MENU

3,12

Thriller

geregisseerd door Nick Tomnay
met David Hyde Pierce, Clayne Crawford en Nathaniel Parker

Warwick Wilson is organisator van een etentje en schroomt niet daar een succes van te maken. John Taylor is een bankrover die op de vlucht is en zichzelf in veiligheid brengt door zich op het feestje als genodigde voor te doen. Ze maken het zich gezellig. We krijgen zo een steeds dieper beeld van de levens van beide mannen...

92 BERICHTEN28 MENINGEN

avatar van annalouisa

geplaatst op 11 april 2011, 23:16 uur, permalink

avatar van Movie-Addicted

geplaatst op 11 april 2011, 23:23 uur, permalink
Ziet er wel geinig uit de trailer, ook een beetje komisch. Ben benieuwd wanneer deze film in het openbaar komt!

Hankieh
geplaatst op 16 april 2011, 16:10 uur, permalink
Ziet er inderdaad geinig uit!

geplaatst op 17 april 2011, 8:33 uur, permalink
Gisteren gezien op het Imagine festival in Amsterdam. Een erg goede film met een werkelijk geweldige rol van David Hyde Pierce. Die man kan echt een fantastische psychopaat neerzetten!

geplaatst op 28 juni 2011, 9:40 uur, permalink
Ik heb begrepen dat deze film de lange versie is van de korte versie die de regisseur eerder maakte, waarschijnlijk duurde hij daardoor iets te lang, maar hij heeft absoluut zijn momenten. Dit subtiele, cynische gevecht om macht zweeft tussen thriller, actie en zwarte komedie en er wordt uitstekend gespeeld.

geplaatst op 26 juli 2011, 23:08 uur, permalink
De trailer sprak me enorm aan en ben het dus gaan kijken. De film was het kijken ook zeker waard. David Hyde Pierce speelde zijn rol als gek echt perfect. Zeker een aanrader

geplaatst op 20 augustus 2011, 1:04 uur, permalink
Je moet de trailer NIET gaan kijken want die zit vol spoilers. Gewoon gaan kijken, af en toe een beetje lachen en verder genieten van deze zeer toffe film.

avatar van Pkunk
geplaatst op 22 augustus 2011, 19:43 uur, permalink
Leuke film met wat twists die ik niet aan zag komen

geplaatst op 24 augustus 2011, 10:11 uur, permalink
wat een rare film. ik vond er gewoon niks aan!

avatar van Macmanus
geplaatst op 25 augustus 2011, 0:15 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Dit won echt de publieksprijs op Imagine?

Vreemd of misschien ook wel weer typisch. De film verveeld namelijk wonderwel niet en heeft zelfs een twist! Wow! Ware het niet dat de film verder nogal droogjes is. Pierce is best geinig als gestoorde gast. Maar echt ver gaat het niet. Het bleek dan ook grotendeels nep te zijn. Aha! Daarna volgt ook nog een heel stuk waarbij duidelijk wordt dat de crimineel in de maling is genomen door zijn chickie.

Het is allemaal niet heel erg sterk met nogal een gekunsteld script.

2 sterren.

geplaatst op 28 augustus 2011, 16:35 uur, permalink
Het mooiste is als de bankrover dat masker op heeft ,om je kapot te lachen.(om en nabij de (53min)

geplaatst op 29 augustus 2011, 17:10 uur, permalink
Geheel niet wat ik had verwacht... Viel dus behoorlijk tegen, maar wel een aantal verrassende wendingen in het verhaal!

avatar van james_cameron
geplaatst op 30 augustus 2011, 21:35 uur, permalink
Vermakelijke thriller, origineel en best inventief qua script en vormgeving. Hyde Pierce zet ook een geweldige mafkees neer. Halverwege zakt de film wat in en wordt het allemaal wat futloos, maar gelukkig trekt de boel tegen het einde weer aan.

avatar van PatSavage
geplaatst op 1 september 2011, 21:59 uur, permalink
ik vond het meer een komedie

geplaatst op 3 september 2011, 20:49 uur, permalink
Best aardige luchtige thriller met een heerlijk plot , David Hyde Pierce is geniaal als Warwick Wilson .

avatar van apolicum
geplaatst op 5 september 2011, 15:10 uur, permalink
Super vermaakt!

Vooral die mislukte Rik Torfs als creep is best scary :-p

geplaatst op 5 september 2011, 23:20 uur, permalink
Inderdaad een grote verrassing deze film. Bangelijk goed geacteerd en een leuk en origineel verhaal. Zet die oscar maar klaar voor David Hyde Pierce.

avatar van Ajax&Filmfreak
geplaatst op 6 september 2011, 20:15 uur, permalink
PatSavage schreef:
ik vond het meer een komedie

Ik heb ook een aantal keer behoorlijk gelachen, maar kan me toch goed vinden in de genre omschrijving.

geplaatst op 7 september 2011, 22:10 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Echt een aanrader!
Mooiste moment: Dat ie met z'n 'vrienden' de stoel optilt.....hilarisch!

geplaatst op 8 september 2011, 0:31 uur, permalink
met veel overgave geacteerd door David Hyde Pierce, zijn manier van lopen, praten, "omgang" met zijn vrienden en speciale gast...... Hij steelt de show....! bravo

avatar van RickZ
geplaatst op 8 september 2011, 11:44 uur, permalink
Thriller met een doordacht verhaal maar wat plotholes en de toevalligheden zwakken dat verhaal toch wel behoorlijk af. Voldoende meer niet.

djkoelkast schreef:

Je moet NOOIT een trailer kijken.

avatar van Waackx
geplaatst op 11 september 2011, 13:27 uur, permalink
Zo wat een teleurstellende film, Pierce acteert best aardig maar een Oscar hiervoor zoals iemand hierboven zei is erg overdreven.
De rest van de cast stelt niet veel voor en dat geldt ook voor de spanning en de gore,het valt allemaal reuze mee.
Met als bonus het belachelijke slechte einde.
Tegenwoordig is men blijkbaar snel tevreden want hoe kunnen dit soort matige werkjes in vredesnaam prijzen winnen en gemiddeldes krijgen van 3,19 ?

avatar van Mr Thee
geplaatst op 12 september 2011, 22:56 uur, permalink
beetje american psycho achtig doet deze film aan; leuk gedaan. vermakelijke film.

avatar van Waackx
geplaatst op 13 september 2011, 23:48 uur, permalink
Mr Thee schreef:

Alleen is American Psycho tienmaal beter dan deze film.

geplaatst op 18 september 2011, 0:35 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een goede komische thriller, dat zie je niet vaak.
Vermakelijke film die soms spannend is en waar ook om valt te lachen.

De dans scene op dat nummer "Working at the Carwash" was hilarisch, evenals het optillen van de stoel met zijn vrienden. Dat de verminkingen fake waren was ook een leuke twist in het verhaal.

geplaatst op 18 september 2011, 18:30 uur, permalink
Gave film deze! Niet de trailer kijken, niet al te veel informatie inwinnen vooraf maar gewoon gaan kijken. Heerlijk acteerwerk van David Hyde Pierce, dat loopje alleen al!, en ook de rest van de cast doet het goed.
Des te knapper bovendien dat er regelmatig grappige scenes inzitten terwijl de verhaallijn best grimmig is.

Natuurlijk gebruikt de film soms te veel toevalligheden hoewel ik de film nog een 2e keer moet gaan kijken om te zien of die toevalligheden ergens te herleiden zijn. Alleen het einde van de film was net niet goed neergezet maar deze film is zeker een aanrader te noemen.

geplaatst op 21 september 2011, 2:10 uur, permalink
leuke vermakelijke film, niet meer niet minder.

avatar van parcivalis
geplaatst op 24 september 2011, 0:32 uur, permalink
Warrig, slecht uitgevoerd, scenario moet worden strakgetrokken/veel darlings gekilled. Het verhaal is ondergeschikt gemaakt aan de twists waardoor de geloofwaardigheid steeds meer wordt aangetast. Gaten in het script worden slecht opgelost. Een andere regisseur had er een topper van gemaakt.

avatar van etherman
geplaatst op 1 oktober 2011, 11:49 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Goede film,ik had geen idee hoe de film af zou lopen, had ook geen trailer gezien.Ik dacht eerst dat het om en om zou gaan met de macht in het huis maar kwam bedrogen uit.De man vond het gewoon leuk om gestoord te zijn.