MENU

3,01

Actie / Misdaad

geregisseerd door Boaz Yakin
met Jason Statham, Chris Sarandon en James Hong

Het jonge Chinese meisje Mei (Catherine Chan) beschikt over een bijzondere gave; ze heeft een onvoorstelbaar goed geheugen. Wanneer er een levensbelangrijke code opgeslagen wordt in haar geheugen, gaan de Russische en Chinese maffia achter haar aan. Die hebben maar één doel: de speciale code van het meisje om een kluis te kunnen openen. Wanneer ze weet te ontsnappen aan de keiharde criminelen, komt ze in aanraking met Luke Wright (Jason Statham), een ex-politieagent die vanaf dan alles op alles zet om Mei te beschermen.

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 18 juni 2013, 10:25 uur, permalink
Een goede Statham film kan er altijd wel in ...
Simpel verhaal ...
Retestrakke actiescènes ...
Coole dialogen ....
En een koelbloedig uitziende Statham ....

Meer moet dat niet zijn voor een avondje voor de buis !
Het moet niet altijd een vernuftig,diepzinnig,hoogintellectueel in elkaar gestoken film zijn , he

geplaatst op 21 juni 2013, 10:14 uur, permalink
Wij weten voortaan dat je bij Jason's films niet teveel moet verwachten, qua verhaal, diepgang, creatief, etc. Maar dan krijg je er ook wel iets leuks voor terug. Gewoon lekker veel actie. Opvallend veel dodelijke slachtoffers. De boudycount ligt erg hoog. Jason ziet er gewoon weer goed uit. En leuk om eens te zien dat aan het hoofd van de criminele bendes homo's waren, maar geen mietjes. Eindelijk geen stereotype casting.

avatar van Al DeNiro

geplaatst op 9 juli 2013, 20:54 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuke actiefilm met veel kogels en doden. Verhaal is ook best origineel en Statham is altijd grappig. Wel jammer dat gevecht tussen Luke en Alex niet kwam.

avatar van LOTR-lover
geplaatst op 13 juli 2013, 21:00 uur, permalink
Mwah, had wel iets meer verwacht dan wat Safe uiteindelijk bracht. Qua actie zit je wel gebeiteld want naast de kogels die je om de oren vliegen en alles wat gesloopt word zitten er ook nog wel wat aardige vechtscènes in. Ik werd daar op zich wel blij van, en dat heeft er voornamelijk voor gezorgd dat m'n score toch op een 2,5* is uitgekomen.

Want qua verhaal is het echt een verschrikking. Een grote onsamenhangende verzameling verhaallijnen die zo standaard zijn dat je ze kan dromen. Gooi de Russische maffia, de Chineze maffia, een paar corrupte politie-agenten en een lone wolf gedreven door wraak bij elkaar, gooi er een sausje van dood en verderf met New York als setting overheen et voilà: Safe.

avatar van martijn011
geplaatst op 14 juli 2013, 14:12 uur, permalink
De zoveelste actiefilm met Jason Statham, maar deze zakt behoorlijk door de ondergrens. Meestal kan ik films als deze wel waarderen maar met deze 'Safe' slaat hij de plank aardig mis.
Laat ik vooropstellen dat de actie weer erg goed is. De vechtscenes zijn uitstekend in beeld gebracht en de actie is lekker hard en rauw.

Het verhaal is echter belachelijk. Het eerste half uur is al dodelijk saai en pas dan ontmoet Statham het Chinese meisje. Ik was toen al afgehaakt want ik vond het allemaal maar onduidelijk en het werd steeds vager. Erg slecht uitgelegd en ze hadden veel meer met de kwaliteiten van het meisje kunnen doen.
Nee, deze film is een misser maar wie weet pakt de volgende Statham-film wel goed uit.

geplaatst op 22 december 2013, 17:06 uur, permalink
Het verhaal is erg standaard en voorspelbaar, maar de actie is erg goed en Statham is wederom de juiste man voor een dergelijke film blijkt weer. Naast de prima regie is de film aardig geschoten en gaat het ondanks voor simpele verhaal nooit vervelen.

avatar van frolunda
geplaatst op 9 januari 2014, 1:30 uur, permalink
Een verhaal dat werkelijk nergens op slaat en dat alleen maar in elkaar lijkt gezet zodat Statham zijn kunstje kan opvoeren.Wat je ervoor terug krijgt is een 'coole' Statham,actie,actie en nog meer actie.En het werkt want Safe is een bijzonder vermakelijk filmpje geworden wat je de volgende dag waarschijnlijk al weer bent vergeten maar ondertussen heb je wel een erg amusant anderhalf uur gehad.Eervolle vermelding voor James Hong (Big trouble in little China) die het altijd wel erg goed doet als schurk.

geplaatst op 27 februari 2014, 21:07 uur, permalink
Film met erg veel aktie die lekker wegkijkt.

avatar van Decec
geplaatst op 28 februari 2014, 10:36 uur, permalink
Een goede actie/misdaad/thriller film....
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Jason Statham en James Hong...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Heerlijk genoten...

avatar van moesty
geplaatst op 3 maart 2014, 10:14 uur, permalink
Coole film, typisch voor Statham met veel actie en waar de hersenen niet al te veel werk aan hebben, oké.

geplaatst op 8 maart 2014, 23:17 uur, permalink
Vrij zwak.niet echt goed uitgewekt verhaal.actie viel mee.

avatar van ILDIB
geplaatst op 11 mei 2014, 12:23 uur, permalink
wat een bagger. infantiel ook. En heerlijk al die uitleg tussendoor.

avatar van Tup&Joep
geplaatst op 11 mei 2014, 15:44 uur, permalink
Heerlijke actie met Statham op zijn best.

avatar van The Goss
geplaatst op 14 mei 2014, 12:36 uur, permalink
Criminele Chinezen en Russen, corrupte burgermeester en agenten en een uitstekende Jason Statham. Meer is niet nodig voor een lekker actiefilm. Ik heb lekker zitten genieten.