MENU

3,46

Drama / Mystery

geregisseerd door John Patrick Shanley
met Meryl Streep, Philip Seymour Hoffman en Amy Adams

1964, een Rooms-Katholieke school in de Bronx. Zuster Aloysius (Meryl Streep) komt in een lastige situatie. Er zijn redenen om priester Flynn (Philip Seymour Hoffman) te verdenken van onzedelijk gedrag. Moet ze de priester, die haar meerdere is, confronteren met deze vermoedens?

avatar van mikey
geplaatst op 18 april 2014, 22:19 uur, permalink
Aardige vertelling over een hoofdzonde in een nonnenschool. Veel herfstsfeertjes en dikke symboliek.

avatar van hdehoon
geplaatst op 19 april 2014, 10:18 uur, permalink
Prachtige film, sterk acteerwerk, dialogen op het scherpst van de snede. Dat het een toneelmatige opzet was, stoorde me in het geheel niet. Deze film gaat over zoveel meer dan alleen de vraag 'heeft ie 't gedaan of niet'. Dat is de kracht van het verhaal. Je blijft zitten met duizend vragen, waardoor de film nog lang nadreunt in je gedachten. Dat doen alleen films van het hoogste niveau.

Nieksnut
geplaatst op 19 april 2014, 10:40 uur, permalink
Precies de Hoon zegt. Wat een acteurs die Hoffman en Streep. Maar ook de hele setting van de film vond ik heerlijk. Die scènes in de kerk, die shots van de wijk; prachtige beelden. De film vloog voorbij; had voor mij nog wel langer mogen duren.

geplaatst op 19 april 2014, 14:55 uur, permalink
Enige lichtpuntje in deze oersaaie, vreselijk langdradige, onwaarschijnlijk onwaarschijnlijke en vooral barslecht geregisseerde film was de acteerprestatie van Hoffman. Maar zelfs dat kon Doubt dus niet redden.