Patatje Oorlog (2011)

Nederland / België
Drama / Familie

geregisseerd door Nicole van Kilsdonk
met Pippa Allen, Johnny de Mol en Rifka Lodeizen

De negenjarige Kiek is energiek en stoer, maar raakt bezorgd wanneer haar vader als arts naar een oorlogsgebied vertrekt. Hij kan een ziekte krijgen, of een ongeluk en er zijn zelfs verdwaalde kogels! Om de kans te verkleinen dat er iets met hem gebeurt, wringt ze zich in vreemde bochten: ze heeft een dode hond en een dode muis nodig. Kiek kent namelijk niemand die een dode muis, een dode hond èn een dode vader heeft. Dat is een kleine kans.

35 BERICHTEN6 MENINGEN

avatar van 606
geplaatst op 21 juni 2015, 10:00 uur, permalink
Ik vind het ook erg extreem wat zei denkt 😐 (want het is een meisje) en dat ze dat aan kids kunnen laten zien is te erg voor woorden.

geplaatst op 21 juni 2015, 10:38 uur, permalink
Net op tv gezien , mijn kinderen vonden het helemaal niets, veel te confronterend. Ik vind het zelf veel meer een film voor volwassenen. Maar hij heeft als doelgroep kinderen dus 1 ster. Oh ja de mensen die dit een goede jeugdfilm vinden hebben zelf vast geen kinderen.

avatar van Miszmi
geplaatst op 21 juli 2015, 17:27 uur, permalink
Zeer slechte film. Mijn zoon had deze uitgekozen, dus gingen we lekker op de bank samen kijken. Het begon op zich nog wel oké, een meisje die haar vader moet missen omdat hij op uitzending gaat. Ik zal niet zeggen dat het vrij gebruikelijk is, maar het komt natuurlijk veel vaker voor. Vervolgens kwamen de rare scènes, niemand heeft een dode hond, muis en vader. Oké, ja kinderen denken op die manier, maar de manieren om van haar muis en hond af te komen gingen veel te ver. Een kind, of laat ik zeggen mijn kind (8), maar denk dat ik namens de meeste kinderen spreek zullen niet denken: hey laat ik mijn muis eens onthoofden of hey laat ik mijn hond eens van de brug af gooien.

Zelf vond ik de film 100x niks, maar bij kinderfilms ga ik over het algemeen toch af op de mening van mijn zoon. Ook hij vond de film vreselijk. Wat Kasabian ook typt: het duurde even voor we in de gaten hadden of het een jongen of meisje was. Heb de halve film met mijn zoon de discussie moeten voeren.

avatar van AmazingPP
geplaatst op 10 maart 2016, 17:25 uur, permalink
Zeer verbaasd over de vele negatieve reacties hier. Ik vond het gewoonweg een erg leuke film. Ook de Mol acteert toch best aardig? OK, er zaten wat dingen in die op het randje waren, dat geef ik toe, maar dat neemt toch niet weg dat er een heel aardig verhaal overblijft. Is het een jeugd-film? Ja, zeker wel, maar wel eentje die je met je ouders moet kijken, zodat zij kunnen corrigeren waar nodig. Als ze tenminste niet bezig zijn met hun smartphone, want dat wil ik nogal eens aanschouwen: Ouders die constant met hun snufferd boven een schermpje hangen en niet op hun kinderen letten. Dus. 3 *

geplaatst op 15 mei 2016, 12:07 uur, permalink
Slechte film maar wat verwacht je dan met Johnny de Mol,alle rollen en programma's heeft hij gekregen van zijn vader,anders had niemand hem gekend op deze aardkloot.
Zijn programma's zijn wel redelijk, maar acteren kan hij totaal niet, in Zwartboek kreeg hij zelfs een Gouden ui, omdat hij de slechtste acteur was!!