MENU

2,81

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Nimród Antal
met Columbus Short, Matt Dillon en Laurence Fishburne

Ty Hacket (Columbus Short) heeft net zijn ouders verloren, woont samen met zijn broertje en kan eigenlijk niet rondkomen. Ty is net aan de slag bij een waardetransportbedrijf en is goed bevriend met Mike Cochrone (Matt Dillon). Wanneer Mike samen met nog een aantal collega's hun slag willen slaan door een eigen gepantserde transportwagen te overvallen moeten ze Ty wel overtuigen om ook mee te doen om hun plan te laten slagen. Ty moet er eerst niks van weten, maar zijn situatie laat hem geen keus. Hij heeft geen geld en de 42 miljoen die ze van plan zijn te stelen zullen voor een betere toekomst zorgen. Hij is overtuigd en doet mee, ware het niet dat hun hele ''waterdichte'' plan gigantisch misloopt...

geplaatst op 10 januari 2010, 20:11 uur, permalink
Matige film waarbij ik vind dat het verhaal niet goed wordt uitgewerkt. Film zonder diepgang, jammer want het had zeker een goede film kunnen worden.

avatar van bhuijer
geplaatst op 10 januari 2010, 20:58 uur, permalink
Een redelijke actie film waarvan het verhaaltje een beetje voorspelbaar is en niet erg veel diepgang heeft.

Al met al, kijkt lekker weg.

avatar van mrwhite
geplaatst op 11 januari 2010, 12:41 uur, permalink
dit is zo'n film die redelijk was maar dat je snel zal vergeten.er zit zoals hier en daar al gezegt is geen diepgang in al proberen ze wel.
het is wel een film met een leuke cast.

avatar van RickZ
geplaatst op 11 januari 2010, 17:33 uur, permalink
Redelijk spannende actiethriller rondom een beroofd geldwagentransport waarbij een hoop mis gaat. Soms vindingrijk, iig onderhoudend genoeg om eens te kijken, maar geen hoogvlieger.

geplaatst op 12 januari 2010, 17:42 uur, permalink
ga hem vanavond bekijken, ik doe zelf ook geldtransport
dus ik ben heel benieuwd wat ze gaan probere

avatar van skipy05
geplaatst op 12 januari 2010, 18:11 uur, permalink
goede spannende film van het begin tot het einde. Hij is wel voorspelbaar. Een paar goede acteurs.

avatar van sbm
geplaatst op 13 januari 2010, 20:09 uur, permalink
leuke film die je eigenlijk wel moet zien
ik had hem een 4.5 kunnen geven als er iets meer spanning
in zat.. was een beetje allemaal te voorspellen!
maar daarvoor mag hij zeker niet onder de 3.5 vallen!

avatar van Xstriem
geplaatst op 13 januari 2010, 21:13 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Redelijke film, grote namen als cast, maar bleef wat op de vlakte. Personages niet echt uitgediept. Film kon wel goed boeien, maar had een matige verhaallijn.

Jammer van het eind. Het was allemaal wel erg snel over "en alles kwam toch nog goed".

had meer ingezeten.

avatar van voomzap
geplaatst op 14 januari 2010, 4:05 uur, permalink
"Niet uitgediept" is een understatement.

Al vanaf het begin is duidelijk waar het om gaat, stoerigheid voor pubers. Net als pakweg Death Race, Gamer en dergelijke actionflicks een overdaad aan veel te hard ingemixte superfoute gamerige tunes, piepende banden en onsympathieke macho's met het IQ van een zee-egel.

avatar van TrippelDee
geplaatst op 14 januari 2010, 13:17 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Zo zonde, zo'n cast en dan krijg je zo'n film. De film word al gauw saai er zit veelte weinig spanning in.

en dat normale geldtransporteurs veranderen in een stel 'cop-killing' criminelen, vond ik ook niet erg logisch.

Ik vind het belachelijk dat deze film toch nog zo hoog scoort op Moviemeter. Dit hoort een beoordeling tussen de 2.0 en 2.5 sterren te krijgen. Maar goed ieder z'n ding..

avatar van eppo349
geplaatst op 15 januari 2010, 17:10 uur, permalink
Krakkemikkig, onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig verhaal. Wat de cast betreft.... niet het script gelezen, puur voor het geld. Tjonge, wat zullen die zich schamen.

geplaatst op 17 januari 2010, 0:30 uur, permalink
leuk filmpje voor tussendoor. Alhoewel het wel allemaal zeer ongeloofwaardig is, maar goed het is maar film.

Het gaat overigens om 6 collega's en 42 miljoen dollar in tegenstelling wat hierboven geschreven wordt.

geplaatst op 17 januari 2010, 17:55 uur, permalink
Nogal zwakke film zeg, en dat terwijl het toch niet de minsten zijn die hier bij betrekken zijn. Het verhaal is al niet zo geweldig, maar het is vooral erg inspiratieloos gespeeld, met name het eerste half uur waarin zogenaamd duidelijk moet worden wat een goede vrienden het zijn lijkt echt nergens op.
Plus veel te veel zaken die gewoon niet aannemelijk meer zijn, jammer.

geplaatst op 18 januari 2010, 1:03 uur, permalink
Aardige film , 2,5 niet meer en ook niet minder !

avatar van Nasty
geplaatst op 18 januari 2010, 11:03 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Zo, n cast en dan en dan dit slappe geval als resultaat .

Slap verhaal , slap en ongeloof waardig verfilmd .
Er kruipt rustig iemand door de vloer van de bus naar buiten terwijl de bus door een aantal mannen word los gehakt _O^

De weinige special effects waren dan ook nog ver beneden maat .

Waste of time .

1,5 *

geplaatst op 18 januari 2010, 14:01 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Jammer van de goede cast , leuk gegeven maar waarom moet dit zulk overvallen altijd maar mis gaan verder weinig spanning.

geplaatst op 18 januari 2010, 15:44 uur, permalink
leuke cast na sterk begin valt ie tegen.

Had een hele goeie kunnen worden

avatar van james_cameron
geplaatst op 19 januari 2010, 23:30 uur, permalink
Zeer standaard uitgewerkt aktiefilmpje, dat na een sterk eerste half uur hopeloos vastloopt in allerlei vermoeiende toestanden. Jammer, want de cast is prima en ook visueel heeft de film wel het een en ander in huis. Helaas ontpopt de film zich als een opgepimpte b-film, compleet met voorspelbare plotwendingen en onbegrijpelijke karakterontwikkelingen.

avatar van Kricky
geplaatst op 27 januari 2010, 14:40 uur, permalink
het verhaal was niet geheel verassend, maar de cast maakte er toch een pruimbare film van.

6,8

avatar van Noodless
geplaatst op 27 januari 2010, 23:54 uur, permalink
Aardig filmpje dat een boeiend uur in petto heeft voor de kijker.
Daarna wordt het helaas wat minder door heel wat onlogische beslissingen van de verschillende personages. 6,5/10

geplaatst op 28 januari 2010, 17:13 uur, permalink
Matige erg voorspelbare film met weinig actie.
Op het laatsts werd het een beetje leuk maar ja oen was hij afgelopen. Beetje jammer.

avatar van mock turtle
geplaatst op 31 januari 2010, 0:03 uur, permalink
niet zo boeiende film die niet echt lekker loopt.
niet echt slecht, maar verre van goed

geplaatst op 5 februari 2010, 18:08 uur, permalink
Vond m een beetje tegenvallen..
maar heb me toch redelijk vermaakt

avatar van usr14112
geplaatst op 5 februari 2010, 23:55 uur, permalink
Beetje tegenvallende film. Een verhaal dat rammelt aan alle kanten en niet bepaald geloofwaardig overkomt. Als je de cast ziet dan zou je toch echt meer verwachten. Acteerprestatie's vielen ook niet mee. Erg gemiddeld dit.

avatar van Thorak
geplaatst op 28 februari 2010, 17:25 uur, permalink
Aardige B-film met ooit A-acteurs.
Deze film bevestigd dat acteurs die het ooit goed deden niet altijd goed blijven. Laurence Fishburne heb ik altijd al wat overratted gevonden maar Jean Reno kon me toch altijd wel bekoren. Hier heeft hij echter maar een zielig bij rijrolletje, geloof dat hij zelfs geen eens tekst heeft in deze film. Hadden ze een aantal B acteurs genomen had dit zeker een hoger cijfer gekregen, nu is het gewoon diep triest.

avatar van Raffael77
geplaatst op 1 maart 2010, 22:52 uur, permalink
Al in het begin van de film dacht ik van hé ik heb dit al vaker gezien.

Dat is voldoende commentaar

geplaatst op 5 maart 2010, 7:18 uur, permalink
wat een ongelofelijke bud-film. de hoes ziet er stoer uit. de (B)acteurs doen het redelijk, maar de film is ontzettend saai, traag en kabbelt maar een beetje voort. had veel beter kunnen en moeten zijn.

avatar van Caldora
geplaatst op 7 maart 2010, 1:33 uur, permalink
Vrij matige film, maar voor een avondje op de bank met een pilsje en het liefst wat vrienden is het prima te doen. Voordat je deze film gaat kijken moet je niet onder de indruk zijn van de cast. Vooral Jean Reno heeft wat kudos moeten inleveren bij mij; in films als Leon en Ronin is hij ijzersterk maar in deze prent had hij door elke willekeurige b-acteur vervangen kunnen worden. Ook Fischburn is niet bijster sterk.

Het plots is zoals je kunt verwachten flinterdun; het is vrij duidelijk wat de bedoeling is van iedereen. Met wat ongeloofwaardige wendingen en heel veel toevalligheden wordt er een eind aan gebreid.
Armored zal bij niemand in een top-lijst komen mag ik hopen. En als je hem nog wil zien; hij ligt ongetwijfeld over een paar maanden in de graaibak voor 3 voor een tientje.

avatar van xangadix
geplaatst op 7 maart 2010, 20:04 uur, permalink
In tegenstelling tot velen hier viel deze film me reuze mee.

avatar van JacoBaco
geplaatst op 8 maart 2010, 11:43 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Armored is weinig aan. In het begin zat ik wel even geïnteresseerd te kijken, maar vanaf het moment dat de zwerver opduikt, ontspoord de film. Vanaf dat punt begon ik mij aan heel veel dingen te ergeren.

Alle bekende koppen zorgen voor enigzins een toegevoegde waarde, maar ik ben verre van onder de indruk.