MENU

Bullet to the Head (2012)

2,91

Actie / Misdaad

geregisseerd door Walter Hill
met Sylvester Stallone, Sung Kang en Jason Momoa

Een huurmoordenaar vormt een team met een jonge NYPD rechercheur in een gewaagd onderzoek dat hen van de groezelige achterbuurten van New Orleans naar de machtige top van Washington leidt. Het onwaarschijnlijke duo, bij elkaar gebracht door twee wrede moorden, neemt het op tegen iedereen die hen in de weg staat, en wil koste wat het kost wraak nemen.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 14 september 2013, 22:37 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Are we gonna fight or are you planning on boring me to death?

Standaard rechttoe rechtaan no-nonsense actieprent zo teruggeflitst uit de jaren 80. Sylvester Stallone in zijn gekende rol als keiharde brombeergeluiden-voortbrengende pletwals. En als ik hem vergelijk met Arnie in "The last Stand" dan heeft Sly de tand des tijds redelijk goed doorstaan. Strak afgetraind lichaam en geen te strak getrokken aangezicht-vel

De gelijkenis met films zoals uit het verleden "48 Hours" en recent "The Heat" is vanzelfsprekend. Deze laatste is dan wel met een vrouwelijke noot en komt nog niet aan de enkels van deze film (Irritant gedoe in "The Heat"). De verhaallijn is niet briljant maar eerder simpeltjes : huurmoordenaars doen hun job, ééntje wordt geëlimineerd, partner van het eerste slachtoffer begint een onderzoek en wordt bijgestaan door de resterende huurmoordenaar die vergelding zoekt voor de dood van zijn partner. En dan begint het checklistje aflopen om uiteindelijk te eindigen bij de opdrachtgever.

Slater weeral in een nietszeggende rol (voor de zoveelste keer) en Jason "Conan" Momoa zet een degelijke vertolking neer als Keegan. De meedogenloosheid en pure agressie straalt van zijn personage af. Het duel op het einde tussen hem en Sly is dan ook prima afgewerkt.

Mijn pluspuntje t.o.v. The Last Stand is dan ook de talrijke actie en vechtscene's in deze film. Bloederig, realistische en zonder veel stunt-en-vliegwerk. Bij Arnie leek het wel in slo-mo allemaal te gebeuren. De one-liners en humor zijn ook stukken beter dan in "The Last Stand".

Geen echte hoogvlieger, bij momenten langdradig en saai, maar entertainment op het hoogste niveau ...

avatar van Gang_Star
geplaatst op 20 september 2013, 21:06 uur, permalink
Degelijke actiefilm.
Maar desondanks had er wat mij betreft meer actie in mogen zitten. De actie die er in zit is goed, qua acteerprestaties komt het niet verder dan aardig, maar de film kijkt simpel weg. Een redelijke actiefilm, maar bied eigenlijk weinig extra's om meer te zijn dan redelijk.

avatar van Thorongil
geplaatst op 20 september 2013, 21:32 uur, permalink
Gisteren uitgekeken, nadat ik hem een half jaar geleden halverwege had uitgezet. Stallone en Momoa doen hun best, maar deze film blijft maar een matig filmpje. Niet echt iets vernieuwend. The Last Stand van Schwarzenegger vind ik toch wat beter qua actie en plot.

avatar van blurp194
geplaatst op 11 oktober 2013, 21:52 uur, permalink
Toch een fijn filmpje.

Alle kritiek op de wisselwerking tussen de buddies daargelaten - en eerlijk gezegd heeft dat kennelijk opvallende gebrek daaraan me geen moment gestoord - is dit voor mij gewoon een prachtig stuk vakwerk. De hele sfeer van donkere, rokerige beelden, de doorgezopen schorre stem van Stallone die het geheel ondertitelt, de grimmige toon in het verhaal, de niet precies harde maar wel rauwe muziek erbij... het klopt gewoon. Past ook precies bij de cynische en doorleefde rol die Stallone speelt. Met toch daar een heel helder en misschien zelfs eerbaar stel normen en waarden daarbij. Hoe noemen we dat ook alweer... ohja, een held.

Wat de film in het genre boven het gemiddelde laat uitstijgen is wat mij betreft - naast de perfect kloppende stijl - vooral dat de actie misschien niet de meest spectaculaire is die we ooit te zien gekregen hebben, maar dat het allemaal vooral geloofwaardig en fysiek mogelijk is. Geen dansje met de CGI hier - die techniek wordt kennelijk alleen gebruikt om Stallone's rimpels weg te vegen. Of hoe ze dat ook gedaan hebben. Er is in ieder geval wel een verschilletje tussen het portret van de man bij de premiere, en hoe hij in de film is. Maar, dat Stallone op zijn 67e met bijlen staat te zwaaien, en een plattere buik heeft dan ik op m'n 47e mag dan toch ook wel wat respect krijgen. Alle andere knasse knarren terzijde, hij staat er toch maar mooi. En levert weer eens een onderhoudend en goed werkend filmpje op. Dat dat dan artistiek of narratief misschien niet het hoogtepunt van de filmgeschiedenis zal worden, tsja - hoeveel slechtere films worden er in een jaar geproduceerd, denk ik dan. Laten die andere filmmakers eens naar Stallone kijken. Eerst de film, dan de pretenties. Even niet vergeten dat dit de man is die namen als Rambo en Rocky tot in zo'n beetje elk huishouden ter wereld heeft weten te krijgen.

geplaatst op 18 oktober 2013, 20:39 uur, permalink
Toch wel een goede film deze, ver boven mijn verwachtingen.
Prima scenario, voldoende actie een Stallone die voor zijn leeftijd nog aardig uit de verf komt.
Ook de locatie, New Orleans, is prima gekozen.
En wat dan te zeggen over de soundtrack, opvallen, meeslepend en bluesy... echt een prachtig stukje muziek staat er op deze film.

avatar van mrdig
geplaatst op 30 oktober 2013, 11:54 uur, permalink
'if you hurt her I will kill you with a rock.'

Alleen al dankzij dit soort oneliners 3* en leuk om khal drogo in een andere rol te zien, speelde prima. Die aziaat was wel waardeloos. Stallone nog altijd ok

avatar van El ralpho
geplaatst op 31 oktober 2013, 21:22 uur, permalink
Guns don't kill people. Bullets do.

Stallone heeft door de jaren heen inmiddels talloze actie titels op zijn naam gezet. Bullet to the head is een van die zovelen en is ook precies wat je ervan kunt verwachten. Een simpel wraak verhaaltje met een knok partijtje hier, schiet partijtje daar, en een constant gevaarlijk kijkende Stallone. De supporting cast bestaat uit o.a. Sun kang die je wellicht zult herkennen uit een aantal Furious titels, Jason Momoa (Khal Drogo uit GOT) en Sarah Shahi, die de knappe dochter van Stallone vertolkt. Ik vond dat het personage van Sun kang wel een beetje uit de toon viel, vond zijn verschijning dan ook niet echt binnen dit type film passen.

Verder valt er weinig op of aan te merken op deze titel. Hij stelt niet teleur, maar weet je ook niks vernieuwends te brengen. Als je fan bent van dit soort films zul je je aardig vermaken, al zul je hem na afloop ook zo weer vergeten zijn. Leuk kijkvoer voor een avondje, mits je van het genre houdt.

geplaatst op 10 november 2013, 14:15 uur, permalink
Ouderwetse actiefilm met bloed, zweet en tranen; een welkome afwisseling met de vele groter dan groots spectakelfilms van de afgelopen tijd. Het verhaal is weinig bijzonder en Kang heeft totaal gene uitstraling, waarbij de wisselwerking met Stallone ook niet uit de verf komt. Stallone zelf is een geval apart; zijn uitstraling is enorm, zijn fysiek, zijn stem en kop; alles is geleefd maar in de actiescenes blijkt hij nog topfit.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 18 november 2013, 19:12 uur, permalink
Leuke actie film!
Stallone word alleen wel heel erg oud he
!

3.0

geplaatst op 28 november 2013, 17:18 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
De film begint leuk en origineel. Heb Stallone relatief hoog in de rating in vergelijking met Arnold, JeanClaude en die ander waar ik de naam even van vergeten ben, maar iedereen wel iedereen in elkaar mept. Dus ik verwacht wel een goed verhaal, niet de top maar wel ok. Maar goed, het tweede deel van de film eindigt echt in een B-film. Het hele verhaal en het acteren flopt en je kijkt 'm met tegenzin af. Helaas.

Vooral die Chinese kerel begon me wat te irriteren. Hij was goed in het eerste deel, maar later leek 't alsof ie alles van een blaadje voorlees. Stallone, eindigde in übercliche acties, niet altijd vervelend, maar nu wel.

geplaatst op 28 november 2013, 17:25 uur, permalink
Ben ik nou de enige die Sung Kang verschrikkelijk slecht vond? Totaal geen chemie met Stallone.

Ja! ik dus ook. Die heeft een grote inbreng in de lage rating van de film

avatar van Re73
geplaatst op 29 november 2013, 22:54 uur, permalink
DDean schreef:

Ja! ik dus ook. Die heeft een grote inbreng in de lage rating van de film

yep miscast

avatar van Zeriel
geplaatst op 18 december 2013, 13:32 uur, permalink
Recht toe recht aan B-film, die ze in de jaren '80 soortgelijk maakte om videobanden op te vullen.

Stallone is die 30 jaren zijn buikspieroefingen blijven doen met resultaat, leuk voor hem.

Het lijkt wel of ze express een zwakke acteur,met dito script, naast Stallone hebben gezet om hem nog de betere acteur te laten lijken.

Leuk voor de fans, maar verder een erg matige film. Mij weer eens laten misleiden door een flaptekst "Stallone is back to his best" met 5 sterren van Zoo.

avatar van dutchtuga
geplaatst op 3 januari 2014, 20:44 uur, permalink
Bullet to the Head is op nummer 8 geëindigd in mijn top 10 van 2013.

Zie hier alle lijstjes van onze redactie:

De redactie - Top 10 van 2013 - cultmoviesreviewed.com

avatar van schram101
geplaatst op 3 februari 2014, 23:44 uur, permalink
Erg fijne Stallone, die al vanaf de eerste scene's een heerlijk sfeertje uitademend en dat niet meer loslaat. Ik was een beetje bang voor een soort van foute buddycop, maar dat is Bullet to the Head helemaal niet. Het is vooral een ouderwetse dikke actieprent zoals je ze tegenwoordig zelden ziet, in ieder geval niet uit Hollywood.

De imposante fysiek van Sly is vrij bizar te noemen trouwens. Wat ziet hij er toch nog steeds gruwelijk cool uit. Tegenspeler Kang is inwisselbaar, maar is gelukkig nooit storend. Momoa is dan wel weer opvallend. Coole badguy die mij toch wel er toe zet het matig ontvangen Conan nog eens te proberen.

avatar van ambrosini
geplaatst op 4 februari 2014, 12:50 uur, permalink
hmmmm....

Stallone had niks te doen volgens mij.. had betere acteurs verwacht..

geplaatst op 12 februari 2014, 0:51 uur, permalink
Aardige film waarin een huurmoordenaar uit noodzaak samenwerkt met een rechercheur vanwege de moord op zijn partner. Deze ongebruikelijke samenwerking zorgt voor een aantal leuke dialogen in deze no-nonsense actiefilm met een flinke bodycount, Weinig origineel en een mager verhaaltje, maar met een perfect gecaste Sylverster Stallone die hier ondanks zijn leeftijd nog steeds mee wegkomt.

avatar van Decec
geplaatst op 8 juni 2014, 22:12 uur, permalink
Een goede actie/misdaad/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Sylvester Stallone en Sung Kang...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Te snel camerabeweging (af en toe)...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

geplaatst op 9 juni 2014, 0:40 uur, permalink
Behoorlijke clichématige Actie / Misdaad van Sylvester Stallone, welke zo uit de jaren 80 zou kunnen komen (vergelijkbaar met een film als "Cobra (1986)"). Qua verhaal stelt het allemaal weinig voor en ook de uitvoering biedt niets nieuws onder de zon en alle actie heb je al eens eerder gezien in films. Zou Sylvester Stallone niet hebben meegespeeld in deze film, dan was het sowieso een dertien in een dozijn actiefilm geworden. Nu steekt deze film er nog wat bovenuit.

Sylvester Stallone deed het overigens nog redelijk en hetzelfde geldt voor de imponerende slechterik (die uit "Cobra" vond ik wel imponerender) Jason Momoa. Het eindgevecht tussen beiden was overigens enorm cliché en ook vergelijkbaar met het eindgevecht in "Cobra". De kleine rol van Christian Slater is lachwekkend slecht, maar het gedeelte met hem op het verkleedfeest (enigszins vergelijkbaar met de film "Eyes Wide Shut") was misschien wel het hoogtepunt van de film. Niet dat die scene goed was, maar vanwege de vele fraaie topless vrouwen die er rond liepen.

Omdat de film amper 90 minuten duurt en eigenlijk nergens echt verveeld, is deze film wel leuk om eens gezien te hebben. Maar Sylvester Stallone heeft in veel betere films gespeeld dan deze matige en eenvoudige Actie / Misdaad.

B-200
geplaatst op 20 juni 2014, 16:40 uur, permalink
Had er weinig van verwacht omdat ik the Expendables zo ongelooflijk slecht vond. Maar deze is dan ook van Walter Hill, die wel goeie actiefilms kan maken. Vind deze wel de beste van Stallone van de laatste 15 jaar.

avatar van frolunda
geplaatst op 13 juli 2014, 13:39 uur, permalink
Simpel maar effectief Stallone/actie vehikel waarbij vooral de rol van Adewale Akinnuoye-Agbaje als Morel en de toch weer adequate regie van Walter Hill de meerwaarde vormt.Veel stelt het allemaal niet voor maar een klein anderhalf uur puur vermaak levert Bullet to the head toch wel op.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 2 augustus 2014, 14:37 uur, permalink
Toen in 2010 The Expendables uitkwam, leek het er wel op alsof het vanoudse actie-hype van de jaren 80 en 90 weer langzaamaan een 2de leven ging opbouwen. Arnie werd toch maar weer een actieheld en tekende zijn onslag als Gouveneur en maakte met The Last Stand een comeback als nooit te voren. Ook Stallone besloot aan de hype mee te doen, en in dezelfde periode komt hij met Bullet to the Head, die ook nog eens door Walter Hill geregisseerd mag worden, de man die al weer een flinke tijd niks meer van zich liet horen. Stallone heeft in tegenstelling van Arnie of Bruce Willis nog nooit in een van zijn oudere actiefilms gespeeld, bij deze dus.

En Bullet to the Head is voor mij weer een zeer geslaagde actie-film waarin je ook bijna niet aan Stallone kan merken dat hij inmiddels al de 65 is gepasseerd. Hij gaat hier weer vanouds te werk met zijn stoere machogemompel, trucjes en vecht en schietkunsten die hij overduidelijk nog niet verleerd is. Het verhaal is lekker simpel. Hij speelt hier een norsige, en vooral behoorlijk cynische en botte huurmoordenaar Bobo die voornamelijk slechterikken afschiet. Wanneer zijn partner wordt vermoord door een gladjakker van een killer van de tegenpartij, genaamd Keegan. Zoals je weet besluit Bobo wraak te nemen en als het aan hem lag, knalde hij binnen een dag Keegan en zijn hele clan de begraafplaats op, maar hij heeft toch echt wel hulp nodig om Keegan te vinden. Daarvoor gaat hij samenwerken met de nogal bijdehante undercover Kwon, en hun samenwerking is ook een haat-liefde verhouding vol typische buddy-flick oneliners.

En zo is het gewoon weer ouderwets genieten met deze film waarbij we vaak genoeg getrakteerd worden op een paar heerlijke over de toppe actie-scene's/kills, slimme killertrucjes van zowel Bobo als zijn tegenstander en zelfs nog een einde dat zo een recyceling van de eindgevecht van Cobra had kunnen wezen. Ook leuk om Christian Slater nog voorbij zien komen als een doorgeefluik, en ohja... de dochter van Bobo was ook erg cool. De New Orleans locaties waren ook weer erg toepasselijk (is ook wel een ideale locatie voor dit soort actiefilms). Wat dat betreft kan Stallone zich echt wel weer meten aan zijn gloriedagen in de jaren 70, 80 en 90. Ook de poster hier op Moviemeter heeft wel een beetje zo'n ouderwetse uitstraling.

Ik ben benieuwd of Steven Seagal of Jean Claude van Damme nog eens terugkomen met een bioscoopfilm.

avatar van Tommy De Vito
geplaatst op 10 augustus 2014, 17:51 uur, permalink
Jaa, vermakelijke film deze Bullet to the Head!

Stallone zien we als een bikkelharde moordenaar, die voor niemand aan de kant gaat. Zo'n rol is hem op de lijf geschreven, want Stallone straalt één en al een badguy uit.
De bijrollen waren ook aardig, zoals die van Jason Momoa die we kennen van Game of Thrones.

Voorspelbaar is de film wel maar dat is een bijzaak bij een film als deze, want het is een vlotte en vermakelijke actie film!

geplaatst op 19 augustus 2014, 11:05 uur, permalink
Wel aardig, deze bijdrage van Hill aan de revival van de oude actiehelden. Het is een behoorlijk straight forward film geworden en dat geldt zeker ook voor de actie. Best hard, maar niet te overdreven. En hoewel dit toch wel het belangrijkste ingrediënt is, vallen andere zaken dan maar weer moeilijk mee. Zo hebben de twee hoofdrolspelers geen enkele chemie en vind ik die Sung Kang sowieso een volstrekt charismaloos figuur en heb ik geen idee wat ie in deze film had te zoeken. Verder had er meer gehaald kunnen worden uit de locaties, stelt het visueel weinig voor en zijn de bijrolspelers weinig opvallend. Het zijn net die zaken die de boel hadden kunnen opfleuren. Jammer want op de momenten dat de beloofde bullets er aan te pas komen is de film prima in orde. Eigenlijk is dit nog een van de mindere films van Hill die altijd minimaal wel aardige films maakt op een enkele misser na. 3 sterren.

avatar van RuudC
geplaatst op 19 augustus 2014, 11:43 uur, permalink
In eerste instantie zou thomas jane de rol van kang hebben. Erg jammer dat ze Jane weggestuurd hebben. Hij had veel meer van die bijrol kunnen maken.

avatar van Noodless
geplaatst op 24 augustus 2014, 22:49 uur, permalink
Toch maar een matig filmpje!
Het verhaal en de actiescènes stellen eigenlijk niet zoveel voor.
Nochtans is het eerste stuk nog best aardig, maar helaas wordt het eentonig naarmate de film vordert.
5/10