Pacific Rim (2013)

3,05

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi en Idris Elba

De film speelt zich af in twee gescheiden werelden. De eerste is een toekomstige versie van de Aarde waar in november 2012 een gigantisch monster uit de Stille Oceaan opdook en de stad Osaka in Japan aanviel. De andere wereld is de Anteverse, waar het monster vandaan kwam. Een portaal naar deze wereld ligt acht kilometer onder water. Sinds de eerste aanval spuugt het portaal steeds meer monsters uit die de kustplaatsen aanvallen, waaronder Tokio en Los Angeles. Om de monsters te verslaan ontwikkelt het leger het "Jaeger"-programma dat teams van twee piloten traint om gigantische mechanische harnassen vol met wapens te bedienen.

694 BERICHTEN78 MENINGEN

avatar van kleintje 2
geplaatst op 12 januari 2016, 12:25 uur, permalink
Ik vind dit een van de beste blockbusters van de sciencefiction films. Het zit vol actie en robots en aliens die ontzettend mooi in de film zijn neergezet. Dit is een van de beste actiefilms die ik in mijn kast heb staan.

Ik ga zeker naar DEEL 2!!!!!!

geplaatst op 1 februari 2016, 23:18 uur, permalink
Visueel indrukwekkend. Echt een spektakel film met het bekende dunne verhaallijntje. Best vermakelijk maar zeker geen goede film. Voor de tweede keer gezien, want hij was op tv. Ik was vergeten dat die twee vervelende wetenschappers er ook in zaten (Charlie Day en Burn Gorman) en dat Ron Perlman nog is komen opdraven als excentrieke handelaar in Kaiju lichaamsdelen. Rinko Kikuchi in de vrouwelijke hoofdrol vond ik dan wel weer verfrissend!

avatar van ILDIB
geplaatst op 2 februari 2016, 0:18 uur, permalink
Te simpel qua verloop en te geforceerd qua emotie. Acteur niveau is dramatisch en er spelen enkel karikaturen mee. Elk cliché komt langs en elke scène is gejat uit andere films. Maar ondanks de ergernis over de simpelheid boeit t wel.

avatar van mikey
geplaatst op 24 februari 2016, 17:38 uur, permalink
Ik vond dit leuk toen the Beastie Boys het deden, maar een avondvullende film over mega robotten vs kwaaie aliens met ugly compy animaties is niet aan mij besteed. Ook niet leuk om eens een keer gezien te hebben.