17 Again (2009)

2,97

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Burr Steers
met Zac Efron, Leslie Mann en Matthew Perry

Het leven van de 37-jarige Mike O'Donnell is een complete chaos. Het wordt nog een stuk gecompliceerder als hij na een ontmoeting met zijn geestelijke gids weer in het lichaam belandt van de 17-jarige scholier, die hij eens was, wiens leven zelf ook niet bepaald op rolletjes loopt.

337 BERICHTEN29 MENINGEN

avatar van MizKriz
geplaatst op 27 mei 2014, 23:53 uur, permalink
Ik dacht eerst "weer zo'n typische highschool film", maar het viel eigenlijk best mee.
Voldoende kijk genot, dat wel, geen hoogvlieger, maar toch een beetje kunnen lachen met deze.

avatar van dvdcrusher
geplaatst op 12 december 2014, 5:24 uur, permalink
Leuke romantische komedie die alles in zich heeft wat een goede komedie moet hebben. Veel grappige momenten zonder goedkope platte humor. 3,5 sterren

geplaatst op 22 maart 2015, 9:35 uur, permalink
De meest geslaagde genrefilm sinds de laatste remake van "Freaky Friday". Het is natuurlijk geen "Big", maar zonder twijfel onderhoudend genoeg. Bovendien weet Zac Efron blijkbaar wat komische timing is. Dat telt. Matthew Perry loopt er dan weer voor spek en bonen bij en kan in zijn beperkte screentime niets anders dan een afkooksel van Chandler tevoorschijn toveren.

avatar van goongumpa
geplaatst op 22 maart 2015, 21:07 uur, permalink
Ik blijf het een concept met veel potentieel vinden, dat gebodyswap. Het prikkelt de fantasie. Jammer dat t steeds weer zo braaf en sentimenteel wordt ingevuld. Ik persoonlijk zou, als ik plots in een ander lichaam zat, binnen de tien minuten branie aan het schoppen zijn. Drie bloedgeile zeventienjarige meiskens na elkaar afwijzen, ja hoor... Bestaan er ook minder 'correcte' films in dit genre?

avatar van Rico Rüdiger
geplaatst op 7 november 2015, 23:25 uur, permalink
Ik hou er wel van, high-school romcoms. Dit gaat over een man die het aardig heeft verpest op zijn 37ste, hij raakt de liefde van zijn leven kwijt. Dan gebeurt er iets bijzonders, hij verandert weer in de 17 jarige jongen die hij 20 jaar daarvoor was. Ik heb hartelijk kunnen lachen om Mike, zijn LOTR-vriend Ned en alles wat eromheen gebeurde. Verwacht geen hoogstaand origineel filmpje, deze zit namelijk vol clichés. Maar als je een keer een avondje rustig aan wil doen en je hebt geen zin in een zware film, dan kun je deze zeker waarderen.

Dick2008
geplaatst op 29 april 2016, 21:37 uur, permalink
Hier had ik toch wel meer van verwacht maar uiteindelijk was het weer slappe hap. Ik dacht met die Matthew Perry aan het begin dat kan al niet goed gaan. Maar die heeft niet zo'n grote rol. Zac Efron speelt deels gewoon dezelfde rol als in die High School Musical-films. De rest van de cast weet ook niet echt te scoren. 2.0

avatar van IH88
geplaatst op 17 juli 2016, 14:58 uur, permalink
“I had the craziest dream. I was 17. I was back in high school. It was terrible.”

Een beetje inspiratieloos maar wel een vermakelijke film. Een uitgebluste veertiger komt in het lichaam van zijn jongere zelf terecht en kan zijn high school tijd overdoen. Natuurlijk krijgt hij nieuwe inzichten ten opzichte van zijn huwelijk en gezin en natuurlijk gaat dat gepaard met veel sentimenteel gedoe, maar gelukkig weten de acteurs er best wel wat van te maken en de humor is soms best grappig.

De dochter die op dezelfde high school zit en te maken krijgt met haar vader in een jonger lichaam en de vrouw die de jongen voor zich ziet waar ze verliefd op werd… Voorspelbaar is het zeker maar ook grappig en best ontroerend op het einde.