zichzelf. Ik ben er zeker van dat hij de meeste vechtscenes niet meer in één adem kan afronden. Ben nooit een grote fan geweest van deze acteur waar de bewegingen in gevechten steeds identiek zijn nl. het verdwaasd nonchalant afweren van tegenstanders hun slagen alsof het vreselijk irriterende vliegen zijn die rond hem heen zwermen. Dat hij zich laat bijstaan door Austin zorgt er niet voor dat het niveau omhoog gaat. Austin is een enorm gewicht aan domme spiermassa.

Maximum Conviction is dan ook een film uit het actie-genre waar je je verstand op nul moet zetten en de blik op oneindig. T'is dan ook een inhoudloze en stupide film sowieso. Een aaneenschakeling van ongeïnspireerde vecht-scenes en vuurgevechten , gevolgd door sequenties van groepjes mensen die eindeloos lijken rond te hossen door donkere gangen en ruimtes. De vuurgevechten zijn allen van het volgende type : groepje 1/personage 1 kijken/kijkt om het hoekje en vuren/vuurt een salvo, groepje 2/personage 2 kijken/kijkt om het hoekje en vuren/vuurt een salvo,groepje 1/personage 1 kijken/kijkt om het hoekje en vuren/vuurt een salvo, ... en dit herhaal je zo'n 5 keer tot er uiteindelijk iemand het loodje erbij neerlegt. Ik vroeg me trouwens af uit wat voor hout en plastiek sommige voorwerpen gemaakt zijn, dat ze zo'n kogelregen kunnen tegenhouden, terwijl eventjes ervoor de stukken uit een betonmuur vlogen ....

Actiefilm-figuren staan niet echt bekend voor hoog kwalitatief acteer talent en worden meestal beoordeeld op hun niveau van stoerheid en uitvoering van acties. In MC liggen echter de acteerprestaties zo bedroevend laag dat plaatsvervangende schaamte zicht over je meester maakt. De verhaallijn is eigenlijk te stompzinnig en te eenvoudig om rekening mee te houden. Hier ligt ook niet de klemtoon bij deze film. Maar best hadden ze gewoon de vechtscenes aan elkaar gemonteerd en op die manier mij tijd gegund om een andere betere actie-film te kijken. Want geloof me, er zijn tig betere films in dit genre.

Seagal, t'is tijd om je pensioen aan te vragen.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 12 december 2013, 22:20 uur, permalink
Opzich wel een leuke film,
Zo af en toe een paar gaap momentjes.

3.0

avatar van Decec
geplaatst op 28 februari 2014, 11:27 uur, permalink
Ja acteur Steven Seagal, ben benieuwd...

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 18 maart 2014, 19:16 uur, permalink
Gemiddelde voorspelbare fun , wel grappig dat er nu 2 onkwetsbare superhelden meedoen .

avatar van Decec
geplaatst op 27 maart 2014, 20:35 uur, permalink
Een goede actie/thriller film...
Prima verhaal...
Zo bekende type acteur Steven Seagal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van DDT
geplaatst op 28 maart 2014, 18:17 uur, permalink
Typisch Seagal filmke, verstand op 0 en kijken,ideaal als je zo wat moe zijt en het niet al te moeilijk mag zijn...........

avatar van 1907

geplaatst op 18 april 2014, 14:04 uur, permalink
Een slechte film met een slecht verhaal, ook de acteurs zijn bedroevend, Seagal staat ook niet echt bekend om zijn acteren maar zelfs zijn vechten is niet meer om aan te zien, erg bedroevend gemonteerd, Seagal verdient grof geld aan dit soort straight to DVD filmpjes maar het schaadt toch echt zijn reputatie.

avatar van Toontje G
geplaatst op 2 mei 2014, 16:53 uur, permalink
Zo, daar ben ik voorlopig ook weer van genezen. Wat een belabberd slechte film. Het eerste half uur heeft een hoog gehalte als het om slap ouwehoeren gaat, maar dan slaat de vlam in de pan. Het gaat tekeer van aaahhh, oehhhh, pang, boem en Steven, waar is hij? Boodschappen doen? Maar gelukkig is hij weer snel ter plaatse en ramt met zijn potsierlijke bewegingen iedereen buiten beeld. Wouw wat is die man sterk en wat kan hij goed schieten. Hij mist er geen een. Of ze nu met 20 of 30 man zijn het maakt allemaal niet uit. Rambo is vergeleken bij Steven een kleine baby. Natuurlijk moeten we zijn kameraad Steve ook niet vergeten al heeft hij soms moeite om alles bij te benen. We zullen het maar niet over het verrassende einde van de film hebben. Nou ik hoop dat ik na al dit spannend geweld vannacht nog een oog dicht kan doen want ik zit nog na te sidderen van al die spanning en schitterende acteerkunsten.