MENU

Bullet to the Head (2012)

2,90

Actie / Misdaad

geregisseerd door Walter Hill
met Sylvester Stallone, Sung Kang en Jason Momoa

Een huurmoordenaar vormt een team met een jonge NYPD rechercheur in een gewaagd onderzoek dat hen van de groezelige achterbuurten van New Orleans naar de machtige top van Washington leidt. Het onwaarschijnlijke duo, bij elkaar gebracht door twee wrede moorden, neemt het op tegen iedereen die hen in de weg staat, en wil koste wat het kost wraak nemen.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 14 september 2013, 22:37 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Are we gonna fight or are you planning on boring me to death?

Standaard rechttoe rechtaan no-nonsense actieprent zo teruggeflitst uit de jaren 80. Sylvester Stallone in zijn gekende rol als keiharde brombeergeluiden-voortbrengende pletwals. En als ik hem vergelijk met Arnie in "The last Stand" dan heeft Sly de tand des tijds redelijk goed doorstaan. Strak afgetraind lichaam en geen te strak getrokken aangezicht-vel

De gelijkenis met films zoals uit het verleden "48 Hours" en recent "The Heat" is vanzelfsprekend. Deze laatste is dan wel met een vrouwelijke noot en komt nog niet aan de enkels van deze film (Irritant gedoe in "The Heat"). De verhaallijn is niet briljant maar eerder simpeltjes : huurmoordenaars doen hun job, ťťntje wordt geŽlimineerd, partner van het eerste slachtoffer begint een onderzoek en wordt bijgestaan door de resterende huurmoordenaar die vergelding zoekt voor de dood van zijn partner. En dan begint het checklistje aflopen om uiteindelijk te eindigen bij de opdrachtgever.

Slater weeral in een nietszeggende rol (voor de zoveelste keer) en Jason "Conan" Momoa zet een degelijke vertolking neer als Keegan. De meedogenloosheid en pure agressie straalt van zijn personage af. Het duel op het einde tussen hem en Sly is dan ook prima afgewerkt.

Mijn pluspuntje t.o.v. The Last Stand is dan ook de talrijke actie en vechtscene's in deze film. Bloederig, realistische en zonder veel stunt-en-vliegwerk. Bij Arnie leek het wel in slo-mo allemaal te gebeuren. De one-liners en humor zijn ook stukken beter dan in "The Last Stand".

Geen echte hoogvlieger, bij momenten langdradig en saai, maar entertainment op het hoogste niveau ...

avatar van Gang_Star
geplaatst op 20 september 2013, 21:06 uur, permalink
Degelijke actiefilm.
Maar desondanks had er wat mij betreft meer actie in mogen zitten. De actie die er in zit is goed, qua acteerprestaties komt het niet verder dan aardig, maar de film kijkt simpel weg. Een redelijke actiefilm, maar bied eigenlijk weinig extra's om meer te zijn dan redelijk.

avatar van Thorongil
geplaatst op 20 september 2013, 21:32 uur, permalink
Gisteren uitgekeken, nadat ik hem een half jaar geleden halverwege had uitgezet. Stallone en Momoa doen hun best, maar deze film blijft maar een matig filmpje. Niet echt iets vernieuwend. The Last Stand van Schwarzenegger vind ik toch wat beter qua actie en plot.

avatar van blurp194
geplaatst op 11 oktober 2013, 21:52 uur, permalink
Toch een fijn filmpje.

Alle kritiek op de wisselwerking tussen de buddies daargelaten - en eerlijk gezegd heeft dat kennelijk opvallende gebrek daaraan me geen moment gestoord - is dit voor mij gewoon een prachtig stuk vakwerk. De hele sfeer van donkere, rokerige beelden, de doorgezopen schorre stem van Stallone die het geheel ondertitelt, de grimmige toon in het verhaal, de niet precies harde maar wel rauwe muziek erbij... het klopt gewoon. Past ook precies bij de cynische en doorleefde rol die Stallone speelt. Met toch daar een heel helder en misschien zelfs eerbaar stel normen en waarden daarbij. Hoe noemen we dat ook alweer... ohja, een held.

Wat de film in het genre boven het gemiddelde laat uitstijgen is wat mij betreft - naast de perfect kloppende stijl - vooral dat de actie misschien niet de meest spectaculaire is die we ooit te zien gekregen hebben, maar dat het allemaal vooral geloofwaardig en fysiek mogelijk is. Geen dansje met de CGI hier - die techniek wordt kennelijk alleen gebruikt om Stallone's rimpels weg te vegen. Of hoe ze dat ook gedaan hebben. Er is in ieder geval wel een verschilletje tussen het portret van de man bij de premiere, en hoe hij in de film is. Maar, dat Stallone op zijn 67e met bijlen staat te zwaaien, en een plattere buik heeft dan ik op m'n 47e mag dan toch ook wel wat respect krijgen. Alle andere knasse knarren terzijde, hij staat er toch maar mooi. En levert weer eens een onderhoudend en goed werkend filmpje op. Dat dat dan artistiek of narratief misschien niet het hoogtepunt van de filmgeschiedenis zal worden, tsja - hoeveel slechtere films worden er in een jaar geproduceerd, denk ik dan. Laten die andere filmmakers eens naar Stallone kijken. Eerst de film, dan de pretenties. Even niet vergeten dat dit de man is die namen als Rambo en Rocky tot in zo'n beetje elk huishouden ter wereld heeft weten te krijgen.

geplaatst op 18 oktober 2013, 20:39 uur, permalink
Toch wel een goede film deze, ver boven mijn verwachtingen.
Prima scenario, voldoende actie een Stallone die voor zijn leeftijd nog aardig uit de verf komt.
Ook de locatie, New Orleans, is prima gekozen.
En wat dan te zeggen over de soundtrack, opvallen, meeslepend en bluesy... echt een prachtig stukje muziek staat er op deze film.

avatar van mrdig
geplaatst op 30 oktober 2013, 11:54 uur, permalink
'if you hurt her I will kill you with a rock.'

Alleen al dankzij dit soort oneliners 3* en leuk om khal drogo in een andere rol te zien, speelde prima. Die aziaat was wel waardeloos. Stallone nog altijd ok

avatar van El ralpho
geplaatst op 31 oktober 2013, 21:22 uur, permalink
Guns don't kill people. Bullets do.

Stallone heeft door de jaren heen inmiddels talloze actie titels op zijn naam gezet. Bullet to the head is een van die zovelen en is ook precies wat je ervan kunt verwachten. Een simpel wraak verhaaltje met een knok partijtje hier, schiet partijtje daar, en een constant gevaarlijk kijkende Stallone. De supporting cast bestaat uit o.a. Sun kang die je wellicht zult herkennen uit een aantal Furious titels, Jason Momoa (Khal Drogo uit GOT) en Sarah Shahi, die de knappe dochter van Stallone vertolkt. Ik vond dat het personage van Sun kang wel een beetje uit de toon viel, vond zijn verschijning dan ook niet echt binnen dit type film passen.

Verder valt er weinig op of aan te merken op deze titel. Hij stelt niet teleur, maar weet je ook niks vernieuwends te brengen. Als je fan bent van dit soort films zul je je aardig vermaken, al zul je hem na afloop ook zo weer vergeten zijn. Leuk kijkvoer voor een avondje, mits je van het genre houdt.

geplaatst op 10 november 2013, 14:15 uur, permalink
Ouderwetse actiefilm met bloed, zweet en tranen; een welkome afwisseling met de vele groter dan groots spectakelfilms van de afgelopen tijd. Het verhaal is weinig bijzonder en Kang heeft totaal gene uitstraling, waarbij de wisselwerking met Stallone ook niet uit de verf komt. Stallone zelf is een geval apart; zijn uitstraling is enorm, zijn fysiek, zijn stem en kop; alles is geleefd maar in de actiescenes blijkt hij nog topfit.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 18 november 2013, 19:12 uur, permalink
Leuke actie film!
Stallone word alleen wel heel erg oud he
!

3.0

geplaatst op 28 november 2013, 17:18 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
De film begint leuk en origineel. Heb Stallone relatief hoog in de rating in vergelijking met Arnold, JeanClaude en die ander waar ik de naam even van vergeten ben, maar iedereen wel iedereen in elkaar mept. Dus ik verwacht wel een goed verhaal, niet de top maar wel ok. Maar goed, het tweede deel van de film eindigt echt in een B-film. Het hele verhaal en het acteren flopt en je kijkt 'm met tegenzin af. Helaas.

Vooral die Chinese kerel begon me wat te irriteren. Hij was goed in het eerste deel, maar later leek 't alsof ie alles van een blaadje voorlees. Stallone, eindigde in Łbercliche acties, niet altijd vervelend, maar nu wel.

geplaatst op 28 november 2013, 17:25 uur, permalink
Ben ik nou de enige die Sung Kang verschrikkelijk slecht vond? Totaal geen chemie met Stallone.

Ja! ik dus ook. Die heeft een grote inbreng in de lage rating van de film

avatar van Re73
geplaatst op 29 november 2013, 22:54 uur, permalink
DDean schreef:

Ja! ik dus ook. Die heeft een grote inbreng in de lage rating van de film

yep miscast

avatar van Zeriel
geplaatst op 18 december 2013, 13:32 uur, permalink
Recht toe recht aan B-film, die ze in de jaren '80 soortgelijk maakte om videobanden op te vullen.

Stallone is die 30 jaren zijn buikspieroefingen blijven doen met resultaat, leuk voor hem.

Het lijkt wel of ze express een zwakke acteur,met dito script, naast Stallone hebben gezet om hem nog de betere acteur te laten lijken.

Leuk voor de fans, maar verder een erg matige film. Mij weer eens laten misleiden door een flaptekst "Stallone is back to his best" met 5 sterren van Zoo.

avatar van dutchtuga
geplaatst op 3 januari 2014, 20:44 uur, permalink
Bullet to the Head is op nummer 8 geŽindigd in mijn top 10 van 2013.

Zie hier alle lijstjes van onze redactie:

De redactie - Top 10 van 2013 - cultmoviesreviewed.com

avatar van schram101
geplaatst op 3 februari 2014, 23:44 uur, permalink
Erg fijne Stallone, die al vanaf de eerste scene's een heerlijk sfeertje uitademend en dat niet meer loslaat. Ik was een beetje bang voor een soort van foute buddycop, maar dat is Bullet to the Head helemaal niet. Het is vooral een ouderwetse dikke actieprent zoals je ze tegenwoordig zelden ziet, in ieder geval niet uit Hollywood.

De imposante fysiek van Sly is vrij bizar te noemen trouwens. Wat ziet hij er toch nog steeds gruwelijk cool uit. Tegenspeler Kang is inwisselbaar, maar is gelukkig nooit storend. Momoa is dan wel weer opvallend. Coole badguy die mij toch wel er toe zet het matig ontvangen Conan nog eens te proberen.

avatar van ambrosini
geplaatst op 4 februari 2014, 12:50 uur, permalink
hmmmm....

Stallone had niks te doen volgens mij.. had betere acteurs verwacht..

geplaatst op 12 februari 2014, 0:51 uur, permalink
Aardige film waarin een huurmoordenaar uit noodzaak samenwerkt met een rechercheur vanwege de moord op zijn partner. Deze ongebruikelijke samenwerking zorgt voor een aantal leuke dialogen in deze no-nonsense actiefilm met een flinke bodycount, Weinig origineel en een mager verhaaltje, maar met een perfect gecaste Sylverster Stallone die hier ondanks zijn leeftijd nog steeds mee wegkomt.