MENU

2,81

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Nimród Antal
met Columbus Short, Matt Dillon en Laurence Fishburne

Ty Hacket (Columbus Short) heeft net zijn ouders verloren, woont samen met zijn broertje en kan eigenlijk niet rondkomen. Ty is net aan de slag bij een waardetransportbedrijf en is goed bevriend met Mike Cochrone (Matt Dillon). Wanneer Mike samen met nog een aantal collega's hun slag willen slaan door een eigen gepantserde transportwagen te overvallen moeten ze Ty wel overtuigen om ook mee te doen om hun plan te laten slagen. Ty moet er eerst niks van weten, maar zijn situatie laat hem geen keus. Hij heeft geen geld en de 42 miljoen die ze van plan zijn te stelen zullen voor een betere toekomst zorgen. Hij is overtuigd en doet mee, ware het niet dat hun hele ''waterdichte'' plan gigantisch misloopt...

avatar van qwatje
geplaatst op 19 juli 2010, 11:58 uur, permalink
Aardige film, maar met weinig 'suspense'. je zag alles van mijlenver aankomen.
Daarom komt hij, ondanks dat hij prettig wegkijkt niet boven de 2,5*

avatar van mnrk
geplaatst op 21 juli 2010, 19:30 uur, permalink
Een film met zo'n cast aan acteurs mag op voorhand al niet slecht zijn.

De film zelf is dan ook niet slecht maar ook niet geweldig, het is gewoon prima vermaak. Verhaal is erg simpel en lekker standaard.

leuke actie film om gezien te hebben

avatar van DragQueen
geplaatst op 1 augustus 2010, 11:43 uur, permalink
Matige actiefilm, die met zijn middelen niet het optimale rendement weet te halen. als je acteurs als reno, fishburne en dillon weet te strikken, mag je ietsje meer verwachten. de film is vrij voorspelbaar, en verloopt volgens het standaard patroon. verder is de actie wel vermakelijk. 2,5 ster.

avatar van CRu
geplaatst op 11 augustus 2010, 2:39 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Standaard onfeilbare overval gaat toch mis, Inclusief alleen de good guy blijft alleen over, en die wilde eigenlijk al niet mee doen. Maar vanwege zijn familie, die er plotseling ook bij betrokken wordt... Niet vervelend om naar te kijken, maar echt blij word je d'r ook niet van.
Wel aardig in beeld gebracht allemaal.

avatar van i.Ron S.
geplaatst op 27 augustus 2010, 11:00 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een film die veel belooft maar nog voor halfweg is het verhaal al op en wordt het het zoveelste heldenverhaaltje.
Men heeft hier een superactiecast maar ze hadden even goed een bende b-acteurs kunnen nemen. Wat mannen als Fishburne en Reno hier moeten doen is 10 keer niks. Dan heb je die gast van Prison Break nog die maar 1 gezichtexpressie lijkt te hebben. Ook de rol van Matt Dillon heeft weinig om het lijf.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst op 28 november 2010, 1:52 uur, permalink
Potentie onbenut.

Ondanks dat deze heist-movie erg aardig begint, komt de klad er al snel in. Met zo een aardige cast is dat extra pijnlijk. Halverwege is al het realisme zoek en de creativiteit verdwenen. Jammer, want het plot kent genoeg potentie. De uitwerking is echter belabberd.

Doorsnee.

geplaatst op 20 december 2010, 2:22 uur, permalink
Er zat veel meer in deze film, zeer goede cast maar alles was zo voorspelbaar...

avatar van Simoensk
geplaatst op 31 januari 2011, 4:22 uur, permalink
1 van de slechste films met een goede cast. Hoe kun je in godsnaam zo'n slecht verhaal bedenken en daarvoor eventjes enkele top acteurs inschakelen en die nog zo ver krijgen om in deze film te willen meedoen.

avatar van Dennissssss
geplaatst op 23 februari 2011, 0:03 uur, permalink
Redelijk filmpje, beetje simpel allemaal. Veel bekende acteurs maar ze doen er zo weinig mee. Hier had veel meer ingezeten.

avatar van helleke
geplaatst op 9 maart 2011, 17:17 uur, permalink
Ik vond dit (ondanks de weinig lovende recensies) wel een redelijk goeie film, ook al omdat ze het niet al teveel rekken qua speelduur.

Geen moment verveeld, en de acteerprestaties waren goed zonder meer.
3 sterren.

avatar van aburex
geplaatst op 11 april 2011, 10:14 uur, permalink
Aardig misdaad thrillertje. Had nochtans beter verwacht met deze goede cast. Toch enkele spannende momenten.

geplaatst op 10 mei 2011, 11:42 uur, permalink
Braaf middelmatig actieverhaal. Het begin is niet slecht maar al snel stort de film in: geen enkele verrassing en je wacht tevergeefs op wat spanning. Ook de karakterrollen worden keer op keer vernield. Jammer voor de cast.

avatar van Decec
geplaatst op 20 mei 2011, 22:13 uur, permalink
Vergeten op te nemen..brr

avatar van b00ts
geplaatst op 20 mei 2011, 22:36 uur, permalink
Voorspelbaar ..... waardeloos verhaal.... "gauke" hierboven zegt het precies goed. Vandaar dat ik me ook maar aansluit bij zijn sterren.....

avatar van nightbreed
geplaatst op 22 mei 2011, 12:49 uur, permalink
Best wel vermakelijk, maar natuurlijk weet je op een bepaald moment precies wie er als winnaar uit de bus zal komen. Jammer dat ze niet wat meer voor de dramakant hebben gekozen, dan had het allemaal niet zo zwart/wit hoeven zijn.

avatar van Gang_Star
geplaatst op 22 mei 2011, 13:26 uur, permalink
Cast is nog het grootste pluspunt aan deze film. Helaas bevat de film weinig actie en de vaart wil er ook nauwelijks inkomen.

avatar van Roger Thornhill
geplaatst op 24 mei 2011, 11:44 uur, permalink
Toch in ieder geval twee verrassingen. Ten eerste zien we Laurence Fishburne nu eens niet als koele hautaine leider zoals in Event horizon, The matrix en Assault on Precinct 13, maar als "loose cannon", en dat deed hij met evenveel overtuiging. Ten tweede vond ik het verfrissend om nu eens een actiefilm zónder up-tempo-Pirates OTC- dan wel Bourne-muziekgolven te zien. Ik vond de muziek zeker in het begin heel spannend, hij deed me steeds denken aan Angel van Massive Attack. Weet iemand of dat nummer op een gegeven moment ook ècht wordt gebruikt? Op internet kan ik er in ieder geval niets over vinden.

avatar van akira124
geplaatst op 22 juni 2011, 18:54 uur, permalink
Aan de cast had het niet hoeven liggen.... Helaas is er vanuit de sturende kant veel te weinig gebeurt. Desondaks toch redelijk vermakelijk.

avatar van m1701
geplaatst op 21 juli 2011, 20:00 uur, permalink
Vond het toch een zeer aangename en verrassende film.
Acteerwerk was erg goed.
Ja heb me zeker vermaakt en heeft me absoluut positief verrast!!
Zeker moeite waard om te kijken

geplaatst op 25 juli 2011, 19:17 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een B film die, ondanks een aantal grote namen, nergens het niveau van een redelijke B film overstijgt.
Het gegeven van een aantal medewerkers van een waardetransportbedrijf die zelf 42 miljoen stelen gecombineerd met zoveel bekende acteurs, daar moet een geweldige film van te maken zijn. Waarom komt men dan niet verder dan dit gedrocht? Waarbij een te groot deel van de film wordt gevuld met zinloos gehamer op scharnieren?

avatar van Minotaures
geplaatst op 30 juli 2011, 22:01 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
''The more things change, the more they stay the same.''

Een redelijke film.

Dit is weer wat anders dan een groepje criminelen die banken of een waardetransport beroven. Hier gaat het om medewerkers van een bekend transportbedrijf.

Het is inderdaad een verhaal met potentie, wat niet helemaal goed wordt uitgewerkt. Zo'n belangrijk en gevaarlijke baan, waar je allerlei waardevolle documenten en miljoenen aan geld transporteert, brengt je toch in verleiding om er wat mee te doen en je kennis over het bedrijf en transportwijze toe te passen door het naar je voordeel te laten werken.

Personages zijn best te doen, met name Ty, een oorlogsveteraan die het op een voorwaarde doet, Mike (Dillon) is het brein en de 'aanvoerder', Baines (Fishburne) als losse kanon en andere personages vertolkt door bekende acteurs waaronder Reno en Ward.

Het duurde even voor het echt op gang kwam, dus wat betreft tempo valt het allemaal mee. Maar het was wel een opbouw van ruim 30 minuten, dus dat maakte je extra nieuwsgierig naar wat er komen gaat. Er zitten wat spannende moment, zoals een achtervolging, jagen op een getuige en het confronteren van een agent. Qua realisme is het best te doen, zoiets lijkt me realistisch om te gebeuren bij een groep beveiligers die een grote verleiding niet kunnen weerstaan. Alleen lijkt het me zeer sterk dat ze er zonder kleurscheur vanaf willen komen, waar ze hier overtuigd zijn om het wel te lukken.

Ondanks een goed aanwezigheid van een bekende cast, is het uitwerken van het verhaal niet echt geweldig goed. Hier had inderdaad wat meer ingezeten.

Toch nog een redelijke wegkijk misdaad voor een saaie avond.

avatar van FrisoBoei
geplaatst op 10 december 2011, 23:29 uur, permalink
Het laatste deel van de film zorgde er voor dat hij het kijken waard is, maar echt goed is hij niet.

avatar van lars-pixar
geplaatst op 12 december 2011, 15:59 uur, permalink
Allemaal wel leuk verzonnen maar de film moet het echt hebben van de tussen stukken die de film hoog houden ook de cast stelt weinig voor zelfs Jean Renno heeft een matige rol en pas ook niet in het plaatje net als Matt Dillon die het toch redelijk doet.

Het is dat de film vermakelijk is anders kreeg deze een 1 als ster.

avatar van Decec
geplaatst op 13 december 2011, 22:25 uur, permalink
Een leuke actiefilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel bekende acteurs Matt Dillon, Jean Reno, Laurence Fishburne en
Fred Ward spelen wel goed...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Geen saaie avond...

avatar van Bibelonseberg
geplaatst op 30 december 2011, 23:04 uur, permalink
Goeie actiefilm, geen moment verveelt.

geplaatst op 1 juni 2012, 22:22 uur, permalink
nah een film als er zoveel van zijn

avatar van Insignificance
geplaatst op 7 juni 2012, 19:58 uur, permalink
Fris ogend filmpje met zwakke, soms storende muziekkeuzes, een schamel script en grote namen die totaal geen indruk maken. De verhoudingen tussen het clubje komen nergens uit de verf, maar vooral de enorme goedzak die van de hoofdrol wordt gemaakt is een doorn in het oog. Ruim een half uur zit je te kijken naar een overdaad aan dramatische bagage (u móét hem sympathiek vinden) om Ty maar in de overval te betrekken. De gebruikelijke twijfel lijkt nergens op en ook tijdens de overval blijft het een plat filmpje dat nergens bijzonder is en redelijk bol staat van de twijfelachtige momenten. Duffe film.

avatar van T-man
geplaatst op 19 november 2012, 1:47 uur, permalink
Aardige actie film, niet verheffend, niet te veel van verwachten aan spanning want spannend wordt het nooit. Het is een redelijk vermaak en best het kijken een keer waard.

geplaatst op 10 december 2012, 8:23 uur, permalink
Iemand die je net kent vragen om mee te doen met een overval van 42miljoen. Vreemd! Als je al zo medogenloos bent om mensen af te maken dan vraag je het toch niet
? Zodra je de overval inzet knal je hem neer, weer minder mensen om je 42miljoen mee te verdelen! :Y