MENU

3,19

Romantiek / Horror

geregisseerd door Jonathan Levine
met Teresa Palmer, Analeigh Tipton en Nicholas Hoult

Zombies houden van mensen, en dan met name van hun hersenen. Maar R (Nicholas Hoult) is anders. In tegenstelling tot de anderen is hij van binnen echter wel levend. De zombies zijn allen slachtoffer geworden van een recente plaag die de overlevenden in een zwaar bewaakte stad hebben gedreven. De zombies lopen rond op een vliegveld, op zoek naar mensenvlees. Ondertussen leven ze ook in angst voor de kwaadaardige Boneys, een nieuwe reeks van geďncarneerde vampieren.

avatar van m1701
geplaatst op 17 november 2013, 15:06 uur, permalink
verrassend leuke film.
Lekker romantisch, lekker romantisch... gewoon goed gedaan

avatar van Fryce
geplaatst op 26 november 2013, 21:33 uur, permalink
Aardige uitvoering van een erg leuk boek.

avatar van arno74
geplaatst op 4 december 2013, 0:19 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke verfrissende film, met de nodige humor. En beter dan verwacht. Het had van mij zefs iets langer gemogen. De regie heeft duidelijk oog voor detail, acteerwerk, CGI, beeld, soundtrack, script en dialogen zijn prima in orde.

Heb de film in de bioscoop gezien toen het uitkwam, en ook in de herkijk op DVD blijft deze prima te doen. Ondanks dat het een mix is van zombiefilms, comedies, horror en romantiek is deze moderne uitvoering met Romeo en Juliette in de hoofdrol erg origineel en lekker luchtig.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 6 december 2013, 18:25 uur, permalink
Het is altijd een uitdaging om het genre zombiefilms uitdagend te houden. Films als I am legend, Zombieland, Resident evil, Shaun of dead, Dawn of the dead, 28 days later, World War Z, ... zijn mooie voorbeelden. Warm bodies haalt zijn inspiratie bij films als Twilight, Edward Scissorhands en Romeo and Juliet. Veel beter dan Twilight weliswaar en het lukt de film om een zeldzame mix te bezorgen tussen zombies, humor, romantiek en een vleugje actie en avontuur. Opvallend eigenlijk, want actrice Teresa Palmer is dan wel leuk om zien, het is niet zo dat ze meteen een opvallende rol speelt. Wel goed als zombie is Nicholas Hoult. De sterkte van de film is gelukkig niet het uithangbord van schoon volk en bekende namen, maar wel het concept zelf. En op de juiste momenten humor dat werkt en een soundtrack die leuk is om te horen.

Warm bodies is een verrassende film geworden. Ik had eerder een melige romcom verwacht, maar het draaide helemaal uit. Eén van de grote verrassingen in 2013, waarin toch nogal wat teleurstellende films gepasseerd zijn.

avatar van sinterklaas
geplaatst op 8 december 2013, 0:35 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Aangezien zombie's de laatste jaren behoorlijk in zijn, word het eens tijd voor een wel hele andere zombiefilm.

Afijn, we weten inmiddels al hoe het in beloop gaat: Het begint met een virus, of er is gewoon in een keer een virusuitbraak en mensen veranderen in zombies. Dan heb je nog een groepje overlevenden die soldaat worden om de zombies te lijf gaan of gewoonweg op zombiejacht gaan. Maar Warm Bodies kan je nu wel omschrijven als de meest zachtaardigste zombiefilm aller tijden. En valt dat tegen? Integendeel, dit is gewoonweg een prima, goed werkend en origineel concept dat gewoonweg expres een draai geeft aan het inmiddels afgezaagde zombiethema. Laten we er nu maar eens een romantische zombiefilm van maken, met een zombie in de hoofdrol.

We volgen R, die na een uitbraak, het leven als zombie maar behoorlijk saai vind. Met zijn andere vrienden kan hij amper een normaal gesprek voeren en voor de rest is er in het verpauperde wereldje ook geen reet meer te doen. De mens is echter de grootste vijand omdat er altijd weer eens een groepje militairen zijn die een klopjacht openen en op alle zombies schieten die ze maar tegen komen. Tijdens zo'n shoot out valt R. zijn oog echter op de stoere dochter van een militair genaamd Julie, en dan blijkt er toch wel een beetje gevoel te zitten in de inmiddels afgestorven hart. En geloof het of niet, uiteindelijk slaat er heel langzaam aan een vlam over tussen die twee. Hoe de lovestory tussen mens en zombie verder lopen? Ervaar het zelf, het valt echt niet tegen!

Warm Bodies weet gewoon op alle plekken te lopen als een trein en is ook velen malen beter dan Twilight. Uiteindelijk word alles nog hartverwarmender wanneer R. zijn eigen gevoelens overbrengt naar zijn soort genoten, waarbij we te maken krijgen met emotionele zombies :') Je moet er maar op zien te komen. Maar de zombies zijn toch hoe dan ook onze tegenstanders? Nee, daarvoor hebben we bloeddorstige zombievampieren die ook nog bleken te bestaan. Eigenlijk is deze film gewoon te gek voor woorden. Heerlijk gewoon! Hoe het allemaal uitpakt is al helemaal te mooi dat het zelfs waar word.

Gewoonweg een erg toffe, gelikte film dat met zijn absurde thema ook alle kanten opgaat. Beetje gore, een paar vette actiescenes, gave Post Apocalyptische beelden van LA en ok, ook een beetje soap en ook niet al te zoetsappig. Misschien zelfs een film met een boodschap.

Erg origineel en goed gelukt.

avatar van Cleanshot
geplaatst op 4 januari 2014, 15:11 uur, permalink
Ik vond het wel een redelijk grappige film vanuit een humoristisch oogpunt bekeken.
Verder zat het natuurlijk barstensvol tegenstrijdigheden, maar als je daar door heen kunt kijken dan is het een leuke ROMCOM.

avatar van Rickyman
geplaatst op 24 februari 2014, 15:09 uur, permalink
Een orginele zombie-film met aardig wat humor en maar weinig bloed.
Ik zag dat hier al de Twilight-sage genoemdt werdt en was bang voor zo'n film, maar dat viel gelukkig mee..

avatar van Smallprint84
geplaatst op 22 maart 2014, 19:54 uur, permalink
Nee, daar vreesde ik ook voor, maar het viel reuze mee.
Deze film laat zien hoe t wel moet!!

geplaatst op 26 april 2014, 14:37 uur, permalink
Toch wel een verrassend goede en ook leuke Romantiek / Horror en ook best een gedurfde combinatie, want een romantisch verhaal omtrent Zombies kom je niet vaak tegen. Ook geeft deze film weer eens een nieuwe wending aan Zombies, die normaal gesproken alleen voor dood en verder zorgen. Het verhaal zat leuk in elkaar en hetzelfde geldt voor de uitvoering. Verder keek de film zich lekker weg (zag er visueel ook aardig uit en ook de muziekkeuzes waren goed) en omdat de film ook maar iets van 90 minuten duurde verveelde hij nergens. Het einde vond ik trouwens heel mooi.

De cast deed het overigens ook leuk en dan met name de drie hoofdrolspelers Nicholas Hoult (als Zombie "R"), de fraaie Teresa Palmer (het liefje van Zombie "R") en Rob Corddry (als Zombie "M"). Het was ook leuk om Analeigh Tipton (die vond ik destijds in de film "Crazy, Stupid, Love (2011)" zeer leuk en liefjes) weer eens terug te zien.

Al met al vond ik dit gewoon een verrassend leuke film die zich lekker wegkeek.

geplaatst op 26 april 2014, 18:45 uur, permalink
Redelijke film waarin een zombie verliefd wordt op een levend meisje. Een zombiefilm met een geheel andere en dus ook originele insteek. Het komt wel allemaal wat traag op gang en pas tegen het einde komt er echt vaart in de film. Vermakelijk is het wel en ook heeft de film een lekkere soundtrack.

avatar van The One Ring
geplaatst op 27 april 2014, 22:57 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Volgens mij is dit de enige zombiefilm waarin meer personages tot leven komen dan dat er sterven. Daardoor is het ook nog nauwelijks horror en Levine gaat er ook gewoon voor de volle 100% voor om er een schattig klein filmpje van te maken.

Het is wel aardig allemaal, maar het gegeven is origineler dan de uitwerking. Alles verloopt een beetje volgens het boekje. Ik stoorde me vooral eigenlijk aan die voice-over die wel heel direct de koppeling legt tussen het zombiebestaan en het gevoel van tieners die nog een plaats moeten vinden voor hun emoties. Een koddig idee, maar het had er wat minder dik bovenop moeten liggen.

Het is het eigenlijk allemaal net niet. De cast is oké, maar mist net dat echte beetje sprankeling. De sfeer is niet echt luguber genoeg, maar voor een romantische komedie dan weer niet licht genoeg. Voor een komedie missen de grappen scherpte. De pogingen tot actie zijn enorm basaal al besteed Levine daar gelukkig weinig schermtijd aan. Zelfs de Shakespeare-scčne doet helemaal niets met de verwijzing naar Romeo and Juliet. Verder dan Julie op het balkon plaatsen en R eronder komen ze niet.

Als wegkijkertje heeft het zo zijn beperkte charmes, maar er zit niets in dat dit voor mij echt memorabel maakte.

geplaatst op 4 juni 2014, 19:07 uur, permalink
Na Nicholas Hoult bij the Graham Norton Show te hebben gezien, was ik best nieuwsgierig over de film waar hij over vertelde. Van de week heb ik hem gezien, en nog een keer en nog een keer en nog een keer! Ik ben fan! Wat een hartstikke leuke film! Ik volg zelf de serie The Walking Dead, maar dit is wel heel anders. De film is leuk, maar wat de film helemaal goed maakt is de steengoede soundtracks die ze gebruikt hebben!

En Analeigh Tipton, haar rol is klein, maar wel ontzettend leuk!

Ik zou deze film zeker aanraden! Maar het is wel echt meer een romkom dan een zombiefilm.

avatar van Ditchthejunk
geplaatst op 5 juni 2014, 10:06 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Tsja, origineel idee, een film vanuit het oogpunt van zombies (ze zijn wel lekkerder geworden met de jaren)

Goed acteerwerk van iedereen, behalve van de vriendin van Julie, die vond ik erg matig.

Het verhaal is echter op een standaard romantischecomedy-manier neergezet, uiterst geschikt voor het fantastierijke en dromerige hormonenbrein van tieners, ik had echter een aantal vragen:

-Julie rouwt niet om haar opgegeten vriend, ze lieten ons hun relatie ook nauwelijks zien en de invloed van zijn dood op Julie. Ze zit een beetje te grienen in dat vliegtuig maar dat kan ook van angst zijn.

-Waarom is Julie niet eerder ontsnapt? Ze had R allang een knal kunnen verkopen en tenminste proberen weg te rennen, maar ze laat zich zo vastpakken en meenemen.

-Ik vind ook dat er weinig informatie wordt gegeven over hoe de epidemie heeft plaatsgevonden en de impact op de wereld. Ik vond het verhaal vrij snel naar het liefdesverhaaltje toerennen.

Tsja, schattig, maar wel een film die je zo weer vergeet. En ook iets teveel overeenkomsten met Twilight, en dat is niet positief.

2,5 *

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 9 juni 2014, 13:41 uur, permalink
Zeer vermakelijke film met een uitstekend acterende Nicholas Hoult. Bizar dat hij bij heel veel scenes heel lang niet heeft geknipperd. Dat is nog best een uitdaging.

Er zit veel humor in en vind het allemaal erg tof gedaan. Het is geen standaard zombiefilm en het is meer een een zombie bewerking van Romeo & Julia. En vind dat uitstekend in elkaar zitten! Tevens is de gekozen muziek echt geweldig

8/10 (IMDB)

avatar van Lucitair
geplaatst op 9 augustus 2014, 14:05 uur, permalink
Moet zeggen dat ik lage verwachtingen had van deze film. Werd verrast!

avatar van Whunter
geplaatst op 31 augustus 2014, 18:31 uur, permalink
Leuke cast, goed gedaan! Mooi verhaal. Als je zombies niks vind, dan heb je niks te vrezen.
Mocht je daarnaast horror ook niks vinden, dan houdt het op.
De romantiek spettert gewoon door, heb ik je aandacht?

Ik vind Twilight helemaal niks, ik houdt niet van vampieren.
Deel 1 gekeken en die geef ik toch nog een 2,5

avatar van RuudC
geplaatst op 14 september 2014, 11:07 uur, permalink
Vol afgrijzen toegekeken. Na vampiers en weerwolven ondergaan ook de zombies een kindvriendelijke metamorphose. Het Hollywoodse writersblock bereikt met Warm Bodies een nieuw dieptepunt. Dit is geeneens een parodie, maar gewoon een staaltje zielig en vooral slecht schrijverswerk.

Wat George A. Romero deed in Land Of The Dead was op het randje, maar zombies het werk te laten doen van hun vorige leven, is gewoon niet grappig. Weet je wat nog erger is? Een doodzonde in dit genre: zombies laten denken. Ik heb in de afgelopen jaren (te)veel gesleutel aan horrorfiguren gezien, maar dit slaat echt alles. Gedachten, verzamelwoede, emoties, de mogelijkheid tot spreken (als ze dat al doen, mogen ze alleen iets als BRAINS roepen). Dit wil je als liefhebber van zombiefilms gewoon niet zien. Warm Bodies gaat nog veel verder dan dat. Alles staat in dienst van het zoveelste nietszeggende liefdesavontuurtje. BAH! En dan gaat onze ikbenweldoodmaarikheballeeneenwatblekehuid-nepzombie ook nog eens plaatjes draaien en autorijden. Zelfs de echte schurken (oh, dat waren de zombies dus toch niet?) imponeren geen seconde. Lang geleden dat ik zo smerig heb gekeken naar een film. BAHBAHBAH!

avatar van Whunter
geplaatst op 18 september 2014, 18:39 uur, permalink
Nou ik genoot ervan. Jouw probleem is omdat je niet toegankelijk bent voor fictie denk ik.
Ieder houdt van een bepaalde genre en houdt zich daar steevast. Dat is een idealisme.
Maar een 0,5? Geef dan een 2 voor respect.
Whatever, je mag best 0,5 geven, je hebt de film op een verkeerd tijdstip bekeken. denk ik
Bekijk hem als je emotioneel kwetsbaar bent.

geplaatst op 20 september 2014, 11:37 uur, permalink
ik had hier eigenlijk niet veel van verwacht , maar best genietbaar filmpje . Natuurlijk moet je hier niet te veel bij nadenken , want het verhaaltje rammelt hier en daar wel , maar het idee om vanuit het standpunt van de zombies uit te gaan , vond ik wel eens leuk .