MENU

Verenigde Staten / China
Actie / Drama

geregisseerd door Harald Zwart
met Jaden Smith, Jackie Chan en Taraji P. Henson

Dre (Jaden Smith) is een skateboardende, gameverslaafde jongen die gedwongen is naar China te verhuizen, omdat zijn moeder (Taraji P. Henson) daar voor haar werk heen moet. Dre past zich maar moeilijk aan en wordt in elkaar geslagen door de plaatselijke pestkop. Mr. Han (Jackie Chan) is een klusjesman die Dre’s blauwe oog ziet en hem aanbiedt om hem martial arts en de Chinese taal te leren. Op deze manier kan Dre zich verdedigen tegen de leerlingen van de Li Quan Ha’s Fighting Dragon School of Kung-Fu.

avatar van rep_robert
geplaatst op 27 juli 2010, 0:36 uur, permalink
Al is dit natuurlijk China propaganda door de ogen van Hollywood

Beetje om de banden met China aan te halen denk ik.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator)
geplaatst op 27 juli 2010, 0:49 uur, permalink
andrehoek schreef:

Is het al bekend of alle Karate Kid's verfilmd gaan worden?

Ik hoop het niet voor Smith want Ralph Macchio's carriere was door de vervolgen zo'n beetje voorbij, terwijl hij best veelbelovend was begonnen.

Overigens is Smith tenminste echt een kid. Macchio was in deel 1 al dik voorbij de 20 maar zag er gewoon ontzettend jong uit.

geplaatst op 27 juli 2010, 9:16 uur, permalink
Leuke film als je je verveelt,

jammer is dat het eigelijk precies hetzelfde verhaal weer is als de andere alleen met andere personages.
Terwijl je kijkt weet je al wat er gaat gebeuren.

geplaatst op 27 juli 2010, 10:23 uur, permalink
Had het maar gewoon Kung Fu Kid genoemd! Bij Karate kid denk je toch aan de film uit 1984 . Dat was een leuke film! Deze ga ik niet eens bekijken. Althans niet voor betalen. Misschien ooit gratis, thuis op dvd.

avatar van Saaimen
geplaatst op 27 juli 2010, 12:38 uur, permalink
Pffffff deze remake, misschien leuk voor 'de nieuwe generatie' kinderen haha maar echt te cliche en precies hetzelfde als zijn originele voorganger. Van mij had het niet gehoeven, maar ja wel aardig als je de karate kid van vroeger niet gezien heb.. De plotomschrijving hierboven klopt ook niet echt, maar dat zijn kleine dingen weet je --> Gameverslaafd??? Han merkt blauw oog op ?? :S

geplaatst op 27 juli 2010, 19:04 uur, permalink
Ondanks dat de film inderdaad een copie is vind ik hem toch zeker de moeite waard. Leuk geacteerd en heb mij prima vermaakt ook al wist ik hoe de film ging eindigen.

avatar van Magru
geplaatst op 27 juli 2010, 19:54 uur, permalink
Ik vond het een goede film... enige minpuntje is toch dat het verhaal inderdaad erg cliche en voorspelbaar is....

Verder vond ik het wel een aangename film en zeker voor een remake.. die vallen normaal tegen maar deze vond ik echt goed.

Ben benieuwd of de kleine Smith zijn pappie achterna kan gaan

avatar van Chaos Industry
geplaatst op 27 juli 2010, 23:53 uur, permalink
Vond het een goede film.
Heb kunnen genieten van zowel Chan als Smith (van beide nog geen film gezien die ik goed vond, dus bravo voor deze primeur).
Had eerlijk gezegd een andere winnaar in het toernooi alleen verwacht. Of verwacht, stiekem hoopte ik dit, dat had een mooier einde geweest. Helaas, anders had het van mij een 8 gehad.
Nu een 7.

3,5 ster dus. Top

geplaatst op 28 juli 2010, 0:53 uur, permalink
slappe hap die veel te lang duurt en voornamelijk op kinderen gericht is. heeft totaal niets met de allereerste Karate Kid te maken (wax in, wax out). de Cobra-stijl is wel een rechtstreekse kopie van de kraanvogel. Jackie Chan is wel goed bezig. als er hier vervolgen op komen zal ik er geen tijd meer in steken.

avatar van goongumpa

geplaatst op 28 juli 2010, 21:27 uur, permalink
140 minuten!?

avatar van rep_robert
geplaatst op 29 juli 2010, 3:01 uur, permalink
Bij mij duurde het ietsje korter, wel een te lange zit ja :N

avatar van Charmbracelet
geplaatst op 29 juli 2010, 10:34 uur, permalink
Erg leuke film! Het zoontje-van deed het super, vond zijn acteren niet storend zoals velen beweren. Waarschijnlijk als enige samen met m'n zusje (op deze planeet) kenden we het origineel niet, dus we konden geen gelijkenis trekken.. een prima vermakelijke film vonden we!

avatar van Le Edzel
geplaatst op 29 juli 2010, 11:14 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Uit respect voor mijn jeugdsentiment boycot ik deze film sowieso in de bioscoop.
Jackie Chan ipv dé Mr Miyagi.. nee, hooguit pindakaaswerk deze film voor mij.

avatar van finitio
geplaatst op 29 juli 2010, 14:28 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Het is een vermakelijke film maar het einde is wel erg voorspelbaar ( wat verwacht je als je naar de karate kid gaat kijken ). In ieder geval is de film geen slechtere versie van de voorgaande karate kids.

avatar van Ruiter13
geplaatst op 29 juli 2010, 22:01 uur, permalink
Het eerste uur een bijna exacte kopie van het origineel, maar dan:
Zonder de magie van de jaren 80
Mr. Han in plaats van Mr. Miyagi
Lil'rapper boy in plaats van Daniel-san
Ofwel er bleef geen kloot over.
gelukkig doet de film in het 2e deel ook wat eigen dingen die wel de moeite waard waren zoals de chinese tempels, en de gevechten waren ook aardig.

avatar van james_cameron
geplaatst op 29 juli 2010, 22:29 uur, permalink
Aangename verrassing, deze zoveelste reïncarnatie van de originele Karate Kid. Slimme zet om het verhaal naar China te verplaatsen; de locaties zien er daar natuurlijk wel tig keer fraaier uit. Slim ook om Smith en Chan te casten- beiden zijn sympathiek in dit nog steeds onweerstaanbare verhaal. Het sentiment ligt er wat dikker op en komt bij vlagen nogal geforceerd over, maar verder valt er weinig te klagen. De gevechten zijn bijzonder spectaculair en vooral de trainingscenes zijn overweldigend in beeld gebracht, ondersteund door de mooie score van James Horner. Ik was iets meer betrokken bij de gebeurtenissen in het origineel, maar deze herhalingsoefening is de moeite waard.

Blarown
geplaatst op 30 juli 2010, 11:29 uur, permalink
dit is de eerste versie van The Karate Kid die ik heb bewonderd, dus ik kon het dan ook niet vergelijken met de andere delen.
Ik vond de film echt geweldig! Jaden Smith is perfect voor de rol van Dre en Jackie Chan was DE acteur voor Mr. Han.
De vechtscènes waren echt niet te overdreven naar mijn mening.
Ik hoop dat er meer mensen zo erg gaan genieten van deze film als
dat ik heb gedaan. Echt een aanrader!

Milan07
geplaatst op 30 juli 2010, 11:41 uur, permalink
Lekkere vlotte remake uit 1984. Scene's op de lange muur en in de tempels waren mooi. Leuke feeling good movie.

avatar van helleke
geplaatst op 30 juli 2010, 19:44 uur, permalink
Leuke film voor jongeren.
Voor mezelf vond ik hem te voorspelbaar en te weinig diepgaand.

De jonge acteurs doen meer als hun best, net als Chan, maar topprestaties kunt ge dit nog niet noemen.

3 sterren.

geplaatst op 31 juli 2010, 10:41 uur, permalink
Prima remake of misschien zelfs een nieuwe toegevoegde episode aan de imiddels alweer 25 jaar terug verschenenen serie "Karate Kid".
Jacky Chan in een wat meer serieuze rol heeft me verrast.
Mooie rol als als klusjesman Mr Han met een traumatisch verleden.
Maar de grootste verrassing is Jaden Smith.
Het 12 jarige jochie heeft duidelijk het talent van zijn vader en is met zijn eigenwijze voorkomen een kopie van Will Smith.
Van dit knulletje gaan we zeker meer zien in de nabije toekomst.
De acteertalenten van de chinese cast zijn wat minder maar "Karate Kid" staat als een huis met mooie opnames in de bergen en tempels rondom Beijng en een prima soundtrack.

avatar van Poppe
geplaatst op 31 juli 2010, 12:25 uur, permalink
Logische fail, die het origineel nergens overtreft.

Jammer genoeg wekt Jaden Smith hetzelfde gevoel bij mij op, als wat zijn vader doet, totale ergernis! Leukdoenerij van de onderste plank.

De rol van de moeder is nog storender als de zeer stereotype afro-amerikaanse moeder (inclusief hoochie-momma stem), die uiterst streng doch rechtvaardig door het leven gaat..

Chan doet het aardig, leuk om hem ook een keer te zien in een serieuzere rol..

The (new) Karate Kid is voor mij nergens interessant geweest, heb de film met zeer veel moeite uitgekeken. Een bittere 2 uur durende pil!

avatar van Claudia&Peter
geplaatst op 31 juli 2010, 16:09 uur, permalink
Goeie remake, echter niet beter dan de orginele karate kid.

Goeie acteerprestaties van Jaden en Chan. Leuke humor tussendoor.
Wat ik ook erg mooi vond is dat het is opgenomen in China zelf.
Mooie beelden.

avatar van DFHell

geplaatst op 31 juli 2010, 18:26 uur, permalink
Een zeer vermakelijke film en de combinatie van Chan & Smith is
zeer aangenaam.

Hadden deze film niet deze titel moeten geven, Maar kon hem
met plezier uitkijken, doordat de vechtscenes er ook vloeiend
uitzagen.

* 3.0

avatar van V4V
geplaatst op 1 augustus 2010, 1:18 uur, permalink
Ik heb het origineel niet gezien, maar degene met wie ik deze film keek, vertelde me al dat het gewoon een kopie was van het origineel. Nu heb ik niet echt veel zin om het origineel te bekijken.

Het acteerwerk was te pruimen, maar wat een cliché verhaal! Jongen wil sterker worden, vindt iemand die hem kan helpen, meldt zich aan voor een groot evenement waarin hij zich kan bewijzen, werkt zich op in het evenement, komt dan uiteindelijk in de finale tegen iemand te staan die, in tegenstelling tot de anderen, wel wat skills heeft. Uiteindelijk weet de hoofdpersoon dan toch te winnen.

Ik snap ook wel dat het een kinderfilm is, maar daar mag je toch best ook wat kleine wendingen in gooien, of zie ik dat nou verkeerd?

Ik moet ook wel vermelden dat het geen superflop is. Acteerwerk kon aan m'n verwachtingen voldoen, de moves vond ik ook wel aardig, enkel het verhaal stoorde mij. Maar ach, het is een remake, dus waarom ook niet?

geplaatst op 1 augustus 2010, 13:18 uur, permalink
De eerste film die ik van Chan heb gezien, waarin hij niet irritant grappig probeert te zijn.
Film was goed te "pruimen" al weet je door het origineel al eigenlijk precies wat er gaat gebeuren.
In het origineel gaat het om de kraanvogeltechniek. Voor de afwisseling is het nu de truuk met de slang.

Aardige film.

avatar van Ant
geplaatst op 1 augustus 2010, 23:14 uur, permalink
Goede film, goede soundtrack, mooie beelden, Jayden en Chan acteren beide goed. Alleen was het af en toe iets te langzaam. Ik verwachtte een "B-Film" maar dat was het zeker niet.

avatar van Cleanshot
geplaatst op 2 augustus 2010, 11:27 uur, permalink
Film met enkele leuke shots, remake van de eerste wat mij betreft.

geplaatst op 2 augustus 2010, 13:54 uur, permalink
Vind nog altyd vreemd waarom het the karate kid genoemd word, aangezien het in china is en karate een japans vechtsport is!

avatar van Le Edzel
geplaatst op 2 augustus 2010, 16:58 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik ga de film dan nu toch onder ogen gezien. En uit disrespect gewoon even keihard ge-pindakaast.

geplaatst op 2 augustus 2010, 19:30 uur, permalink
Zojuist dan gezien, en ik moet eerlijk bekennen; het viel me mee!
Zeker als je de film kijkt zonder aan het orgineel te denken is het een leuk filmpje.

Het is niet zoals de orginele, maar dat komt omdat ik die op een heel andere manier beleefde 'destijds', toen ik 'jong' was.
Ook Jackie Chan deed het beter dan ik verwachtte. De trainingsscene nadat Han zijn auto verbouwd heeft was een mooie.

Helaas geen kraanvogel, maar dat is maar beter ook.

3*, boven verwachting.