MENU

Verenigde Staten / Frankrijk
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Louis Leterrier
met Mark Ruffalo, Mélanie Laurent en Jesse Eisenberg

'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.

geplaatst op 4 februari 2014, 16:49 uur, permalink
Een heel erg leuk idee voor een film, maar een uitvoering die mij niet zo erg kon bekoren als ik had gehoopt. Het verhaal steekt erg lastig in elkaar en als kijker wordt je er op een flitsende manier doorheen geloodst. De trucs zijn allemaal leuk en spectaculair om te zien, maar het verhaal erachter is gewoon te onwaarschijnlijk. Het is natuurlijk een film, dus het hoeft niet echt te kunnen gebeuren maar ik vind dat Leterrier hier wel erg ver uit de bocht vliegt.

Het einde zag ik niet aankomen en is in zoverre dus erg goed. De rest van de film had namelijk wel een hoge mate van voorspelbaarheid. Het einde zorgt echter voor de ongeloofwaardigheid en had beter op een andere manier kunnen worden gekomen. Daarnaast waren er ook wat dingen die me opvielen die van geen kant kloppen. Als de FBI-agent Wilder wil achtervolgen in de auto (die is inmiddels al weggescheurd), komt er eerst een woordenwisseling met zijn Franse collega. Wilder had in die tijd al makkelijk aan de andere kant van de stad kunnen komen, maar als de discussie ten einde is gekomen en ze de bocht om draaien hebben ze hem gelijk weer in het vizier...

En zo waren er nog wel meer van dat soort momenten. Zonde, want dat zorgt ook voor de ongeloofwaardigheid. Voor de originaliteit en de spectaculaire shows en trucs geef ik toch nog 2.5*

avatar van schram101
geplaatst op 15 februari 2014, 23:32 uur, permalink
Hip, vlug en strak maar minstens zo leeg, vlak en zelfs saai. De grote cast, al vind ik Eisenberg daar niet bij horen, is natuurlijk interessant maar Ruffalo faalt al behoorlijk. Toch opvallend. Heb de man vrij hoog zitten. Behalve de cast wil het sowieso niet echt vlotten met Now You See Me. Het eerste uur is nog wel aardig, na onder andere de sterke introductie van een aantal personages. Ook de eerste grote show van het viertal met daarin de overval is nog wel aardig. Daarna wordt het minder. De speurtocht van Ruffalo en zijn collega is verre van interessant. De plottwist(s) zijn ook maar plausibel en ongeloofwaardig met het einde als dieptepunt.

Visueel is het overigens allemaal vrij gelikt, maar een echt gimmick is het ook weer niet.

geplaatst op 16 februari 2014, 14:49 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik vond het maar een wat verwarrende film. Voor mijn gevoel geen touw aan vast te knopen, of het voelde niet logisch. Maar men moet het ook niet logisch vinden, aldus de slotscene.
Al met al gebeurd er erg veel, maar tegelijk ook weer vrij weinig waar je iets mee kunt.

avatar van david bohm
geplaatst op 25 februari 2014, 17:17 uur, permalink
Wat een tijdsverspilling ik krijg die bijna 2 uur van m'n leven niet terug, zelfs Hans Klok kan me daarbij niet van dienst zijn.
Ondanks de gerenommeerde cast is deze film werkelijk een gedrocht. Slechte grappen, plottwists, een liefde die opbloeit zonder enige chemie en dan dat interessantdoenerige over the eye...

Man man man wat slecht. Alleen de borsten van het personage Henley die samengeperst in haar truitje zitten zijn het kijken enigszins waard.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 25 februari 2014, 17:59 uur, permalink
david bohm schreef:

Oei gemist. Misschien hiervoor nog eens herbekijken dan

avatar van Pim1993
geplaatst op 18 maart 2014, 23:33 uur, permalink
Heerlijk hoor, vrij ongeloofwaardig allemaal maarja heb er ff niet op gelet en me kostelijk vermaakt.

geplaatst op 29 maart 2014, 15:27 uur, permalink
Lekkere snelle illusie/aktie film waar, Dynamo, nog een puntje aan kan zuigen

Young actors against the settled, Woody Harrelson, Morgan Freeman and Michael Caine.

avatar van Parisa
geplaatst op 30 maart 2014, 1:49 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Hij begon zo lekker, maar begon al snel te vervelen. Net als een echte illusionistenshow.
In een fijn tempo maken we kennis met de 4 paardenmannen, die elk gekozen zijn omdat ze weer een andere techniek beheersen. Klinkt niet origineel en dat is het ook niet. Ik neem aan dat iedereen wel wat films op kan noemen met dit onderwerp die beter zijn dan deze.
Maar goed, na de start bleek al snel dat de film het absoluut niet van zijn verhaal moet hebben. Al willen ze dit wel zo verkopen met alle zogenaamd geniale plotwijzigingen. Ook proberen ze wat te doen met geld te doen voor ons als arme burgers in crisistijd. En met flitsende decors en trucs.
Maar al snel blijkt de hele film een grote illusie te zijn, die het moet hebben van flitsende beelden en schreeuwerige speeches. En als je dat weg kan denken zie je wat je dan nog over hebt: een heleboel lucht.
Behalve de trucs en mensen die elkaar tegenwerken hebben ze bedacht dat er ook nog aardig wat standaard actiescenes in moeten zitten. Hierbij proberen ze ook weer origineel te doen door een verdwijntruc tijdens een auto achtervolging. Niet geslaagd vat mij betreft.
Eigenlijk had deze film gewoon een maximale speelduur van 90 minuten moeten hebben. Dat was meer dan voldoende geweest.

Een andere illusie is dat bekende namen meteen een goede film maken. In deze opzet ook weer niet geslaagd. Ze doen het prima, maar niet meer dan dat.

Toch vond ik het wil iets kijkbaarder dan wat mensen voor me. Dus

avatar van nightbreed
geplaatst op 30 maart 2014, 12:38 uur, permalink
Na 40 min. hielt ik het voor gezien. Dit soort 'hippe' en ongeloofwaardige films zijn niet aan mij besteed.

geplaatst op 30 maart 2014, 19:47 uur, permalink
Redelijke film waarin vier illusionisten een bank beroven tijdens een show. Een leuk uitgangspunt, maar de vele twists en turns weten niet te verhullen dat het verhaal op zich niet al te veel voorstelt. Het geheel is wel onderhoudend en vermakelijk vanwege een flitsende montage en ook een cast met een flink aantal bekende namen. Een goeie 3.0 sterren.

avatar van tbouwh
geplaatst op 4 april 2014, 16:05 uur, permalink
Vermakelijk en in zekere zin goed. Kleine 2 uur lang op het puntje van mn stoel gezeten, en voor ik het wist waren die 2 uur weer voorbij. Wat dat betreft ben ik tevreden; dit was een film met vaart, speciale effecten en actie. De trucks in deze film waren mooi om te zien, het verhaal is aardig en er zitten wat aardige twisten in. Helaas was het allemaal nogal ongeloofwaardig, en dat is een groot minpunt.
Goede muziek, en een wisselende cast. De bende van vier vond ik niet allemaal even geschikt voor hun rol, op Harrelson na, die is geknipt voor de rol van hypnotiseur. Leuke bijrollen van Freeman en Oldman, helaas vond ik Ruffalo dan weer wat tegenvallen.
Gemengde gevoelens; ik heb me ontzettend vermaakt en genoten, vond em tof, maar na afloop waren er toch een aantal minpunten, zoals hierboven beschreven.
Ik geef nipt toch 4*; dit is het type film dat ik graag voor mn pure plezier kijk. Prima amusement.

avatar van Edie
geplaatst op 4 april 2014, 16:45 uur, permalink
Prima cast, maar verder een saaie film.

avatar van Decec
geplaatst op 8 april 2014, 22:47 uur, permalink
Een goede thriller/misdaad/mysterie film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Mark Ruffalo,
Woody Harrelson, Morgan Freeman en
Michael Caine ...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

geplaatst op 11 april 2014, 20:08 uur, permalink
Uitstekende film is dit, overtreft al mijn verwachtingen.
Prima cast, zowel de oudere garde als de jonge.
Maar wat een knap scenario heeft deze film, ik heb er elke seconde van genoten hoe goed dit verhaal wel is.
Voor de liefhebbers van magie is dit een puike film, maar ook voor anderen een aanrader hoor.
Eentje die ik zeker nog eens ga bekijken.
Topper !!!