MENU

Two for the Seesaw (1962)

2,81

Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Wise
met Robert Mitchum, Shirley MacLaine en Edmon Ryan

Als zijn vrouw een scheiding aanvraagt, raakt Jerry Ryan volledig in een depressie. Hij zegt zijn baan in Nebraska op en dwaalt doelloos door de straten van New York. Dan ontmoet hij Gittel Mosca, een voormalig danseres uit Greenwich Valley, die ook werkloos in een depressie zit. Samen proberen ze hun levens weer op de rails te krijgen.

geplaatst op 5 oktober 2002, 23:36 uur, permalink
"Twee op de Wip" heette dit uiterst populaire clichéstuk in Nederland (er kwam overigens geen wip in voor, hahaha). Tot vervelens toe gespeeld door (jonge) Jeroen Krabbé en Willeke Alberti.

avatar van speedy23
geplaatst op 17 september 2003, 19:29 uur, permalink
Dit drama is gebaseerd op een werk van William Gibson. De kritiek dat er een gebrek was aan chemische liefde op het witte doek, bracht Robert Mitchum en Shirley MacLaine niet van hun stuk. Na de verfilming kozen zij in het echte leven voor elkaar...

geplaatst op 3 juni 2013, 21:41 uur, permalink
Goeie film waarin een werkeloze man in een scheiding een relatie aangaat met een andere vrouw. Een relatiedrama die de relatie geloofwaardig neerzet (hard werken en niet altijd rozengeur en maneschijn). De film gebaseerd op een toneelstuk en dit is ook te merken aan de lange dialoogscenes tussen de twee hoofdpersonages, maar gelukkig doen Robert Mitchum en Shirley MacLaine het prima.