MENU

2,52

Thriller / Drama

geregisseerd door Richard Ledes
met Frank Langella, Laura Harring en Elliott Gould

Een manager van een energiebedrijf is vastbesloten zijn werkgever aan de schandpaal te nagelen nadat hij diens corrupte praktijken heeft ontdekt. Hij huurt een privé-detective om hem te helpen deze zaak in de openbaarheid te brengen, maar merkt al snel dat hij zelf onderwerp van onderzoek is.

avatar van kleez
geplaatst op 10 april 2009, 0:37 uur, permalink
Vanavond gezien! Interessante film, maar ik denk dat het verhaal achter de man (het bedrijf wij haar voor werkt) vele malen interessanter is! Onderwerp komt ook in 'Zeitgeist' naar voren en hoort er op dit moment er veel over: De banken, De Wereld Bank, etc. etc. zijn financiele instellingen die niet kloppen!

Einde valt me iets tegen!

geplaatst op 10 april 2009, 14:59 uur, permalink
De film valt bij mij onder de categorie drama en niet /thriller... er gebeurt haast niets in de film.
Gedurende de film werd ik zelfs een beetje misselijk van de eentonige achtergrondmuziekjes.. (waar ik normaal nooit op let, maar geeft dus aan hoe weinig er gebeurd in de film). Het einde was inderdaad ook een tegenvaller.

Voor de echte drama-liefhebbers is het misschien een 'redelijke' film, alhoewel de dialogen ook niet echt spraakmakend waren. Maar voor mij was deze film niet weggelegd. Vandaar ook 1*.

geplaatst op 13 april 2009, 23:18 uur, permalink
Saai, saai en nog eens saai.....er gebeurd echt 1,5 uur niets en dan de eindtitels....

avatar van ralfsjam
geplaatst op 16 april 2009, 1:56 uur, permalink
mooi verhaal, iets wat te minimalistisch misschien, maar mooi.
3.5

avatar van konynewortel
geplaatst op 17 april 2009, 20:26 uur, permalink
Is wel de flauwste film die ik ooit heb gezien , De hele film is een compleet drama , van verhaal tot muziek en aftiteling . Slaapverwekkend!!

avatar van RickZ
geplaatst op 20 april 2009, 8:33 uur, permalink
Wat slappe dramathriller, het verhaal had genoeg potentie maar al met al een slappe hap.

geplaatst op 26 april 2009, 16:24 uur, permalink
Vond het ook een erg saaie film, moest moeite doen om wakker te blijven. Ik dacht in het begin van de film dat het nog wel wat zou worden, maar helaas. Ik snap niet dat deze film nog ruim 3 sterren gemiddeld heeft gekregen.

Jeauhan
geplaatst op 27 april 2009, 14:37 uur, permalink
Viel meer uit te halen omdat het uiteindelijk toch best een interessant verhaal blijkt te zijn. Had liever gezien dat, hoewel door de voorspelbaarheid e.e.a. al duidelijk was, de kijker volledig op de hoogte was gebracht van de beweegredenen van Langella's personage (om de fotograaf aan te stellen). De thrillerkant, die toch al niet sterk was, had je dan helemaal achterwege kunnen laten en volledig voor het drama kunnen gaan.

geplaatst op 28 april 2009, 13:41 uur, permalink
De beschrijving klopt niet helemaal. Het verhaal is vanaf het begin eigenlijk wat "verteld". Naar mijn mening geen slechte film, maar ik het het idee dat er heel wat key-scenes zijn uitgehaald. Waardoor de waarde van de film drastisch daalt. Het is een film waarnaar je kijkt voor het verhaal en zeker niet voor de actie. Het einde is een beetje zwak en meteen ook voorzien. Volgens mij zat er stukken meer in maar is er niets mee gemaakt.

geplaatst op 19 mei 2009, 21:18 uur, permalink
ik dacht dat het aan mij lag, maar het wordt al een aantal keren bevestigd. Er gebeurt niets in de film, is niet spannend en sleept zich maar voort tot en met het einde.

avatar van Toontje35
geplaatst op 31 mei 2009, 9:27 uur, permalink
Heb waarschijnlijk de echte draad gemist. Alhoewel was die er wel?

Zoals eerder gemeld; het thema is prima; acteurs prima. Er is echter niets mee gedaan.

Lange zit Pfff......