MENU

2,92

Nederland

geregisseerd door Steffen Haars en Flip van der Kuil
met Flip Van der Kuil, Steffen Haars en Nicole van Nierop

De crisis heeft toegeslagen. Ook de hangjongeren Gerrie, Richard, Rikkert, Robbie en Barrie in het Brabantse dorpje Maaskantje zijn door misverstanden hun banen kwijtgeraakt. Zelfs nog erger, hun uitkeringen zijn stopgezet. Met slechts één logische oplossing, nergens meer voor betalen, loopt alles uit de hand.

geplaatst op 5 juni 2014, 13:24 uur, permalink
Wel een grappige film. moest er bij vlagen wel om lachen. Vooral de dj Paul intro kon ik wel waarderen. Uit die goeie ouwe vervlogen tijd.

geplaatst op 7 juni 2014, 14:54 uur, permalink
ne mooie film jonge!!

geplaatst op 4 juli 2014, 23:46 uur, permalink
Leuke komedie die lekker wegkijkt.

avatar van sateck
geplaatst op 25 augustus 2014, 10:59 uur, permalink
Ik had hem op 3 sterren en gister even herbekeken. Paar jaar later. JEEEEZUS wat een slechte film. OMG! 1 ster voor de moeite.

avatar van ambrosini
geplaatst op 7 oktober 2014, 11:00 uur, permalink
een film waarbij je verstand op 0 en zelfs op -1 moet zetten en naar kijken.. blijft komisch

geplaatst op 11 oktober 2014, 11:14 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Met een lichte vorm van schaamte moet ik toch toegeven dat New Kids Turbo een uitzonderlijk geslaagde film was. Ik heb al vrij veel geroepen dat het grote verschil tussen Flodder en New Kids is, dat Flodder als sociale satire nog meer diepgang heeft en dat New Kids vooral dom vermaak is. Dit domme vermaak verwijt blijft staan, maar dat de film zo kundig geproduceerd en zelfs geschreven is had ik niet verwacht. De typetjes zijn eigenlijk strontvervelend, maar het blijft toch knap hoe ze allemaal wel duidelijk te onderscheiden karakters hebben. Combineer dit met enkele erg geslaagde en bovenal harde scenes (ik heb zo hard gelachen bij die neergeschoten hond die dit overleefde om vervolgens onder een bank verpletterd te worden) en je hebt een film die controverses niet schuwt, absoluut niet bestemd is voor mensen die zich meer in de high culture begeven, maar wel verdomd grappig is.

De enorme aaneenschakeling van bekende Nederlanders (Peter Aerts nota bene, wtf?) die zichzelf lekker te kakken zetten is erg geslaagd. Reinout Oerlemans die een zak geld onder zijn bureau vandaan trekt om de film weer van budget te voorzien (hij vond het toevallig) is een van de vele voorbeelden van goed getimede cameo's die een dergelijke film helemaal kunnen maken. De special effects zijn daarnaast bij vlagen zeer behoorlijk en zorgen ervoor dat New Kids Turbo over komt als een echte film in plaats van een te lange aflevering. Ook de regie zorgt bij vlagen voor zeer geslaagde shots en is zoveel malen beter dan je zou verwachten van een film over 5 Brabantse aso's.

Dankzij de aanwezigheid van iemand als Theo Maassen, het feit dat geen enkele groep er ongeschonden vanaf komt en de puike productie, was het toch een verdomd... goede(?) film. En hoezeer ik ook een schijthekel aan dit soort muziek heb, de soundtrack klopte helemaal.