MENU

Hongkong / China
Actie / Drama

geregisseerd door Dante Lam
met Jay Chou, Nicholas Tse en Andy On

Beveiligingsagent Jon leeft in de overtuiging dat zijn vader en broer dood zijn. Dan krijgt hij een klus: een getuige moet van Jordanië naar Nederland getransporteerd worden, maar Jon wordt tijdens het transport neergeschoten. Een kogel komt in zijn hersenen vast zitten, zijn collega en verloofde Rita komt om en zijn collega Sean gaat er met de getuige vandoor. Jon overweegt om te stoppen met zijn werk, maar komt er dan achter dat zijn broer en vader nog in leven zijn. Hij gaat op zoek naar hen, maar dan blijkt dat zijn broer zijn brood verdient als huurling.

kappeuter (moderator)
geplaatst op 12 januari 2012, 22:09 uur, permalink

geplaatst op 4 april 2012, 13:31 uur, permalink
Melodramatische, sentimentele, clichématige, John Woo-achtige, gestilleerde, duizelingwekkende actiethriller, vol met achtervolgingen, explosies en kogels. Hoewel je je geen moment verveelt en het er allemaal prachtig uitziet, is het wat teveel van het goede of met andere woorden: te overladen en te overspannen. De cast opereert, zoals gebruikelijk, uiterst solide.

avatar van vranque
geplaatst op 3 mei 2012, 22:47 uur, permalink
kwaliteit zoals verwacht maar daar bleef het bij.

geplaatst op 20 mei 2012, 10:53 uur, permalink
Jammer.

Na For Lung (Fire Of Conscience) leek het eindelijk zo ver voor Dante Lam, maar in de twee films daarna heeft hij z'n stijl niet kunnen verbeteren. Integendeel, het is er weer iets op achteruit gegaan.

Het probleem zit hier vooral bij de hoofdpersonen, die buiten Nicolas Tse gewoon teveel charisma missen. Ik vermoed dat Lam door hetn internationale karakter van de film iets teveel op zoek is gegaan naar acteurs die zowal Cantonees als Engels spreken, maar dat wreekt zich wat in de acteerprestaties.

Verder ook iets te ingewikkeld en iets teveel drama. Zelfs de actiescenes zijn niet zo spectaculair dan doorgaans het geval. Wel grootser opgezet, maar het camerawerk staat ditmaal wat in de weg.

Jammer want de film ziet er verder prachtig uit. Soundtrack te generiek en nietszeggend, maar het is uiteindelijk vooral de actie die een beetje achterblijft in deze film. Blijft wel erg vlot en genietbaar allemaal, maar zie Lam toch graag weer een stapje hoger.

avatar van Tetterovic
geplaatst op 24 oktober 2012, 14:09 uur, permalink
Leuke film met verschrikkelijk snelle momenten. Het camerawerk laat het daardoor afweten. Verder een goed verhaal, goed voor 3 sterren!

avatar van sinterklaas
geplaatst op 18 november 2012, 20:49 uur, permalink
Hey, speelt deze film zich ook in Nederland af?

avatar van 606

geplaatst op 1 december 2012, 13:47 uur, permalink
sinterklaas schreef:
Hey, speelt deze film zich ook in Nederland af?
Geloof van niet, geen film locaties in Nederland.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 17 december 2012, 19:17 uur, permalink
Prima actiefilm uit Hongkong. Is weer lang geleden dat ik weer wat van de Chinezen heb gezien. The Viral Factor is een Hollywoodaans ogende actie/militia film die soms nog wel eens te melodramatisch wil worden (ok, soms is het best aangrijpend) maar de actie wel zeker te doen was. Het verhaal vind ik hier en daar nog wel iets te ver gezocht (dat virus thema was nogal overbodig), maar verder is dit zeer vermakelijk. Het acteerwerk van Jay Chou was prima en het was ook weer leuk om Nicolas Tse terug te zien. Verder gewoon een prima film, met mooie locaties (helaas geen Nederland, die komt uberhaupt niet eens ter sprake in deze film) zoals Jordanie, en ook Kuala Lumpur vond ik erg geschikt. De actiescenes zijn vaak om te smullen en zijn mooi geschoten en vaak ook non-stop. Dus voor een actieliefhebber kom je niet te kort.
Verder oogde de film lekker modern en meeslepend genoeg. Ja, verder.... gewoon een prima film. Het plot is wel cliche en zo dun als een bierviltje, maar dat maakt niet veel uit.

Van Dante Lam ga ik nog wel wat meer dingen checken.

geplaatst op 14 januari 2013, 14:52 uur, permalink
Mooie aktiefilm die geen minuut verveelt, je komt soms ogen tekort, zo snel gaat het soms, prima geacteerd.

geplaatst op 8 februari 2013, 4:36 uur, permalink
"It`s one of the best action movies of 2012, It stands with 'The Expendables 2' and 'The Raid: Redemption'.
A adrenaline-pumping and mind-blowing edge of your seat action-pacjed thriller. An explosive tour de force of an action movie.
A totally wild and exhilerating roller-coaster ride from start to finish." ... " !!!

Fantastische Actiefilm !!! Na dat ik zijn vorige film zag 'For Lung' ('Fire Of Conscience') was ik nog meer fan van regisseur
Dante Lam. Dante Lam maakt er echt zijn echte stijl van dit in combinatie met John Woo-achtige, gestileerde, duizelingwekkende
actie scènes vol met achtervolgingen, explosies en kogels. Dit allemaal aan een razend zwaar tempo ! Heerlijke Bombastische
Actiefilm van de Aziatische filmwereld met aangrijpende momenten !

geplaatst op 10 juli 2013, 20:09 uur, permalink
Aardige film over een nieuw gecreeërd pokkenvirus en twee broers waarvan de één agent en de ander een crimineel. Het verhaal komt vooral in het begin nogal rommelig over en hangt van de toevalligheden aan elkaar. De film ziet er verder goed uit met mooie locaties die goed gebruik worden tijdens de tal van spectaculaire actie-scenes.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 1 oktober 2013, 15:47 uur, permalink
Had geen verwachtingspatroon en werd dus ook blij verrast door de mooie locaties, de gelikte actiescenès en het blijkbaar best redelijke budget. Het verhaal zit aardig goed in elkaar en verloopt redelijk vlot. Ook vond ik de acteurs prima in orde, al had het Engels spreken van mij niet gehoeven. Al met al een zeer vermakelijke en spectaculaire actiefilm.

avatar van Decec
geplaatst op 24 augustus 2014, 21:49 uur, permalink
Een goede actie/dramafilm...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect camerabeweging...
Heerlijk genoten...