MENU

Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked (2011)

Alternatieve titels: Alvin & the Chipmunks 3, Alvin en de Chipmunks 3

2,48

Animatie / Komedie

geregisseerd door Mike Mitchell
met de stemmen van Matthew Gray Gubler, Amy Poehler en Jesse McCartney

lvin, Simon, Theodore en de Chipettes maken een cruise, en zoals gebruikelijk veranderen ze het luxe cruiseschip in hun eigen speeltuin. Totdat ze 'schipbreuk' lijden en op een tropisch eiland belanden. Terwijl Dave Seville op zoek gaat naar zijn vermiste sterren, doen de Munks en de Chipettes waar ze goed in zijn: zingen, dansen en er een bende van maken. Maar op het eiland leeft ook een schipbreukeling, die niets onder doet voor Alvin en de Chipmunks. Samen met hun nieuwe vriendje beleven ze een doldwaas avontuur, vol verrassingen en wijze levenslessen.

avatar van RipCurl
geplaatst op 24 februari 2012, 17:27 uur, permalink
Het is wel de minste van de 3. Beetje teveel zang en weinig avontuur. De eerste 2 films vonden mijn kids reuze leuk, maar hier konden ze moeilijk hun aandacht houden (beide 4 jaar). Voelt ook als een melkkoe film met weinig leuke momenten voor ouderen. De kids hebben soms wel gelachen, vandaar de 2,5 ster...die ik persoonlijk te hoog vind, maar je moet het uit hun perspectief bekijken.

avatar van Jozz
geplaatst op 13 maart 2012, 10:39 uur, permalink
RipCurl schreef:
Voelt ook als een melkkoe film met weinig leuke momenten voor ouderen.

Dit was ook mijn gevoel bij deze film. De uitmelkerij ligt er in dit derde deel zo dik bovenop dat dit soms gewoon storend is. Dit derde deel is gewoon een extra mellkoe wegens het succes van de eerste twee. Het verhaal lijkt uit de lucht gegrepen en raakt kant noch wal. Tel daarbij op de tenenkrommende rol van de dame op het eiland, en de overbodige aanwezigheid van Ian, en je merkt dat deze film met weinig bezieling is gemaakt.

2* voor de Chipmunks zelf, want hoe matig de film ook mag zijn, zij blijven grappig en schattig
. AATC was een leuke reeks, maar nu is het mooi geweest, geen 4e deel a.u.b.!

geplaatst op 6 mei 2012, 22:17 uur, permalink
Ik vond het een leuke film

avatar van Jan met de pet
geplaatst op 27 mei 2012, 9:53 uur, permalink
Zeker de minste van de 3, kinderen zullen ongetwijfeld weer genoten hebben, ik persoonlijk vind hem zeer flauw:2,0

avatar van ibendb
geplaatst op 29 mei 2012, 21:41 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Veel minder dan de voorgaande delen.
Het eerste deel was okť, het tweede iets minder, maar dit slaat echt alles. Het verhaal is erg clichť, de slechterik is zowat een softie en de humor is al helemaal niet grappig. Alle goede liedjes van de afgelopen jaren worden hier echt verkl**t. De piepstemmentjes van de Chipmunks en Chipettes zorgden zelfs voor hoofdpijn. Die ZoŽ was erg vreemd. Ze probeerden om haar enigzins grappig te maken, maar het lukt gewoon niet. Ze was ook erg gemakkelijk te overhalen. Sommige stukken uit de trailer zaten gewoon niet in de film.

Een kleine 2*.

avatar van missy85
geplaatst op 8 juni 2012, 16:14 uur, permalink
Deze vond ik echt NIET leuk! Er was niets leuks aan!
Deel een was leuk, deel 2 die ging, maar deze was totaal niet leuk.
Kon me ook totaal niet boeien.

Mistaa-g
geplaatst op 12 juni 2012, 19:05 uur, permalink
Deel 1 was verrassend leuk. Zeker als je muziekliefhebber bent. Sommige liedjes werden in leuk jasje gestoken en Jason Lee was best te smaken. Deel 2 was een echte afknapper, mede door de zeer beperkte rol van Jason Lee en goedkopere acteur in plaats te zetten. Het verhaal was ook te veel Disney-achtig (liedje,contest,...) maar de intrede van de Chipettes was goed. Deel 3 is beter als deel 2, mede door de locatie en het aanhouden van alle acteurs die in de vorige delen de serie opvrolijkten. De film is in het begin tof en gaat aan een razend tempo vooruit, in het midden zwakt hij af en valt hij in clichť-verhaaltje. Alvin is hier wel het leukst neer gezet en de metamorfose van Simon is ook leuk
iets meer muziek in 2e helft van film was wel leuker geweest en slotlied kon ook beter

avatar van stijntjeee4
geplaatst op 12 mei 2013, 15:50 uur, permalink
Meh, saai verhaal ik heb hem vorige maand nog gezien en ik kan me er nog maar weinig van herinneren, dat zegt al genoeg, toch nog 2* voor de diertjes en de humor die hier wel iets beter was dan bij zijn voorganger.

avatar van baasbas17
geplaatst op 9 juni 2013, 10:38 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
goed, dus dankzij deel 1 en 2 had je youtube vol staan met remixes, dus persten ze er nog een derde deel uit, en god wat zuigt dit! we hebben 6 hyperactieve hamsters, wat doen we er nu mee? dump op een eiland ! en had ze daar gelaten! -het ergste moment van de film is denk ikk het einde
let op:
-dat wijf probeerde ze te vermoorden door in een vulkaan te dumpen
-de bad guy uit deel 1 en 2 helpt hun te redden
dus hoe reageren de kuteekhoorns.
-ze vergeven dat rare wijf( ah je probeerde ons alleen maar te grillen popje.niks aan de hand)

avatar van TheLionKingFan
geplaatst op 9 juni 2013, 18:58 uur, permalink
baasbas17 schreef:
let op:
-dat wijf probeerde ze te vermoorden door in een vulkaan te dumpen
-de bad guy uit deel 1 en 2 helpt hun te redden
dus hoe reageren de kuteekhoorns.
-maar ze haateen die andere kerel!( want hij had ze ooit in een kooitje gestopt...) zucht eekhoorns. als er ooit een alvin en the chipmunks 4 komt werp ik mezelf uit een raam

Als je deel 1 al zo tergend slecht vind, waarom kijk je dan in godsnaam deel 2 en 3? En gebruik kleine broertjes of zusjes niet als excuus, want je bent niet verplicht mee te kijken.

geplaatst op 9 juni 2013, 19:04 uur, permalink
Het wachten is nu op deel 4.

geplaatst op 30 januari 2014, 19:50 uur, permalink
Niet al te best derde deel. Dit is gewoon deel 1 en deel 2 samen alleen dan met een nieuw avontuur. Maar dat avontuur op het eiland is zo afgezaagd. Hij begon al niet zo best, (met erg veel liedjes) maar wordt in loop van de film ook niet beter. Niets nieuws te zien in deze film. Jason Lee gaat nog wel maar David Cross is wel weer irritant. En of dat nog niet genoeg is, Jenny Slate is ook erg vervelend. Mag dan een familiekomedie zijn, het was vaak veel te serieus en er viel weinig te lachen, eerder saai en vermoeiend. Toch wederom een succesvolle film, al zou je dat niet verwachten. Ik vond deze er een beetje goedkoop uitzien, met een flinterdun verhaaltje, waar ze van alles bij gaan lopen halen om de boel te rekken. Vergezocht vaak. 2.0

geplaatst op 30 januari 2014, 20:39 uur, permalink
baasbas17 schreef:
als er ooit een alvin en the chipmunks 4 komt werp ik mezelf uit een raam

Alvin and the Chipmunks 4 (2015) - IMDb

avatar van DaniŽl44
geplaatst op 27 juli 2014, 12:03 uur, permalink
Redelijke animatie-film. Toch blijf ik alleen de eerste Alvin and the Chipmunks leuk vinden. Maar deze kan er net mee door.