MENU

3,33

Misdaad / Drama

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Ryan Gosling, Sean Penn en Josh Brolin

Los Angeles, 1949. De meedogenloze maffiakoning Mickey Cohen (Sean Penn) voert het bewind in de stad en verrijkt zich door de inkomsten uit drugs, wapens, prostitutie en – als het even kan – elke weddenschap die afgesloten wordt ten westen van Chicago. En hij doet dit alles dankzij de bescherming van niet alleen z’n eigen crew, maar ook van de politie en de politici die hij onder de duim houdt. Hij schrikt zelfs de moedigste en hardste politieagenten af, behalve een kleine geheime afdeling van de LAPD die, onder leiding van Sgt. John O’Mara (Josh Brolin) en Jerry Wooters (Ryan Gosling), hun krachten bundelen om Cohen neer te brengen.

avatar van ambrosini
geplaatst op 24 maart 2014, 13:50 uur, permalink
Leuke film, maar vind het niet passen tussen de gangster films.. te weinig spanning en verhaal is ook niet nieuw.. Casting niet slecht..

avatar van Decec
geplaatst op 18 april 2014, 22:35 uur, permalink
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Prima verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Sean Penn, Josh Brolin, Michael Papajohn,
en Ryan Gosling ... Top!
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van mayhemblik
geplaatst op 27 april 2014, 2:55 uur, permalink
Josh Brolin moet samen met een paar untouchables Gotham City van het boeventuig zien te verlossen, zo kwam de film op mij over.
Een al 1000x eerder gedaan verhaaltje en dan ook nog eens met oneliners als ''here's Santa Claus''

nou dan heb ik het eigenlijk wel weer gehad.

avatar van hkoster
geplaatst op 29 april 2014, 21:01 uur, permalink
alles was weer eens mogelijk.

avatar van tbouwh
geplaatst op 4 mei 2014, 22:41 uur, permalink
Goede, harde actiefilm waarin een klassiek filmthema bij de kraag wordt gepakt: het beheersen van een Amerikaanse stad door een misdaadkartel. Dat Mickey Cohen en zijn bende echt hebben bestaan, maakt de film geloofwaardiger, alhoewel het in de eerste plaats toch vooral een knokfilm betreft.
Gelukkig duurt de film niet te lang, en goede actie is volop aanwezig. De goede cast is een groot pluspunt: Sean Penn doet het fantastisch als Cohen en ook Brolin, Gosling en Stone zijn erg goed.
Niet bovengemiddeld, maar goed is ie zeker. 4*

avatar van schram101
geplaatst op 8 mei 2014, 21:24 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Voor het eerst herzien sinds de bioscooprelease. Bijna anderhalf jaar later blijkt deze moderne maffia-actieprent nog steeds een dijk van een film. Origineel, hard en visueel erg interessant. Sean Penn steelt natuurlijk de show als meedogenloze maffiabaas al is Brolin bijna net zo cool. Stoere acteur is dat! De vele bijrollen zijn eveneens goed ingevuld met o.a. Peña, Gosling, Ribsi en natuurlijk de mooie Emma Stone.

Gangstersquad probeert gelukkig nergens serieus, politiek correct of realistisch te worden. Het is niet meer dan verzorgde actie in een heerlijk tijdbeeld. En juist maakt deze Fleischer zo leuk. Het eindgevecht en dan heb ik het over het handgevecht is er misschien wat over, de Santa Claus oneliner trouwens ook, maar ondanks dat is dit toch echt een must-see!

avatar van MDMovie
geplaatst op 21 mei 2014, 23:36 uur, permalink
Aardige film, die nog op mijn lijstje stond om te kjiken.

De jaren '40 worden prima vertoond in deze film en ziet er allemaal gelikt uit.
De cast en dan met name Sean Penn, weet hiet toch een sterke rol neer te zetten als de ''bad guy''.

Enigste wat me toch wel tegenviel aan de film was dat het allemaal net te makkelijk ging. Er wordt nergens echt wat dieper op ingegaan. Het gaat allemaal van het ene moment naar het andere. Dat had van mij wel wat anders gemogen.

Voor de rest prima film.

avatar van Rodger
geplaatst op 2 juni 2014, 9:03 uur, permalink
Letterlijk en figuurlijk een echte gangster film.. en dat is het mooie aan deze film.
De sfeer, omgeving,.. en ambiance..
Goede film. met Sesnn Pen in een perfecte rol.
3.0**

geplaatst op 22 juli 2014, 12:36 uur, permalink
Ijzersterke film. Top setting ook, de aankleding van de film is top. Probeert niet te serieus te zijn, zorgt gewoon voor pure onvervalste ijzersterke entertainment. Ook top acteer prestaties van Sean Penn en de rest van de cast. Weinig op aan te merken, juist doordat de film zichzelf niet overmatig serieus neemt (wat veel films wel doen) blijft het een top film en blijf je genieten. 4 sterren zijn hiervoor op zijn plaats.

avatar van frolunda
geplaatst op 2 augustus 2014, 14:21 uur, permalink
Vermakelijke film alhoewel ik de wat cartooneske uitstraling niet altijd even goed vind werken.Zoals de zwaar aangezette rol van Sean Penn die zo uit de film Dick tracy lijkt te zijn weg gelopen.Brolin,en ook Robert Patrick in een wat kleinere rol vind ik daarentegen weer wel sterk.Het verhaal stelt dan weer niet al te veel voor (we bevinden ons hier op wel heel bekend terrein) maar Gangster Squad zorgt in iedere geval wel voor veel pretentieloos en niet al te serieus amusement en als het regisseur Ruben Fleischer (Zombieland) het daar te doen om geweest is de film zeker geslaagd te noemen.

avatar van jelleistop
geplaatst op 19 augustus 2014, 18:19 uur, permalink
goede actiefilm die me zeker wist te boeien. goed acteerwerk, zeker ryan gosling vind ik zoals altijd weer super

geplaatst op 11 september 2014, 22:15 uur, permalink
Goeie film over een speciale politie-unit die jacht maakt op de activiteiten van een maffiakoning. Het verhaal is weinig origineel en het heeft allemaal wel veel weg van The Untouchables. Maar onderhoudend is het wel. Een prachtige aankleding (Los Angeles, eind jaren '40). De cast, met flink wat bekende koppen, is om van te smullen. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Boneka
geplaatst op 12 oktober 2014, 9:52 uur, permalink
Eindelijk weer eens een maffiafilm met veel actie waar de spatten vanaf springen. Tot de laatste seconde genoten inclusief de fraaie aftiteling met prenten uit het verleden. Op het laatst neigt ie naar een soort Scarface te gaan, maar de afloop is gelukkig net even anders. Ik vond vooral het verhaal erom heen heel degelijk. Het plot mag dan wel niet zo origineel zijn, het is allemaal wel heel erg goed gebracht, daarbij zijn de technische gimmicks leuk in beeld gebracht! Wel jammer vond ik de belichting die ik iets te donker vond bij nachtelijke activiteiten.

De film heeft ook genoeg menselijke trekjes, waardoor hij net iets meer is dan een maffiafilm alleen. Eigenlijk zijn ze niets vergeten in deze film, zoals het opzoeken van het jongetje met zijn fiets. Enig minpuntje vond ik de rol van Sean Penn. Zijn overdreven praat was iets te gemaakt. Ryan Gosling speelt een mooie cop op de achtergrond. Zijn "lief" Austin Highsmith speelt een fantastische rol als Patty de vrouw van de maffiakoning. Opvallend is dat juist de hoofdrolspeler opvallend rustig in beeld wordt gebracht. Komt verder wel goed over.

Hoewel het hier en daar er wat dik op ligt het geheel erg glad uitziet heb ik me uitstekend vermaakt!

avatar van Flavio
geplaatst op 31 oktober 2014, 3:59 uur, permalink
Matige prent die een moderne Untouchables probeert te zijn maar daarin volledig faalt. Ik las de term cartoonesk ergens, het deed me inderdaad denken aan Dick Tracy en Roger Rabbit qua stijl. De film is ook pijnlijk oppervlakkig. Niet dat daar altijd iets mis mee is maar ik had hier wel wat meer van verwacht gezien de cast. Enige pluspunt was dat hij onder de 2 uur bleef.