MENU

Escape from Planet Earth (2013)

2,62

Verenigde Staten / Canada
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Callan Brunker
met de stemmen van Brendan Fraser, Jessica Alba en Rob Corddry

Baab is de planeet waar veelgeprezen astronaut Scorch Supernova (Brendan Fraser) een nationale held is voor de blauwe buitenaardse inwoners. Hij is een meester in het verrichten van gedurfde reddingsacties en hij wordt daarin bijgestaan door zijn broertje Gary (Rob Corddry), hoofd van missie controle bij BASA, die een beetje een nerd is. Wanneer hun chef Lena (Jessica Alba) meedeelt dat er een S.O.S. ontvangen is van een zeer gevaarlijke planeet, slaat Scorch alle raad in de wind en begint weer een gevaarlijke missie. Maar dan wordt hij in de val gelokt door de slechterik Shanker (William Shatner) en ligt het lot van de echte reddingactie in handen van de kleine voorzichtige Gary. De belangen van het universum staan op het spel als Gary zijn broer, vrouw en zoon moet redden.

avatar van wimnoot

geplaatst op 4 augustus 2011, 19:07 uur, permalink
Leuk voor mijn dochter! Hou ik in de gaten!

kappeuter (moderator)
geplaatst op 3 november 2012, 9:08 uur, permalink

avatar van Minority_Check
geplaatst op 12 mei 2013, 21:19 uur, permalink
Typische cliche film met één of twee grappige momenten en dat was het wel. Voor de rest is het ook een film om snel te vergeten.

avatar van witboek
geplaatst op 17 mei 2013, 17:21 uur, permalink
Ik miste iets in deze animatie. In andere animatiefilms werd ik ontroerd door het karakter van de film, hier vond ik ze allemaal wat geforceerd en te kleurig. Misschien wel leuk voor kleine kindjes die de wereld anders ervaring inzake kleuren, maar voor mij een film die ik snel wil vergeten.

geplaatst op 20 mei 2013, 22:27 uur, permalink
misschien dat kinderen hier nog iets mee kunnen, maar voor volwassenen in ieder geval een niksig niemendalletje. geen leuke grappen, suf verhaal, geen originaliteit.

avatar van mcdaktari
geplaatst op 6 juni 2013, 15:34 uur, permalink
Voor de kleintjes zal het wel een hele aardige film wezen, zelf vind ik dat er toch betere animatie films zijn. Maar het gaat er net mee door zullen we maar zeggen.

avatar van Betamax
geplaatst op 17 juni 2013, 18:05 uur, permalink
Wel een aardige animatie film.
Leuk om een keer te zien maar meer ook niet.

avatar van the new guy
geplaatst op 19 augustus 2013, 11:01 uur, permalink
Gemiddelde hier past idd goed bij de film. Op zich best een aardige poging met een verhaal dat best de moeite waard is om op deze manier te verfilmen. Jammer alleen dat de animaties van een laag niveau zijn, ze doen me denken aan A Bug's Life (ook leuk, ook slechte animatie).

Er zitten echt geslaagde grappen in maar vooral de humor die voor volwassenen bedoeld lijkt, was belabberd.

avatar van Noodless
geplaatst op 28 mei 2014, 23:03 uur, permalink
Deze animatiefilm haalt een gemiddeld niveau en blinkt nergens uit. Het verhaal weet de interesse niet constant vast te houden en sommige scènes zijn zelfs een beetje saai. Maar er zitten toch voldoende leuke momenten in de film. Qua humor valt het een beetje tegen. Er zitten wel grappige momenten in het verhaal, maar uiteindelijk toch te weinig. Ook de animatiefiguren vielen wat tegen. Vrij vlak uitgewerkt waarbij de verschillende kleurrijke karakters me niet wisten te boeien. Gemiddelde score : 6/10

avatar van starsky87
geplaatst op 14 oktober 2014, 16:21 uur, permalink
Best vermakelijke animatiefilm, natuurlijk is die lekker cliché maar op sommige momenten iets te voorspelbaar.

avatar van Bantavoer
geplaatst op 9 december 2014, 12:03 uur, permalink
Leuke animatiefilm. Heb me echt vermaakt. Enkele grapjes gingen wel erg snel, dus paar keer moeten terugspoelen. Zeker de moeite waard om nog een keer te bekijken.