MENU

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Thriller

geregisseerd door John Landis
met Simon Pegg, Andy Serkis en Tom Wilkinson

Het jaar 1828. William Burke en William Hare leven in Edinburgh, Schotland. Als er plotseling een huurder in hun appartementencomplex blijkt te zijn overleden, komen de twee op het idee het lijk te verkopen. Als ze naar het Edinburgh Medical College gaan en het lijk kwijt willen bij Dr. Monro, blijkt Monro niet ge´nteresseerd te zijn. Dr. Knox is wel ge´nteresseerd in het lijk en beloont de twee met een pak geld. Hierdoor maken ze plannen om aan meer lijken te komen en deze te verkopen.

avatar van boemboem27
geplaatst op 16 april 2012, 0:17 uur, permalink
niet onaardig allemaal erg oudbollig.
simpele grapjes erg clichÚ
goed om een keertje gezien te hebben
that's all

avatar van Stijn B.
geplaatst op 15 mei 2012, 21:40 uur, permalink
Leuke charmante luchtige komedie met twee heerlijke hoofdrolspelers maar niet echt onvergetelijk

geplaatst op 30 september 2012, 21:10 uur, permalink
Matige film over het beruchte moordende duo dat hun lijken verkocht aan de wetenschap. Een morbide komedie die zich afspeelt in het Londen van 1928. Het geheel doet wat rommelig aan en het romantische gedeelte had beter achterwege kunnen blijven. De film ziet er verder wel goed uit en de cast, met aardig wat bekende namen, doet het prima.

geplaatst op 1 oktober 2012, 21:06 uur, permalink
Bijzonder leuke film met een goed op elkaar ingespeeld duo Pegg en Serkis.
Leuk verhaal met vele geslaagde Britse humor.
Prima cast ook, met enkele verrassende namen.. maar aan U om die te ontdekken

avatar van frolunda
geplaatst op 7 oktober 2012, 2:21 uur, permalink
Komische variant op The Bodysnatcher die nooit boven de middelmaat uitkomt.Enkele leuke grappen,een goede rol van Serkis en daar houdt het wel mee op

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 30 oktober 2012, 16:09 uur, permalink
best grappig en met veel droge humor...

avatar van Fryce
geplaatst op 15 november 2012, 0:35 uur, permalink
Heb het verhaal horen vertellen in Edinburgh, vandaar mijn interesse. De uitwerking was echter niet mijn kopje thee.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 15 november 2012, 9:08 uur, permalink
Matig. Deze film leek iets te serieus te zijn, ipv dat de film echt leuk wordt. Kon er niet om lachen. Jammer, vermaak me eigenlijk altijd wel met films van Pegg, maar wat ik van hem gezien heb is dit veruit de minste.

avatar van indigoriico
geplaatst op 14 mei 2013, 3:05 uur, permalink
ik ben eigenlijk zoiezo niet echt een liefhebber van films uit die tijd waar het zich in afspeelde, maar omdat het een film van simon is wilde ik hem toch zeker zien!
er zaten hier en daar wat leuke momentjes tussen, maar om nou echt te zeggen dat ik gevouwen lag wil ik niet zeggen.
ik had wel meer hilarische momenten verwacht.
hij krijgt van mij een 2,5 omdat de film niet slecht was, maar goed wil ik het zeker niet noemen.

geplaatst op 17 juni 2013, 21:14 uur, permalink
Vreselijke film. Ga deze nooit kijken. Zeer zonde van je tijd.

avatar van Justinw
geplaatst op 2 augustus 2013, 17:42 uur, permalink
Ondanks dat ik Simon Pegg en Andy Serkis over het algemeen wel kan waarderen vond ik deze toch wat te flauw. Het is een komedie en heb weinig gelachen. Vandaar me score.