MENU

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Paris Leonti
met Geoff Bell, Vas Blackwood en Robert Boulter

Een groep Engelse voetbalsupporters grijpt hun kans tijdens het WK om een bankroof te plegen. Met hun zogenaamde aanwezigheid bij het WK in Duitsland als alibi, proberen ze miljoenen te stelen van de Londense Exchange Bank.

avatar van Rednas 2
geplaatst op 29 november 2008, 21:30 uur, permalink
Leuk geprobeerd, maar ik vond deze film behoorlijk tegenvallen. Veel jatwerk uit andere films, maar het verhaal dat aan een traag uitgevoerde overval is opgehangen, is niet alleen ongeloofwaardig maar mist ook nog eens de Britse humor... Waardeloos !

avatar van nacbreda076
geplaatst op 5 december 2008, 4:29 uur, permalink
Hele goeie film en goed einde!

avatar van Rulo
geplaatst op 28 december 2008, 15:57 uur, permalink
Minder dan de Bank Job... Maar nog wel erg leuk 3.5*

avatar van komerad
geplaatst op 3 januari 2009, 14:40 uur, permalink
Middelmatige film, niet spannend, weinig actie, wel leuk verhaaltje alhoewel niet origineel. 90 minuten was ruim lang genoeg (vond het soms wat langdradig, mogelijks door het gebrek aan spanning en actie.)

De film stak net niet tegen. Het einde vond ik iets beter dan verwacht.

Leuk om eens te zien maar hier zou ik toch nooit geld aan kunnen hangen.

geplaatst op 17 februari 2009, 16:43 uur, permalink
Niet echt orgineel..

avatar van depri83
geplaatst op 17 mei 2009, 2:35 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Het verhaal was op zich nog wel goed maar de onderlinge verhoudingen en het acteerwerk van sommigen maakte dat ik me echt zat te ergeren in sommige gedeeltes. De irritante politie-inspecteur en de overvaller met de dreadlocks waren wel het ergste. Raar einde ook, waarin de gewonde overvaller zich na doktersbehandeling beter lijkt voelen maar in het vliegtuig toch doodgaat, en dat wordt even tussen neus en lippen door vermeld!

En het lijkt me trouwens ook dat je als je zoveel werk hebt met het plannen van een bankoverval dat je zorgt voor een goede transport van het geld, want dat geknooi met dat karretje en het heen-en-weer-gekruip was behoorlijk stupide.

Stukken minder dan 'The Bank Job'

avatar van 606
geplaatst op 9 juni 2009, 12:31 uur, permalink
Het is niet orgineel maar, zeer aardig gedaan en sommige dingen waren verassend.
Acteerwerk was ook oke.

4 sterren

avatar van N_SANE
geplaatst op 21 juni 2009, 16:44 uur, permalink
Deze film heeft me aangenaam weten te verrassen. Ik verwachtte er namelijk niet veel van. Prima film voor een avondje vermaak. Of een regenachtige dag. Kijkt lekker weg.

orbit
geplaatst op 23 juni 2009, 23:43 uur, permalink
Matig overvallersfilmpje.. geen hoogvlieger in dit genre.

geplaatst op 25 juni 2009, 17:49 uur, permalink
Ze gaven het in de film zelf ook al aan maar ik vond deze enigszins lijken op "Inside man". Met 1 groot verschil en dat is dat "Inside man" beter is (komt natuurlijk mede door de goede cast die daarin meespeelde). Deze is zoals "orbit" hierboven ook al aangeeft een matig overvallersfilmpje. Er is wel goed naar te kijken en het einde vond ik best aardig. Leuk om eens gezien te hebben.

avatar van T-5RRRR
geplaatst op 10 juli 2009, 22:00 uur, permalink
Wat een geweldige scene, dat ie achteruit het gebouw in rijdt.......heb me echt kapot gelachen , echt geniaal , verder vond ik hem lang niet slecht , heb me er goed mee kunnen vermaken!

geplaatst op 12 juli 2009, 19:23 uur, permalink
Aardige film. Genoeg om de avond relaxed mee door te komen.

geplaatst op 13 juli 2009, 23:21 uur, permalink
zeer vermakelijke film. Geen hoogvlieger, toch goed weg te kijken.

geplaatst op 2 september 2009, 0:21 uur, permalink
Heb hem net even zitten kijken om de avond op te vullen..

Moet zeggen een erg vermakelijke film voor een rustig avondje.. Je kijkt de film goed weg met grappige stukjes en een verrukkelijk einde, vind ik zelf.
Hij kan niet tippen aan "The Bank Job" maar is zeker het kijken waard..

avatar van erik1677
geplaatst op 9 september 2009, 12:16 uur, permalink
kijkt heerlijk weg, niks mis mee.

avatar van Decec
geplaatst op 11 september 2009, 22:11 uur, permalink
Ik vind zo spannend thriller! Goede film, komt uit Engeland

Bart Simpson
geplaatst op 7 oktober 2009, 17:12 uur, permalink
Nee, een goede film hoeft niet perse uit Engeland te komen. Maar deze film is wel goed, zit genoeg humor en actie in.

avatar van NotJustAnOpinion
geplaatst op 22 oktober 2009, 11:27 uur, permalink
Nee erg orgineel was deze niet en 1,5 uur was meer dan genoeg.
Maar toch heb ik me wel vermaakt met deze film.

avatar van Rodger
geplaatst op 1 november 2009, 17:47 uur, permalink
Vermakelijke, actie, komedie, drama.. film.. leuk voor een regenachtige zondagmiddag..

avatar van Klein Negertje
geplaatst op 1 november 2009, 18:06 uur, permalink
Idd, zoals al gezegd word in de film, veel lijkt op "Inside man" of een kloon van "The bankjob" evengoed een vermakelijke film...

avatar van muerte
geplaatst op 16 november 2009, 21:17 uur, permalink
op zich een redelijke film heeft alleen te veel weg van the Bank Job.
Verder ook wel een beetje voorspelbaar dat de taxichauffeur er met het geld tussenuit naait

een mager 3*

geplaatst op 10 maart 2010, 19:12 uur, permalink
Misschien niet origineel maar gewoon een goede film met een sterk einde

geplaatst op 27 maart 2010, 11:24 uur, permalink
Leuke film voor op de vrijdag avond,
Acteer werk kon wel beter vind ik.
Maar hij kijkt lekker weg:)

Iemand hier die mischien weet hoe dat nummer heet waar die kerel met de dreadlocks naar luistert in het gebouw?

avatar van Sportingerke
geplaatst op 12 juli 2010, 22:20 uur, permalink
Als je een film wilt zien waarin quasi niets gebeurt ben je met Daylight Robbery aan het juiste adres.
Nu is dat misschien een beetje te kort door de bocht, maar op het behoorlijke einde na vond ik de film toch een tegenvaller.

Het is als het ware een documentaire waarin documentairegewijs de nodige actie/humor ontbreekt.
De film duurt slechts anderhalf uur, maar het leken er minstens twee.

Hoopte met deze WK-gerelateerde film een beetje af te kicken van een maandje World Cup Fever (Eviva Espa˝a
), maar dat viel toch serieus tegen.

avatar van blisteringdude
geplaatst op 4 november 2010, 22:45 uur, permalink
Decec schreef:
Ik vind zo spannend thriller! Goede film, komt uit Engeland

Thriller :')

avatar van blisteringdude
geplaatst op 9 november 2010, 20:40 uur, permalink
Toch nog maar iets verlaagd. Hij was vrij saai eigenlijk.

geplaatst op 25 november 2011, 19:03 uur, permalink
Zo'n bankovervalfilm kan er bij mij altijd wel in, dus deze eens geprobeerd. Veel uitleg krijg je wel niet tijdens de film, je wordt er als het ware in gesmeten.
Desondanks kon de film me de hele speelduur boeien. Je vraagt je steeds af of het hen zal lukken of niet.
De cast zijn allemaal onbekenden, maar dit was er eigenlijk niet aan te merken.
Hij past wel in het rijtje van "Inside Man" & "The bank Job", dus als je deze graag zag, zal je deze ook wel bekoren. Hij is misschien ietsje minder (ze zullen ook wel een kleiner budget gehad hebben), maar 'k vond hem wel het bekijken waard.

geplaatst op 1 april 2012, 22:48 uur, permalink
Middelmatig en gedetailleerd misdaadverhaal, met een saaie uitvoering. Alhoewel de regisseur aandacht besteed aan de verschillende personages, blijft hun motivatie in het ongewisse; het tonen van hun loze grappen en eigenaardigheden maakt niet dat je als kijker meer ge´nteresseerd raakt. De film probeert teveel een kruizing te zijn van andere producties en het einde is ronduit teleurstellend. Jammer want de cast speelt onberispelijk.

geplaatst op 1 mei 2013, 22:44 uur, permalink
Prima film, beter dan ik had vermoed.
Goed verhaal, al zijn er nog wel gelijkaardige films gemaakt de laatste tijd, 'Inside Man' o.a. waarnaar ook wordt verwezen in deze film.
Maar vond de vertolkingen wel goed, met de nodige Britse humor.

geplaatst op 25 juni 2013, 22:30 uur, permalink
Een hoop amateuristische momenten, maar toch ook wel een paar positieve punten. Niet genoeg voor een voldoende, maar om Daylight Robbery volledig af te serveren gaat me ook weer wat ver: 2*

avatar van Brabants
geplaatst op 23 september 2014, 21:23 uur, permalink
Lekkere luchtige heist film met goed acteerwerk en een goede sfeer. Het script zit goed in mekaar en maakt je vertrouwt met alle personages uit de film. De combinatie tussen actie en komedie creŰert hier een uitgebalanceerd geheel. Uiteraard ligt hier het Britse droge gevoel voor humor aan ten grondslag. Het einde was voor mij ook wat onbevredigend, maar de film komt er zeker mee weg.