MENU

2,95

Actie / Thriller

geregisseerd door David Koepp
met Joseph Gordon-Levitt, Michael Shannon en Dania Ramirez

Een fietskoerier uit New York (Joseph Gordon-Levitt) krijgt een envelop van een jonge vrouw op een universiteit in een buitenwijk van Manhattan en hem wordt verteld dat hij 90 minuten heeft om de envelop te bezorgen op een adres in Chinatown. Complicaties ontstaan wanneer een undercover politieagent verschijnt en de envelop onder speciale omstandigheden opeist. De waarheid, verborgen motieven en de inzet op leven en dood worden onthuld aan de hand van een reeks flashbacks. Dit terwijl de agent en de boodschapper in een hevige achtervolging door heel Manhattan verwikkeld raken, racend tegen de klok nadat de boodschapper de kostbare aard ontdekt van de geringe inhoud van de envelop.

112 BERICHTEN26 MENINGEN

avatar van Re73
geplaatst op 28 april 2013, 0:55 uur, permalink
Interessant concept wat met een beter scenario veel beter had kunnen zijn.
Nu bleef het allemaal wel erg slap.
De fietsscenes waren leuk gedaan vond ik, ben zelf geen fietser maar ik zou er bijna zin in krijgen en dat is dus wel knap gedaan. Hoe je van iets saais iets cools kunt laten zien.

avatar van barcam
geplaatst op 30 april 2013, 13:31 uur, permalink
Vermakelijke actiefilm. Speed maar dan met een fiets. Flitsend gemonteerd en verveelt geen seconde. Verhaal is simpel maar actie is vet.

avatar van AlexvanRiel
geplaatst op 4 mei 2013, 11:42 uur, permalink
Het bewoog en het voldeed. Hierboven schrijft Barcam Speed op een fiets, ik vond het Taxi op een fiets. Een film voor het jongetje in je.

geplaatst op 17 mei 2013, 20:41 uur, permalink
Helemaal niet slecht, maar had toch een beter verhaal verwacht.
De actiescènes zijn wel prima en soms wel indrukwekkend, lijkt me niet simpel om met een fiets door een grootstad als New York te razen, denk ik geen enkele stad nota bene.
Goede rol van Joseph Gordon-Levitt, maar vooral ook van Michael Shannon, die ook schittert in de serie 'Boardwalk Empire'.
En ook over de soundtrack was ik wel opgetogen, met o.a. The Who als topper.

avatar van mixmaster
geplaatst op 19 mei 2013, 16:59 uur, permalink
leuk vermakende film met een snel tempo en aardig verhaal.
mooi om te zien hoe ze al fietsend door new york racen.
camerawerk is uitmuntend.

avatar van Sjoerdow
geplaatst op 1 juni 2013, 14:00 uur, permalink
Heel vermakelijk, maar ook heel ongeloofwaardig. De acties op de fiets zijn erg leuk en flitsend, dat maakt de film het kijken waard.

avatar van Zeriel
geplaatst op 9 juni 2013, 13:11 uur, permalink
Leuke fietsactie-film. Beetje lage score hier.

avatar van Noodless
geplaatst op 24 juni 2013, 17:58 uur, permalink
Flitsende actiefilm waarbij de adrenaline van het fietsracen er van af spat. Mooie shots, hoog tempo, prima camerawerk en Gordon-Levitt weer in topvorm. Ook Michael Shannon vond ik een leuke rol spelen. Leuke verschijning trouwens van voor mij nog onbekende Dania Ramirez..
Het verhaal is best te pruimen. Vermakelijke film met een speed tempo die in een anderhalf uur je voorbij raast. 7,5/10

avatar van Naomi Watts
geplaatst op 20 juli 2013, 15:24 uur, permalink
Toch wel een alleraardigste film.

Het visuele stijltje werkt enorm goed mee, New York komt als stad goed tot leven en de fietssegmenten zien er ook enorm flitsend uit. Levitt draagt de film zonder moeite, Shannon is door zijn karakteristieke uiterlijk een prima bullebak en ja Ramirez, één van mijn muzes, blijft toch wel een enorme ontwapenend voorkomen te hebben.

Narratief is dun maar meer dan voldoende, het zijn dan de fietssegmenten en het visuele stijltje die de aandacht al probleemloos vasthouden. Ik had alleen wel graag gehad dat Koepp die stijl wat verder doorgevoerd (met hyper editing) had dan had dit zomaar een enorme guilty pleasure kunnen worden.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 24 juli 2013, 10:51 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een vermakelijk filmpje, met een uiterst dun verhaaltje, die echter gered wordt door de soms flitsende regie en de rol van Joseph Gordon-Levitt, die zijn personage van genoeg “schwung” weet te voorzien.

Leuk om eens een beeld te zien van de fietskoeriers in de grote stad, waar men zich vaak sneller op de fiets kan verplaatsen, dan met de auto, vanwege het drukke verkeer. De film is duidelijk op zijn best op de momenten dat Gordon-Levitt achtervolgd wordt en hard moet fietsen om uit handen te blijven van de mensen, die achter hem aan zitten. De actiescènes worden prima in beeld gebracht, met een aantal leuke vondsten. Zo vond ik de scènes, waarbij de tijd wordt stopgezet bij de zeer lastige punten op de weg en waarbij je Gordon-Levitt de mogelijkheden ziet bedenken om er langs te komen, een leuke toevoeging.

Op de momenten dat het tempo er niet is, is Premium Rush ook wel een stukje minder. Gelukkig blijft het allemaal redelijk oppervlakkig en wordt er niet al teveel moeite gedaan om de personages en het verhaal uit te diepen, want dat had de film ongetwijfeld geen goed gedaan. Nu blijft er een simpel, maar leuk actiefilmpje over, waarbij de adrenaline op sommige momenten zeker op de kijker wordt overgebracht.

avatar van Devedeetje
geplaatst op 3 november 2013, 14:40 uur, permalink
AANRADER ! ! ! ! !
Aardig verhaaltje, ondanks enkele zwaktes in het plot.
Maar wat een ADRENALINE-STOOT, deze Premium Rush.
Mijn 4 sterren geef ik niet voor inhoud, maar voor het vermaak dat de film biedt...

geplaatst op 15 november 2013, 9:19 uur, permalink
Aardige film waarin een fietskoerier in New York een pakketje bezorgd dat hem in flinke problemen brengt. De achtervolgingen op een fiets is weer eens wat anders en deze zijn dan ook spectaculair in beeld gebracht met een flitsende montage en snel camerawerk. Het valt hier en daar wel in de herhaling, en het plot is magertjes.

avatar van bjerik76
geplaatst op 4 december 2013, 17:15 uur, permalink
eerste 10 minuten en laatste 10 minuten kijken voor de inhoud van de envelop en om te kijken of deze bezorgd word ja/nee.

de overige 70 minuten zijn non stop achtervolgingen.
Dit komt op een gegeven moment zo ongeloofwaardig over, vol met toevalligheden, en gelukstreffers en duurt voor mij veel te lang om mn aandacht erbij te blijven houden.

begin en het eind zijn goed. alles ertussen kan je gerust wel missen.

avatar van Decec
geplaatst op 9 januari 2014, 21:41 uur, permalink
Een goede actie/thriller/misdaadfilm...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Joseph Gordon-Levitt
en Michael Shannon ...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerawerk...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 12 april 2014, 14:02 uur, permalink
Vlotte fietskoerier.

Wie nog even de aftiteling uitzit kan gadeslaan dat Joseph Gordon-Levitt daadwerkelijk gewond raakte tijdens deze film. Niet verwonderlijk. Als kijker zit je regelmatig met opgetrokken tenen vanwege alle griezelige verkeerssituaties in Premium Rush. De acteur speelt een fietskoerier die op de hielen wordt gezeten door een corrupte agent (een goede rol van Michael Shannon). Meer houdt het verhaal niet in, maar dat hoeft ook niet. De actiescènes en het vlotte tempo bezorgen de kijker een aangename rit.

Goed.

avatar van sofripa
geplaatst op 21 juli 2014, 11:20 uur, permalink
Fijn luchtig vermaak. Met een aantal geslaagde visuele/montage grappen. En ja, zelfs op een fiets kan het spannend zijn. Ook als zijn die scenes soms wat uitgesponnen. Ook nog leuk bij de credits....Gordon-Levitt die erachter komt dat filmopnames soms best pijnlijk zijn...

Aanrader, 3,5 sterren

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 19 oktober 2014, 0:49 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Premium Rush

Een film die ik een tijdje geleden al op Netflix als "Bookmark" had in gesteld. Leek mij toen een erg leuke film alleen is hij me toen ontschoten, en vanavond kwamen wij er weer op aangezien we snel een film wouden kijken... Al gauw op Premium Rush gekomen en leek ons wel wat. Wat me het eerste opviel is Joseph Gordon-Levitt, in in mijn ogen nieuwe acteur... Alleen G.I. Joe: The Rise of Cobra (2009) , heb ik gekeken met hem erin, maar goed toen had hij een masker op... Op mijn kijk-lijst staan trouwens nog wel een paar films van hem. Inception (2010), Looper (2012) en The Dark Knight Rises (2012). Dus ik denk ook wel dat deze goed zijn want hij heeft het prima gedaan in deze film!

Premium Rush verteld het verhaal over een koeriers bedrijf in de mooie stad New York City, maar door een zo gehete "Ticket" word hij achterna gezeten door een "Politie" agent, maar die gebruikt zijn macht als politie agent gewoon voor alles. Waar ik wel een beetje tegen aanloop is dat dat de film in allemaal hakkie takkies word voorgedragen. Dan zit je opeens om 5:00 dan ga je opeens naar 6:30 en dan ben je weer bij 4:00.. Maar gelukkig loopt al die knippies weer naar 1 stuk toe zodat het verhaal weer verder kan en het gebeurd dan ook niet meer... Ook de actie scene's waren leuk, de "Ik kan de tijd stil zetten en kijken waar ik heen kan fietsen" vond ik een beetje te overbodig voor deze film, maar alsnog moet ik wel zeggen dat ze leuk bedacht zijn! Het verhaal heeft ook een slechte kant en dat is dat hij op vele punten nog al voorspelbaar zijn, dit is jammer want het concept is leuk! Ook is het stukje dat de agent gaat lachen als hij voor het eerst de koerier volgt niet grappig, die lach bedoel ik hier mee maar, die klunzige politie agent op de fiets maakt het wel weer goed! Afijn, later de film kom je natuurlijk te weten "Waarom die ticket?" en het einde was ook weer eind goed al goed!

Ik geef de film een 3.5*, concept is leuk bedacht, uitwerkingen zijn afentoe wat minder en vaker voorspelbaar.. Leuk voor een avond als je niet weet wat te kijken, en handig dat hij beschikbaar is op Netflix Nederland!

geplaatst op 20 oktober 2014, 23:06 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vlotte filler.

Zeker het halve uur is meer dan aardig. Deed me wat denken aan een update van Taxi, maar dan met koeriers in NY. Al is dat waarschijnlijk een redelijk vage link, want echt heel veel kan ik me van die film ook weer niet herinneren.

De presentatie is best fris, met leuke overzichtjes, vlotte montage en wat speelse effecten die het allemaal interessant moeten houden. Levitt is verder perfect voor deze rol. Genoeg charisma, vlot en grappig. De rest van de koeriers zijn een beetje matig, maar zij vervullen dan ook maar een bijrolletje.

Wanneer de film echter met tijdsprongetjes begint en Shannon's personage volledig introduceert verdwijnt de vlotheid een beetje. Er komen nog wel wat achtervolgingen die aangenaam zijn om volgen, maar tegelijkertijd is het ook allemaal wat makkelijk en flauw. Het einde mag geen verrassing zijn voor de doorgewinterde filmliefhebber en de happy meligheid op het einde mist z'n doel een beetje, waardoor de film toch halverwege ergens gefaald heeft.

Blijft verder wel een geinig, niet te lang durende actiefilmpje met een goeie Levitt, een paar fijne actiescenes en een erg fris begin. Jammer genoeg weet de film dat niveau niet aan te houden en glijdt het langzaam af naar het meer doorsnee Amerikaanse actiewerk.

avatar van do_va_moes
geplaatst op 7 december 2014, 16:16 uur, permalink
veel leuke en flitsende (fiets)scènes, maar jammer voor het flutverhaal

geplaatst op 14 maart 2015, 15:05 uur, permalink
beter als ik had verwacht maar ook niet beter dan de middelmaat. Buiten het originele gegeven van een actiefilm op twee wielen is de film niets meer dan een aaneenrijging van clichés en dan heeft de film een geluk dat het kan rekenen op een solide Gordon Levitt en een heerlijk spelende (vooral de eerste helft) Michael Shannon. De film blijft wel een leuke vaart behouden en de actiescènes zijn meestal wel heerlijk in beeld gebracht. Spijtig dat Shannons rol niet beter is uitgewerkt in de tweede helft van de film want anders had die éen van de betere badguys kunnen spelen die ik al gezien heb in dat soort films.

avatar van Willy Wartaal
geplaatst op 24 maart 2015, 11:44 uur, permalink
Hmm, minder dan verwacht. 5 minuten korter en een volledige style over substance aanpak was de film ten goede gekomen, dat zielige verhaaltje zat ik echt niet op te wachten. Visueel was er meer mogelijk geweest, zitten een paar leuke trucjes in maar zeker niet genoeg om een film als deze interessant te houden, de achtervolgingen en het racen vervelen snel op deze manier. Pogingen tot humor slaan vaker de plank mis dan raak. Een erg krappe 2,5 mede mogelijk gemaakt door Dania Ramirez.

avatar van John Barry
geplaatst op 31 maart 2015, 22:21 uur, permalink
Premium Rush vond ik de moete waard om een keertje te zien, maar echt goed vind ik deze film niet.

Tja, fietsen. Het is een bezigheid wat veel in Nederland word gedaan. Nederland is een fietsland. De fietsers hebben het hier in Nederland makkelijk met veel fietspaden. In veel andere landen zijn die fietsvoorzieningen minder. Dit kan tot spannende situaties leiden. Helemaal als je met fietsers te maken hebt die echte waaghalzen zijn. En laten we nu net met zulke waaghalzen te maken hebben in deze film.

We krijgen wilde achtervolgingen te zien in New York. Fietskoeriers halen de meest rare toeren uit. Het is best wel vermakelijk om het allemaal te zien. De actie scenes zijn best wel spectaculair en leuk om naar te kijken. Maar na een tijdje had ik het fietsen wel gezien en werd het allemaal een beetje eentonig en begon de verveling een beetje toe te slaan.

Tussen al het gefietst door is er wel ruimte voor een enige vorm van verhaal. Dit verhaal word o.a. doormiddel van flashbacks verteld. Maar het verhaal wordt er zo snel doorheen gejast dat ik eigenlijk helemaal niet kan meeleven met de personages. Het einde van de film wat emotioneel moest zijn deed mij eigenlijk niks. De film had wat minder aandacht aan het fietsen moeten besteden en wat meer aan het verhaal.

Het acteerwerk in deze film is wel aardig. Het acteerwerk is niet hoogstaand, maar het kan er mee door. De muziek bij de film vond ik vreselijk. De muziek is veelte nadrukkelijk aanwezig en is soms ook gewoon herrie te noemen.

Tja. Zoals ik al zei zijn de achtervolgingen leuk om naar te kijken, maar word het op een gegeven moment een beetje eentonig. Dit wordt helaas niet gecompenseerd door het verhaal. De film kantelt tussen de voldoende en de onvoldoende. De slechte filmmuziek laat voor mij de film de verkeerde kant uitvallen. Net geen voldoende dus.

2,5 ster voor deze film