MENU

Mr. Popper's Penguins (2011)

2,83

Komedie / Familie

geregisseerd door Mark Waters
met Jim Carrey, Carla Gugino en Angela Lansbury

Mr. Popper is een machtige zakenman uit New York, die plotseling zes pinguïns erft van zijn vader. Hij verandert zijn appartement in een wonderlijke winterwereld. Het blijkt niet makkelijk te zijn om voor de dieren te zorgen, maar gaandeweg gaat het hem steeds beter af. Ondertussen leert Popper ook het belang van familie en vrienden kennen. Zijn beroepsmatige en zakelijke kant begint langzaam af te brokkelen.

avatar van Barry83
geplaatst op 16 januari 2012, 19:10 uur, permalink
Jim Carrey en dieren blijkt het altijd wel goed te doen. Gewoon een leuke film voor tussendoor.

avatar van Marlyvk
geplaatst op 22 januari 2012, 16:39 uur, permalink
Een hele leuke, grappige film. Misschien wel een beetje aan de kinderlijke kant, maar heerlijk voor een regenachtige zondagmiddag.

Het verhaal zelf is simpel. Een zakenman die weinig waarde aan familiebanden hecht wordt van de ene op de andere dag met een groepje pinguïns opgezadeld. Natuurlijk leren deze pinguïns de drukke zakenman wat werkelijk belangrijk in het leven is. Giet dit samen met wat komische momenten en een paar gemene mensen en je hebt weer een eind-goed-al-goed verhaal. Niets vernieuwends dus.

De pinguïns zijn geanimeerd, maar komen ontzettend waarheidsgetrouw over. Ik heb de afgelopen tijd wel meer films met geanimeerde dieren gezien, maar deze pinguïns overtreffen zeker deze films. Ook de interacties met de mens verlopen vlekkeloos, waardoor je niet steeds het gevoel hebt naar een deels geanimeerde film te kijken. Heel goed gedaan dus!

De humor in de film is mijn smaak. Af en toe wat kleine sarcastische momentjes en grappige scènes met de pinguïns. De dialogen vond ik af en toe wel aan de snelle kant, wat voor kinderen misschien wat te snel zal gaan om alles goed te kunnen volgen?

Acteerkwaliteit vond ik prima. Persoonlijk heb ik altijd een verschrikkelijke hekel aan Jim Carrey gehad, maar moet zeggen dat ik na het kijken van deze film wat meer sympathie voor hem als acteur heb.

avatar van Pelagatti
geplaatst op 1 februari 2012, 10:23 uur, permalink
Vermakelijke film. Niet erg hoogstaand, maar gewoon een eenvoudige wegkijker. Jammer dat ik dit over een film met Jim Carrey moet zeggen, want hij kan nog veel beter.

Ook weer een erg typisch Amerikaans komedie filmpje. Plaats een komiek in een uiterst bizarre situatie en het is toch wel grappig. Jim Carrey in dit geval met zijn Pinguins of zoals ze bij South Park zeggen: "Jim Carrey has a bunch of turds in his apartment!"

Pirmais
geplaatst op 5 februari 2012, 19:00 uur, permalink
underground schreef:

+Goede acteur (Alleen in deze film niet echt goed).

Mijn CIjfer : ***3.0***

Dan is het toch geen pluspunt?

avatar van Friday the 13 th
geplaatst op 28 februari 2012, 20:57 uur, permalink
Geen hoogstaande film - ik ben een paar keer in slaap gevallen. Die pinguins maakten zoveel lawaai (tot het irritante toe),zodat ik toch nog regelmatig wakker schoot.

Kinderachtige film en erg cliché. Alles is gestolen uit andere dieren-komedie films (inclusief de poep/pis grappen). Voor de rest is Jim Carrey al lang niet meer de komiek van vroeger. De man heeft zijn beste tijd gewoon gehad. Verhaal is ook erg slecht gebracht en gewoon niet interessant genoeg.

De pinguins zelf zagen er nog redelijk uit.

avatar van Noodless
geplaatst op 18 maart 2012, 18:43 uur, permalink
Echt komisch ? Niet echt. Vermakelijk ? Ja

Gewoon eenvoudig vertier waarin het verhaal zo cliché is als het maar kan. Soms werken die clichés zelfs irritant. Heel dat familie-verhaal vond ik soms er wat over.
Dat even buiten beschouwing gelaten zijn er wel plezierige momenten met de pinguïns.
Ze zagen er wel degelijk uit en zorgen voor een voldoende voor deze film. 6/10

avatar van daxclusive
geplaatst op 28 mei 2012, 22:54 uur, permalink
Een onwijs leuk filmpje. De meeste lachfilm zijn tegenwoordig bar slecht, maar Jim Carry weet altijd weer wat leuks weg te stampen in zijn films. De penquins zijn schattig om naar te kijken met een prachtig eind. 4 sterren.

geplaatst op 28 juli 2012, 15:51 uur, permalink
had er niet zulke hoge verwachtingen van, maar dat was echt 100% onterecht! heb me prima vermaakt met deze film! de komedie is gewoon goed!

geplaatst op 17 augustus 2012, 21:54 uur, permalink
Erg flauw en oh zo kinderachtig. Het cliché verhaal is te belachelijk voor woorden en te lachen viel er vrijwel niets omdat alles zo flauw was en zoals gezegd ook kinderachtig (mede dankzij de vreselijke kinderen die erin meespeelden). Ook de pinguïns konden me niet bekoren en ze zagen er ook best nep uit. Ik moet wel zeggen dat ik door het kijken naar de pinguïns regelmatig trek had in een broodje gefrituurde pinguïn.Ik moet zeggen dat Jim Carrey er best oud en vermoeid uitzag in deze film, ik heb hem wel eens beter gezien. Nee deze film was duidelijk niet besteedt aan mij (ik was ook niet de doelgroep) en na 30 minuten had ik het al gehad met deze film. Met veel pijn en moeite heb ik de film toch uitgekeken en dat had ik beter niet kunnen doen want uiteindelijk was het toch weer 1,5 uur verloren tijd van mijn leven. Het enige lichtpuntje in deze film was nog de fraaie Ophelia Lovibond als Pippi met de maffe stem (deed me denken aan de telefoniste Nina uit de film "Office Space").

avatar van nightbreed
geplaatst op 17 augustus 2012, 22:03 uur, permalink
Cheesy familie/kinderfilm die eigenlijk geen moment grappig is/wordt.
Het is gewoon te braafjes en te cliché allemaal.

avatar van david bohm
geplaatst op 20 augustus 2012, 10:32 uur, permalink
Tja niet zo heel best deze familiefilm. Echt geslaagde grappen zitten er niet in en de kapitalist die door wat softe gebeurtenissen verandert in een warme persoonlijkheid hebben we ook weleens vaker gezien. Matig.

avatar van John Lee Hooker
geplaatst op 1 september 2012, 3:05 uur, permalink
Clichématig en vervelend. Jim Carrey blijft een briljante acteur met zijn verschillende gezichtsexpressies en de gladde praatjes maar deze pinguins hadden beter onder de kerstboom kunnen blijven liggen voor de kids want in deze speeltuin bezorgden ze me voornamelijk ergernissen. Loudy, Stinky, Nimrod... het was erg achterhaald en verre van een coole refreshment waar ik op gehoopt had. Daarbij kon het zoontje niet acteren, waren de werksituaties zeer oppervlakkig en leek de inspecteur zelf helemaal geen belang te hebben in de zaak afgezien van zijn toevoeging als kwade geest die voor wat sirieuze dreiging moet zorgen. Ook zag het er nog steeds vrij warm uit in de huiskamer. Magere voorstelling.

avatar van Decec
geplaatst op 5 december 2012, 21:14 uur, permalink
Heel leuke familie/komediefilm...
Grappig verhaal...
Grappig acteerwerk...
Heel grappig voor zes pinguïns, knap gedaan...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...

avatar van boemboem27
geplaatst op 13 februari 2013, 15:15 uur, permalink
kort en krachtig 's een keer.
gewoon leuk
grappig etc etc

avatar van Nicolage Rico
geplaatst op 22 februari 2013, 22:48 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een typisch, ouderwets, lekker over-the-top, ongeloofwaardige, Jim Carrey filmpje. Met de onoverkomelijke voorspelbaarheid, een nieuwe bijeengeraapte uitspraak en de vaste - maar niet talrijke - grappige Carrey momentjes.

Prima als kinderfilm, maar als volwassene is het onzin liefdesverhaaltje (bijv.) moeilijk te harden.

avatar van roeman
geplaatst op 23 februari 2013, 22:30 uur, permalink
Ben zeker geen grote fan van Carrey, alhoewel ik hem in de Thruman Show geweldig vind. In deze film is hij ook op zijn plaats. De pinquin's stelen de show en ook de grapjes zijn aardig.
Het vehaal stelt eigenlijk niets voor, daar hebben we er al een heleboel van gezien, maar door die schattige pinquins is het net even leuker en anders.
3* verdienen die beestjes wel.
:W

avatar van tommykonijn
geplaatst op 30 maart 2013, 20:01 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Van de week herzien. Dit blijft een zeer aangename familiekomedie met Jim Carrey die hier heerlijk op dreef is. Wederom genoeg kunnen lachen, voornamelijk om de momenten met Carry en de pinguïns en de verwijzingen naar social media. Ik verlaag hem wel met een halve ster, omdat ik 4 sterren nou nét iets te veel vind. Waar ik overigens ook wel blij om was, was het einde. Niet overdreven happy, want dan zouden Mr. Popper en de zes diertjes in een of andere kamer met geschikte omstandigheden voor pinguïns samen blijven wonen. Maar ze worden gewoon teruggezet naar waar ze horen en de familie komt ze regelmatig opzoeken: imo een ideaal einde voor een familiefilm zonder dat het een te grote cliché wordt.

geplaatst op 17 april 2013, 14:19 uur, permalink
Pure ellende, geen enkele vorm van vermaak.

avatar van Nitraat
geplaatst op 2 juni 2013, 21:41 uur, permalink
Leuke famillie film met veel cliche's en een best simpel verhaal

avatar van ikkegoemikke
geplaatst op 20 juni 2013, 15:26 uur, permalink
Een niet zo grappige maar vermakelijke film.
De sterren waren de pinguins. Mijn 3 jarig dochtertje kijkt intens mee alleen door deze creaturen :Y
Als grote Jim Carrey fan (Ace,Dumb en Liar) vind ik dit niet een echte hoogvlieger. Maar in ieder geval beter dan Cable Guy

avatar van TheLionKingFan
geplaatst op 3 juli 2013, 10:25 uur, permalink
Leuke film
Jim Carrey blijft geweldig! Had zich in mijn ogen beter aan het boek moeten houden. Nog steeds erg vermakelijk! 3.5*

avatar van m1701
geplaatst op 6 juli 2013, 19:44 uur, permalink
grappige leuke film.
Hij is gelukkig niet zo irritant meer al vroeger.
Verhaal best grappig, maar uiteraard standaard
leuk om een keertje te kijken

avatar van Dick2008
geplaatst op 10 augustus 2013, 20:05 uur, permalink
Wat een matige film, uitgaande van de trailer, had ik er veel meer van verwacht. Carrey, waar ik toch al geen fan van ben, doet het nog wel redelijk, maar hij komt toch vaak over alsof hij niet goed raad weet met die pinguins. Dit zie ik wel vaker in dit soort films. Hoewel deze fiilms vaak succesvol zijn die live action/familiefilms voor acteurs nou niet bepaald de mogelijkheid om een glansrol neer te zetten.

De film begint eigenaardig en daarna wordt het langzaam iets beter zodra de eerste pinguin aan bod komt. Maar toch blijft de film vrij continue en zitten er weinig grappige momenten in, ook is opbouw nogal onsamenhangend, want ik heb me toch vaak afgevraagd wat ze nu eigenlijk willen met deze film.
Lansbury doet het nog wel redelijk. Maar er wordt teveel op Popper's werk en privé in gegaan waardoor de pinguins vaak op de tweede plaats komen en daardoor ook enigszins misleidende titel.
Hoewel dit aan het eind goed wordt gemaakt, zijn pinguins geen huisdieren en nogal onlogisch wordt daarmee omgegaan. Want dan zijn ze toch beter af in een dierentuin, waar ook uitwisselings-programma's worden gehanteerd.

Jammer na films als Yogi the Bear, Alvin and the Chipmunks en Stuart Little, dan nu toch een zware tegenvaller. 2.0

avatar van Sid-the-gekste
geplaatst op 5 september 2013, 21:08 uur, permalink
Het enige wat ik leuk vond waren die penguins, maar die Jim carrey wat een kwal van een comedy vent.. Alleen in de The Mask vond ik hem goed nu ken ik hem niet meer aanzien..

geplaatst op 5 september 2013, 22:38 uur, permalink
In dit genre gewoon een geslaagde film. De pinguïns ook zeer natuurgetrouw. Geen cgi gevoel.

avatar van Brix
geplaatst op 6 september 2013, 11:08 uur, permalink
De pinguïns zijn schattig en grappig, en hielpen mij over mijn aversie tegen Carrey heen.
De titel klopt helemaal, het zijn voor mij de pinguïns die de hoofdrol spelen.

Carrey heeft zelfs enkele sporadische bijna-sympathiek momenten in de film.
Die worden helaas weer weggespeeld door momenten waarop ik hem weer zou kunnen afschieten.

Maar, zoals gezegd, de pinguïns zijn om te knuffelen.
Carla Gugino ook wel

Geen spijt van de kijkbeurt.

geplaatst op 6 september 2013, 14:36 uur, permalink
Computerized Automatron - Video Clips - South Park Studios - southparkstudios.com

Bij het zien van dit soort films moet ik altijd denken aan die South Park aflevering waar Cartman verkleed als robot om Butters te misleiden, in Hollywood terecht komt en ideeën voor een film pitcht (zie bovenstaand fragment). Hoewel deze film niet met Adam Sandler is, zie ik het ontstaan van de film al voor me.

A: Okay, how about this: Jim Carrey… with a penguin... how’s that?
B: Hmm, I’m not sure….
A: How about…....... 6 penguins?
B: Yes! it’s flawless!

Het is het type komedie dat ontstaat door een enkel uitgangspunt helemaal uit te melken. Adam Sandler….. met een afstandsbediening die overal op werkt! Jim Carrey… die de krachten van God heeft! Jim Carrey…. die niet meer kan liegen! Jim Carrey…. en pinguïns! En dat is het dan ook. En daar bouwen we zoveel mogelijk grapjes omheen. Daar dan weer omheen (de carrière beluste papa, die zich opnieuw moet bewijzen bij kinderen en ex-vrouw) zit een verhaal dat ik letterlijk al een keer of 100 heb gezien. Dat ze daar nog mee durven aankomen zeg. Verschrikkelijk, vooral ook omdat het als geleider voor de pinguïns helemaal nergens op slaat. Het geeft de term formulefilm een heel nieuwe dimensie.

Ondanks alles is het wel weer een vrolijke komedie geworden, uitstekend geschikt als je niet te veel wil nadenken. Ik vind het altijd vreemd dat die laatste kwalificatie vaak ogenblikkelijk wordt omgezet naar iets positiefs. In dit geval zorgt het ervoor dat ik me niet vreselijk heb lopen ergeren en dat de film best vlot voorbij is. Al hielp het ook dat mijn vriendin de film wel erg leuk vond. Daardoor nog 2 sterren.

avatar van FunkStarr
geplaatst op 7 september 2013, 19:52 uur, permalink
Typische Carrey komedie die gewoon leuk is maar nergens hoogstaand. Het gegeven van de pinguins is opzich grappig en wordt redelijk uitgewerkt maar hier hadden ze wat mij betreft nog wel iets meer uit mogen halen. Kortom een leuke (familie) film, 3*.

avatar van moviechrist1960

geplaatst op 10 maart 2014, 15:53 uur, permalink
Ik sluit me bij de meesten hier aan. Een best vermakelijke film voor een saaie zondag middag. Geen meesterwerk voor de fans van onder andere Liar Liar of Ace Ventura, gezien wat Jim Carrey werkelijk kan maar alsnog leuk acteerwerk waarmee je het beste kinderen kan vermaken. En als je zelf eens zin hebt niet veel na te moeten denken, verstand op nul en gewoon lachen. Het verhaal hapert zo nu en dan wat maar dat doet niets af van het plezier als je bereid bent je verwachtingen iets te revideren en geen typische Jim Carrey film verwacht. Maar deze film mag er best zijn. Van het begin is te zien als wat de film gemaakt is, een kinderfilm. Ook kunnen de makers denk ik niet ontkennen dat zij het dicht bij de Disney live-actie films hebben gezocht. Ik zeg, kijken met de hele familie dan kun je er werkelijk van genieten.

avatar van kevin_vp
geplaatst op 5 april 2014, 21:45 uur, permalink
Idiote kinderachtige film die totaal niet grappig is, zucht...
Kan VTM nog slechtere films uitzenden??

geplaatst op 11 april 2014, 20:49 uur, permalink
'k had weinig verwachtingen bij deze film, maar 'k vond het wel een vermakelijke familiefilm. Een typische verhaal, maar vervelen deed het niet.
De cast deed het ook prima en zaten goed in hun rol. De pinguïns vond 'k ook erg realistisch gemaakt. Veel beter gemaakt dan dat meestal het geval is.
Niet super grappig, maar hij had toch z'n momenten.
Prima film voor de hele familie, 'k heb me alvast de 90min niet verveeld.

avatar van krosnicky
geplaatst op 5 mei 2014, 11:57 uur, permalink
Zeer mooie familie film om te kijken in de winter periode met opnieuw een steen goed Jim Carrey