MENU

2,92

Nederland

geregisseerd door Steffen Haars en Flip van der Kuil
met Flip Van der Kuil, Steffen Haars en Nicole van Nierop

De crisis heeft toegeslagen. Ook de hangjongeren Gerrie, Richard, Rikkert, Robbie en Barrie in het Brabantse dorpje Maaskantje zijn door misverstanden hun banen kwijtgeraakt. Zelfs nog erger, hun uitkeringen zijn stopgezet. Met slechts één logische oplossing, nergens meer voor betalen, loopt alles uit de hand.

avatar van PersianKill
geplaatst op 22 november 2012, 22:34 uur, permalink
Na een halfuur van dit soort grollen wordt één ding duidelijk: regisseren is een vak waar de Kids weinig kaas van hebben gegeten!

orbit
geplaatst op 23 november 2012, 0:11 uur, permalink
Is in dit genre niet zo belangrijk, maar dat is iets waar sommigen weinig kaas van hebben gegeten!

geplaatst op 23 november 2012, 8:04 uur, permalink
Ach, koekwaus. God-non-de-jus!
Het is geen super film maar de melig stukjes redden het geheel. Film straalt wel plezier van de makers uit. Nederlands talig films vind ik meestal slecht, deze niet. Du's da's een pluspunt.

Dh PING
geplaatst op 10 februari 2013, 13:31 uur, permalink
Als serie kunnen de sketches misschien bij wijlen nog wel werken (hoewel het absoluut niet mijn ding is), maar deze film is gewoon slecht in elkaar geflatst. Zoveelste kut & koekwaus grappen, waardoor het allemaal zeer eentonig is. Dit Brabantse humor? Laat me niet lachen. Dit is gewoon expres heel erg grof en vulgair in een poging om grappig te doen op middelbare scholieren.

geplaatst op 24 maart 2013, 10:35 uur, permalink
Wat mij opvalt is dat mensen die zich simpel gedragen dit erg kunnen waarderen. Het is mooi dat er voor ieder wat is.

geplaatst op 24 maart 2013, 10:58 uur, permalink
Lol, elitair standpunt hoor.

geplaatst op 24 maart 2013, 15:36 uur, permalink
Nee, ik snap het wel. Nooit veralgemenen, maar meestal zijn het wel 'marginalen' die fan zijn van deze films.

avatar van Lefgozer
geplaatst op 24 maart 2013, 17:22 uur, permalink
Aldus een 15-jarige... Je zou jezelf toch maar op die leeftijd al boven iedereen verheven voelen.

geplaatst op 24 maart 2013, 20:08 uur, permalink
Lefgozer schreef:
Enigszins potentie.

geplaatst op 24 maart 2013, 20:09 uur, permalink
horizons schreef:
Lol, elitair standpunt hoor.

Als je dat vind mag dat, ik vind dit new kids gewoon ontzettend dom en erg simpel bedacht.

geplaatst op 24 maart 2013, 20:44 uur, permalink
Dat klopt, maar dat staat los van of iemand dat leuk vind of niet.
Ja, hoor, disneystore, jij mag ook in het elite hokje.

geplaatst op 24 maart 2013, 22:46 uur, permalink
Lefgozer schreef:

Ja, shiek eh.

geplaatst op 24 maart 2013, 22:55 uur, permalink
horizons schreef:
Ja, hoor, disneystore, jij mag ook in het elite hokje.

Anti-New Kids elite hokje V.I.P?

geplaatst op 24 maart 2013, 23:01 uur, permalink
N811 schreef:

Dat is facebook ook....maakt het niet minder succesvol. Simpel is niet automatisch dom. En als je met zogenaamd simpele domme dingen goed geld kunt verdienen ben je toch best slim bezig.

geplaatst op 25 maart 2013, 7:05 uur, permalink

Het is pas dom om je verheven boven bepaalde dingen/mensen te voelen.

Door een bepaald ding, zelfs bepaalde personen aan te doen als minder intelligent verhef je jezelf echt niet hoor. Het is gewoon een feit dat de meeste 'fans' van New Kids gewoon puberende BSO'ers (Vlaams begrip) zijn, daar valt niet over te discussiëren, en daar is niets mis mee. Dat is hetzelfde als zeggen dat 'Lady GaGa echt een gay idee is, maar dat daarom haar fans nog niet allemaal gay zijn.' Wat ook klopt is dat New Kids sowieso een dom en simpel idee is, eveneens het dom en simpel is uitgevoerd. Als jij het goed vind, dat is jou keuze.

geplaatst op 25 maart 2013, 9:39 uur, permalink

Het is pas dom om je verheven boven bepaalde dingen/mensen te voelen.
ik heb ook geen Facebook. Ik vind het dom, stom, simpel of hoe je het ook wilt verwoorden. Ik heb geen idee of ik mezelf boven bepaalde dingen zet, dat maak jij ervan. Ik vind het ook gewoon totaal niet grappig. Misschien vond ik het leuk als ik een jaar of 13 was, maar dat ben ik niet meer. Voor die doelgroep is het waarschijnlijk een goede film om zo te lachen om bepaald soort mensen, want volgens mij is dat ook het doel van de film.

geplaatst op 25 maart 2013, 9:44 uur, permalink
"God-non-de-jus!"

Volgende film....

geplaatst op 25 maart 2013, 23:27 uur, permalink

Je klinkt op zijn minst wat elitair ja.
En ik ben zeker niet de doelgroep met mijn nu 43 jaar, maar ik kan toch behoorlijk lachen om New kids, zeker de tv-afleveringen. Ja, het is plat, maar ach, daar is werkelijk niks mis mee op zijn tijd, ik vind het vermakelijk plat. Gelukkig kan ik nog net als toen ik 13 was heerlijk lachen om plas- en poepgrappen, ik hoop dat ook werkelijk nooit kwijt te raken....gebeurt ook niet.
Dat is zeggen dat je een Donald Duck weekblad niet meer kunt of mag apprecieren omdat je boven een bepaalde leeftijd bent. Dat zijn zaken waar ik me altijd tegen verzet, want het is meestal gebaseerd op verwachtingen vanuit je omgeving dat je zegt dat je ergens te oud voor zou zijn.
Zogenaamde intelligente humor vind ik meestal niet om te lachen. Niet omdat ik het niet zou kunnen begrijpen, maar het is me te gemaakt, leuk doen voor mensen die zogenaamd intelligent zijn...gemaakt, bah.
En het blijft maar een film. Die reality-onzin op tv als Barbie, Cherso, stakkers op de prairie......dat is pas bedoeld om te lachen om bepaald soort mensen.

geplaatst op 26 maart 2013, 7:50 uur, permalink
Helemaal mee eens.

geplaatst op 7 mei 2013, 23:52 uur, permalink
Typisch. Op de zaterdagavond op SBS6. En het dan vervolgens vreemd vinden dat je weinig kijkers hebt...

geplaatst op 19 mei 2013, 19:59 uur, permalink
Ik zou deze op elke leeftijd hetzelfde beoordelen: kut-film met een stel mongolen als 'acteurs'.
Als ik 0,25* of 0,1* had kunnen geven dan had ik daarvoor gekozen. 0,5 ster is nog teveel.

geplaatst op 13 juni 2013, 10:52 uur, permalink
Waardeloze komedie, waarin je het aantal grappige of leuke momenten op de vingers van één hand kunt tellen. Er zijn best mensen te vinden, die hun conversatie regelmatig doorspekken met schuttingwoorden. Maar of er ook zijn, die dat om de andere zin doen, betwijfel ik. Ik ben ze in elk geval nog nooit tegengekomen.

avatar van Layla!
geplaatst op 19 juni 2013, 17:27 uur, permalink
Bakema NL schreef:

Je klinkt op zijn minst wat elitair ja.

Hier heb je ook helemaal gelijk in. Ik zelf vond New Kids drie keer niks. Van de afleveringen kon ik nog genieten maar dit was weer teveel van het goede. Het is totale onzin dat deze film alleen voor ''simpele'' mensen is. Ja, het is zo dat die doelgroep het aantrekkelijker vind maar als je het leuk vind maakt dat je niet dom. Ieder zn mening.

avatar van Toontje G
geplaatst op 24 september 2013, 20:34 uur, permalink
Jammer dat je minimaal een halve stem moet geven, Waardeloze film. Sorry ik kan er niet meer van maken.

avatar van Captain Pervert
geplaatst op 15 oktober 2013, 10:12 uur, permalink
N811 schreef:

Iets wat simpel bedacht is, is al 100x eerder gedaan. New Kids zijn (of waren) vernieuwend. Het is een soort Flodder maar dan dichter bij huis, meer herkenbare sets en situaties en een stuk meer slapstick en grofheid.

avatar van Captain Pervert
geplaatst op 15 oktober 2013, 10:18 uur, permalink
BBarbie schreef:

Nogal dom, op twee punten. Ten eerste staan in jouw top 10 uitsluitend arthouseproducties. Dat je deze film gaat kijken is als iemand die een zwakke maag heeft en dan in een studentenhuis gaat eten. Ik vind dat niet heel erg snugger. Je had je tijd beter kunnen besteden denk ik.

Daarnaast is jouw reden om de film slecht te beoordelen "dat mensen in het echt niet zo schelden." Want dat zeg je, geparafraseerd, feitelijk.

Nou, in het echt zijn er geen ruimteschepen met eigenwijze computers of negers die in je ballen knijpen en daarmee nierstenen genezen. Om maar twee hoog gewaardeerde films te noemen.
Dat is toch geen redeneren?

geplaatst op 29 oktober 2013, 22:21 uur, permalink
Goed gebruik gemaakt van de hype, maar die is aan mij totaal voorbij gegaan. Nu is ook direct duidelijk waarom. Oppervlakkige humor, geforceerd acteerwerk en een hoop geschreeuw werken niet in een film. Er is geen plot, en dus boogt New Kids Turbo uitsluitend op een aantal losse scenes. Die waren echter op drie vingers van een hand te tellen en dus is een zware onvoldoende overmijdelijk.

avatar van kevin_vp
geplaatst op 6 april 2014, 21:12 uur, permalink
Ik heb een enkele keren hard moeten lachen, maar vaak was het nogal flauw...
Het scenario zal ook wel snel klaar zijn geweest. Kut kut kut kut kut kut kuuuuuuutttt dat was ongeveer enigste wat de acteurs zeiden.

2* voor enkele grappige over the top momenten.

geplaatst op 4 juni 2014, 22:10 uur, permalink

Als je dat vindt

geplaatst op 5 juni 2014, 8:51 uur, permalink
AFX schreef:

Als je dat vindt
beste reactie ooit.

geplaatst op 5 juni 2014, 13:24 uur, permalink
Wel een grappige film. moest er bij vlagen wel om lachen. Vooral de dj Paul intro kon ik wel waarderen. Uit die goeie ouwe vervlogen tijd.

geplaatst op 7 juni 2014, 14:54 uur, permalink
ne mooie film jonge!!

geplaatst op 4 juli 2014, 23:46 uur, permalink
Leuke komedie die lekker wegkijkt.