Noruwei no Mori (2010)

Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Tran Anh Hung
met Ken'ichi Matsuyama, Rinko Kikuchi en Kiko Mizuhara

Toru Watanabe is een student in het Japan van de jaren 60. Wanneer zijn beste vriend Kizuki zelfmoord pleegt, twijfelt Watanabe zelf ook over zijn eigen leven. Helemaal wanneer hij verliefd wordt op Naoko, de vriendin van Kizuki, die ook niet met haar verdriet om de dood van Kizuki kan omgaan.

154 BERICHTEN26 MENINGEN

avatar van DVD-T
geplaatst op 17 juli 2015, 16:48 uur, permalink
Wow!!

Wat een prachtig staaltje cinema. Geweldig geregisseerd door Tran Anh Hung. Echt zo'n film die je een tijdje moet laten bezinken. Ook lastig om direct weer een andere film na deze op te zetten vanwege de impact die deze film maakt.

Een niet typische Japanse film. En daarin schuilt ook de grote kracht van dit project. Een hele andere kijk op een typisch Japans verhaal. Prachtige cinematografie van Lee Ping Bin. Er worden verbluffende beelden op ons afgevuurd. Beelden die zoveel meer zeggen dan woorden. De film kent Oscar waardige vertolkingen. De acteurs weten je meer dan twee uur compleet mee te slepen door alle emoties die ze doormaken. Erg goed gedaan. Verhaal is erg mooi vormgegeven. Ken het boek verder niet, dus kan daar geen vergelijking trekken. Maar als film is het zeer zeker goed gelukt om de juiste elementen van dit verhaal over te brengen. De muziek van Greenwood maakt het geheel helemaal compleet. Mooi en zeer onheilspellend.

Ik had het niet verwacht maar Noruwei no Mori heeft me compleet weg geblazen. Een mooi voorbeeld van echte "Movie-magic"

geplaatst op 2 augustus 2015, 0:51 uur, permalink
Ziet er mooi uit, Tran-waardig. Jammer dat het drama nogal cerebraal is en dat de karakters eigenlijk maar schetsmatig blijven. De hysterie van de film (m.n. het acteerwerk, de muziek) kan dat niet verhullen.

avatar van ralfsjam
geplaatst op 28 augustus 2015, 10:49 uur, permalink
Stond al lang op mijn "to see" lijstje, en nu dus eindelijk. Eigenlijk gewoon een heel prettige film om naar te kijken. Goed acteerwerk, aardig verhaal en heel mooi in beeld gebracht. Kunnen die Japanners wel...
Kijkt ook altijd iets anders dan westerse films, en dat maakt het ook een welkome afwisseling.

avatar van Gish
geplaatst op 4 februari 2016, 15:42 uur, permalink
Indrukwekkend en ontroerend drama dat ook visueel veel indruk maakt.
De rouwfase van Watanabe, zonder woorden, maar met een ijzingwekkende score, is een van de mooiste scene's die ik de afgelopen jaren heb gezien. Hele cast maakt indruk, en Mizuhara is beeldschoon. Een film die me lang zal bijblijven.