MENU

The Princess Diaries (2001)

2,76

Komedie / Familie

geregisseerd door Garry Marshall
met Julie Andrews, Anne Hathaway en Hector Elizondo

Een 16-jarig meisje dat wordt opgevoed door haar alleenstaande moeder komt er op een dag achter dat ze de prinses is van een klein Europees landje. Ze moet nu een keus maken tussen haar leven als tiener in San Francisco, of de troon bestijgen in Europa. Terwijl Mia haar keuze probeert te maken krijgt ze prinses-lessen van haar grootmoeder.

avatar van Dumbledore
geplaatst op 17 oktober 2008, 17:32 uur, permalink
Ach ja.... er was niks anders op TV!

avatar van DragQueen
geplaatst op 7 november 2008, 22:54 uur, permalink
Leuke film, met een goede portie humor. het verhaal is voorspelbaar, maar vermakelijk. aardig om eens te zien. 2,5 sterren.

geplaatst op 26 januari 2009, 11:29 uur, permalink
leuke film, 4,5

avatar van Najade
geplaatst op 25 februari 2009, 13:46 uur, permalink
Voorspelbaar filmpje, maar wel heel leuk!

avatar van Elineloves
geplaatst op 9 maart 2009, 14:46 uur, permalink
Leuk voor als je kleine nichtjes op bezoek komen, kijkt nog wel redelijk weg.

avatar van skipy05
geplaatst op 12 juni 2009, 21:55 uur, permalink
heel goede film. Alleen spijtig dat hij zo laag gestemd is. Verhaal is zeer leuk. Anne Hathaway Speelde hier zeer goed. Zeer goede actrice. Julie Andrews speeld ook er goed. De film is wel voorspelbaar.

geplaatst op 13 juli 2009, 13:21 uur, permalink
Leuk het verhaal is ook goed!

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 1 augustus 2009, 23:32 uur, permalink
Matige film, enorm voorspelbaar en het ene cliche na het andere komt voorbij. Daarnaast moet de film het zeker niet hebben van het slechte acteerwerk van de jongere garde. Julie Andrews doet het echter nog best aardig, maar het is vooral Hector Elizondo die met zijn gevatte opmerkingen en humor, de film nog behoorlijk kijkbaar maakt. Verder is het een film om snel te vergeten!

krappe 2,0*

avatar van ILDIB
geplaatst op 2 augustus 2009, 13:45 uur, permalink
Beroerd, simpel en kinderachtig. Voor een peuter van 2 misschien leuk. Het ene stereotyp na het andere komt ten tonele. deel 2 is tikje beter. Hathaway redt het nog een beetje met dr uitstraling.

avatar van TragieStar.*
geplaatst op 16 augustus 2009, 16:23 uur, permalink
The Princess Dairies.

Grappige film! En super leuk.
Goed geacteerd en een leuk verhaal.
Wel een tikkeltje voorspelbaar maar het blijft toch leuk voor mij.
Heb erg veel genoten en ben benieuwd naar deel 2.
Ik weet ook wel zeker dat het net zo leuk gaat worden!

3,5* voor de film. En Anne Hataway ze was geweldig.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst op 19 augustus 2009, 11:33 uur, permalink
Leuke maar zeer voorspelbare film. Verder niets mis mee kijkt lekker weg. a deze film brak Anne Hathaway door.

geplaatst op 2 oktober 2009, 13:36 uur, permalink
Ik bekijk dit eerder ale een jeugdfilm, maar toch vond ik hem best geslaagd.
Leuk verhaaltje en goed geacteerd. Vooral Anne Hathaway doet het hier bijzonder goed.
Bijna 2 uur duurt de film en dat is zeker niet te lang, op geen enkel moment is de film saai.
Kortom, een film voor de ganse familie.

avatar van Mai*
geplaatst op 7 december 2009, 20:54 uur, permalink
Erg leuke film. Even zo'n meiden ik voel mij zo zielig film en je fleurt helemaal weer op!

geplaatst op 9 december 2009, 0:09 uur, permalink
Wonder boven wonder vond ik er niets aan...
En dat terwijl ik juist zo van de chickflicks ben.

avatar van mnrk
geplaatst op 10 januari 2010, 12:35 uur, permalink
Leuke film om gezien te hebben...film kijkt prima weg.

Anna Hathaway zag er toen al erg leuk uit en acteerde ook al prima. Julie Andrews speelde ook een erg leuke rol.

avatar van skullcandygirl94
geplaatst op 8 februari 2010, 16:13 uur, permalink
het spijt me..maar ik vond het een flutfilm...maar dat is mijn mening...wat wel leuk was is dat anne hataway(hoe je het ook schrijft)
erin speelt! en julie andrews...mar eigenlijk is het ook best wel realistisch maar ja..

avatar van FarahEl
geplaatst op 9 februari 2010, 23:55 uur, permalink
leuke Feelgood movie!

avatar van Drs. DAJA
geplaatst op 22 februari 2010, 21:36 uur, permalink
Disney's meidenperikelen-films kunnen me maar barweinig bekoren, uiteraard niet in de laatste plaats omdat ik duidelijk niet tot de doelgroep behoor. Meisje blijkt prinses te zijn en moet dan in één klap haar leven omgooien... Voeg er wat onzekerheid aan toe en je hebt een wel heel brakke variant op My Fair Lady. Nope, The Princes Diaries kon mij niet bekoren.

avatar van nachtschade
geplaatst op 28 december 2010, 22:25 uur, permalink
pulp

avatar van erpunited
geplaatst op 28 december 2010, 22:35 uur, permalink
Ik vond hem best wel leuk. Saampjes met mijn vriendin op de bank gekeken. Het is wel een standaard vrouwen komedie. Maar ik vond hem best te kijken

speranza
geplaatst op 29 december 2010, 1:01 uur, permalink
Totaal niets aan. Geen leuke humor. Geen mooie beelden. Heel erg standaard verhaal.

geplaatst op 29 december 2010, 14:40 uur, permalink
Vermakelijke film, alleen al Hathaway is het aanzien waard

avatar van *film fan*
geplaatst op 9 maart 2011, 18:16 uur, permalink
erg leuke meiden film!
deel 2 ook

geplaatst op 11 mei 2011, 13:47 uur, permalink
Aangename, pretentieloze tijdspassering met Anne Hathaway goed in vorm. Deel 2 is een fraktie beter, vind ik.

avatar van Fran
geplaatst op 2 juli 2011, 22:38 uur, permalink
Ik vond het een leuk tussendoortje. Natuurlijk is het geen hoogvlieger maar ik vond hem wel lekker wegkijken. Het verhaal is ernaar om je lekker helemaal in te kunnen leven.

avatar van ibendb
geplaatst op 28 september 2011, 13:54 uur, permalink
Originele, maar zéér voorspelbare rom-com.

Anne Hathaway vind ik altijd wel leuk spelen. En dit was niet anders in The Princess Diaries.

Het verhaal gaat over een doodnormaal meisje zonder vader die erachter komt dat haar vader prins van Genovia was. Dus zij is nu prinses van Genovia. Het is werkelijk hilarisch hoe Mia lessen leert van haar oma (Julie Andrews, man wat kan die veel rollen aan, zeg). Er zit meer dan genoeg humor in de film waardoor het nergens saai wordt. Maar ik stoorde mij wel wat aan het liefdesverhaaltje. Al bij al nog een aangename film. 2.5*

avatar van mikey
geplaatst op 5 januari 2012, 22:08 uur, permalink
Verschrikkelijke pubermeid sprookje/komudie of munners. Julie Andrews :N

avatar van Mochizuki Rokuro
geplaatst op 8 januari 2013, 22:51 uur, permalink
Jammer van het laatste half uur. Anne Hathaway is eigenlijk best charmant (toch ook maar naar Les Misérables dan) en hield ze film best aardig op de rails. Waarom zien we Caroline Goodall eigenlijk zo weinig in films??

geplaatst op 9 januari 2013, 0:05 uur, permalink
Mochizuki Rokuro schreef:
Waarom zien we Caroline Goodall eigenlijk zo weinig in films??

Valt wel mee, hoor. Ik heb haar gezien in: Harrison's Flowers, Hook, Schindler's List en
Shattered Glass.

't Zijn niet allemaal toppers, helaas.

avatar van Mochizuki Rokuro
geplaatst op 9 januari 2013, 8:15 uur, permalink
4 in zo'n 20 jaar (heb ik ook), niet veel toch?

geplaatst op 9 januari 2013, 10:28 uur, permalink
Dat is inderdaad niet veel. IMDb nog even geraadpleegd en het blijkt dat ze erg veel tv-werk heeft gedaan.
À propos ik ben nog een film vergeten. Ik heb namelijk de sequel The Princess Diaries 2: Royal Engagement ook gezien. Vond ik eigenlijk een ietsiepietsie leuker dan de eerste film.

avatar van benni
geplaatst op 9 januari 2013, 23:32 uur, permalink
Met dochter gekenen, voor die generatie is het een voldoende, en ook voor de ouderen is er naar te kijken.., Anna speelt al wel redelijk goed. Julie natuurlijk sws.

avatar van alexspyforever
geplaatst op 13 april 2014, 15:05 uur, permalink
De film moet het vooral hebben van het generatieconflict tussen grootmoeder Julie Andrews en kleindochter Anne Hathaway. Die stukjes vind ik persoonlijk het leukste. De rest van de film is naar mijn mening een beetje standaard tienerfilmpje. Is zo eentje die je kan opzetten als je niet goed weet wat kijken en even feel good nodig hebt.