Now You See Me (2013)

Verenigde Staten / Frankrijk
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Louis Leterrier
met Mark Ruffalo, Mélanie Laurent en Jesse Eisenberg

'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.

316 BERICHTEN88 MENINGEN

avatar van stefan dias
geplaatst op 28 maart 2015, 18:22 uur, permalink
Hersenloos vermaak dat ik eerlijk gezegd leuker vond dan ik van pal was. Mark Ruffalo heeft altijd wel een hoog knuffelgehalte en de neurotische Eisenberg en mafkees Harrelson kan ik ook wel smaken. Helaas struikelt de film uiteindelijk over zijn eigen kronkels, ook al kan het me dan al lang geen reet meer schelen.

avatar van nadrin
geplaatst op 29 maart 2015, 7:51 uur, permalink
Leuke film, je gewoon laten onderdompelen.

geplaatst op 30 maart 2015, 13:59 uur, permalink
Waardeloze film met een onzinnig plot en ridicule wendingen. Naargeestige goedkope plastic sfeer en verschrikkelijk irritante personages. Het duurde maar en het duurde maar, leek geen eind aan te komen, sluiten ze ook nog af met een beetje romantiek, toen brak dus echt mijn klomp. Film bevat vele personages, die overigens stuk voor stuk verschrikkelijke lege en zielloze mensen voorstellen, vertolkt door bekende acteurs. Geen mogelijkheid tot enige verplaatsing in welk personage dan ook, ook werkt dit verhaal hier blijkbaar niet met een echte protagonist. Zo voelt de film vooral koud en afstandelijk aan, samen met de vergezochte ongein en dialogen zo nep als kunstgras is dit een film geworden om snel te vergeten. De film deed me een beetje denken aan deze die ik ook zo'n zelfde plastic feel vond hebben en ook niet goed vond.

avatar van stefan dias
geplaatst op 30 maart 2015, 14:59 uur, permalink
Willy Wartaal schreef:

haha, ze hebben alvast de poster bij dezelfde designer besteld.

geplaatst op 30 maart 2015, 17:39 uur, permalink
Verrek, je hebt gelijk.

avatar van Glennekeeeee
geplaatst op 3 april 2015, 17:52 uur, permalink
gisteren nog eens herbekeken na mijn bioscoopbezoekje destijds en ondanks ik de clue van de film wel wist boeide de film nu ook weer. meer zelfs je zoekt naar hints in het verloop van het verhaal naar de uiteindelijke clue en daarnaast blijven de acts en het samenspel tussen de cast op zich meer dan genietbaar. daarnaast heeft de film ook een zeer snelle vaart (en dit zonder zinderende actiescènes) en is het visueel van een uitmuntend niveau.

kort:
Een heerlijke originele blockbuster die zweeft tussen verscheidene genres maar uit elk genre de juiste elementen kiest

avatar van LauraArsenal
geplaatst op 16 april 2015, 15:32 uur, permalink
Een typische hollywoodfilm. Soms wat spectaculair maar vaak overdreven. Ik kan het simpel omschrijven als een B-Film.

geplaatst op 16 april 2015, 17:39 uur, permalink
LauraArsenal schreef:

Hier de definitie van wat een B-film is.

geplaatst op 16 april 2015, 17:52 uur, permalink
De pagina werkt beter in het Engels. Best interessant om even te lezen over de geschiedenis van de B-producten in de filmindustrie.

avatar van -jack_sparrow-
geplaatst op 22 augustus 2015, 17:14 uur, permalink
film reviews in 100 woorden: Now You See Me (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be

Now You See Me is ambitieus genoeg maar blijkt uiteindelijk niet méér te zijn dan een vermakelijke en met-een-topcast-gevulde zomerblockbuster. Logica en realisme worden uit het raam gegooid tijdens de creatieve illusies en vergezochte ontknoping. Ondanks sommige onderontwikkelde personages zijn Eisenberg, Fisher, Harrelson, Franco, Caine, Ruffalo en Freeman allemaal best aangenaam in hun rol, vooral de 4 “horsemen” zijn echt vermakelijk samen. De prachtige locaties, de opwindende muziek, het hoge tempo en de magnifieke stijl maken van dit simpele verhaal een spannende achtervolgingsfilm. Als je je verstand even op nul kan zetten is Now You See Me echt pure fun.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 27 oktober 2015, 20:30 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
In feite is deze film niet meer dan een zeepbel, en wie zelfs maar dènkt aan "plotholes" ziet hem al als door een naald geprikt uiteenspatten. Zoals Glennekeeeee ook al zegt, leuk om bij herzien te letten op de hints, of beter gezegd op –hier volgt een dodelijke spoiler– hoe het personage van Mark Ruffalo zich gedraagt (chapeau voor zijn acteerwerk). Als je je tenminste tot een tweede keer kijken kan zetten natuurlijk, want veel mensen hier vonden deze film kennelijk de eerste keer al onbenullig. Persoonlijk kan ik er geen genoeg van krijgen.

avatar van DVD-T
geplaatst op 9 november 2015, 20:31 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Erg leuk.

Fris, flitsend, virtuoos en vol met spectaculaire illusies en fijne plotwendingen.
Erg leuk gegeven voor een verhaal natuurlijk om mensen waarvan deceptie een dagelijkse bezigheid is te gebruiken om een heist te laten doen. Om daar vervolgens vele mensen in te betrekken en de FBI een onderzoek naar te laten doen. En hier wordt dan ook zeer veel met dat gegeven gedaan. De illusies zijn heerlijk groots in beeld gebracht, en de acteurs verkopen dit ook nog eens goed. Je gaat als kijker al observeren of er ergens iets te bespeuren valt wat de illusie's weggeeft maar ik werd net als het publiek in de film soms behoorlijk op het verkeerde been gezet. Hierdoor blijf je geboeid kijken naar hetgeen wat zich verder gaat ontwikkelen en hoe de ontknoping zou zijn. En die stelt aan de ene kant niet teleur, maar aan de andere kant was het ook leuk geweest als de illusie in stand was gehouden . Verder is dit een film vol leuke wendingen en toffe momenten.

Regie is erg goed. Leterrier maakt er een feestje van samen met zijn crew. De production design is fantastich. De effecten zijn erg leuk. De belichting van het geheel is behoorlijk flashy gebracht. Het camerawerk van Larry Fong en Mitchell Amundsen is helemaal geweldig. Erg knap geschoten. Ook knap werk geleverd in de editing. En de hippe muziek draagt veel bij aan de sfeer de de film wil overbrengen.

Acteerwerk is meer dan degelijk. De cast heeft er duidelijk veel plezier in met als toppunt in de cast Mark Ruffalo. Vind het echt zo'n acteur die ooit nog wel eens een Oscar zou kunnen winnen met het juiste project. Timmert iniedergeval lekker aan de weg. En dacht ik de hele tijd naar Clémence Poésy zat te kijken, blijkt het achteraf Mélanie Laurent te zijn. Eisenberg kan ik moeilijk loskoppelen van Zuckerberg maar doet het hier meer dan aardig. Fisher, Harrelson en Franco zijn erg leuk en veteranen Freeman en Cain mogen het trucje nog eens laten zien.

Heel veel "smoke and mirrors" zorgen voor een erg genietbare film

avatar van Aazhyd
geplaatst op 2 januari 2016, 21:57 uur, permalink
Er is alles aan gedaan om deze film vooral hip en flitsend te laten overkomen, maar het resultaat is een fake, lege en volstrekt ongeloofwaardige film. Gewoon een kutfilm.

geplaatst op 2 januari 2016, 22:29 uur, permalink
Deze film doet me denken aan een aantrekkelijke en luxueus ogende parfumfles waarbij je, voordat je het opspuit, het gevoel hebt dat het wel eens een lekker luchtje zou kunnen zijn. Uiteindelijk zit er een puflucht in van iemand die net een eiersalade op heeft. Dat is deze film voor mij. Een vervelende, irriterende teleurstelling

avatar van Ben de Hoog
geplaatst op 3 januari 2016, 15:22 uur, permalink
De film begon interessant en fris. Maar toen kwamen er zoveel plotwendingen die allemaal steeds onwaarschijnlijker werden. Zeker de allerlaatste. Veel te lange scenes van ontsnappingen. Al die mensenmassa's. En te veel actie was wel erg ongeloofwaardig. Jammer, maar aan het einde van de film vond ik er eigenlijk niets aan.

avatar van horizons
geplaatst op 3 januari 2016, 18:17 uur, permalink
Best vermakelijke film. Vooral de cast is goed op dreef en ingevuld. Plot heeft wel wat korrels zout nodig maar de pret is groot genoeg omdat te negeren.