MENU

3,07

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi en Idris Elba

De film speelt zich af in twee gescheiden werelden. De eerste is een toekomstige versie van de Aarde waar in november 2012 een gigantisch monster uit de Stille Oceaan opdook en de stad Osaka in Japan aanviel. De andere wereld is de Anteverse, waar het monster vandaan kwam. Een portaal naar deze wereld ligt acht kilometer onder water. Sinds de eerste aanval spuugt het portaal steeds meer monsters uit die de kustplaatsen aanvallen, waaronder Tokio en Los Angeles. Om de monsters te verslaan ontwikkelt het leger het "Jaeger"-programma dat teams van twee piloten traint om gigantische mechanische harnassen vol met wapens te bedienen.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 6 januari 2014, 9:57 uur, permalink
Tegenvallende blockbuster. Er zit te weinig variatie in om ook maar enigszins te genieten. De hele film heeft te veel van hetzelfde qua inhoud en die inhoud vond ik ook maar matig. De actie is oke, maar tegelijk ook een constante herhaling en dus is een film van bijna 130 minuten voor mij een lange zit.

avatar van Bibelonseberg
geplaatst op 11 januari 2014, 14:32 uur, permalink
Leuke actie film waar alles onwerkelijk is en vergezocht, maar dat maakt het 'm nou juist.

geplaatst op 18 januari 2014, 0:38 uur, permalink
Leuke actie film. Verstand op nul en er zit een verhaal in.

avatar van RaoulDuke
geplaatst op 18 januari 2014, 22:52 uur, permalink
Popcornvermaak van de bovenste plank. Verwacht geen diepzinnige dialogen of hoogstaande acteerprestaties . Het zijn de cliche's die op dit gebied de boventoon voeren.
Het verhaaltje is ook van het nivau pulp strip-comic vol met cliche's en stereotiepen,
hoewel er toch ook wel wat diepgang in zit, zoals bijvoorbeeld bij het fenomeen "driften"
Wie dol is op jaren 50 (japanse) monsterfilms komt hier zeker aan z'n trekken.
De film is prachtig vormgegeven met oog voor detail, de jaegers en de kaiju's zien er fantastisch uit, en de actie is overweldigend.
Minpuntje vond ik de (In dit soort films blijkbaar onvermijdelijke) Nerds die blijkbaar voor 'n komische noot moesten zorgen.
Leuke vondst is de scene waarin het digitale besturingssysteem plat komt te liggen en toch de "ouderwetse" analoge Jaeger weer van stal moet worden gehaald omdat dit de enige is die zelfstandig bestuurd kan worden.

avatar van Mr.Bungle
geplaatst op 20 januari 2014, 0:40 uur, permalink
Puur vermaak en dat is op zijn tijd nodig.
Biertje erbij en maar laten gaan.
Het verhaal is op zich wel aardig maar het ene cliché volgt het andere op.
Ook stereotype casting,met die 2 nerds als extreem voorbeeld.
Toch is het wel een leuke film,de actie spat ervan af.
Wie houdt er nou niet van monsters en robots?
Het hele gebeuren heeft wel zijn charme,ik zie dit graag op de juiste tijd.
Daarnaast vind ik dat Japans grietje echt een plaatje.Wauw.

avatar van Reinoir
geplaatst op 22 januari 2014, 1:29 uur, permalink
De cast vond ik niet echt geweldig maar wel een aardige blockbuster met mooie graphics. Het overdreven sentiment en de humor trok ik niet zo goed maar visueel was het wel vermakelijk door zowel het design van de jaegers als de choreografie. Het viel me trouwens op dat de omgeving in Hong Kong erg geïnspireerd is op de omgeving in Blade Runner. En de naam Hannibal Chau kwam me vaag bekend voor, ik zocht even op google en kwam er al gauw achter dat een personage uit Blade Runner Hannibal Chew heet. Leuke knipoog naar Ridley Scott. Ook speelt het zich af rond dezelfde tijd maar die connectie is misschien wat vergezocht.

avatar van fritsje
geplaatst op 22 januari 2014, 18:45 uur, permalink
Hele groooooote monsters tegen hele grooooote machines,tsja wat moet je hier nu van vinden?slap heldenverhaaltje met de obligate stervende helden(behalve dan de hoofdrolspelers).ik had van deze regiseur wel wat meer verwacht dan een doorsnee amerikaanse actiefilm,jammer!

avatar van asheng
geplaatst op 23 januari 2014, 0:52 uur, permalink
het typische "grappige nerd duo" vond ik beetje mislukt doordat ze te grappig willen zijn. Eigenlijk vond ik het hele cast niet echt overtuigend, maar dat drukt het pret met zulke type films natuurlijk niet. Het was een lekker no-brainer met visueel vermaak. En die schoenen van Hannibal chau? WOWIEE!!

avatar van surgeon8
geplaatst op 7 februari 2014, 3:04 uur, permalink
Geweldige special effects. De film boeit eigenlijk gedurende de hele zit. Continu actie. Weinig praat scènes. Zeker een aanrader voor mensen die van grote robots, technologie, monsters en apocalyptische onderwerpen houden.

geplaatst op 10 februari 2014, 3:52 uur, permalink
Vond hem in het begin nog leuk. maar daarna was het veel hetzelfde.. Had meer in gezeten denk ik!

avatar van Illum Sphere
geplaatst op 27 februari 2014, 22:20 uur, permalink
Pacific Rim is een gemiddelde actie film die wel mooie beelden oplevert, maar zich ook weleens durft te verliezen in zijn bombastisiteit - in hoeverre dit een bestaand woord is - waardoor ik meestal het noorden kwijt was tijdens de gevechten. Veel diepgang hoef je niet te verwachten, maar dat was wel te verwachten.

avatar van galaxydriver32
geplaatst op 28 februari 2014, 1:00 uur, permalink
Doorsnee Amerikaans actie filmpje.. Enorm cliché, waar ik me regelmatig aan irriteerde gedurende de film. Ach ja.. gewoon lekker no-brainen en je komt wel aan het eind van de film. Visueel erg mooi gedaan!

avatar van Black Math
geplaatst op 16 maart 2014, 0:00 uur, permalink
Top vermaak dit.

Verwacht geen briljant verhaal, dit is niets meer door middel van grote robots lekker matten met monsters. Maar de uitwerking is werkelijk geweldig, de gevechten zien er ontzettend gaaf uit, en de ontwerpen van de monsters zijn ook fantastisch. Ook ik heb Evangelion gezien en snap de vergelijkingen volkomen. En niet alleen in plotverloop, maar ook in elementen als psychische barrières die het vechten in de weg zitten. Gelukkig wordt dat hier stukken minder ver doorgevoerd.

Zoals gezegd ziet het er visueel geweldig uit, muziek is wel standaard actiemuziek maar overheerst gelukkig niet. Wat wel echt bijzonder matig is, is het acteerwerk. Hunnam weet enige irritatie op te wekken, wat niet echt bevorderlijk voor de film is als je net de hoofdrol speelt. Maar echt irritant waren die geleerden, met name het personage van Gorman. Verschrikkelijk. Gelukkig volgt er na elk optreden van hen wel weer een toffe knokscène.

Van Del Toro was ik verder alleen bekend met El Espinazo del Diablo en El Laberinto del Fauno, twee films die allebei erg mooi zijn, maar in een compleet andere genre vallen. Maar brute actie van Del Toro blijkbaar ook, want Pacific Rim is zeker 4 hele dikke sterren waard. Misschien toch ook maar eens op zoek gaan naar die Hellboy films.

avatar van Fryce
geplaatst op 19 maart 2014, 12:10 uur, permalink
Best aardig. Niet te veel bij nadenken en het zit wel goed.

avatar van Jawadde
geplaatst op 21 maart 2014, 10:20 uur, permalink
Had van Del Toro wel iets meer verwacht, maar heb toch wel kunnen genieten van de talloze overdreven acties.

avatar van witboek
geplaatst op 2 april 2014, 17:01 uur, permalink
Mooi gemaakt, misschien ligt het aan mij, maar deze film ging voor mij te snel. Altijd maar vechtende dieren waarvan de beelden voorbij flitsen. Ik kreeg er eigenlijk wat oogpijn van. Maar toch heel goed gemaakt.

avatar van the crook
geplaatst op 6 april 2014, 12:01 uur, permalink
Del Toro heb ik hoog zitten, met name Pan's Labyrinth en de eerste Hellboy zijn pareltjes (zeker visueel gezien) en ook van de aankomende serie "The Strain" verwacht ik erg veel.

Bij Pacific Rim ben ik in slaap gevallen, dat zegt wat mij betreft genoeg. Guillermo moet zijn vingers niet gaan branden aan blockbusters....

avatar van lovecraft
geplaatst op 7 april 2014, 17:31 uur, permalink
the crook schreef:

Kan daar weinig an toevoegen. Misschien komt het omdat ik ouder word, maar om eerlijk te zijn heb ik dit soort films nooit wat gevonden. Eindeloze vechtscenes waarvan de uitkomst natuurlijk al bij voorbaat vaststaat. Om eerlijk te zijn, spoel ik dergelijke scenes tegenwoordig snel door. Dan schiet het tenminste op. Bijzonder slaapverwekkend inderdaad. Er zit totaal geen spanning in en het verhaal is uiteraard flinterdun. Visueel is het allemaal prachtig, maar dat is voor mij van ondergeschikt belang.

Del Toro moet dit soort films inderdaad niet (willen) maken.

geplaatst op 8 april 2014, 11:56 uur, permalink
Het verhaal is niet zo hoogstaand, maar wel ontzettend vermakelijk en visueel is de film verbluffend, de actiescenes zijn schitterend en met veel oog voor detail in beeld gebracht.

avatar van VanRippestein
geplaatst op 11 april 2014, 2:06 uur, permalink
Om zijn liefde voor Gojira-films te bekrachtigen heeft Del Toro er zelf ook maar een gemaakt. Met een budget van bijna 200 miljoen dollar. De actiescenes zijn fresh en crispy, dat mag natuurlijk ook wel voor dat geld. Maar dat is meteen ook de enige reden dat je deze film wilt kijken, want letterlijk alle andere aspecten zijn van een abominabel niveau. Nu stel ik dat dit in weze altijd al het geval was met Gojira films, dus wat dat betreft is de film helemaal in stijl: acteerwerk op Power Rangers niveau, inclusief licht gehandicapt peppi&kokkie duo voor de komische noot. Het plot, voor zover aanwezig, gaat beyond suspense of disbelief waarin de ene plothole de andere verbergt. Gooi er een bombastische wegwerpsoundtrack overheen, drapeer het geheel af met veel kleuren en alle Hollywood clichés zoals een forceerd liefdesverhaal, timers, een moraalverhogende monoloog, en een happy end en je bent er weer.

Het is dus eigenlijk gewoon een Gojira-film geworden in plaats van een ode aan de Gojira-films. Op het grote budget na pas deze perfect bij de andere Gojira-films, al moet gezegd worden dat dit wel een van de mindere is omdat het hoge budget de creativiteit duidelijk belemmerd heeft; de monsters zijn eigenlijk gewoon minder extravagante uitgaven van oudere films; in grijstinten, en alles is heel erg HD computerwerk, waardoor het hele concept best wel wat charme verliest.

Ik zou voor een oude Gojira gaan, óf een betere CGI spektakelfilm,.

geplaatst op 12 april 2014, 19:09 uur, permalink
Een geweldige hommage aan mecha anime!

Regisseur Del Toro is bekend met deze genre van anime en dat blijkt. De film neemt zichzelf lekker niet serieus en dat zorgt voor geweldige 'badass' momenten. Het is een epische film waar sci-fi, anime en comicbook liefhebbers zeker van zullen genieten.

avatar van Melvin Udall
geplaatst op 19 april 2014, 23:36 uur, permalink
Middelmatige film met naast hoofdrolspeler cgi een cast die niet weet te imponeren. Er wordt leentjebuur gespeeld bij van alles en nog wat en daardoor is Pacific Rim als geheel nogal uitgekauwd. De gevechten zijn wel van een bepaalde schoonheid.

geplaatst op 21 april 2014, 0:46 uur, permalink
Ik moest tussentijds worden opgenomen in het ziekhuis want ik werd onwel. Het verhaal is zo slecht dat ik mij afvraag of ze dit expres hebben gedaan zodat het aanslaat bij het klootjesvolk (hebben geen smaak). De acteurs en de rollen zijn weer zo irritant, typisch Amerikiaans en cliche. Waarom ik toch steeds die ''Michael Bay'' achtige films kijk weet ik ook niet. Ik trap er elke keer in. Je hoopt dat die mooie beelden samen gaan met een sterk, origineel verhaal maar eigenlijk weet je al beter. Toch verwacht je niet dat het verhaal zo slecht en de cliches zo irritant kunnen zijn.

geplaatst op 21 april 2014, 0:47 uur, permalink
AmazighMovies schreef:
Een geweldige hommage aan mecha anime!

Doe eens even normaal, deze film 4 sterren geven! Je hebt totaal geen smaak