MENU

Verenigde Staten / Frankrijk
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Louis Leterrier
met Mark Ruffalo, Mélanie Laurent en Jesse Eisenberg

'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.

309 BERICHTEN86 MENINGEN

avatar van stefan dias
geplaatst op 28 maart 2015, 18:22 uur, permalink
Hersenloos vermaak dat ik eerlijk gezegd leuker vond dan ik van pal was. Mark Ruffalo heeft altijd wel een hoog knuffelgehalte en de neurotische Eisenberg en mafkees Harrelson kan ik ook wel smaken. Helaas struikelt de film uiteindelijk over zijn eigen kronkels, ook al kan het me dan al lang geen reet meer schelen.

avatar van nadrin
geplaatst op 29 maart 2015, 7:51 uur, permalink
Leuke film, je gewoon laten onderdompelen.

geplaatst op 30 maart 2015, 13:59 uur, permalink
Waardeloze film met een onzinnig plot en ridicule wendingen. Naargeestige goedkope plastic sfeer en verschrikkelijk irritante personages. Het duurde maar en het duurde maar, leek geen eind aan te komen, sluiten ze ook nog af met een beetje romantiek, toen brak dus echt mijn klomp. Film bevat vele personages, die overigens stuk voor stuk verschrikkelijke lege en zielloze mensen voorstellen, vertolkt door bekende acteurs. Geen mogelijkheid tot enige verplaatsing in welk personage dan ook, ook werkt dit verhaal hier blijkbaar niet met een echte protagonist. Zo voelt de film vooral koud en afstandelijk aan, samen met de vergezochte ongein en dialogen zo nep als kunstgras is dit een film geworden om snel te vergeten. De film deed me een beetje denken aan deze die ik ook zo'n zelfde plastic feel vond hebben en ook niet goed vond.

avatar van stefan dias
geplaatst op 30 maart 2015, 14:59 uur, permalink
Willy Wartaal schreef:

haha, ze hebben alvast de poster bij dezelfde designer besteld.

geplaatst op 30 maart 2015, 17:39 uur, permalink
Verrek, je hebt gelijk.

geplaatst op 3 april 2015, 17:52 uur, permalink
gisteren nog eens herbekeken na mijn bioscoopbezoekje destijds en ondanks ik de clue van de film wel wist boeide de film nu ook weer. meer zelfs je zoekt naar hints in het verloop van het verhaal naar de uiteindelijke clue en daarnaast blijven de acts en het samenspel tussen de cast op zich meer dan genietbaar. daarnaast heeft de film ook een zeer snelle vaart (en dit zonder zinderende actiescènes) en is het visueel van een uitmuntend niveau.

kort:
Een heerlijke originele blockbuster die zweeft tussen verscheidene genres maar uit elk genre de juiste elementen kiest

avatar van LauraArsenal
geplaatst op 16 april 2015, 15:32 uur, permalink
Een typische hollywoodfilm. Soms wat spectaculair maar vaak overdreven. Ik kan het simpel omschrijven als een B-Film.

geplaatst op 16 april 2015, 17:39 uur, permalink
LauraArsenal schreef:

Hier de definitie van wat een B-film is.

geplaatst op 16 april 2015, 17:52 uur, permalink
De pagina werkt beter in het Engels. Best interessant om even te lezen over de geschiedenis van de B-producten in de filmindustrie.