MENU

Alternatieve titel: Metalhead

3,46

geregisseerd door Spencer Susser
met Joseph Gordon-Levitt, Natalie Portman en Devin Brochu

De 13-jarige T.J. en zijn vader zijn beiden diep geraakt door het tragische verlies van hun moeder en vrouw, en wonen nu samen met hun oude oma. Op weg naar school ontmoet T.J. Hesher, een man van eind twintig met een zwaar verleden. Hij zorgt ervoor dat T.J. diep in de problemen raakt, erger dan hij zich ooit voor had kunnen stellen. Nicole, een cassière, probeert T.J. te beschermen. T.J. wordt verliefd op Nicole, maar zijn fantasie over haar wordt vernietigd door Hesher. Hesher trekt in bij T.J. zijn vader en hun oma. Hij is hier niet voor uitgenodigd, maar wordt op een bepaalde manier toch geaccepteerd.

Meneer Bungel
geplaatst op 26 januari 2013, 1:24 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
RuudC schreef:
...lijkt het zich nergens naar toe te werken...
'Gewoon' rouwverwerking toch? En Hesher is dan El Magere Heino, die even makkelijk verdwijnt als hij aankwam. Enkel de zeis ontbreekt, maar die is adequaat vervangen door de vlijmscherpe songs van M. & M....?

geplaatst op 21 maart 2013, 21:10 uur, permalink
Wat krijgt deze film een hoge waardering. Het is geen slechte film, maar ik vond hem ook niet echt heel bijzonder. Ik vond Joseph veel te overdreven neer gezet.

avatar van Hansjepansje
geplaatst op 29 maart 2013, 1:42 uur, permalink
Goed, maar zat meer in.

De jonge T.J. woont samen met z'n vader en oma. Het huishouden is door de plotse dood van T.J.'s moeder helemaal ingestort. Het rouwproces verloopt zeer moeizaam, T.J. heeft het lastig op school en z'n vader heeft alle levensenergie verloren. Dan ontmoet T.J. toevallig Hesher, een zich van niets aantrekkende metalhead die plots besluit bij T.J. te komen inwonen. De ingrediënten voor een drama met een flinkje schuit humor, al is het vooral dat laatste dat goed is uitgewerkt, want als drama is dit toch iets te slapjes. Film had iets meer tijd mogen nemen om alles uit te werken, en op het eind wordt het allemaal wat te sentimenteel. Gelukkig is er nog de humor. Erg zwart, maar zeker op een hoog niveau. Beste moment uit de film is de geweldige zwembadscène

Qua acteerwerk steelt Joseph-Gorden Levitt de show (is er eigenlijk iets dat die niet kan?). Goeie timing in de humor en maakt van Hesher een sterk personage. De rest is degelijk, ook leuk dat Natalie Portman even langskwam. Haar karakter heeft weinig om het lijf (figuurlijk, niet letterlijk helaas), al kan ze haar klasse niet verbergen. Verder visueel onvoldoende en ook de soundtrack was matig. Had iets meer gebruik mogen maken van de door Hesher zo aanbeden muziek, maar die inbreng blijft redelijk beperkt.

Typisch zo'n 3.25* filmpje, maar ik maak er toch 3* van. Regisseur met iets meer oog voor het visuele, of die iets meer tijd nam om de dramalijn wat meer uit te werken had het toffe uitgangspunt meer goeds kunnen doen, maar helaas. Leuk tussendoortje wel, zo eentje die je gemakkelijk in de herkijk kan gooien.

avatar van nightbreed
geplaatst op 1 juni 2013, 10:19 uur, permalink
Gemiste kans. Onevenwichtig. Joseph Gordon-Levitt's over-the-top karakter verneukt eigenlijk alles. Punt.

avatar van Sarasani
geplaatst op 6 juli 2013, 15:01 uur, permalink
Te warrig verhaal maar goed spel van Joseph Gordon-Levitt. 3*

geplaatst op 12 juli 2013, 16:08 uur, permalink
Hesher als personage te overdreven? Ik ken mensen die echt zo doorgedraaid zijn hoor! Het ligt maar net aan met wat voor mensen je omgaat.
Ik vond de film erg goed. Ik heb heb hem meerdere keren gekeken en geniet van het personage van Joseph Gordon Levitt. De situatie is bizar, dat moet je maar net aanspreken. Het is out of the box en persoonlijk heb ik er erg van genoten. 4*

avatar van tattoobob
geplaatst op 5 augustus 2013, 22:47 uur, permalink
Dikke aanrader deze film......maar zeker niet voor iedereen.
Dus succes.

avatar van goongumpa
geplaatst op 28 augustus 2013, 14:02 uur, permalink
Het humor-gedeelte is geweldig, maar het rouwverwerkingsdrama loopt niet echt lekker.

Fantastische aftiteling wel.

avatar van david bohm
geplaatst op 30 november 2013, 18:22 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Deze film kwam voorbij op HBO en ik ben blijven kijken. Geinige over'-the-top rol van Gordon-Levitt en het is altijd fijn om Natalie Portman in actie te zien. Het komische gedeelte heeft de overhand maar op dramatisch vlak toch ook een paar aardige scenes zoals op het einde met de kist van oma.

geplaatst op 6 februari 2014, 17:18 uur, permalink
Vind het echt een tegenvaller. Hoewel de rollen van Levitt en Portman goed ten tonele komen, valt de rest me zwaar tegen.

Het genre is eigenlijk een mix (in mijn ogen) van fantasie/ drama/ komedie/ misdaad; maar niet echt iets dat eruit springt. Weinig actie (op wat gekke fratsen van Hesher dan), weinig spanning, weinig van alles. Zwembad scene was wel meesterlijk, enorm vermakelijk en humoristisch. (wat moet het mooi geweest zijn om dat uit te mogen voeren!)
Het verschil in leeftijd (zoals doen voorkomen in de film) tussen Portman - Levitt - en het jonge menneke vond ik te groot om hetgeen zich voordoet tussen die 3 wat kracht bij te zetten. Visueel en ook de muziek vond ik erg zwak; zeker met het oog op het personage van Hesher.

Het gemiddelde van de film verbaasd me dan ook enorm; voor mij is het niet meer dan 2,5*, in positieve zin te wijten aan (de invulling van) de rollen van de twee eerder genoemde.

avatar van Decec
geplaatst op 15 februari 2014, 12:03 uur, permalink
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Wat een vandalisme...
En een moeilijk leven...
Prima acteerwerk...
Overdreven bekende acteur Joseph Gordon-Levitt...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima geluid
(Dolby Digital)...

avatar van Noodless
geplaatst op 9 maart 2014, 23:36 uur, permalink
Redelijk.
Het verhaal is wat zoutloos en raakt verschillende genres aan die nergens weet uit te blinken. Het kabbelt allemaal wat verder zonder dat er eigenlijk veel gebeurt. Gelukkig is er nog een enthousiaste cast die er iets van willen maken. Toch wel wat meer van verwacht. Niet slecht, gewoon een middelmatige film. 6/10