MENU

2,98

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Burr Steers
met Zac Efron, Leslie Mann en Matthew Perry

Het leven van de 37-jarige Mike O'Donnell is een complete chaos. Het wordt nog een stuk gecompliceerder als hij na een ontmoeting met zijn geestelijke gids weer in het lichaam belandt van de 17-jarige scholier, die hij eens was, wiens leven zelf ook niet bepaald op rolletjes loopt.

avatar van Carotte
geplaatst op 23 maart 2011, 14:44 uur, permalink
Leuke film, doet me denken aan Mr Destiny

avatar van Kr!kke
geplaatst op 27 maart 2011, 18:22 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Niet meteen mijn favoriete genre, dus de verwachtingen waren niet al te hoog. Maar ik moet zeggen dat ik toch positief verrast werd door deze film. Het verhaal is natuurlijk nonsens, maar dat weet je op voorhand. Verder is de film ook zéér voorspelbaar, maar ook dat is iets wat zeker niet storend was.

De film was op elk moment vermakelijk en hier en daar zat er echt wel een grappige scène in. De situatie op zich is natuurlijk al redelijk komisch: de vader die zijn kinderen wil helpen, maar dat dan ook op een echte vaderlijke manier wil doen terwijl hij vastzit in het lichaam van een 17-jarige... leuk gevonden, wat dan ook tot tal van grappige situaties leidde. Verder vond ik de beste vriend van Mike O'Donnell een zeer leuk personage, vooral zijn versierpogingen vond ik amusant.

Leuk om eens gezien te hebben dus.

avatar van Wassup !
geplaatst op 31 maart 2011, 18:50 uur, permalink
17 Again gaf me keer op keer gemengde gevoelens bij het bekijken ervan. Ik kan moeilijk zeggen dat de film mij niet of nauwelijks vermaakte, ook al lagen mijn verwachtingen misschien ietwat hoger dan ik zelf ooit had durven denken. De meeste grappen en grollen die er gemaakt worden in deze film zijn niet grappig oftewel erg misplaatst. Enkele amusante scènes redden dit bizarre boeltje helaas niet. Een niet zo geslaagde middenmoter.

avatar van Denzz
geplaatst op 12 april 2011, 18:13 uur, permalink
Deze romantische komedie met tieneridool Zac Efron valt al bij al best te pruimen. De 30-jarige Mike O'Donnell is niet tevreden met zijn leven en wilt terug 17 zijn. Een schoonmaker op zijn oude school biedt hem deze kans en hij wordt terug een tiener.
Verhaaltje is flinterdun zonder enkele subplots en het einde zie je al van mijlenver aankomen. Toch is de film voorzien van een paar leuke grappen en personages. Efron valt ook reuze mee en speelt zijn rol deftig.

avatar van vrossi
geplaatst op 27 april 2011, 21:32 uur, permalink
Gewoon een pracht van een film, het hoeft niet allemaal geniaal verzonnen te zijn.
Maar dit is gewoon een hele leuke film om te kijken, en dat is i.m.o voldoende.

avatar van Timothyvdmeer

geplaatst op 1 juni 2011, 10:27 uur, permalink
vrossi schreef:

Mensen die om deze film niet kunnen lachen, zijn toch wel erg zielig hoor..

ja en iedereen die voor dit soort films 5 sterren geven dan?

avatar van ArnoldusK
geplaatst op 1 juni 2011, 22:29 uur, permalink
vrossi schreef:
Maar dit is gewoon een hele leuke film om te kijken, en dat is i.m.o voldoende.

Mensen die om deze film niet kunnen lachen, zijn toch wel erg zielig hoor..

zielig of wat verder ontwikkeld op meerdere vlakken dan jij?

avatar van DragQueen
geplaatst op 2 juni 2011, 11:34 uur, permalink
Op zich een leuke komedie, al is het verhaaltje voorspelbaar en aan de dunne kant. Er wordt wel leuk geacteerd door Efron. Ook zitten er wel een paar geslaagde grappen in de film. 2,5 ster.

avatar van BoordAppel
geplaatst op 2 juni 2011, 12:31 uur, permalink
Rip-off van duizend andere films en helaas lang niet zo goed als veel van die duizenden. Ik moest regelmatig aan Back to the Future denken maar 17 Again durft niet zo ver te gaan (zoenen met je ouders, jakkiebah) en zit lang niet zo ingenieus in elkaar.

Naast de erg veel flauwe grappen af en toe wel geslaagd (Don't respect me) en Zac Efron doet het leuk als oudere jongere. Over het algemeen te voorspelbaar, te flauw en natuurlijk met een braakmoraal.

avatar van TimZor
geplaatst op 3 juni 2011, 21:38 uur, permalink
Gewoon leuk om te kijken met je verstand op nul. Een krappe voldoende.

avatar van Leviwosc
geplaatst op 4 juni 2011, 12:09 uur, permalink
Zac Efron is gewoon: 'eye candy' zoals we dat noemen. Heerlijk joch om over te fantaseren.

avatar van supadragon8

geplaatst op 8 juni 2011, 18:31 uur, permalink
nee, heb niet kunnen lachen. saaie film, mooie vrouwen zag ik ook niet. die half gothic of wat zij ook is vond ik wel het diepte punt, wat een lelijk wijf

avatar van komerad
geplaatst op 13 juni 2011, 18:17 uur, permalink
Middelmatig feel good filmpje.

avatar van Barbarella
geplaatst op 14 juni 2011, 14:39 uur, permalink
leuke film, keek lekker weg.

avatar van platvis001
geplaatst op 31 juli 2011, 10:09 uur, permalink
leuke film met wat grappige momenten maar geen topper, kijkt lekker weg op een zondag

avatar van Corcicus
geplaatst op 7 september 2011, 11:04 uur, permalink
Ik ben echt aangenaam verrast door deze film. Ik zag komedie/romantiek, Zac Efron, deze poster en dan ook nog de titel. Kortom, alle elementen waren aanwezig voor een slechte film en dus genoeg redenen om deze kelk aan mij voorbij te laten gaan. Edoch, toen hij op tv kwam ben ik er al zappend toch mee geconfronteerd en het moet gezegd: onderhoudend is ie wel. Geregeld kon ik er smakelijk om lachen ook, met een uitstekende rol voor die zogezegde vader van Mark. Echt een hilarisch personage. Toch wel een aanrader voor een weinig gecompliceerde avond.

avatar van ILDIB
geplaatst op 2 maart 2012, 13:49 uur, permalink
De film kent goede momenten en helaas ook veel voorspelbare scenes. Alles met Perry is eigenlijk slecht. Thomas Lennon is echt geweldig al is t veel jatwerk van Finch uit american pie

geplaatst op 22 april 2012, 16:03 uur, permalink
Matige, clichevolle high school komedie die slechts over enkele (onvermijdelijke) aardige momenten beschikt. Regisseur noch cast grijpen de prent bij de hand om boven die middelmaat uit te stijgen, al moet gezegd dat het script daar ook maar weinig kans toe gaf.

geplaatst op 10 mei 2012, 13:24 uur, permalink
Dit vond ik toch wel een verassend leuke, vermakelijke film. Grappig plot.

geplaatst op 14 mei 2012, 13:26 uur, permalink
Redelijke film waarin een man verandert in hoe hij er als puber uitzag. De film volgt het gebruikelijke pad van de zogenaamde gedaanteverwisseling-comedie. Redelijk voorspelbaar dus. Maar de personages zijn leuk genoeg, ook al zijn ze stereotiep, waardoor deze film gewoon lekker wegkijkt. En ook het einde is wel mooi.

avatar van MarkFish
geplaatst op 6 juni 2012, 11:55 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Het is allemaal wel heel erg 'hocuspocus gekke gebeurtenis, -fuck you, you'lll watch it anyway'* - zodat we een sentimenteel verhaaltje met een boodschap kunnen vertellen en een paar leuke thema's voor de kids kunnen laten passeren. Er wordt wel aardig in geacteerd, maar wat een bullshit allemaal.

De enige die voor grappige situaties zorgt is die vriend van de jonge Mike, Thomas Lennon. En dan met name wanneer hij eindelijk succes heeft met die principal Jane, die in het Elfs terug begint te praten, haha . Zij hebben wel een leuke interactie

* South Park

geplaatst op 20 juli 2012, 21:05 uur, permalink
Zac Afron is een absolute lul, dus had ik niet veel van deze film verwacht, doch ça va.

geplaatst op 16 augustus 2012, 17:29 uur, permalink
filmpje is niet zo slecht als verwacht, en er zijn zeker momenten die grappig ogen. Andere scènes zijn dan weer beetje afgelikt of overdreven, waardoor deze me nergens echt meeneemt. Ok, de film moet ergens een plotwending forceren maar er zijn imo betere mogelijkheden dan in deze film

Desalniettemin een fijne kijkbeurt gehad, dus 3*

avatar van SmackItUp
geplaatst op 19 september 2012, 22:04 uur, permalink
Luchtige komedie, maar heeft me wel verrast. Het is onnodig te vertellen dat de verhaallijn niet zo zeer origineel is, maar toch zijn er een aantal momenten waar ik om heb kunnen lachen. Niet echt om Matthew Perry of Zac Efron, die rechtstreeks uit de high school musical leek weggelopen, maar meer om de stommiteiten van de bijpersonages. Heb me wel redelijk vermaakt.

avatar van tbouwh
geplaatst op 22 december 2012, 15:29 uur, permalink
leuk om te kijken maar meer ook niet. Wel een voldoende, doordat het niet verveelt en het stukken slechter kan in dit genre

avatar van pollyke
geplaatst op 26 maart 2013, 11:11 uur, permalink
Van zo'n films bestaan er 13 in een dozijn. Totaal niet origineel en voorspelbaar.

'k vind het wel een zeer aangename film om naar te kijken, vooral het lord of the rings-gedoe
tussen zijn 'nep vader' en de directrice.
kijkt aangenaam en er zitten wel enkele hilarische stukken tussen

geplaatst op 28 maart 2013, 13:47 uur, permalink
Komedies zijn niet echt m'n ding, maar af en toe zit er wel iets goeds tussen.
Zoals deze o.a., die me wel kon bekoren.
Een paar geslaagde grappen, vooral ook op 'The Lord Of The Rings' en 'Star Wars', bevielen me wel.
Kortom: leuke en onderhoudende komedie die niet in herhaling van door dwaze grappen.

avatar van Moviestar1979
geplaatst op 3 juni 2013, 18:02 uur, permalink
Mike O'Donnell is een populaire jongen van 17 jaar.
Hij is een talentvolle basketbalspeler, en heeft een relatie met Scarlet.
Ruim 17 jaar later loopt alles niet meer zo vlekkeloos voor Mike, en heeft hij in zijn ogen de onjuiste beslissingen gemaakt.
Indien hij de kans krijgt, dan zou hij in z'n jeugdjaren alles anders hebben aangepakt.
Nadat hij dit tegen de conciërge op school heeft verteld, verschijnt hij niet veel later als 17-jarige op het toneel.

Het verhaal hebben we al in meerdere films zien terugkomen.
Toch weet 17 Again de kijker meerdere keren te boeien met wat geslaagde grappen.
Zac Efron steelt de schow als tieneridool.
Verder was er nog een leuke kleine rol voor Larry Poindexter.

Absoluut niet slecht, maar helaas is het verhaal verre van origineel.

3,0 *

avatar van Oliveri
geplaatst op 21 december 2013, 12:26 uur, permalink
Ruim voldoende kijkgenot voor liefhebbers van highschool films.

avatar van Donkerwoud

geplaatst op 21 december 2013, 13:43 uur, permalink
Ik ben al elf jaar op rij 17. Bevalt mij goed.

avatar van MizKriz
geplaatst op 27 mei 2014, 23:53 uur, permalink
Ik dacht eerst "weer zo'n typische highschool film", maar het viel eigenlijk best mee.
Voldoende kijk genot, dat wel, geen hoogvlieger, maar toch een beetje kunnen lachen met deze.