MENU

3,19

Romantiek / Horror

geregisseerd door Jonathan Levine
met Teresa Palmer, Analeigh Tipton en Nicholas Hoult

Zombies houden van mensen, en dan met name van hun hersenen. Maar R (Nicholas Hoult) is anders. In tegenstelling tot de anderen is hij van binnen echter wel levend. De zombies zijn allen slachtoffer geworden van een recente plaag die de overlevenden in een zwaar bewaakte stad hebben gedreven. De zombies lopen rond op een vliegveld, op zoek naar mensenvlees. Ondertussen leven ze ook in angst voor de kwaadaardige Boneys, een nieuwe reeks van ge´ncarneerde vampieren.

avatar van m1701
geplaatst op 17 november 2013, 15:06 uur, permalink
verrassend leuke film.
Lekker romantisch, lekker romantisch... gewoon goed gedaan

avatar van Fryce
geplaatst op 26 november 2013, 21:33 uur, permalink
Aardige uitvoering van een erg leuk boek.

avatar van arno74
geplaatst op 4 december 2013, 0:19 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke verfrissende film, met de nodige humor. En beter dan verwacht. Het had van mij zefs iets langer gemogen. De regie heeft duidelijk oog voor detail, acteerwerk, CGI, beeld, soundtrack, script en dialogen zijn prima in orde.

Heb de film in de bioscoop gezien toen het uitkwam, en ook in de herkijk op DVD blijft deze prima te doen. Ondanks dat het een mix is van zombiefilms, comedies, horror en romantiek is deze moderne uitvoering met Romeo en Juliette in de hoofdrol erg origineel en lekker luchtig.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 6 december 2013, 18:25 uur, permalink
Het is altijd een uitdaging om het genre zombiefilms uitdagend te houden. Films als I am legend, Zombieland, Resident evil, Shaun of dead, Dawn of the dead, 28 days later, World War Z, ... zijn mooie voorbeelden. Warm bodies haalt zijn inspiratie bij films als Twilight, Edward Scissorhands en Romeo and Juliet. Veel beter dan Twilight weliswaar en het lukt de film om een zeldzame mix te bezorgen tussen zombies, humor, romantiek en een vleugje actie en avontuur. Opvallend eigenlijk, want actrice Teresa Palmer is dan wel leuk om zien, het is niet zo dat ze meteen een opvallende rol speelt. Wel goed als zombie is Nicholas Hoult. De sterkte van de film is gelukkig niet het uithangbord van schoon volk en bekende namen, maar wel het concept zelf. En op de juiste momenten humor dat werkt en een soundtrack die leuk is om te horen.

Warm bodies is een verrassende film geworden. Ik had eerder een melige romcom verwacht, maar het draaide helemaal uit. EÚn van de grote verrassingen in 2013, waarin toch nogal wat teleurstellende films gepasseerd zijn.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 8 december 2013, 0:35 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Aangezien zombie's de laatste jaren behoorlijk in zijn, word het eens tijd voor een wel hele andere zombiefilm.

Afijn, we weten inmiddels al hoe het in beloop gaat: Het begint met een virus, of er is gewoon in een keer een virusuitbraak en mensen veranderen in zombies. Dan heb je nog een groepje overlevenden die soldaat worden om de zombies te lijf gaan of gewoonweg op zombiejacht gaan. Maar Warm Bodies kan je nu wel omschrijven als de meest zachtaardigste zombiefilm aller tijden. En valt dat tegen? Integendeel, dit is gewoonweg een prima, goed werkend en origineel concept dat gewoonweg expres een draai geeft aan het inmiddels afgezaagde zombiethema. Laten we er nu maar eens een romantische zombiefilm van maken, met een zombie in de hoofdrol.

We volgen R, die na een uitbraak, het leven als zombie maar behoorlijk saai vind. Met zijn andere vrienden kan hij amper een normaal gesprek voeren en voor de rest is er in het verpauperde wereldje ook geen reet meer te doen. De mens is echter de grootste vijand omdat er altijd weer eens een groepje militairen zijn die een klopjacht openen en op alle zombies schieten die ze maar tegen komen. Tijdens zo'n shoot out valt R. zijn oog echter op de stoere dochter van een militair genaamd Julie, en dan blijkt er toch wel een beetje gevoel te zitten in de inmiddels afgestorven hart. En geloof het of niet, uiteindelijk slaat er heel langzaam aan een vlam over tussen die twee. Hoe de lovestory tussen mens en zombie verder lopen? Ervaar het zelf, het valt echt niet tegen!

Warm Bodies weet gewoon op alle plekken te lopen als een trein en is ook velen malen beter dan Twilight. Uiteindelijk word alles nog hartverwarmender wanneer R. zijn eigen gevoelens overbrengt naar zijn soort genoten, waarbij we te maken krijgen met emotionele zombies :') Je moet er maar op zien te komen. Maar de zombies zijn toch hoe dan ook onze tegenstanders? Nee, daarvoor hebben we bloeddorstige zombievampieren die ook nog bleken te bestaan. Eigenlijk is deze film gewoon te gek voor woorden. Heerlijk gewoon! Hoe het allemaal uitpakt is al helemaal te mooi dat het zelfs waar word.

Gewoonweg een erg toffe, gelikte film dat met zijn absurde thema ook alle kanten opgaat. Beetje gore, een paar vette actiescenes, gave Post Apocalyptische beelden van LA en ok, ook een beetje soap en ook niet al te zoetsappig. Misschien zelfs een film met een boodschap.

Erg origineel en goed gelukt.

avatar van Cleanshot
geplaatst op 4 januari 2014, 15:11 uur, permalink
Ik vond het wel een redelijk grappige film vanuit een humoristisch oogpunt bekeken.
Verder zat het natuurlijk barstensvol tegenstrijdigheden, maar als je daar door heen kunt kijken dan is het een leuke ROMCOM.

avatar van Rickyman
geplaatst op 24 februari 2014, 15:09 uur, permalink
Een orginele zombie-film met aardig wat humor en maar weinig bloed.
Ik zag dat hier al de Twilight-sage genoemdt werdt en was bang voor zo'n film, maar dat viel gelukkig mee..

avatar van Smallprint84
geplaatst op 22 maart 2014, 19:54 uur, permalink
Nee, daar vreesde ik ook voor, maar het viel reuze mee.
Deze film laat zien hoe t wel moet!!