- Home
- Films
- Now You See Me
- Filtered
Genre: Mystery / Thriller
Speelduur: 115 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten / Frankrijk
Geregisseerd door: Louis Leterrier
Met onder meer: Mark Ruffalo, Mélanie Laurent en Jesse Eisenberg
IMDb beoordeling: 7,2 (705.433)
Gesproken taal: Frans en Engels
Releasedatum: 27 juni 2013
On Demand:
- Vanaf 10 april op Netflix
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Now You See Me
"4 amazing magicians. 3 impossible heists. 1 billion dollars. This is no illusion."
'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.
Externe links
Acteurs en actrices
Merritt McKinney
Thaddeus Bradley
J. Daniel Atlas
Henley Reeves
Dylan Rhodes
Alma Dray
Jack Wilder
Arthur Tressler
Agent Fuller
Paris Bank Manager
Video's en trailers
Reviews & comments
Number23
-
- 8253 berichten
- 4941 stemmen
Hoop gedoe om niks.
The Prestige, maar dan luchtiger, hipper, sneller en vooral slechter. Nee, vergelijken met het meesterwerkje van Nolan zou veel teveel eer zijn voor deze prent.
Op papier klinkt het verhaal leuk en origineel en als je cast ziet, begin je spontaan te kwijlen. Helaas mag het niet zo zijn.
De film is veel te (wannabe) hip, het verhaal is niet boeiend, personages slecht uitgediept en de plottwisten alles behalve interessant (zag het niet aankomen, maar dat was puur omdat het verhaal mij niet stimuleerde om na te denken).
Ook het merendeel van de cast is veel te saai. Harrelson houdt altijd wel stand, Laurent is prettig om naar te kijken (ook qua performance) en Ruffalo scoort een krappe voldoende puur door zijn charisma. De rest is matig. Caine en Freeman staan weer eens op de automatische piloot, Franco en Fisher stralen niks uit en die arrogante kop van Eisenberg begin ik ook zat te worden.
voskat
-
- 1023 berichten
- 1087 stemmen
Gewoon een aardige popcornfilm. Daar is niks mis mee, maar ik had stiekem gehoopt dat het toch iets meer dan dat zou zijn. Vooral jammer dat de personages zo oppervlakkig blijven.
Maar goed, veel van de trucjes zijn leuk kijkvoer. Dave Franco's vechtscène is ook noemenswaardig.
zzz_dafnuh_zzz
-
- 96 berichten
- 165 stemmen
Nou ik heb hem ook gezien hoor. En wat een lichte teleurstelling.
Het nadeel (of voordeel?) van een film over goochelen is dat in principe alles mogelijk is, onder het mom van een truc. En dat is ook meteen wat deze film zo ongeloofwaardig maakt.
Verder zit ik nog met veel vragen (ja, maar hoe dan.. Als..? Etc.) en heb ik mij gestoord aan een aantal slecht knip en plak werk scènes. Een van de acteurs loopt achteruit een trede op (zo zien we van een ver shot) maar in drie camerawisselingen en een mega lange zin loopt hij drie keer opnieuw die ene trede op. Stom!
Bovendien had een van de acteurs, zittend op een bankje, ook een veel te strak blousje aan waarbij de knopen net niet open sprongen. Details, maar zo not done!!
Inhoudelijk is het leuk bedacht, maar komt het er niet helemaal uit. Acteurs zelf verder prima en af en toe onverwachte wisselingen in het plot maken het nog enigszins aantrekkelijk.
Overigens wel een goede achtervolgingscene met auto's!
(Maar realistisch? Nee, weer niet)
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3720 stemmen
Trailer maakte me nieuwsgierig en moet zeggen film begint ijzersterk. De introducties van de vier hoofdrolspelers zijn buitengewoon geslaagd en ook het eerste gezamenlijke optreden van het viertal in Las Vegas is imposant. Eventjes dacht ik dan ook dat Now You See Me wel eens de verrassing van 2013 kon worden.
Helaas. Als het spektakel minder wordt en het verhaal de overhand neemt gaat het mis. Vergezochte plotwending verpesten veel en ook qua spektakel komt de film nooit meer over die openingsact heen. Doodzonde van de puike cast, want hier had toch meer in gezeten.
Voor een uitgebreide recensie zie: Filmmad.nl | Recensie: Now You See Me (27 juni)
Shinobi
-
- 4260 berichten
- 2498 stemmen
"The more you look, the less you see."
Vanochtend in de bios meegepakt en het is iets minder spectaculair zoals het in de trailer wordt afgeschilderd, maar het kijkt best aardig weg moet ik zeggen. Hierbij moet je wel rekening houden met de keyline van deze film en dat is:"The closer you think you are, the less you'll actually see." Dit wordt in de film erg ruim genomen en er wordt hier met de kijker min of meer ook een loopje mee genomen als je eenmaal tegen het einde bent aangekomen.
Als kijker wordt je namelijk regelmatig met een kluitje in het riet gestuurd. De film zit dan ook vol met de nodige plotgaten en onlogica, maar als je buiten dat kijkt hou je een vermakelijke film over met het nodige spektakel, actie en (loze) plottwisten.
De sterrencast is ook prima gekozen, zo zijn er de veteranen Michael Caine en Morgan Freeman die de veelal jonge cast van de nodige tegengas voorzien. Erg leuk om Jesse Eisenberg voor de verandering weer eens in een mainstream film zien mee te spelen i.p.v. weer een indie film. Van Woody Harrelson kon ik ook genieten. Isla Fisher dient hierbij min of meer als eye candy. Alleen jammer dat Dave Franco er een beetje voor niks bijloopt lijkt het wel, hij heeft wel een toffe vechtscène met Ruffalo.
Aan de andere zijde was ik erg gecharmeerd van Mélanie 'Shosanna' Laurent en Mark Ruffalo, de twee delen een aardige chemie en laatstgenoemde komt wel erg veel in hachelijk situaties terecht. Maar dat wordt tegen het einde aan wel uitgelegd, wat een letterlijke façade.
Al met al best een genietbare film, gewoon niet teveel nadenken en je krijgt prima vermaak voorgeschoteld. De film is er ook vlot en onderhoudend genoeg voor.
3,5 Sterren.
Mobilemel
-
- 68 berichten
- 64 stemmen
Wat was Mark Ruffalo weer heerlijk bezig in deze film net als de rest van de cast overigens. Geweldige acteurs, super origineel verhaal en erg vermakelijk. Wat wil je nog meer op een zaterdagavond. Krijgt van mij echt 4 sterren. Mijn zoon van twaalf gaf een zelfs het cijfer 9 voor deze film. Veel humor, vaart, dialogen etc. Je moet ook goed op blijven letten want je weet het illusionisten zijn vingervlug en dat is ook in deze film zo wat ze erg knap hebben neergezet. Topfilm wat ik niet had verwacht.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Aardige film over illusionisten,
De film heeft een goed tempo en is interessant. Het eerste halfuur is zelfs erg goed, alleen daarna ontvouwd de film zich in een standaard achtervolgingsfilm die je al vaal gezien hebt, dat stelde me wat teleur. Wel is de film de gehele speeluur vermakelijk, maar probeert de film iets te zijn wat het helaas niet is, een intelligente film. Toch een voldoende voor het goede eerste gedeelte en de actie die prima verzorgd was, ook waren de acteurs prima.
El ralpho
-
- 1417 berichten
- 1036 stemmen
Mislukte goocheltruc
Wat een overschatte film was dit zeg. Hoewel de beoordelingen in het algemeen vrij positief zijn vond ik Now you see me voornamelijk saai en vervelend om naar te kijken. Dit komt omdat het verhaal mij totaal niet wist te grijpen of te interesseren en ook de trucs van de goochelaars zelf waren soms zo ongeloofwaardig en slecht bedacht dat ik mijn hand voor mijn gezicht sloeg. Er zijn een aantal punten in scene's die wel redelijk goed uitgedacht zijn maar dit werd meteen teniet gedaan als je alle puzzelstukjes bij elkaar kreeg en de konijn uiteindelijk uit de hoge hoed tevoorschijn kwam.
Verder irriteerde ik me ook voor een groot deel aan de acteurs die in deze film zaten. Jesse Eisenberg acteert hoofdzakelijk gewoon verschrikkelijk irritant waardoor je hem bijna van het witte doek over je stoel wilt trekken. Het mannetje heeft enorme kapsones en irriteert zo irritant dat ik al gauw hoopte dat hij vroegtijdig om zou komen bij een van zijn vele blije trucjes. Acteur Woody Harrelson denkt constant dat hij grappig is maar is dit totaal niet, het personage van Isla Fisher is hoofdzakelijk gewoon leeg (net zoals de rest van de film overigens) en Dave Franco is overduidelijk gecast als mooiboy, omdat hij verder geen barst aan het verhaal toevoegd. Nu heb ik het nog niet gehad over Mark Ruffalo die acteert als een slappe dweil en wat ik overigens sowieso een matig acteur vind, of zijn tegenspeelster Mélanie Laurent die er best aardig uitziet; totdat ze gaat lachen. 2 namen die wel kunnen acteren zijn Michael Caine en Morgan Freeman, maar ook hun rollen zijn compleet vergeetbaar.
Wat overblijft is een zogenaamd interessant verhaal om de kijkers geboeid te houden, maar dit voelt allemaal zo geforceerd en gematigd uitgewerkt aan dat ik mijn ogen amper open kon houden. Het verhaal lijkt lange tijd niet te weten waar het heen wilt, en voelt leeg en inspiratieloos aan terwijl de film juist overduidelijk uniek gevonden wil worden. Now you see me is echter een van de meest overschatte films van het jaar en een van die typische titels waarvan je baalt als je er überhaupt een kaartje voor hebt gekocht. Titels met goochelaars zijn sowieso een zeldzaam gegeven maar de titels die hier de laatste jaren van zijn uitgekomen (The Illusionist, The Prestige) zijn doorgaans wel allemaal sterke namen. Laat ik er nog even de nadruk op leggen (als je dit niet al duidelijk geworden was ) dat deze titel hier allesbehalve bijhoort.
1,0*
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Ondanks een aardige introducties hoop je dat je mee gesleurd wordt in de film, alleen buiten dit en wat random scènes om blijft Now You See me een erg oppervlakkige film. Enige sympathie voor the Four Horsmen heb ik nooit gedragen, vooral omdat ze je eerder weten te frustereren met al hun acts dan te verbazen. Ik krijg wel het idee dat Leterrier dit wel wilde. Ruffalo is ook eerder vervelend dan goed, uiteraard moet hij weer de stereotype alcohol verslaafde agent spelen. De cast heeft geen indruk gemaakt en een meelevend spektakel is het nooit geworden helaas.
Toch kon ik makkelijk door de film heen komen. Now You See Me heeft een razende vaart en ondanks dat ik me aan de vier goochelaars irriteerde, waren de stunts die ze uithaalden toch wel knap bedacht en in beeld gebracht. De film weet je nog net voldoende te triggeren om er nou achter te willen komen wie nou eigenlijk het meesterbrein achter dit alles zit. De finale op het dak was helaas wel iets too much, de film wilt duidelijk hip zijn. De kleine verassing aan het einde is ook wel leuk bedacht en verklaart een hoop van een aantal personages, alleen vraagt het wel erg veel van je inlevingsvermogen.
Typisch zo'n popcornfilm die je in de zomer een keer bekijkt en ook alweer snel vergeet.
3,0*
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik hou van goocheltrucs, maar ik ben niet zozeer een type dat daarna graag wil achterhalen hoe de truc werkte. Zo'n tv-programma waarin goochelaars en hun trucs ontmaskerd worden zijn dan ook niets van mij. De fun zit hem immers in het voor de gek gehouden worden en trucs komen vaak saai op mij over als je weet wat er achter zit, vaak iets opvallends simpels. Ze verliezen hun magie.
En zo werkt het ook met Now You See Me. Ik moet toegeven dat ik voor dik 80-90% van de film me enorm vermaakte. Niet dat ik het briljant vond, want het was een opeenstapeling van plotgaten en het verliep allemaal vaak volgens verwachtingen, maar Letterier weet het flitsend te brengen en de mix tussen goochelen en overvallen sprak me op de een of andere manier aan. Als pretentieloos entertainment was dit erg leuk, zelfs al zou ik de film waarschijnlijk snel weer vergeten.
Maar ook tijdens dit leuke deel merk je al dat het niet zo leuk is om dingen onthuld te zien worden. Het is essentieel voor de film natuurlijk, omdat het over goochelaars gaat en niet over tovenaars. Maar de overvalmethodes zijn zo extreem dat de uitleg altijd belachelijk is. Dat de Four Horsemen een spiegel plaatsen in zo'n kamer om de illusie te wekken dat een kluis er niet meer staat is één ding, maar hoe krijgen ze die enorme, waarschijnlijk eendelige spiegel dan binnen? Hoe komen ze überhaupt binnen? Tevens is het best redelijk om te zeggen dat je een kluis kunt stelen door binnen te zijn voor de kluis (dus in transport), maar hoe komen ze in die vrachtwagen? Hoe krijgen ze daar een hele, nieuwe bodem in. En waarom merkt niemand dat er ineens een veel dikkere bodem in zit? Tientallen vragen werden steeds opgeroepen en de antwoorden waren altijd zo dat er nog meer vragen kwamen. De film had nog een paar uur extra nodig gehad om alles uit te leggen.
En zo wordt ook gewoon het einde verpest. De onthulling van het meesterbrein is belachelijk. Het kwam eerder in me op dat Dylan de geheime leider was, maar het was zo absurd dat ik gewoon hoopte dat dit niet het geval zou zijn, zeker omdat het totaal niet opgebouwd werd. Dat hij de aandacht van zich af wil leiden door zich als een sukkel te gedragen is één ding, maar anderzijds was de aandacht toch niet op hem gericht als hij gewoon niet die zaak op zich genomen had (en nooit FBI-agent geworden was, wat toch niet relevant is). En ook als hij een facade op wil houden dat hij een incompetente detective is hoeft hij niet in bijna ontploffende auto's te springen en zich te laten tackelen door een horde gehypnotiseerde mensen. Het maakt ook andere plotelementen vreemd. Welke reden heeft Freeman om Laurent verdacht te maken, bijvoorbeeld?
Ik kan zo doorgaan. De eindtwist haalt in ieder geval de film helemaal onderuit en maakt bijna alles wat leuk was (de manier waarop Ruffalo steeds achter de feiten aan liep) ineens niet meer leuk. De herkijkwaarde is dan ook absoluut 0. Ik wou dat ze eens zouden stoppen met dit soort twists. Ik had denk ik ook liever een meer gefocuste film gezien, die draait om misschien slechts één overval met behulp van goocheltrucs. Dan hoef je minder uit te leggen. En dan gewoon de bende hun eigen motieven te geven, in plaats van een geheim meesterbrein erbij te slepen. Die film zou dan misschien wat meer op Ocean's Eleven lijken, maar ik waarschijnlijk leuker dan deze.
2*
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Dit zijn van die typische Amerikaanse toneelstukken waar ik een bloedhekel aan heb. Het zit allemaal erg clichématig en ronduit vervelend in elkaar. Je kunt ook zien dat de acteurs zich niet helemaal op hun gemak voelen. Waarschijnlijk door een lompe regisseur die even snel op bombastische wijze de flappen in het laatje wil brengen. Dat publiek alleen al; al na twee voorstellingen staan ze daar buiten als een stel debielen de illusionisten te vereren alsof het goden zijn. Loopt er zo'n brede man met een dikke baard en een bontmuts langs met z'n handen in de lucht alsof een peuter net een lolly heeft ontvangen; het klopt gewoon niet. En dat moment dan dat die FBI het ogenschijnlijk lege gebouw komt binnenlopen: ze zien al dat de kamer leeg is en rennen vervolgens nog zo'n tien meter voor hun uit. Echt idioot, serieus. Morgan Freeman hangt er weer bij in z'n begrafenis-outfit met zijn wijze en sluwe rol die hij vrijwel altijd vertolkt. Dit geld eveneens voor Michael Caine. Sowieso belooft dat grote aantal bekende namen vaak niets goed en dat geld hier ook weer. En wat moesten al die laserstralen en de animatie-effecten op de zijkanten van het gebouw voorstellen? De crew zag waarschijnlijk weer een gelegenheid om wat spektakel toe te voegen. En tja... op het moment dat mijn interesse al lang vervlogen is blijkt Dylan ook nog eens de vijfde man te zijn. Nog een semi-ondersteunend gesprek op de brug met al die sloten aan het hek en de sleutel die ze in het water laten vallen om het begin terug te halen.... nee. Het is too much, achterhaald, stom en het werkt allemaal niet. Overigens schrikwekkend hoe vaak dat illuminatie symbool (alziend oog) terugkwam.
Masqada
-
- 57 berichten
- 510 stemmen
Was wel prima.
Verhaal zat wel aardig in elkaar met een verrassend einde. Heb wel nog een grotere hekel gekregen aan die facebook dude en die Franco, wekken bij mij op een of andere manier toch echt irritatie op.
2,5
wwelover
-
- 2553 berichten
- 3491 stemmen
Aardig filmpje die zijn momenten had maar ik denk dat er veel meer in had gezeten. Visueel ziet het er prima uit en de cast is ook erg leuk. Al had ik wel iets met Isla Fisher willen zien. Maar het einde he, daar is al veel over gezegd en dat maakt de film toch een beetje kapot. Het paste voor mij niet echt bij de rest van de film.
3*
Honey Blossom
-
- 181 berichten
- 922 stemmen
Ik had liever een optreden van Hans Klok met Pam Anderson in Las Vegas willen zien.
De theorie en legende die om het verhaal heen speelt, vind ik te ver gezocht en onwerkelijk. Teveel illusie.
Het verhaal op zich, is gewoon een complottheorie, verwikkeld in een grote verrassingsdoos met een rode strik er omheen.
Jesse Eisenberg was te bijdehand en ratelde maar door. Isla Fisher had een schorre stem tijdens de optredens. Misschien te hoog gegrepen voor haar? Dave Franco had wel een leuke actie scène, maar toch komt hij over als de 'loser' van de bende.
De rest van de cast was redelijk en vulde de film aan met simpelweg alleen al hun aanwezigheid. (Morgan Freeman, Michael Caine, Mark Ruffalo).
De ontknoping had me beet, dus vandaar toch nog 2,5*
MegaBleek
-
- 19 berichten
- 55 stemmen
Leuke, vermakelijke film, met inderdaad een enigszins verrassende plotwending. Alleen... die laatste 3 minuten! Waren die nou echt nodig? Een spanning die de hele film totaal niet voelbaar is, wordt in de laatste scenes nog even uitgewerkt. Eigenlijk alleen daardoor liep ik wat teleurgesteld de zaal uit.
Vloeken in de kerk, gezien bovenstaande meningen misschien, maar de rol van Eisenberg trek ik heel goed. Ja, precies hetzelfde als in The Social Network, maar ik mag dat jachtige arrogante wel.
2,5 of 3 sterren? Michael Caine en Morgan Freeman samen in 1 film, dus 3.
TMP
-
- 1796 berichten
- 1629 stemmen
Prima film, die mij qua plotomschrijving enigszins aan The Prestige deed denken, maar daar toch behoorlijk van afwijkt. Een goede cast, al vond ik Eisenberg wel iets minder acteren dan de rest. Het plot zit aardig in elkaar, de grote shows die worden neergezet zijn zeer de moeite waard en de film verveelt mede daardoor geen moment. Zeer vlotte film, prima vermaak.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Now You See Me wil jou omver te blazen. Vanaf het moment dat Jesse Eisenberg je in het eerste shot in de ogen kijkt, is er de belofte van amazement à la The Usual Suspects. Maar waar de film overtuigend A zegt, heeft zij er moeite mee om een intelligent B te formuleren.
Hoe laat je een film over illusionisten slagen? Door ook het filmpubliek zo veel mogelijk “vermaak door verbazing” voor te schotelen. Het is de bedoeling van de makers om bij de kijkers ontzag voor het bijna-magische op te wekken door zelf een verhaal te vertellen dat tegen het magische aan schuurt, zonder dat de realiteit uit het oog wordt verloren. Hollywood’s finest selection aan knappe acteurs, duizelingwekkend camerawerk en een rappe montage: alle registers worden opengetrokken om een alledaagse wereld van haar indrukwekkendste kant te laten zien. Toch kan dat alles niet verhullen dat het verhaal een aantal steken laat vallen.
Interessant aan Now You See Me is dat het een typisch product van haar tijd lijkt: het is een crisisfilm. De motieven van de personages zijn stuk voor stuk finanicieel, en geen zin aan dialoog doet daar moeilijk over. We leven in een zware tijd waarin alleen geld nog deuren kan openen, lijkt de onderliggende moraal te zijn. Met vrijpostige verwijzingen naar de nasleep van de orkaanramp in New Orleans wordt dat alleen maar onderstreept. De sympathiekste personages worden ook nog eens gedreven door een Robin Hood-achtig idealisme waarbij de “schurken” - afwisselend miljonairs en het establishment - beroofd worden van hun geld, dat vervolgens aan een uitzinnige menigte geschonken wordt. Ambtenarenhaat is de film niet vreemd: beroofde bankiers in strakke pakken, mierenneukers van de verzekeringmaatschappij en de falende FBI krijgen het er beurtelings van langs. De FBI wordt nog het meest geridiculiseerd en komt aan het eind in een situatie terecht die herinnert aan de anti-politie mentaliteit die bij de rellen in Haren ook werd geuit. Er wordt daarbij zelfs omgeroepen: “ONCE AGAIN THE FOUR HORSEMEN ARE WAY AHEAD OF THE FBI!!” [juich juich]. De film doet met het personage van Mélanie Laurent bovendien een expliciet beroep op het geloof in ‘de magie’ in het algemeen, iets dat niet tastbaar maar toch aanwezig is. Het wordt aangedragen als een soort uiterste oplossing voor gruwelijkheden als tornado’s: best een vermakelijk concept, het komt de sympathie voor de hoofdpersonages ten goede.
Helaas ligt er een diep gemis aan de film ten grondslag die voorkomt dat je echt meegesleept wordt. Aan het begin melden de illusionisten namelijk aan de FBI dat ze haar continu 3, als niet 7 stappen voor zullen zijn. Ze hebben alles uitgedacht, zijn altijd in charge. Ze zijn de masterminds die iedere vooruitgang die de FBI boekt hebben uitgedokterd, deze is zelfs onderdeel van hun plan. En omdat de nadruk van het verhaal op het FBI-onderzoek ligt, is dat een vrij spanningloze en zelfs saaie vertoning. Van iedere gevonden locatie van de illusionisten en iedere onderschepte kluis weet je al lang dat de illusionisten dit echt niet zo gemakkelijk uit handen zullen geven. Pas helemaal aan het eind realiseert de FBI zich dit zelf, veel te laat. Een film uit het oogpunt van de illusionisten zou stukken interessanter zijn geweest, ook omdat hun drijfveren en onderlinge relaties het vermakelijkst van de film zijn. Met name van Jesse Eisenberg en Woody Harrelson had ik veel meer willen zien, maar ook het duo Morgan Freeman en Michael Caine op leeftijd is entertainend.
Ook schiet de film soms te ver door met haar eigen poeha. De visuele pracht die Leterrier aan het geheel toevoegt tilt de film boven een standaard Hollywood-productie uit, maar het veelvuldig gebruik van CGI werkt de film soms tegen. De truc van het verdwijnende konijn is nog wel indrukwekkend, maar een vrouw die in een zeepbel door het publiek vliegt is simpelweg te nep om indruk te maken. Het is zodanig onmogelijk, dat het de film een fantasy-element geeft, wat verder van de kijker af staat dan de echte wereld en daardoor minder boeit. Ook draagt het bij aan de eerder genoemde onaantastbaarheid van de illusionisten. Mensen die zó goed kunnen toveren, laten zich echt niet door de sullige organisatie van de FBI oprollen. Meeleven met de boeven op z’n Ocean Elevens is er daardoor niet bij.
Het einde kan gemakkelijk afgedaan worden: het werkt niet. Het is een klapper die het in andere films goed gedaan heeft, maar is te slecht uitgewerkt om te overtuigen. Het lijkt los te staan van de rest van de film. Alsof je een boek leest waarvan het laatste hoofdstuk een overblijfsel is uit een eerdere, verworpen versie van het verhaal.
De relatie tussen Mélanie Laurent en Mark Ruffalo verdient tevens geen enkel goed woord: zo onnodig en vervelend en overduidelijk formulewerk.
Now You See Me is visueel indrukwekkend en heeft een vlot script. Hierdoor weet de film best te boeien, maar hij gaat aan zijn overdaad ten onder. Over een paar jaar zullen we deze film wel vergeten zijn, maar zal hij allicht nog genoemd worden als vermakelijk voorbeeld van de crisis-tijdsgeest.
2,5*
hutsekluts
-
- 373 berichten
- 552 stemmen
2 uur fijn vermaak door een mooi plot dat nauwelijks voorspelbaar is. Geen diepgravend inter-menselijk drama met sterke karakters maar een beetje spanning, beetje actie en heeeel klein beetje romantiek dat door de acteurs aardig verpakt is. Of de film lang zal blijven hangen waag ik te betwijfelen maar een avondje in de (thuis)bioscoop is ie zeker waard.
Ceeda7
-
- 3544 berichten
- 1381 stemmen
Geen slechte goochelaarsfilm.
Bekende cast, waar Mark Ruffalo iedereen acteersgewijs verpletterd zoals gewoonlijk. Ik vind Jesse Eisenberg (met uizondering van het geniale neergezette Social Network) en Isla Fisher hele zwakke schakels in het verhaal.
Het verhaal begint op zich nie slecht maar het spannende, donkere, bittere van z'n magistrale voorgangers The Illusionist en Prestige zit er helemaal niet in.
En wat de fuk zat er dan uiteindelijk in voor de Four Horsemen aan het eind van de hele zit? Ze zeggen het zelf, waarom zouden ze zoveel opofferen (zelfs hun leven) voor uiteindelijk maar een rondje op de magische kermisattractie en waw een ongelooflijke vriendschapsband tussen illusionisten WAW hum .
Verder een poging tot strakke regie, tot strakke soundcheck, tot een strak ritme; tot helse spanning,tot geslaagde humor;maar allemaal net niet goed genoeg net als de overbodige personages en verhaaltjes waardoor (daar ben ik weer) er diepgang en de essentie verloren gaat.
Al bij al toch een leuk filmpje om de tijd te verdoen, maar ik kan deze film niet meer dan 3* geven. En nu snel de film herkijken en (Mark Rufffalo z'n gedrag in de gaten houden, net als in het geniale Shutter Island )
maxroelofs
-
- 2836 berichten
- 1614 stemmen
Te populair.
Now you see me, is een film waar ik met best hoge verwachtingen naartoe ging. De vergelijking met The illusionist en The prestige is natuurlijk snel gemaakt. Now you see me, hoort naar mijn mening niet in dit rijtje thuis.
In Now you see me, wordt het thema illusionisme behandelt. Een erg interessant thema waar veel mee gedaan kan worden. De makers hebben deze kansen absoluut gegrepen, alleen hebben ze er net wat te veel mee gedaan. Ze hebben het gedeelte illusionisme weggehaald en er meer magie van gemaakt. Regisseur Leterrier heeft het ilusionisme gezien als een mogelijkheid al zijn fantasieën in de film te verwerken. Het aantal onverklaarde trucs stoorde mij erg. Ik heb er in principe geen problemen mee als er iets niet verklaard wordt, alleen het aantal onmogelijke trucs wat hier niet verklaard werd was veel te groot. Een voorbeeld is wanneer een van de illusionisten in het gordijn springt en een seconde later achter hem staat. En daarnaast nog de sprong van het gebouw op het einde waar ze in geld uiteen vallen.
Het tweede punt in de film waar ik me aan irriteerde was de romantiek die ze probeerde toe te voegen. Erg storend werd dit vooral tegen het einde, gelukkig werd het niet helemaal uitgewerkt en werd er een deel aan de fantasie van de kijker overgelaten.
Wat me verder nog stoorde aan Now you see me, was het grote aantal verschrikkelijk ongeloofwaardige plottwisten. Er zaten al veel twisten in die veel te ver gingen, alleen de plottwist op het einde is gewoon een regelrechte ''fuck you'' naar alle kwaliteitsfilms waar plottwisten in voorkomen.
Alles tezamen een te populair filmpje, die boom die op het einde ook weer terug komt en het taalgebruik door de hele film waren storend.
Natuurlijk zaten er ook positieve kanten aan Now you see me. Het onderwerp is boeiend en ook het acteerwerk was goed te noemen.
Al met al een krappe 2*.
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
The Prestige 2.0 zou je de film wel kunnen noemen, maar dan lang niet zo interessant als die genoemde titel. Visueel is NYSM erg aantrekkelijk, inhoudelijk rammelt het aan alle kanten. Het komt vrij ongeloofwaardig en wazig over, dat zelfs een behoorlijke cast en knappe beelden de film niet kunnen redden van een onvoldoende.
2,5*
Jozz
-
- 205 berichten
- 204 stemmen
Deze film is vooral een visueel spektakel en een heerlijke popcornfilm voor in de bioscoop. Het is allemaal nogal over-the-top. De inhoud van de trucs etc. moet dan ook niet al te serieus genomen worden, anders ga je je aan deze film storen. Ik heb me echter prima vermaakt.
Misschien niet zo sterk als eerdere toppers als The Prestige en The Illusionist, maar nog steeds erg prettig om naar te kijken. Het plot zit leuk in elkaar. 3,5*
wimnoot
-
- 3962 berichten
- 3780 stemmen
Matige film.
Vooral door de wirwar van wendingen en het overtal van personage's is dit niett echt een memorabele film geworden. Hoewel ik van alle acteurs kan genieten heb ik ze allemaal in veel beter werk gezien. Er is ook niemand die er uit springt. Verder duurt de film veel te lang om te blijven boeien.
Een 2.5 *
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Vlotte maar lege film.
Het tempo is razendsnel. De Four Horseman zijn snel gevonden en daarna zien we ze van show naar show gaan. Doorheen de film wordt eigenlijk al steeds wat uitgelegd door Morgan Freeman om uiteindelijk te eindigen met de onvermijdelijke twist. Leterrier kiest ervoor om met een constant bewegende camera van de ene heist naar de andere te gaan. Wat het een vrij sterk tempo geeft. Het scenario wil nog een liefde tonen en zelfs een soort zoon - vader band. Maar daar dendert Leterrier zo snel doorheen dat het nooit aankomt. Het is daardoor een wat lege film, die echte spannende of mooie scenes mist en niet echt blijft hangen.
Opvallend ook hoe The Four Horsenman de gehele film zo nietszeggend blijven.
2.5 sterren.
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
De film was zeker boeiend (je wordt ook steeds lekker op de hak genomen) en de uitvoering was best fraai (lekker hoog tempo en er gebeurt ook veel). Ook visueel zag het er allemaal fraai uit en ook de cast deed het goed en leuk. Maar wat een idioot en enorm vergezocht einde had deze film Dankzij dit einde stelt achteraf gezien het hele verhaal niets voor. Zonder dat einde had ik de film best een hoog punt willen geven, maar helaas kan ik dat nu niet doen.
ikkegoemikke
-
- 2873 berichten
- 4252 stemmen
Deze film was voor mij één grote goocheltruc.
Zoals zovelen vond ik het begin van deze film ijzersterk. De voorstelling van de Four Horseman was knap gedaan. Vooral Woody vond ik schitterend als de mentalist. Hij komt nooit geforceerd humoristisch over. Maar toch vind ik hem onweerstaanbaar in deze rol als een gewiekste paranormaal begaafde en uiterst intellectueel beletterde illusionist. Eisenberg heeft dat arrogante over zich, waar ik soms twijfel of dit gespeeld is. Fisher en Franco zorgen voor het spetter-schoonheids gedeelte van de film. Het samenspel van de 4 personages en de interacties tussen hun was dan weer behoorlijk onderhoudend en meermaals enorm grappig.
Merritt McKinney: The first time I saw you, I thought you were... a dick.
Henley Reeves: And?
Merritt McKinney: That's it.
J. Daniel Atlas: I'm touched.
Merritt McKinney: Yeah, just from the bottom of my heart.
J. Daniel Atlas: Well, I didn't say where I was touched.
Dylan en Alma , respectievelijk FBI en Interpol, de Scully en Mulder van deze film, zetten een puike vertolking neer. Caine, de vermogende hoeder over het viertal, speelt een beperktere rol. En Freeman was dan weer de geheimzinnige ex-illusionist die er zijn levenswerk van zou maken om de 4 te ontmaskeren. Rond deze personages draaide het allemaal. De acteerprestaties waren schitterend. Mijn favoriete scene is die waar ze allemaal gearresteerd werden na de eerste voorstelling. De conversaties, het overwicht dat ze toonden, de arrogantie en het magische dat ze gebruikten. Prachtig om te bewonderen.
De illusies waren natuurlijk totaal overdreven en onwaarschijnlijk, maar waren dan weer een pracht spektakel dat meesterlijk in beeld werd gebracht. De schaarse actiescenes waren tot op de puntjes uitgewerkt en bij momenten overtuigend realistisch om dan over te slaan in belachelijk overdreven. Maar ja, het is en blijft een illusionisten film, niet
Waar zat hem dan het dieptepunt. De ontknoping ! Wel een totale verrassing, maar tegelijk zo vergezocht dat het ongeloofwaardig werd. Wie dit had zien aankomen, kan beter beginnen met bedspreien te haken, want dan zijn alle andere films uiterst voorspelbaar. Voor mij was dit een totale afknapper. Een schitterende film met een magnifieke aanloop, een in de ban houdend middenstuk , en dan zo een dieptepunt van een ontknoping.
Toch een 3* , maar als het einde een andere wending had gekregen , waren het zeker 4 geworden.
deLeeuw
-
- 657 berichten
- 1896 stemmen
Matige film. Erg rommelig en het tempo staat van begin tot eind op 9.5. De goochelaars zijn geen sympathieke figuren en 'the good cops' al evenmin. Op tweederde begon de film echt te vervelen. Het constante gedreun en overvloed aan muziek in elke scene, de onprofessionaliteit van de politie, Interpol en FBI (die werkelijk neergezet werden als de grootste klungels), de plotselinge ontstane relatie(?), en het team aan toffe en iets te blije goochelaars dat alles ruim van tevoren hebben gepland en altijd met een glimlach perfect uitvoeren. Er zaten tal van toevalligheden in die men niet van tevoren had kunnen plannen, bijvoorbeeld die (dubbele identieke ) FBI-auto die toevallig willekeurig op straat werd gejat.
Het einde moest als een totale verrassing komen die alle puzzelstukjes in elkaar laat vallen waarna de kijker "hallelujah!! geweldig!" zou moeten roepen. Het was wat mij betreft de grootste afknapper. Het motief van 'real magician' Mark Ruffalo (de Hulk) was werkelijk zo slap als een vaatdoek:
Tientallen jaren geleden was vader tovenaar verongelukt doordat ie gevaarlijke capriolen ging uithalen. Toen hem dat fataal werd kreeg iedereen de schuld van de boze Hulk, behalve domme vader zelf. Morgan Freeman moet de rest van zijn leven maar brommen omdat hij goochelaars ontmaskert - gevolg: vader ging gevaarlijke stunts doen - gevolg: vader kwam om het leven - gevolg: Freeman was natuurlijk de schuldige.
Of hoe de kluizenfabrikant schuldig was voor het leveren van slecht staal terwijl vader waarschijnlijk de goedkoopste uit de catalogus had gekozen? Of de verzekeringsmaatschappijen die (TERECHT) zeggen "ja, maar als je dit soort gevaarlijke stunts doet is dat niet gedekt op je polis hoor.."
Jammer. De enige persoon die nog redelijk sympathiek in mijn ogen was (en bleef) was Freeman; en die verloor. Daarmee had de film geen gerechtvaardigd einde zoals de makers dat wel hadden bedoeld.
Piratje
-
- 414 berichten
- 421 stemmen
Achter zo'n cast moest zeker een enorm uniek script staan voor een massaproductie die iedereen voordurend op het verkeerde been zet.
Een verrassing op een niet alledaags topniveau.
Entertainment van de hoogste plank waarin illusies en werkelijkheid mekaar uitdagen.
Een uiterst moeilijke prent gedrevenheid en ode aan de goochelkunst.
Je gaat er bijna in geloven. Genieten heel zeker.
Bijna 2 uren spektatakel, crimi, humor, actie, effecten, vlotte dialogen, fantazie... Alles wat je maar kunt bedenken in een uiterst vlotte film.
De blue-Ray moet fantastisch zijn en zal mijn tweede kijkbeurt worden.
Echt een uniek filmgenre dat geschiedenis zal maken. Zowel voor de acting als de regie.
Soms verwarrend waarmee de illusionisten voortdurend spelen, een stukje crimineel, muziek, geluid en licht spelen hun eigen rol.
Een braaf begin en een ongelooflijk goedgekozen plot waaraan wellicht niemand denkt. Ook al komt die kap regelmatig voor in dit prachtige spektakel.
Voor een recente film niet vlug om een maximale score te geven
maar hier is een 5,0* terecht
en zeker voor herhaling aanbevolen voor alle publiek van jong tot oud.
En toen goochelde ik mij in een bed... of was het een vliegend tapijt?
filmkul
-
- 1870 berichten
- 1872 stemmen
Een film waar veel meer in had kunnen zitten. Zeker met zo'n cast. Het tempo is hoog en de film is redelijk spannend. Wat ik verwacht had was echter een ingewikkelde puzzel waarbij je continue zelf moet gokken of je naar werkelijkheid zit te kijken of naar magie. De acts zijn te groots waardoor het niet realistisch meer lijkt. Over the top. Verder worden de acts te snel uitgelegd, wat het mysterieuse uit de film haalt. Erg jammer. Het einde is erg ver gezocht en je vraagt je dan af; waarom allemaal op deze manier? Verder wordt er prima geacteerd en is er voldoende chemie tussen de acteurs.
Een redelijke film die lekker wegkijkt, maar verder niet meer dan dat. 3.0
RimkoWolfs
-
- 59 berichten
- 66 stemmen
Leuke film om te kijken. Maar als je voldoening uit het einde kan halen, ben je goed bezig... verpeste voor mij de hele film.
werkte niet voor mij deze film.
Pre- en sequels
Now You See Me 2
2016
101 reacties
Gerelateerd nieuws
Netflix voegt 40+ titels toe aan het aanbod, dit zijn de vijf best beoordeelde
De vijf best beoordeelde films van de vandaag jarige Isla Fisher (46)
Isla Fisher was bijna echt verdronken tijdens het filmen van 'Now You See Me'
Bekijk ook
Queen: Days of Our Lives
Documentaire / Muziek, 2011
147 reacties
Saturday Night and Sunday Morning
Drama, 1960
15 reacties
The Imitation Game
Biografie / Drama, 2014
374 reacties
Pasqualino Settebellezze
Komedie / Drama, 1975
18 reacties
Disconnect
Drama / Thriller, 2012
145 reacties
Sinav
Komedie / Drama, 2006
54 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.