MENU

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door D.J. Caruso
met Shia LaBeouf, Michelle Monaghan en Rosario Dawson

Wanneer Jerry Shaw (Shia LaBeouf) en Rachel Holloman (Michelle Monaghan) allebei een mysterieus telefoontje krijgen van een onbekende vrouw, komen ze door dit toeval met elkaar in aanraking. De vrouw bedreigt hen en hun familie met de dood en brengt Jerry en Rachel in verschillende levensgevaarlijke omstandigheden. Hierbij gebruikt ze de hedendaagse technologie om elke stap die ze doen te controleren. Uiteindelijk escaleert de situatie en worden deze twee gewone mensen de meest gezochte voortvluchtigen. In een race tegen de klok proberen ze er samen achter te komen wat er werkelijk gaande is en waarom hen dit overkomt.

avatar van Piratefriend
geplaatst op 24 oktober 2008, 14:33 uur, permalink
Deze film is echt geweldig om in de bioscoop te zien! een heel mooi geluid waardoor je in je stoel geplakt blijft! ik vond dit echt een super film! heb m gister in de bios gezien en hij was spannend en vol actie

geplaatst op 24 oktober 2008, 14:58 uur, permalink
hoe kunnen mensen hier positief over zijn. alle gebeurtenissen zijn ver gezocht, ik zal geen voorbeelden geven voor de mensen die hem nog van plan zijn om te zien. maar het had veel makkelijker gekund, alles laten ze logisch lijken. maar nogmaals, ver gezochte film. het is niet 1ster waard omdat het acteerwerk en de manier van opname wel goed is, vandaar ook 2sterren. maar het verhaal moet gewoon ook goed zijn.

geplaatst op 25 oktober 2008, 20:04 uur, permalink
Het plot is erg voorspelbaar en zeer onwaarschijnlijk. De film moet het dan ook hebben van z'n vele actiescènes, alleen zijn deze vaak veel te rommelig geschoten. Het acteerwerk is degelijk, niet meer dan dat. Shia LaBeouf laat zien dat hij een film kan dragen, maar ook hij kan deze film niet redden. 2*

geplaatst op 26 oktober 2008, 0:12 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Super vette film, vanaf begin tot eind geweldig!! Ok, veel gelijkenis met iRobot en Die Hard 4 maar toch vond ik deze film beter en spannender..

Er zaten veel vette actie scenes in die op een nepaalde manier gefilmd zijn die nog niet vaak voorkomt in andere films.. (misschien is dat mijn opvatting, maar ik vind mezelf wel meer dan een gemiddelde film-dan en heb zogoed als alles gezien wat een film-liefhebber gezien moet hebben)

De enige 2 dingen die ik nep vond was de -elektricitieits kabel die precies die irakees vermoorde, een kabel is nou niet bepaald te besturen door een computer, en als Jerry in de 2de trein zit wordt hij gebeld op een telefoon die van een andere passagier is, in het beeldscherm stond "Pick up the phone jerry" dat is redelijk onmogelijk......

Maargoed, al met al heeft het feit dat ik de film in het IMAX theather in de Arena pathe bios gezien heb meegeholpen aan de beleving, de actie scenes waren zo dik door het geweldige geluid en scherm in IMAX ..

5 sterren voor de spanning van begin tot eind!

geplaatst op 26 oktober 2008, 0:40 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Aardige film. Er zaten inderdaad een aantal dingen in die onmogelijk konden gebeuren, maar dat nam ik dan maar voor lief. Om te reageren op de post hierboven, tuurlijk kan dat wel op het beeldscherm staan van de telefoon. Het kan toch de naam zijn van de persoon die belt? Als die computer eerst een contactpersoon heeft aangemaakt in de telefoon met "Pick up the phone jerry" en vervolgens belt als die contactpersoon, dan kan het
Ver gezocht...maar zo gaat het de hele film een beetje.

Goede casting trouwens, Shia LaBeouf en Michelle Monaghan speelden goed samen. Ook Billy Bob speelde een leuke rol. Al met al is het een zwaar overdreven film, die vanaf de eerste minuut vol met actie zit, waardoor hij heerlijk wegkijkt in de bios.

avatar van jeroen65
geplaatst op 26 oktober 2008, 12:44 uur, permalink
Ik vind dat deze film echt ondergewaardeerd wordt door sommige mensen.

Ik vond het een super vette film. Ik vond het verhaal wel leuk en de actie was super. In tegenstelling tot anderen kon ik de actie prima volgen. Ook had ik geen problemen met het camerawerk (wel met de dronken mensen achter ons)

Ik vind dat er goed wordt geacteerd in de film door de hoofdrolspelers. De film is wel wat onrealistisch maar dat vind ik soms ook wel weer leuk....

Het einde vond ik wel weer iets minder, maar de rest was super vet.

Ik geef een *5, omdat ik geboeid bleef kijken en er veel spanning en actie in de film zat....

geplaatst op 26 oktober 2008, 14:58 uur, permalink
Inderdaad, ik weet ook niet waarom ie zo wordt afgekraakt. Ik ben het er wel mee eens dat die carchase een beetje rommelig gefilmd is. Voor de rest vond ik het een hele spannende film en heb echt genoten in deze rollercoaster.

geplaatst op 26 oktober 2008, 22:18 uur, permalink
wat eeeen ongelooflijk slechte film. Veel te veel aspecten die echt te nep zijn. Hoe langer je naar de film kijkt, hoe ongeloofwaardiger het wordt, helemaal met dat 'eagle eye'.

Meer een science fiction film(waar ik helemaal niet houdt) dan thriller.

Maarja, ik ben niet een liefhebber van dit soort films

avatar van lagaiske
geplaatst op 28 oktober 2008, 9:26 uur, permalink
Ook de scene met het videobeeld van Jerry en Rachel is een serieus gat in de kaas.
Ze zien aan een zwart wit videotape dat ze zwart haar heeft???
Op zwart wit beeld is al het haar dat donker is zwart gekleurd!!!
En dan nog zegt die agent ze is ongeveer 1m80????
En dit kunnen ze uitmaken met een videotape vanuit een bus waarop je alleen hun hoofd en schouders kan zien!!!
Man man man!!!!

avatar van maus9
geplaatst op 28 oktober 2008, 20:57 uur, permalink
Erg slecht verhaal alleen de acteer kunsten van Shia zijn zoals gewoonlijk weer goed. Dat is het enigste dat deze film echt overeind houd desondanks toch nog * 3

avatar van thomzi50
geplaatst op 30 oktober 2008, 17:03 uur, permalink
Begon wel aardig, maar na een tijdje ontspoorde het verhaal compleet - hoe meer je erover nadenkt, hoe ongeloofwaardiger het wordt.

geplaatst op 30 oktober 2008, 17:19 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wel is het aardig dat er genoeg actie voorkomt. Alleen het verhaal is vergezocht met een computer die alles kan veranderen.

avatar van tn2543
geplaatst op 2 november 2008, 23:23 uur, permalink
Zelfde verhaal als iRobot en Die Hard 4. Maar dan 1000 maal slechter en ongeloofwaardig gebracht.

avatar van abasinp
geplaatst op 4 november 2008, 1:50 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
vandaag nog in de bios gezien, hij was de bom.

Shia LaBeouf was goed, de rest van de cast ook btw.
dit is echt een film die je in de bios moet zien, het gaat hier echt om de spanning.
alleen vond ik het einde wel een beetje slecht Shia LaBeouf had aan het einde dood moeten gaan dat zou echt een goede impact gehad hebben

avatar van Joeri_000
geplaatst op 4 november 2008, 19:34 uur, permalink
Ik heb niet vaak dat ik in de bios zit en dat men bek openvalt..
Dit had ik totaal niet verwacht.
Vond La beouf altijd een beetje zo'n butje, zoals in disturbia en transformers maar hij nu staat die er wel echt !!

Ik vond haar trouwens ook goed, ze kwamen beiden erg overtuigend over..
Het verhaal en idee spraken me ook aan. Stond na afloop te pissen
en wist niet zeker of we me aan de andere kant konden zien

Een aanrader!!!

avatar van Blood Duster
geplaatst op 6 november 2008, 13:33 uur, permalink
Sorry maar ik kan de mening van de meesten hier helaas niet delen.

Ik heb de film na 1 uur afgezet....wat een opgehoopte zooi aan clichés en onzin.

Amerika dat weer eens doorslaat. I.p.v. zulk belachelijke films te maken, mogen ze beter wat aan hun financiële misère doen:)

avatar van abasinp
geplaatst op 6 november 2008, 21:03 uur, permalink
Blood Duster schreef:
Sorry maar ik kan de mening van de meesten hier helaas niet delen.

ik vond de cliche gehalte wel meevallen, ik heb em ook, in de bios gezien, dus kon ik echt genieten van de spanning.
persoonlik vind ik dat je niet moet stemmen als je niet de hele film hebt gezien de film duurt wel bijna 2 uur.
ik durf te wedden dat als je de film weer zou bekijken van begin tot einde dat, je hoger zou stemmen.

avatar van joko16
geplaatst op 7 november 2008, 9:18 uur, permalink
Best aardig gemaakte film, heftige stunts en nog spannend ook!
Leuk dat Steven Spielberg hier weer een vinger in de pap had.

avatar van Diamantje06
geplaatst op 7 november 2008, 21:14 uur, permalink
Viel een beetje tegen. Actie was wel oké, maar er is niks speciaals aan deze film.

geplaatst op 8 november 2008, 2:57 uur, permalink
jeroen65 schreef:
Ik vind dat deze film echt ondergewaardeerd wordt door sommige mensen.

Dat je sommige films niet kan volgen licht waarschijnlijk niet aan de film

Films zijn altijd onrealistisch 't is een film
Acteer werk goed? Laat ik het zo zeggen: ze hebben nog wat te leren.

Het einde vond ik wel weer iets minder, maar de rest was super vet.

avatar van devilsarea
geplaatst op 10 november 2008, 21:25 uur, permalink
vette movie heb genoten! 4,5 sterren

avatar van Ant
geplaatst op 10 november 2008, 22:49 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Zo die Shia is net zo oud als ik, maar heeft toch al een goede CV staan. Na Disturbia en Transformers doet hij het redelijk goed in Eagle Eye. Hij moet inderdaad nog wat leren, maar daar heeft hij tijd genoeg voor.

De film zelf is spannend en je wilt weten waar de "commando's" vandaan komen. Inderdaad voel je op het einde al aankomen wat er gaat gebeuren, maar dat is bij deze film voor mij geen probleem. Bij een detective moet het verrassend zijn, maar bij zo'n actie film is dat zelden. Bruce Willes in Die Hard verrast ook niet toch? De actie scenes zijn dit keer niet zo rommelig gefilmd, wat modern blijkt te zijn. Ik hou niet zo van die manier van filmen net als bij Bourne en Bond 22.

Al met al toch wel een bioscoop bezoek waard. Groot beeld en goed geluid brengt deze film extra tot zijn recht.

Die Sam heeft trouwens ook wel een grappig kopje. Geinig manneke. 2 weken geleden was hij ook al lekker voor de spiegel aan het spelen toen ik Mirrors keek. Zal ook wel weer een ster worden.

avatar van Flipman
geplaatst op 11 november 2008, 14:05 uur, permalink
abasinp schreef:

ik vond de cliche gehalte wel meevallen

Eh?!
abasinp schreef:
ik heb em ook, in de bios gezien, dus kon ik echt genieten van de spanning.

Mjoah, spanning zat er soms wel in, maar alle cliché's en patriottisme draaiden dat alles erg snel de nek om.

Don't count on it.

geplaatst op 12 november 2008, 21:58 uur, permalink
Ant schreef:
....De actie scenes zijn dit keer niet zo rommelig gefilmd, wat modern blijkt te zijn. Ik hou niet zo van die manier van filmen net als bij Bourne en Bond 22.
....

Wat? Niet rommelig gefilmd? Wat is in jou visie dan rommelig, want volgens mij was "Eagle Eye" het toppunt van rommelig filmen/monteren. Er was geen touw aan de actie scènes te knopen.

geplaatst op 12 november 2008, 22:10 uur, permalink
Roel- schreef:
Ant schreef:

Bij Bond in het begin die achtervolging met die nieuwe manier van filmen. Waar je amper ziet wat er gebeurd vind ik rommelig. Bij Eagle Eye was dat voor mij goed te volgen. Net als in de tunnel kon ik zien wat er gebeurde. Ik snapte wat er gebeurde, bij Bond was het steeds is het nu de Aston Martin of de Alfa Romeo... Maar misschien bekijk ik film op een andere manier en let ik bij actie scenes op andere dingen.

geplaatst op 12 november 2008, 22:17 uur, permalink
Maar ik meen mij te herrinneren dat in Eagle Eye bij de scène met de Porsche Cayenne er vrijwel identiek gefilmd werd als bij de openingsscène in QoS. Het was vrijwel niet te volgen wat er nu eigenlijk gebeurde. Ik blijf er dan ook bij dat Eagle Eye zeker net zo rommelig als Bond/Bourne is, zo niet nog rommeliger.

Maar goed, dit zal waarschijnlijk een eindeloze wellus-nietus-discussie worden
. Tenzij je nog andere zaken hebt waarom Eagle Eye zo goed zou moeten zijn trek ik me terug. (lees mijn recensie, kun je zien wat ik zo slecht vond

avatar van Ant
geplaatst op 13 november 2008, 0:27 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ja gelijk heb je wel, ik heb me stem inderdaad wat overrated. Dit komt denk vooral na de voor mij tegenvallende QoS. Een dag later Eagle Eye met een soort revange idee. Vond het wel een fijne film om naar te kijken, maar dit is een questie van smaak. Wat ik zo vet vind dat computers de hele wereld beinvloeden/regeren. In deze film werd dit even door middel van vette "acties" getoond. Het uitwerken had inderdaad wel wat uitgebreider en duidelijker gekunt. Ik gaf eerst 4 sterren dus een 8 maar dit was iets teveel van het goede, maar het is meer dan een voldoende dus 3.5 sterren is een 7. Meer dan een voldoende, omdat het mij gewoon aansprak. De 2 uur film ging voor mij echt voorbij alsof ik er net 4 minuten was. Ik zat er gewoon lekker in.

avatar van Roel-
geplaatst op 13 november 2008, 9:38 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ach, toch nog mijn gram kunnen halen in de zin van een verlaging
. Ik begrijp heel goed dat smaken verschillen, maar ik kon mij alleen niet vinden in jou uitleg.

Zou je trouwens spoilers kunnen plaatsen bij dat computer gedeelte? Verraad min of meer het idee van de hele film voor mensen die hem nog willen zien

avatar van Blood Duster
geplaatst op 15 november 2008, 21:34 uur, permalink
Blood Duster schreef:

Nou nee bedankt
Zeg nou zelf, je zou toch ook niet 2 uur naar een leugenaar luisteren, als je al na 1 uur weet dat ie liegt!!!!!!

avatar van Mai*
geplaatst op 17 november 2008, 22:53 uur, permalink
Hele goeie film! Mooi stunts en mooie effecten!

5,0 waard!