Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 83 minuten
Alternatieve titels: The Mankillers / Pussycat / Faster Pussycat... Kill! Kill! / Faster Pussycat! Wham! Bang! / Faster, Pussycat! Go! Go!
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Russ Meyer
Met onder meer: Tura Satana, Haji en Lori Williams
IMDb beoordeling: 6,6 (16.070)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 24 april 1997
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Faster, Pussycat! Kill! Kill!
"Go-Go For a Wild Ride With the ACTION GIRLS!"
Drie wilde nachtclubdanseressen in drie snelle auto's nemen vrij van hun baantje in een stripclub om op het moordpad te gaan. Ze kidnappen de vriendin van één van hun slachtoffers en verschuilen zich op de afgelegen ranch van een aan een rolstoel gekluisterde man en zijn twee zoons.
Externe links
Acteurs en actrices
Varla
Rosie
Billie
Linda
The Old Man
Kirk
The Vegetable
Tommy
Narrator (stemrol)
Gas Station Attendant
Reviews & comments
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
Heerlijk exploitation filmpje. Best toffe actie gezien het jaar waarin deze film gemaakt is. De dialogen liepen gesmeerd en waren fijn om aan te horen en ook de dames mochten er zijn. Mijn eerste film van Russ Meyer en meteen de volle score. Echt genoten van deze film. 5*
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
Dan moet je de andere films ook maar eens kijken van Russ Meyer want veel van zijn films waren best leuk om naar te kijken en deze vond ik niet eens de beste van Russ Meyer.
milus
-
- 214 berichten
- 158 stemmen
Deze film zal toen waarschijnlijk anders bekeken zijn dan nu door de retrocult- cq Tarantino- e.d. liefhebbers. Retro is immers nu pas retro. Vreemd hoe zoiets kan lopen.
Los van de retro-om-de-retro haalt het qua acteerwerk, geweld,actie, bloot niet het bij wat we vrij terloops tegenkomen anno 2014. Een mooi voorbeeld van andere zaken die aan film te bekijken zijn.
Zeker zien, vanwege de insteek van Meyer in die tijd (zoals vechtende vrouwen in een film anno 1965 en de keuzes die het lowbudgetwerk met zich mee brengen), vooral als je wat meer met film zelf hebt en niet alleen een popcorneter bent.
milus
-
- 214 berichten
- 158 stemmen
Redelijk filmpje die me nog het meest aan Death Proof deed denken.
Geweldig
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
Grappig om te zien, dit vermakelijke niemendalletje. Ik moet toegeven dat Meyer oog had voor mooie dames en ze daarnaast ook nog eens op een mooie manier in beeld weet te brengen. Tarantino heeft hier ook zeker inspiratie uit gehaald.
Faster, Pussycat! Kill! Kill! straalt echter ook een bepaalde coolheid uit. Soms is het ronduit fout, soms wat saai, maar over het algemeen vermaakt het wel. De dialogen zijn bij vlagen grappig en de setting is alleraardigst.
Ik zou de film een halve ster meer gegeven hebben, als het einde anders geweest was. In een film als deze hadden de vrouwen natuurlijk moeten zegevieren en niet de boerenknul. Maar verder is het aangename kennismaking met Meyer en zal in in de toekomst zeker nog wel eens een filmpje van hem gaan zien vermoed ik.
3,0*
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Ik zou de film een halve ster meer gegeven hebben, als het einde anders geweest was. In een film als deze hadden de vrouwen natuurlijk moeten zegevieren en niet de boerenknul.
Dat is de satirist in Meyer Meeste van zijn films eindigen met de triomf van 'small time USA'. Het gezond, heilzaam 'all american' koppel wint van alle verderfelijke onmensen die hun driften niet onder controle kunnen houden.
Mr_Mephisto
-
- 142 berichten
- 1334 stemmen
Tarantino, maar dan in de sixties.
Een van de pot gerukt verhaal, rondborstige dames, snelle wagens, vlotte dialogen en bijwijlen gemene actie: Faster, Pussycat! is een film die zichzelf niet al te serieus neemt, maar wel een hoog "cool"-gehalte heeft. Dat maakt het des te prettiger om te kijken.
Sir Djuke
-
- 337 berichten
- 947 stemmen
Russ Meyer maakte hele slechte films en in principe is 'Faster, Pussycat! Kill! Kill!' daar geen uitzondering op. Het verhaal van deze sexploitation-movie is belachelijk, het acteren superslecht en de manier waarop het vrouwenlichaam wordt gebruikt om de aandacht vast te houden lijkt op misogynie. En toch: het werkt. Uiteindelijk zijn het de mannen die de grootste sukkels zijn in deze 'Thelma & Louise' avant-la-lettre. De popmuziek-connectie ligt er ook dik boven op (met bijv. The Cramps die de titelsong van The Bostweeds coverden) en onwillekeurig vergaap je je toch aan de rondborstige heldinnen die daarvoor geen siliconen nodig hadden. Het valt allemaal net de goede kant op en levert zonder meer Meyer's beste werk op.
Flavio
-
- 4477 berichten
- 4740 stemmen
Ik verwachtte een zo slecht dat het leuk wordt cult-filmpje, maar slecht was dit toch allerminst, met stijlvolle beelden, maffe dialogen en een aangename jazzy soundtrack, vooral in het begin, en natuurlijk imposante vrouwen- de meest rondborstige was wel de minst aantrekkelijke en als ze weer eens een keel opzette was dat reden het volume snel weer terug te draaien, maar de andere twee waren leuk, en screen presence hadden ze sowieso wel alle drie.
Echt heel geweldig vond ik het echter ook weer niet, en dit schijnt de beste te zijn van Russ Meyer. Ik ben op zich nog wel benieuwd naar Mudhoney en Motorpsycho, en de samenwerking met Ebert (omdat ik dat altijd zo'n aparte combi vond), maar haast heeft het niet.
coumi
-
- 1391 berichten
- 11671 stemmen
Meest zinnige onzin film die ik heb gezien. Niet bekend met het werk van Meyer, maar naar deze cult film was ik al jaren nieuwsgierig dus in uiterste wanhoop onlangs de dvd vanuit de uk gekocht, en deze week maar eens bekeken. Het is wat er belooft wordt: een ode aan het geweld in vrouwen, en het resultaat is een behoorlijk enerverende actiefilm met gewelddadige, rondborstige dames die worden omringd door erg domme mannen. Iedereen heeft een vlekje op zijn ziel in deze film maar opmerkelijk dat dit niet resulteert in een naargeestig sfeertje. We weten nu in elk geval waar Tarantino door is geïnspireerd. Iets minder expliciet wat betreft geweld en humor zoals we van Tarantino zijn gewend, maar voor de rest een toch wel opvallend stijlvol werk van een regisseur die waarschijnlijk in de verkeerde tijd is geboren. Een must see movie bedoeld voor iedereen die zich volwassen voelt, zullen we maar zeggen.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10189 stemmen
Goeie film over drie stoere meiden die werken in een stripclub en een dag samen op pad gaan. De drie hoofdpersonages waren destijds ongetwijfeld hun tijd ver vooruit (ook alle drie goed gecast). Leuke one-liners en ook de afgelegen woestijn-setting werkt prima hier. Het geheel komt na ruim 50 jaar nog niet echt gedateerd over.
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Voordat ik Meyer zijn zwart/wit exploitatiefilmpjes af zou schrijven moest ik toch deze hebben gezien die kennelijk op de meeste waardering en populariteit kan rekenen. Het begint allemaal wel aardig met een korte scène in een go-go dancers club waarna de 3 dames u raadt het nooit de stoffige country intrekken (ok Russ kan je nu werkelijk niets anders verzinnen?). Het zal ongetwijfeld wel wat geweest zijn in 1965 stoere meiden die handgemeen niet schuwen en zich als halve mannen gedragen. Buiten wat decolleté tonen deze dames ook niets (natuurlijk want dan kon de film niet meer serieus worden genomen hé) dus qua eye candy was op die blonde en de ontvoerde chick niet veel soeps (Santana en Haji vond ik zelfs onaantrekkelijk). Het thema van vrijgevochten vrouwen die niet met zich laten sollen was denk ik de bedoeling van deze prent maar uiteindelijk is enkel het karakter van Santana een tough bitch, de andere 2 meelopers. Eendimensionale karakters, slap verhaal, slaapverwekkende dialogen, af en toe wat handgemeen en vooral veel gebekvecht. Dus wedereom veel blabla weinig boem boem. Niet dat ik een pure actiefilm had gewild, maar ik vraag me af wat Meyer nu precies beoogde met deze film. Dat hij wel degelijk serieuze film kon maken, veronderstel ik.
Veel creativiteit in verhaal, karakters of concepten heb ik nog niet kunnen ontdekken in zijn films, maar dat zal wel aan mij liggen.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik moest bij het zien van dit filmpje toch wel vooral denken aan Tarantino en dan heb ik het over zijn film Death Proof (2007) Ook daarin speelden stoere dames de hoofdrol, werd er wat afgeraced en ook die film kende een passende jaren 60 soundtrack. De dames in deze film van Russ Meyer - de eerste van deze regisseur die ik gezien heb - oogden niettemin oerlelijk, behalve de good girl dan. Aan die zogenaamde douche scènes was natuurlijk duidelijk te zien dat we hier met een mid-jaren 60 filmpje te maken hadden. Een blote tiet - foei - dat kan natuurlijk met. Preutsheid troef maar verder toch best wel een vermakelijk filmpje dit Pussycat dat gelukkig niet te lang duurde.
3,5*
mrklm
-
- 8200 berichten
- 8198 stemmen
Het acteerwerk is amateuristisch en van een verhaal is amper sprake, maar Meyers dynamische regie en de krachtige persoonlijkheden van de drie hoofdrolspelers maken dit tot een vermakelijke cultklassieker die ongetwijfeld nog steeds gemengde gevoelens zal oproepen. Drie gogo-dansers met enorme boezems (de blonde Williams moest haar BH flink bijvullen) zetten de boel op stelten in een woestijn. Ze kidnappen tienermeisje [Sue Bernard, die de rol kreeg omdat ze er goed uitzag in een bikini] en maken korte metten met iedere man die denkt dat deze dames voor de poes zijn. Op het eerste gezicht lijkt dit een seksistische exploitatiefilm, maar Satana (die onder anderen aan judo en Aikido deed) is een krachtige, imposante verschijning en haar biseksuele karakter Varla kreeg een heuse fanclub. Want dit is één van de eerste films waarin vrouwen seks inzetten als wapen tegen mannen.
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Eerste Russ Meyer.
Kan er eigenlijk weinig pap van maken. Het is cinema die onder een beperkt publiek klaarblijkelijk erg geliefd is, maar als kijker die het vooral aanraakt en er niet naar omkijkt is het vooral een erg vermoeiende zit. Ik snap ook niet echt de filmische waarde hierin, maar als guilty pleasure klinkt het allemaal wat logischer.
Voelt voortdurend aan alsof Meyer gewoon naar een stel dikke kogels wilde kijken op de set, maar om dit aan de kijker te verhullen besloot hij dit te begraven met één of ander halfbakken actieplot. Een aantal strippers trekken eropuit om wat mensen van de straat te schieten terwijl ze de hele film lang rondrijden in hetzelfde, oersaaie en doodse landschap. Een landschap dat dankzij levenloze regie ook nooit dichterbij lijkt te komen.
Ik vind het gewoon waardeloze cinema, om eerlijk te zijn. Te weinig inspanning, oerslecht acteerwerk en totaal geen voortgang. Er zit werkelijk geen enkele actiescene tussen waarvan je oogjes of wenkbrauwen stijgen. Wellicht wel van verwarring, want dit soort films zie ik persoonlijk niet echt als waardevol. Maar ach, dat is dan ook klaarblijkelijk waar de meningen in verschillen.
ZAP!
-
- 5103 berichten
- 3549 stemmen
Sommige kritiek is terecht en ook weer niet. Naast Tarantino (Death Proof idd) moest ik soms ook aan The Texas Chainsaw Massacre (1974) denken, dit alles van een latere datum natuurlijk. Fijne (cult) cinema.
Het laatste nieuws
De tien best beoordeelde films van de jarige Vince Vaughn (54)
'La La Land' van met Ryan Gosling en Emma Stone vrijdagavond te zien op televisie
Thriller 'Blood for Dust' met Kit Harrington wordt met 'Breaking Bad' vergeleken: dit is de rauwe nieuwe trailer
'A Gentleman in Moscow' met Ewan McGregor als Russische gevangene binnenkort op SkyShowtime
Bekijk ook
Les Diaboliques
Mystery / Thriller, 1955
212 reacties
Onibaba
Drama / Horror, 1964
54 reacties
Being There
Drama / Komedie, 1979
168 reacties
The Commitments
Komedie / Muziek, 1991
58 reacties
Shurayukihime
Drama / Actie, 1973
90 reacties
Hombre
Western, 1967
53 reacties
Gerelateerde tags
dodensports cargo-go dancer erotiekontvoeringonafhankelijke filmb filmcultfilm
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.