Genre: Komedie / Horror
Speelduur: 120 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Adam Green, Joe Lynch, Adam Rifkin en Tim Sullivan
Met onder meer: Adam Rifkin, Ray Wise en Eric Roberts
IMDb beoordeling: 5,6 (4.832)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Chillerama
"Drive in, freak out. The ultimate midnight movie."
Het is de slotavond van de laatste drive-in bioscoop in Amerika en Cecil B. Kaufman heeft de ultieme filmmarathon van verloren gegane films gepland voor zijn trouwe groep van cinefielen. De vier films "Wadzilla", "I Was A Teenage Werebear", "The Diary of Anne Frankenstein" en "Zom-B-Movie" zijn zo zeldzaam dat ze nog nooit eerder vertoond zijn aan het Amerikaanse publiek, tot vanavond. Wat zou er mis kunnen gaan?
Externe links
Acteurs en actrices
Cecil Kaufman
Miles Munson
Dr. Weems
Louise
Larry
Adolf Hitler
Eva Braun
General
Coach Tuffman / Gravedigger
Meshugannah
Video's en trailers
Reviews & comments
kappeuter (crew films)
-
- 72623 berichten
- 5779 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Wat een regisseurs Dit wordt een heerlijk project.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik vond dit al mooi, You're Next (2012) nog mooier.... maar dát... Perfect..
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Een bijzonder en mooi lijstje aan regisseurs inderdaad, al ken ik ze (nog) niet allemaal.
jirachi03
-
- 393 berichten
- 0 stemmen
Lijkt me een geweldig project . Veel onzin , beetje goor , leuke actie. Zoals het hoort.
SlasherMovieMan
-
- 198 berichten
- 0 stemmen
nou adam green vind ik sowieso een interessante regisseur en dit project klinkt heel erg grindhouse-ish dus ik ga hem zeker kijken!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Viel tegen.
Film is een horror omnibus met als bindende factor de drive-in bioscoop wat uiteindelijk ontaard in een zombie blauw? bad. Begon niet eens heel onaardig. Eerste filmpje is ook best geinig. Beetje lelijk na verloop van tijd. Maar het is allemaal met dikke vette knipoog gebracht. Best een paar geinige grapjes. Niet onaardig om mee te beginnen. Hopelijk wordt het vanaf hier alleen maar beter.
Maar helaas. Werebear is vrij vervelend. Duurde ook veel te lang en werd alsmaar flauwer en lelijker. Daarna komt The Diary of Anne Frankenstein. Die best aardig begon, maar ook blijft steken in een te lang uitgerekt flauw grapje. Dan eindigt de film met de conclusie van de drive in bioscoop Zom-B-movie. Die is te doen. Die oude man die allemaal film quotes doet terwijl die Zombies killed kan goed vallen, maar het zijn ook weer wat typische quotes. En het Illustreert ook vooral wat er mis is met deze film. Het gaat veel te lang door.
2 sterren.
perceived
-
- 1719 berichten
- 5354 stemmen
Wisselvallige omnibus.
Het eerste segment vond ik tof. Een absurd monsterfilmpje: origineel, grappig en leuk verbeeld.
Tweede segment: een 'gay-werebear-musical'?! Het filmpje heeft wel wat leuke vondsten, maar is vooral erg flauw en chaotisch.
Derde deeltje: ‘the Diary of Anne Frankenstein’. Hoe kom je erop? Klinkt bizar en dat is het ook. De uitvoering valt helaas tegen. Het acteerwerk is veels te overdreven en het scenario teveel van hetzelfde.
Begrijp trouwens niet goed wat dit tussen de andere filmpjes doet, want het jaren 30/40 stijltje valt compleet uit de toon.
Vierde segment, liep al een beetje als rode draad tussen de andere filmpjes door. Sfeer was wel oké maar verder vond ik het vooral een chaotische en luidruchtige afsluiting (van de late avond). 4/10*
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
]WTF. Letterlijk al m'n helden zitten erin, Nishimura, Sakaguchi, Pisanthanakun, Eisener, Forzani & Cattet, West, Wingard, Adrián García Bogliano Hebben allemaal een stel van m'n favoriete films op hun naam staan.
Ik vond dit al mooi, You're Next (2012) nog mooier.... maar dát... Perfect..
dope
-
- 324 berichten
- 18819 stemmen
Best kunnen lachen met de film, de gay-musical (segment 2) had voor mij niet gehoeven, maar verder enkele absurd humoristische stukjes, met name Joel Moore als Hitler
Vascago
-
- 4736 berichten
- 3249 stemmen
Grote teleurstelling. Het begon nog erg goed met het 1ste filmpje. Dat was gewoon een heel leuk segment. Qua humor, actie en gore zat het hierin wel goed en ook het acteerwerk was het leukst van alle filmpjes. Voor dat 1ste segment gaf ik nog 4 * , maar segment 2 en 3 zijn zo vreselijk slecht dat ik voor allebei 0.5 * geef en je moet zelf maar zien waarom. Echt vreselijk. Het laatste deel was dan wel weer redelijk en komt uit op een 3.
tsja wat moet je dan als geheel voor cijfer geven. Ik tel alles maar bij elkaar op en deel het door 4. Maar die 2* zijn erg ruim.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Vier regisseurs pogen een film zo vol mogelijk te proppen met slechte pulp. Sommigen gaat dat prima af, anderen iets minder. Over het algemeen kan in ieder geval gezegd worden dat Chillerama de helft korter had gekund. Elke afzonderlijke film is niets meer dan een uit de kluiten gewassen sketch, leunend op één simpele grap, maar gerekt tot een hele short. De aanpak en inhoud van de shorts verschilt nog al, hoewel ze allemaal leunen op puberale ongein als poep, pies, sperma, seks en kots.
Wadzilla van Adam Rifkin is een redelijk geestige ode aan de jaren 50 monsterfilm. Sfeertje wordt goed neergezet met een compleet idioot monster, bespottelijke effecten en lekker over de top acteerwerk. Dit filmpje wordt gevolgd door I was a Teenage Werebear van Tim Sullivan, werkelijk in alle opzichten een irritant wanproduct. Geen seconde grappig en van kwaliteit waar middelbare scholieren zich nog voor zouden schamen. Had er beter in z'n geheel uitgeknipt kunnen worden. De derde film is The Diary of Anne Frankenstein van Adam Green, die een paar erg geestige momenten kent (die zwarte stuntman), maar veel te lang duurt. Was de film teruggebracht naar onder de 10 minuten, was het veel sterker geweest. De film sluit af met Zom-B-Movie van Joe Lynch, die ook zeker wat leuke momenten kent (die normale dude, die bezig is met een half lichaam), maar ook veel te lang doorgaat en nergens echt hilarisch wordt.
Al met al drie 'mwoah/ok/aardige' segmenten en één verschrikkelijke. Chillerama is verder simpelweg puberaal, duidelijk dus te lang en vaak maar op een paar momenten écht grappig. Maar eerlijk is eerlijk, de momenten die leuk zijn, zijn ook meteen goed vermakelijk, hoe schaars ze ook zijn.
2,5 sterren.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Met name de eerste short en de wrap-around story -vooral het einde- zijn de moeite waard. Tweede en derde zijn wel héél erg niche. Geen idee wat je daar als neutrale kijker mee aan moet, alhoewel die derde nog eventjes leuk is; maar daar valt na 5 minuten weinig nieuws meer te halen. De overall themes zijn plat, vulgair en met name erg graphic. Wanneer de stront letterlijk de ventilator raakt, heb je eigenlijk álles wel gezien Aan Monsturd (2003) niet genoeg? Chillerama voorziet. Geinig tussendoortje, maar alleen voor de low-budget kijkers met een olifantenhuid.
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
jeroentjuhhhhh schreef :
Inderdaad het eerste verhaal was best nog geinig en de story lekker absurd en bloederig. Maar verhaal twee en drie waren vreselijk. Wat was me dat ? Totaal niks te beleven. Helaas kom ik dan op een zeer zwakke score uit als ik het gemiddelde ervan bereken : 5/10, 0/10, 0/10, 5/10 Afgerond toch naar 3/10
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
Grindhouse
Horror / Actie, 2007
961 reacties
Shogun Assassin
Actie / Avontuur, 1980
97 reacties
Merantau
Actie / Drama, 2009
34 reacties
Dead & Buried
Horror, 1981
67 reacties
Big Bad Wolves
Komedie / Misdaad, 2013
47 reacties
Jack Brooks: Monster Slayer
Komedie / Horror, 2007
32 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.