Now You See Me (2013)

Verenigde Staten / Frankrijk
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Louis Leterrier
met Mark Ruffalo, Mélanie Laurent en Jesse Eisenberg

'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.

momenteel te zien in 1 bioscoop

326 BERICHTEN89 MENINGEN

avatar van stefan dias
geplaatst op 28 maart 2015, 18:22 uur, permalink
Hersenloos vermaak dat ik eerlijk gezegd leuker vond dan ik van pal was. Mark Ruffalo heeft altijd wel een hoog knuffelgehalte en de neurotische Eisenberg en mafkees Harrelson kan ik ook wel smaken. Helaas struikelt de film uiteindelijk over zijn eigen kronkels, ook al kan het me dan al lang geen reet meer schelen.

avatar van nadrin
geplaatst op 29 maart 2015, 7:51 uur, permalink
Leuke film, je gewoon laten onderdompelen.

geplaatst op 30 maart 2015, 13:59 uur, permalink
Waardeloze film met een onzinnig plot en ridicule wendingen. Naargeestige goedkope plastic sfeer en verschrikkelijk irritante personages. Het duurde maar en het duurde maar, leek geen eind aan te komen, sluiten ze ook nog af met een beetje romantiek, toen brak dus echt mijn klomp. Film bevat vele personages, die overigens stuk voor stuk verschrikkelijke lege en zielloze mensen voorstellen, vertolkt door bekende acteurs. Geen mogelijkheid tot enige verplaatsing in welk personage dan ook, ook werkt dit verhaal hier blijkbaar niet met een echte protagonist. Zo voelt de film vooral koud en afstandelijk aan, samen met de vergezochte ongein en dialogen zo nep als kunstgras is dit een film geworden om snel te vergeten. De film deed me een beetje denken aan deze die ik ook zo'n zelfde plastic feel vond hebben en ook niet goed vond.

avatar van stefan dias
geplaatst op 30 maart 2015, 14:59 uur, permalink
Willy Wartaal schreef:

haha, ze hebben alvast de poster bij dezelfde designer besteld.

geplaatst op 30 maart 2015, 17:39 uur, permalink
Verrek, je hebt gelijk.

avatar van Glennekeeeee
geplaatst op 3 april 2015, 17:52 uur, permalink
gisteren nog eens herbekeken na mijn bioscoopbezoekje destijds en ondanks ik de clue van de film wel wist boeide de film nu ook weer. meer zelfs je zoekt naar hints in het verloop van het verhaal naar de uiteindelijke clue en daarnaast blijven de acts en het samenspel tussen de cast op zich meer dan genietbaar. daarnaast heeft de film ook een zeer snelle vaart (en dit zonder zinderende actiescènes) en is het visueel van een uitmuntend niveau.

kort:
Een heerlijke originele blockbuster die zweeft tussen verscheidene genres maar uit elk genre de juiste elementen kiest

avatar van LauraArsenal
geplaatst op 16 april 2015, 15:32 uur, permalink
Een typische hollywoodfilm. Soms wat spectaculair maar vaak overdreven. Ik kan het simpel omschrijven als een B-Film.

geplaatst op 16 april 2015, 17:39 uur, permalink
LauraArsenal schreef:

Hier de definitie van wat een B-film is.

geplaatst op 16 april 2015, 17:52 uur, permalink
De pagina werkt beter in het Engels. Best interessant om even te lezen over de geschiedenis van de B-producten in de filmindustrie.

avatar van -jack_sparrow-
geplaatst op 22 augustus 2015, 17:14 uur, permalink
film reviews in 100 woorden: Now You See Me (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be

Now You See Me is ambitieus genoeg maar blijkt uiteindelijk niet méér te zijn dan een vermakelijke en met-een-topcast-gevulde zomerblockbuster. Logica en realisme worden uit het raam gegooid tijdens de creatieve illusies en vergezochte ontknoping. Ondanks sommige onderontwikkelde personages zijn Eisenberg, Fisher, Harrelson, Franco, Caine, Ruffalo en Freeman allemaal best aangenaam in hun rol, vooral de 4 “horsemen” zijn echt vermakelijk samen. De prachtige locaties, de opwindende muziek, het hoge tempo en de magnifieke stijl maken van dit simpele verhaal een spannende achtervolgingsfilm. Als je je verstand even op nul kan zetten is Now You See Me echt pure fun.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 27 oktober 2015, 20:30 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
In feite is deze film niet meer dan een zeepbel, en wie zelfs maar dènkt aan "plotholes" ziet hem al als door een naald geprikt uiteenspatten. Zoals Glennekeeeee ook al zegt, leuk om bij herzien te letten op de hints, of beter gezegd op –hier volgt een dodelijke spoiler– hoe het personage van Mark Ruffalo zich gedraagt (chapeau voor zijn acteerwerk). Als je je tenminste tot een tweede keer kijken kan zetten natuurlijk, want veel mensen hier vonden deze film kennelijk de eerste keer al onbenullig. Persoonlijk kan ik er geen genoeg van krijgen.

avatar van DVD-T
geplaatst op 9 november 2015, 20:31 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Erg leuk.

Fris, flitsend, virtuoos en vol met spectaculaire illusies en fijne plotwendingen.
Erg leuk gegeven voor een verhaal natuurlijk om mensen waarvan deceptie een dagelijkse bezigheid is te gebruiken om een heist te laten doen. Om daar vervolgens vele mensen in te betrekken en de FBI een onderzoek naar te laten doen. En hier wordt dan ook zeer veel met dat gegeven gedaan. De illusies zijn heerlijk groots in beeld gebracht, en de acteurs verkopen dit ook nog eens goed. Je gaat als kijker al observeren of er ergens iets te bespeuren valt wat de illusie's weggeeft maar ik werd net als het publiek in de film soms behoorlijk op het verkeerde been gezet. Hierdoor blijf je geboeid kijken naar hetgeen wat zich verder gaat ontwikkelen en hoe de ontknoping zou zijn. En die stelt aan de ene kant niet teleur, maar aan de andere kant was het ook leuk geweest als de illusie in stand was gehouden . Verder is dit een film vol leuke wendingen en toffe momenten.

Regie is erg goed. Leterrier maakt er een feestje van samen met zijn crew. De production design is fantastich. De effecten zijn erg leuk. De belichting van het geheel is behoorlijk flashy gebracht. Het camerawerk van Larry Fong en Mitchell Amundsen is helemaal geweldig. Erg knap geschoten. Ook knap werk geleverd in de editing. En de hippe muziek draagt veel bij aan de sfeer de de film wil overbrengen.

Acteerwerk is meer dan degelijk. De cast heeft er duidelijk veel plezier in met als toppunt in de cast Mark Ruffalo. Vind het echt zo'n acteur die ooit nog wel eens een Oscar zou kunnen winnen met het juiste project. Timmert iniedergeval lekker aan de weg. En dacht ik de hele tijd naar Clémence Poésy zat te kijken, blijkt het achteraf Mélanie Laurent te zijn. Eisenberg kan ik moeilijk loskoppelen van Zuckerberg maar doet het hier meer dan aardig. Fisher, Harrelson en Franco zijn erg leuk en veteranen Freeman en Cain mogen het trucje nog eens laten zien.

Heel veel "smoke and mirrors" zorgen voor een erg genietbare film

avatar van Aazhyd
geplaatst op 2 januari 2016, 21:57 uur, permalink
Er is alles aan gedaan om deze film vooral hip en flitsend te laten overkomen, maar het resultaat is een fake, lege en volstrekt ongeloofwaardige film. Gewoon een kutfilm.

geplaatst op 2 januari 2016, 22:29 uur, permalink
Deze film doet me denken aan een aantrekkelijke en luxueus ogende parfumfles waarbij je, voordat je het opspuit, het gevoel hebt dat het wel eens een lekker luchtje zou kunnen zijn. Uiteindelijk zit er een puflucht in van iemand die net een eiersalade op heeft. Dat is deze film voor mij. Een vervelende, irriterende teleurstelling 🙁

avatar van Ben de Hoog
geplaatst op 3 januari 2016, 15:22 uur, permalink
De film begon interessant en fris. Maar toen kwamen er zoveel plotwendingen die allemaal steeds onwaarschijnlijker werden. Zeker de allerlaatste. Veel te lange scenes van ontsnappingen. Al die mensenmassa's. En te veel actie was wel erg ongeloofwaardig. Jammer, maar aan het einde van de film vond ik er eigenlijk niets aan.

avatar van horizons
geplaatst op 3 januari 2016, 18:17 uur, permalink
Best vermakelijke film. Vooral de cast is goed op dreef en ingevuld. Plot heeft wel wat korrels zout nodig maar de pret is groot genoeg omdat te negeren.

avatar van Filmkriebel
geplaatst op 28 februari 2016, 9:00 uur, permalink
Leuk, onderhoudend, met een hoog spektakelgehalte maar ongeloofwaardig. Dit verhaal over goochelaars die bijna bovennatuurlijke en criminele trucs uithalen is her en daar stevig bij het haar getrokken. Niettemin was het goed gefilmd, zitten er aardige actiescènes tussen en het mysterie rond het hele gebeuren werkte voor mij wel. Goocheltrucs hebben altijd een fascinerend kantje. Echter groeit het allemaal naar een anticlimax toe. Dat einde was echt ontgoochelend. Toch een 3,5* wegens het hoge amusementsgehalte.

geplaatst op 6 juni 2016, 23:19 uur, permalink
Na een uur afgezet.......wat een bullsit. Het ergste was nog die lange achtervolging waar ik toch al een hekel aan heb.

avatar van Walter S.
geplaatst op 9 juni 2016, 19:24 uur, permalink
Omdat ik deze week deel 2 ga kijken eerst deel 1 maar eens bekeken. Ik vond het wel een originele film met die goocheltrucs waarmee ze de kas kraakten. Was de draad soms wel eens even kwijt, maar voor de rest prima vermaak.

avatar van des1
geplaatst op 11 juni 2016, 22:13 uur, permalink
Aardige film.... tot het eind in zicht kwam. Een... sof.

avatar van Vdk_Movie
geplaatst op 12 juni 2016, 16:14 uur, permalink
Hopelijk word deel 2 wat beter dan dit. Wel leuke film opzich waar je lekker bij moet nadenken. En echte Hans Klok film 😉 Maar geen spektakel stukje ondanks de geweldig acterende Morgan Freeman en Ruffalo.

avatar van Zwolle84
geplaatst op 13 juni 2016, 21:51 uur, permalink
Begon leuker dan ik had verwacht, wat vooral te danken is aan de fijne cast. Ruffalo is eigenlijk altijd wel in vorm, Laurent en Freeman idem dito. Alleen bij die Eisenberg vraag ik me af hoe hij er toch mee weg blijft komen om altijd weer datzelfde personage te spelen.

Maar ook visueel is het vooral in het begin een fijn filmpje, lekker enthousiast en vlot ook. Het probleem is alleen dat het plot maar niet wil interesseren en de speelduur net wat te fors is. Bovendien gaat het in de tweede helft flink mis: te flashy, vermoeiende montage (vooral die lelijke Bourne-achtervolging) en een ontzettend irritante, véél te overdreven soundtrack.

Best aardig om eens gezien te hebben, maar ik was wel blij toen het erop zat. Dat tweede deel laat ik maar schieten.

geplaatst op 13 juni 2016, 22:24 uur, permalink
Veel leuker dan verwacht. Gaat van plotwending naar plotwending en de uiteindelijke plottwist is regelrecht idioot, maar ik heb me zó onverwacht vermaakt dat ik dat niet eens zo´n ramp vond. Ligt lekker in het oog én het gehoor vanwege de muziek van Brian Tyler.

Het betere Hollywoodvermaak! 4,0*

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 15 juni 2016, 9:00 uur, permalink
Eindelijk gezien en heeft me zeer verrast. Hele film bleef ik geboeid. Cast doet het leuk en de beelden zien er goed uit.

geplaatst op 25 juni 2016, 18:55 uur, permalink
Bwa,Begin leuk maar na een tijdje word het een saai politieverhaal van Mar Ruffallo

avatar van Rickyman
geplaatst op 26 juni 2016, 14:28 uur, permalink
Nee, griezelig of eng wordt het niet inderdaad.