MENU

Jumping the Broom (2011)

2,41

geregisseerd door Salim Akil
met Paula Patton, Julie Bowen en Gary Dourdan

Een meisje dat ongelukkig is in de liefde ontmoet bij toeval de man van haar dromen. Het duurt niet lang voordat het koppel verloofd is en hun bruiloft aan het plannen is op het landgoed van de familie van de bruid: Martha's Vineyard. De twee families kunnen echter niet zo goed met elkaar omgaan als het liefhebbende paar gehoopt had. De traditionele, passief-agressieve moeder van de bruidegom is verontwaardigd dat ze nu pas aan de aankomende bruid wordt voorgesteld en er ontstaat onmiddellijk wrijving tussen de twee moeders. De belemmeringen tussen de twee families voorspellen niet veel goeds voor de bruid en bruidegom, wanneer de grote dag snel nadert.

avatar van jarno1975

geplaatst op 26 januari 2011, 15:10 uur, permalink

geplaatst op 9 maart 2011, 23:53 uur, permalink

geplaatst op 12 april 2011, 15:01 uur, permalink
Update:
Geen Nederlandse release meer gepland voor Jumping the Broom.

avatar van Pecore

geplaatst op 2 juli 2011, 2:10 uur, permalink
kappeuter schreef:
Update:
Geen Nederlandse release meer gepland voor Jumping the Broom.

Eind augustus draait ie in Pathe?

geplaatst op 2 juli 2011, 20:15 uur, permalink
Ik vermoed dat de Pathé website op dit punt niet up-to-date is.
Sony heeft aangegeven dat de Nederlandse release is komen te vervallen.
De film staat ook niet meer in de releaselijst van de Nederlandse Vereniging van Filmdistributeurs:

Zal het voor de zekerheid nog even navragen bij Sony.

geplaatst op 4 juli 2011, 15:10 uur, permalink
Pecore schreef:
Eind augustus draait ie in Pathe?

Het was een fout op de Pathé site. Is inmiddels hersteld. Zoals gezegd, er is geen sprake van een Nederlandse bioscooprelease.

geplaatst op 4 augustus 2011, 12:36 uur, permalink
Geen goede film de insteek was denk ik een soort Tyler Perry film te maken die veel warmer, humor en meer drama hebben.

geplaatst op 8 januari 2012, 20:18 uur, permalink
Niet hoogstaand, niet vervelend. Aantal dingen klopte niet helemaal in de film of kwamen wat lomp over.

geplaatst op 5 januari 2013, 19:28 uur, permalink
niveuatje beverly hills 90210. Alles ligt er wel heel erg dik bovenop, zelfs de simpelste hint wordt nog uitgelegd. Zwart-wit verhouding is zo duidelijk aanwezig dat het weer komisch wordt. Daarom ook nog een 2.