Pacific Rim (2013)

3,04

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi en Idris Elba

De film speelt zich af in twee gescheiden werelden. De eerste is een toekomstige versie van de Aarde waar in november 2012 een gigantisch monster uit de Stille Oceaan opdook en de stad Osaka in Japan aanviel. De andere wereld is de Anteverse, waar het monster vandaan kwam. Een portaal naar deze wereld ligt acht kilometer onder water. Sinds de eerste aanval spuugt het portaal steeds meer monsters uit die de kustplaatsen aanvallen, waaronder Tokio en Los Angeles. Om de monsters te verslaan ontwikkelt het leger het "Jaeger"-programma dat teams van twee piloten traint om gigantische mechanische harnassen vol met wapens te bedienen.

700 BERICHTEN79 MENINGEN

avatar van kleintje 2
geplaatst op 12 januari 2016, 12:25 uur, permalink
Ik vind dit een van de beste blockbusters van de sciencefiction films. Het zit vol actie en robots en aliens die ontzettend mooi in de film zijn neergezet. Dit is een van de beste actiefilms die ik in mijn kast heb staan.

Ik ga zeker naar DEEL 2!!!!!!

geplaatst op 1 februari 2016, 23:18 uur, permalink
Visueel indrukwekkend. Echt een spektakel film met het bekende dunne verhaallijntje. Best vermakelijk maar zeker geen goede film. Voor de tweede keer gezien, want hij was op tv. Ik was vergeten dat die twee vervelende wetenschappers er ook in zaten (Charlie Day en Burn Gorman) en dat Ron Perlman nog is komen opdraven als excentrieke handelaar in Kaiju lichaamsdelen. Rinko Kikuchi in de vrouwelijke hoofdrol vond ik dan wel weer verfrissend!

avatar van ILDIB
geplaatst op 2 februari 2016, 0:18 uur, permalink
Te simpel qua verloop en te geforceerd qua emotie. Acteur niveau is dramatisch en er spelen enkel karikaturen mee. Elk cliché komt langs en elke scène is gejat uit andere films. Maar ondanks de ergernis over de simpelheid boeit t wel.

avatar van mikey
geplaatst op 24 februari 2016, 17:38 uur, permalink
Ik vond dit leuk toen the Beastie Boys het deden, maar een avondvullende film over mega robotten vs kwaaie aliens met ugly compy animaties is niet aan mij besteed. Ook niet leuk om eens een keer gezien te hebben.

geplaatst op 13 mei 2016, 10:28 uur, permalink
Verschrikkelijke film. Zonder twijfel het slechtste wat ik in lange tijd gezien heb.
De cast is simpelweg bedroevend, zelfs een geweldig acteur als Elba lijkt niet goed te weten wat hij met zijn personage aan moet. Maar hij lijkt op zijn minst de enige te zijn die nog moeite doet om er een geloofwaardige rol van te maken (maar helaas ook faalt).

Dat het scenario en de dialogen beneden alle peil zijn helpt natuurlijk ook niet. Het design van de Jaegers en Kaiju is in feite het enige dat wel mooi gedaan is, maar ook niet meer dan dat. Zeker op dat vlak verwacht je toch iets bijzonders van Del Toro. De actiescenes zijn niets bijzonders en vooral te veelvuldig, zonder ooit spannend te worden.

Als hier een deel 2 van komt loop ik er in een grote boog om heen.

avatar van AC1

geplaatst op 14 mei 2016, 8:51 uur, permalink
Vreemd dat het van de hand van Guillermo Del Toro is. Acteurs presteren beneden alle peil en de film behandelt ons alsof we een bende idioten zijn. Ik hoop dat in de toekomst Del Toro meer z'n hart en minder het geld zal volgen.

avatar van keimpeS
geplaatst op 28 mei 2016, 19:02 uur, permalink
Het is niet de beste film qua verhaal & acteerwerk, maar de actie is top. Ik heb altijd wel een zwak voor dit soort monster films, aka Godzilla etc. Ik heb de film nu gezien in 3D en dat was echt top, lekker veel diepte en kleur!

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 28 mei 2016, 19:07 uur, permalink
AC1 schreef:

Del Toro volgde met het maken van deze film juist zijn hart. Was zijn grote droom om zo'n Kaiju film te regisseren.

avatar van AC1

geplaatst op 28 mei 2016, 19:21 uur, permalink
Blijft de vraag waarom hij dan ons behandelt als een bende idioten maar iets zegt me dat jij van oordeel bent dat het net omgekeerd is. Am I right? Wat dan ook, ik zie geen passie (of hart) maar een wanhopige zet om een summer blockbuster hit te scoren. Uiteraard zal hij zeggen dat hij volledig achter deze film staat. Dat moet nu eenmaal.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst op 28 mei 2016, 19:23 uur, permalink
AC1 schreef:

Ik heb geen idee waarom je denkt dat hij ons als een bende idioten behandelt.

Valt wel genoeg op het script aan te merken, maar jij zal vast meer bedoelen.