The Perfect Host (2010)

3,11

Thriller

geregisseerd door Nick Tomnay
met David Hyde Pierce, Clayne Crawford en Nathaniel Parker

Warwick Wilson is organisator van een etentje en schroomt niet daar een succes van te maken. John Taylor is een bankrover die op de vlucht is en zichzelf in veiligheid brengt door zich op het feestje als genodigde voor te doen. Ze maken het zich gezellig. We krijgen zo een steeds dieper beeld van de levens van beide mannen...

95 BERICHTEN29 MENINGEN

avatar van El ralpho
geplaatst op 6 december 2014, 18:16 uur, permalink
Hoofdgerecht in een twee sterren restaurant

The perfect host is leuk geprobeerd, en heeft zo zijn momenten, maar heeft het helaas niet in zich om de gehele speelduur te vermaken. Het middenstuk is daarbij vrij aardig, maar de conclusie die hieruit voortkomt alles behalve bevredigend, en bovendien erg rommelig en onsamenhangend.

De opmerkingen dat deze titel ondergewaardeerd zou zijn gaan mij dan ook mijn pet te boven, want ik vind juist het tegenovergestelde. De slotconclusie is daarbij zo ongeloofwaardig en slecht verzonnen dat ik niet begreep waarom de makers deze kant op wilden. Er had meer potentie kunnen zitten in een wat kleinschaliger verhaal, wat zich overigens was blijven afspelen tussen Warwick en John, in plaats van aan het einde flink uit te willen pakken en volledig de bocht uit te vliegen. Naast de rommelige en slechte start van het verhaal, was dit namelijk voldoende om de gehele verhaallijn de das om te kunnen doen.

Echter toch nog een twee sterren als beoordeling omdat ''het etentje'' tussen John en Warwick dan wel weer vermakelijk was en David Hyde Pierce hier op een positieve manier volledig opgaat in zijn rol. De opmerkingen over de Hitchcock-achtige vibe die hiervan uitgaat kan ik dan ook nog wel begrijpen. Het is alleen zo jammer dat het hele verhaal eromheen, de spijker zo finaal weet mis te slaan.

geplaatst op 9 december 2014, 11:26 uur, permalink
Het lijken wel twee verhalen ineen : de quasi-sadistische pantomine die een schitterende David Hyde Pierce opvoert en de afloop van het bankroversverhaal, keurig en bijzonder origineel en verrassend ineengeweven met wat voorafging.
Een komedie die erg verfrissend uit de hoek komt, even voorkomt als een ernstige thriller maar dat in feite nooit is, daarvoor haalt de schalkse toon teveel de bovenhand.
Ook Clayne Crawford speelt uitstekend.

avatar van Antonev
geplaatst op 30 juli 2015, 12:51 uur, permalink
Dit was een hele leuke verassing zeg! Maakt een paar zeer vreemde sprongen, maar dat maakt deze film nou juist zo leuk!

avatar van Friday the 13 th
geplaatst op 9 september 2015, 21:56 uur, permalink
De working in the carwash scène is gewoon erg memorabel!

avatar van flaphead
geplaatst op 27 februari 2016, 2:38 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Verrassende en frisse film, wat een soort thriller/komedie lijkt te zijn, of op zijn minste een thriller met luchtige aanpak. De film heeft een aantal fijne kwinkslagen die het kijken bijzonder maken. Spanning en losheid wisselen elkaar af. Het verhaal is voldoende genoeg.
De feitelijk twee doorkruisende verhalen worden uitgewerkt én opengelaten voor interpretatie. Door de luchtige aanpak neem je enkele thriller-aanpakken voor lief. je kan het wel een nadeel noemen dat je eigenlijk de hele tijd Niles voor je ziet...had dan een acteur genomen die minder aan een karakter geplakt zat. Aan de andere kant, had het wel zijn charme. Zeker in het begin was het een echte Niles 😛