MENU

2,97

Actie / Thriller

geregisseerd door David Koepp
met Joseph Gordon-Levitt, Michael Shannon en Dania Ramirez

Een fietskoerier uit New York (Joseph Gordon-Levitt) krijgt een envelop van een jonge vrouw op een universiteit in een buitenwijk van Manhattan en hem wordt verteld dat hij 90 minuten heeft om de envelop te bezorgen op een adres in Chinatown. Complicaties ontstaan wanneer een undercover politieagent verschijnt en de envelop onder speciale omstandigheden opeist. De waarheid, verborgen motieven en de inzet op leven en dood worden onthuld aan de hand van een reeks flashbacks. Dit terwijl de agent en de boodschapper in een hevige achtervolging door heel Manhattan verwikkeld raken, racend tegen de klok nadat de boodschapper de kostbare aard ontdekt van de geringe inhoud van de envelop.

avatar van Re73
geplaatst op 28 april 2013, 0:55 uur, permalink
Interessant concept wat met een beter scenario veel beter had kunnen zijn.
Nu bleef het allemaal wel erg slap.
De fietsscenes waren leuk gedaan vond ik, ben zelf geen fietser maar ik zou er bijna zin in krijgen en dat is dus wel knap gedaan. Hoe je van iets saais iets cools kunt laten zien.

avatar van barcam
geplaatst op 30 april 2013, 13:31 uur, permalink
Vermakelijke actiefilm. Speed maar dan met een fiets. Flitsend gemonteerd en verveelt geen seconde. Verhaal is simpel maar actie is vet.

avatar van AlexvanRiel
geplaatst op 4 mei 2013, 11:42 uur, permalink
Het bewoog en het voldeed. Hierboven schrijft Barcam Speed op een fiets, ik vond het Taxi op een fiets. Een film voor het jongetje in je.

geplaatst op 17 mei 2013, 20:41 uur, permalink
Helemaal niet slecht, maar had toch een beter verhaal verwacht.
De actiescènes zijn wel prima en soms wel indrukwekkend, lijkt me niet simpel om met een fiets door een grootstad als New York te razen, denk ik geen enkele stad nota bene.
Goede rol van Joseph Gordon-Levitt, maar vooral ook van Michael Shannon, die ook schittert in de serie 'Boardwalk Empire'.
En ook over de soundtrack was ik wel opgetogen, met o.a. The Who als topper.

avatar van mixmaster
geplaatst op 19 mei 2013, 16:59 uur, permalink
leuk vermakende film met een snel tempo en aardig verhaal.
mooi om te zien hoe ze al fietsend door new york racen.
camerawerk is uitmuntend.

avatar van Sjoerdow
geplaatst op 1 juni 2013, 14:00 uur, permalink
Heel vermakelijk, maar ook heel ongeloofwaardig. De acties op de fiets zijn erg leuk en flitsend, dat maakt de film het kijken waard.

avatar van Zeriel
geplaatst op 9 juni 2013, 13:11 uur, permalink
Leuke fietsactie-film. Beetje lage score hier.

avatar van Noodless
geplaatst op 24 juni 2013, 17:58 uur, permalink
Flitsende actiefilm waarbij de adrenaline van het fietsracen er van af spat. Mooie shots, hoog tempo, prima camerawerk en Gordon-Levitt weer in topvorm. Ook Michael Shannon vond ik een leuke rol spelen. Leuke verschijning trouwens van voor mij nog onbekende Dania Ramirez..
Het verhaal is best te pruimen. Vermakelijke film met een speed tempo die in een anderhalf uur je voorbij raast. 7,5/10

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 20 juli 2013, 15:24 uur, permalink
Toch wel een alleraardigste film.

Het visuele stijltje werkt enorm goed mee, New York komt als stad goed tot leven en de fietssegmenten zien er ook enorm flitsend uit. Levitt draagt de film zonder moeite, Shannon is door zijn karakteristieke uiterlijk een prima bullebak en ja Ramirez, één van mijn muzes, blijft toch wel een enorme ontwapenend voorkomen te hebben.

Narratief is dun maar meer dan voldoende, het zijn dan de fietssegmenten en het visuele stijltje die de aandacht al probleemloos vasthouden. Ik had alleen wel graag gehad dat Koepp die stijl wat verder doorgevoerd (met hyper editing) had dan had dit zomaar een enorme guilty pleasure kunnen worden.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 24 juli 2013, 10:51 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een vermakelijk filmpje, met een uiterst dun verhaaltje, die echter gered wordt door de soms flitsende regie en de rol van Joseph Gordon-Levitt, die zijn personage van genoeg “schwung” weet te voorzien.

Leuk om eens een beeld te zien van de fietskoeriers in de grote stad, waar men zich vaak sneller op de fiets kan verplaatsen, dan met de auto, vanwege het drukke verkeer. De film is duidelijk op zijn best op de momenten dat Gordon-Levitt achtervolgd wordt en hard moet fietsen om uit handen te blijven van de mensen, die achter hem aan zitten. De actiescènes worden prima in beeld gebracht, met een aantal leuke vondsten. Zo vond ik de scènes, waarbij de tijd wordt stopgezet bij de zeer lastige punten op de weg en waarbij je Gordon-Levitt de mogelijkheden ziet bedenken om er langs te komen, een leuke toevoeging.

Op de momenten dat het tempo er niet is, is Premium Rush ook wel een stukje minder. Gelukkig blijft het allemaal redelijk oppervlakkig en wordt er niet al teveel moeite gedaan om de personages en het verhaal uit te diepen, want dat had de film ongetwijfeld geen goed gedaan. Nu blijft er een simpel, maar leuk actiefilmpje over, waarbij de adrenaline op sommige momenten zeker op de kijker wordt overgebracht.

avatar van Devedeetje
geplaatst op 3 november 2013, 14:40 uur, permalink
AANRADER ! ! ! ! !
Aardig verhaaltje, ondanks enkele zwaktes in het plot.
Maar wat een ADRENALINE-STOOT, deze Premium Rush.
Mijn 4 sterren geef ik niet voor inhoud, maar voor het vermaak dat de film biedt...

geplaatst op 15 november 2013, 9:19 uur, permalink
Aardige film waarin een fietskoerier in New York een pakketje bezorgd dat hem in flinke problemen brengt. De achtervolgingen op een fiets is weer eens wat anders en deze zijn dan ook spectaculair in beeld gebracht met een flitsende montage en snel camerawerk. Het valt hier en daar wel in de herhaling, en het plot is magertjes.

avatar van bjerik76
geplaatst op 4 december 2013, 17:15 uur, permalink
eerste 10 minuten en laatste 10 minuten kijken voor de inhoud van de envelop en om te kijken of deze bezorgd word ja/nee.

de overige 70 minuten zijn non stop achtervolgingen.
Dit komt op een gegeven moment zo ongeloofwaardig over, vol met toevalligheden, en gelukstreffers en duurt voor mij veel te lang om mn aandacht erbij te blijven houden.

begin en het eind zijn goed. alles ertussen kan je gerust wel missen.

avatar van Decec
geplaatst op 9 januari 2014, 21:41 uur, permalink
Een goede actie/thriller/misdaadfilm...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Joseph Gordon-Levitt
en Michael Shannon ...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerawerk...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 12 april 2014, 14:02 uur, permalink
Vlotte fietskoerier.

Wie nog even de aftiteling uitzit kan gadeslaan dat Joseph Gordon-Levitt daadwerkelijk gewond raakte tijdens deze film. Niet verwonderlijk. Als kijker zit je regelmatig met opgetrokken tenen vanwege alle griezelige verkeerssituaties in Premium Rush. De acteur speelt een fietskoerier die op de hielen wordt gezeten door een corrupte agent (een goede rol van Michael Shannon). Meer houdt het verhaal niet in, maar dat hoeft ook niet. De actiescènes en het vlotte tempo bezorgen de kijker een aangename rit.

Goed.