MENU

3,05

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi en Idris Elba

De film speelt zich af in twee gescheiden werelden. De eerste is een toekomstige versie van de Aarde waar in november 2012 een gigantisch monster uit de Stille Oceaan opdook en de stad Osaka in Japan aanviel. De andere wereld is de Anteverse, waar het monster vandaan kwam. Een portaal naar deze wereld ligt acht kilometer onder water. Sinds de eerste aanval spuugt het portaal steeds meer monsters uit die de kustplaatsen aanvallen, waaronder Tokio en Los Angeles. Om de monsters te verslaan ontwikkelt het leger het "Jaeger"-programma dat teams van twee piloten traint om gigantische mechanische harnassen vol met wapens te bedienen.

avatar van tattoobob
geplaatst op 1 juli 2014, 18:01 uur, permalink
Er komt een deetje twee aan....hoop wel dat ie iets beter is dan dit deel.
Deze scoorde bij mij vooral hoog omdat het visueel een prachtige film is.

avatar van MadMekx
geplaatst op 23 augustus 2014, 20:52 uur, permalink
In 3D Thuis gekeken. Aardige film zeker vanwege de special fx het kijken waard.

avatar van patrick95

geplaatst op 24 augustus 2014, 13:55 uur, permalink
nee, ik heb me niet verveeld toen ik gisteren deze film aan het kijken was.
enige wat ik een minpunt vind is dat de jaegers en monsters wel heel erg sloom zijn in de gevechten. of heb ik te diep in het glaasje gekeken? maar goed voor een verstandsloze film is dit zeker een aanrader.

geplaatst op 24 augustus 2014, 22:19 uur, permalink
Lekkere film waarbij je niet veel na hoeft te denken. Special effects zijn schitterend. Verhaal natuurlijk flinterdun en het einde voorspelbaar.

geplaatst op 5 september 2014, 17:00 uur, permalink
Wat is dit voor poepfilm. Eerst een niet boeiend verhaal over dat chinese wijffie en dan vervolgens 2 uur lang explosies.

En waarom regent het altijd bij dit soort gevechten en is het donker. Anders is de CGI zeker te duur.

En dat verhaal, ja ze waren hier al eerder, dat waren de dinosaurussen want de atmosfeer was toen heel anders......lol......

avatar van schram101
geplaatst op 25 september 2014, 18:55 uur, permalink
Soms heb je zo'n titel waar je bijzonder naar uitkijkt, graag in de bioscoop wilt zien, dat om een of andere reden niet doet en vervolgens in de vergetelheid laat raken. Pacific Rim is er zo eentje bij mij. Het grooteske, de verbluffende special effects, de rol van Idris Elba en Sons of Anarchy-held Hunnam. De hoge verwachtingen worden deels waargemaakt. Toch is er een lichte teleurstelling. Ondanks dat ik Del Toro nog geen topfilm heb zien regisseren erken ik wel degelijk zijn vakkundigheid. Maar hier had ik meer van hém verwacht. Helaas ontkomt ook hij niet aan de (studio eisen?) blockbuster clichés. Verre van vervelend, maar verwacht vooral geen originele bikkelharde film die veel anders is dan zijn soortgenoten met dergelijke budgetten, dat is het namelijk niet (helemaal).

geplaatst op 10 oktober 2014, 21:37 uur, permalink
'k vond het maar een matige film die me eigenlijk niet zo kon boeien. 'k geraakte maar niet in het verhaal en het sleepte me ook niet echt mee. Het kon me ook maar matig boeien wat er met de verschillende personages gebeurde.
Het zag er allemaal wel goed uit, maar 'k had er toch wel iets meer van verwacht.

avatar van nightbreed

geplaatst op 12 oktober 2014, 20:24 uur, permalink
Moet een stelletje pubers wéér de wereld redden?

avatar van Thorongil
geplaatst op 12 oktober 2014, 20:26 uur, permalink
Sinds wanneer is iemand die 30-35 jaar is een puber?

avatar van psycholamp
geplaatst op 13 oktober 2014, 13:09 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Niet Del Toro's beste film en zeker niet zijn subtielste. Ik had wel wat meer van hem verwacht; iets mythischer dan het nu is. Dit verhaal kennen we al: wezens komen naar aarde, omdat ze planeten opeten/leegzuigen/leeghalen en de aarde is next! dat viel me wel tegen. En nu kan ik best wel wat clichés aan, maar de ene na de andere gaat me toch wel vervelen.
Nergens echt spannend geen boeiend verhaal en kijkt ook niet zo lekker weg; ik zat tegen het einde voortdurend op de klok te kijken. En wat kroop de tijd voorbij.
Ook is de film net niet over the top genoeg, daarvoor heb ik al te veel anime gezien, die dat beter deden. Dus al met al net geen voldoende.

avatar van frolunda
geplaatst op 15 oktober 2014, 2:36 uur, permalink
Als Blockbuster nog wel redelijk geslaagd te noemen,vooral visueel was hier nog wel het één en ander te beleven maar verder toch vrij teleurstellend.Zowel het verhaal als het acteren was matig (vooral die twee wetenschappers,oei die waren erg) zodat ik niets anders kan dan concluderen dat dit de zwakste Del Toro is die ik tot op heden gezien heb.Maar ja misschien had ik dat ook wel van te voren kunnen verwachten.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 18 oktober 2014, 17:52 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Pacific Rim

Opzich nog best wel een leuke film, ik ben met weinig informatie de film in gegaan. Heb geen Trailer gekeken en ook de Plotomschrijving niet. Alleen wist ik dat er gigantische robotten in voor kwamen / komen, en tot mijn verbazing zie ik opeens Charlie Hunnam en Ron Perlman voorbij komen, twee van mijn favoriete acteurs uit de geweldig motorbende serie Sons of Anarchy! Charlie Hunnam zijn acteerwerk kun je gewoon helemaal over kopiëren uit de serie! Dat stoere loopje heeft ie nog steeds en natuurlijk de actie scenes ook, alleen je mist die tato's gewoon heel erg bij hem want dat ben je natuurlijk gewend. Of ik ze nou hier de geschikte personen voor vind is ook wel wat anders maar, ze deden het opzich wel goed.

Pacific Rim gaat dus over 2 mensen die in een robot zitten.. Jaegers volgens mij... maar ik weet niet of ze nou de robotten met die naam bedoelen of de mensen die er inzitten, dat is me niet meer bij gebleven.. Afijn, deze robots moeten gaan vechten tegen buitenaardse wezens "Kaju" (iets in die richting) genoemd. De Jaeger strijders moeten deze vervolgens tegen houden, maar na de dood van de broer van de personage die Charlie Hunnam speelt gaat die de bouw in. Maar al gauw word hij opgehaald door de grote baas, en die wil graag dat Charlie Hunnam weer gaat vechten in de gigantische robotten. Vervolgens doet hij dit en daar leert hij dan Rinko Kikuchi kennen, en gaan dan samen vechten tegen de aliens. De aliens zijn trouwens ook allemaal goed gemaakt en erg spectaculair, kreeg af en toe wel het gevoel dat ik naar Godzilla aan het kijken was als je de alien alleen in beeld had...

Ik geef de film een 3.5*..... hoger wil ik hem niet geven namelijk aangezien de film me niet echt aangetrokken heeft... De actie scenes begonnen vaak te vervelen en het verhaal was nou ook niet een dikke 10!

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 20 oktober 2014, 0:38 uur, permalink
Gigantische robots vs gigantische aliens. Dat op zich is al een 'recipe for succes'. Als dan ook nog is Guillermo del Toro de regisseur is dan kan het al helemaal niet meer misgaan. En dat gaat het ook niet. Maar mijn (misschien onrealistisch hoge) verwachtingen zijn niet helemaal waargemaakt.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb me prima vermaakt met Pacific Rim en de actiescenes waren overweldigend en ontzettend tof gedaan. De robots zijn cool (zwaard!) en de aliens (al lijken het meer uitvergrote dinosaurussen uit Jurassic Park) ook. Maar het acteerwerk van sommige acteurs... pffff.... Die Mako... wat een verschrikking. Maar goed, kwestie van even doorheen prikken

7/10 ( IMDB)

avatar van EIGER3970
geplaatst op 27 oktober 2014, 14:18 uur, permalink
Na al die jaren is Starship Troopers nog beter! Paul Verhoeven is the best!