MENU

Over Her Dead Body (2008)

2,64

Komedie / Fantasy

geregisseerd door Jeff Lowell
met Eva Longoria Parker, Paul Rudd en Lake Bell

Wanneer zijn mooie verloofde Kate (Eva Longoria Parker) per toeval op hun huwelijksdag komt te overlijden is Henry (Paul Rudd) van slag. Zijn zuster Chloe (Lindsay Sloane) spoort hem aan een medium te raadplegen om met Kate's geest te kunnen praten. Henry valt al snel voor de knappe medium Ashley (Lake Bell). Henry is niet overtuigd van haar kwaliteiten maar de liefde is wederzijds. Er is echter een kaper op de kust: de geest van Kate waart nog steeds rond op aarde en het is nog maar de vraag of deze de pas opgebloeide liefde tussen de twee kan verdragen.

avatar van Horrorfreak12
geplaatst op 1 augustus 2009, 14:45 uur, permalink
leuke en gezellig film maar misschien had er toch meer 'gepest van de geest' mogen inzitten ^^

avatar van alex____94
geplaatst op 19 augustus 2009, 22:29 uur, permalink
2Beren schreef:
Jammer dat ik niet onder 0.5 kan stemmen.
Wat een vreselijk K.. met Peren produkt is deze film.
Zo ontzettend niet leuk of je moet een zwak hebben voor 5 minuten
aanhoudende nepwinden, en ook al niet eens af en toe
grappig. Ik vind Longoria geen leuke vrouw hierin.
Meer iets voor een third-rate-prison-movie. Nu kunnen
ook dat leuke films zijn maar Eva is in deze prent verkeerd
terechtgekomen. Slecht casten heet dat!
Ik geef deze film een magere 0...of heet het een dikke
0 als je een film er echt van langs wilt geven?!
Nee, dan nog ff dit: Iedereen moet beslist Valkyrie met Tom Cruise
gaan zien. Goede en leerzame film. Oorlogsfilms zijn
altijd wel prettig met kerst en oud en nieuw.
En dat meen ik. In tijden van bezinning
effe kijken naar wat wij mensen
allemaal doen,kunnen en vinden.
Ik ben geen nieuwe Messias, maar een beetje reflectie
vind ik wel noodzakelijk zo af en toe....en het is maar
1 keer kerstmis per jaar, das toch te doen dacht ik zo!??
Nee, dit is geen spam en ik heb ook geen aandeel in de
Cruise-film...I wish!.......everyone a happy X-mas and a
outstanding 2009 !!

damn....

geplaatst op 26 september 2009, 22:28 uur, permalink
gewoon vermakelijk. Niet nadenken gewoon lekker weg kijken voor ontspanning.

avatar van boemboem27
geplaatst op 6 oktober 2009, 22:18 uur, permalink
:Wgeen onaardige komedie.
met een dikke knipoog naar de geweldige film "Ghost" met Patrick Swayze

avatar van skipy05
geplaatst op 19 oktober 2009, 23:11 uur, permalink
Het is eens wat anders. Verhaal is wel goed. alleen nogal voorspelbaar. Er zaten goede grappen in. Gewone standaard film.

geplaatst op 30 oktober 2009, 13:27 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
misschien behoor ik dan niet tot de doelgroep... (18 jaar jongen) maar dit is echt een van de slechtste films die ik ooit heb gezien.. ik had al geslapen en dat zal dan ook de enige reden zijn dat ik niet in slaap ben gevallen.. wel moet ik toegeven dat ik wel een aantal keer heb gelachen om de film.. maar lang niet zo veel als mijn vriendin die hem wel geweldig vond...

de acteerprestaties zijn echt onder de maat.. het stuk waar die rooie aan het huilen is... KOMOP wel moet ik zeggen dat ik Paul Rudd wel geloofwaardig vond acteren en over het algemeen ook goede grappen had..

verhaal/humor: -4
acteerprestaties: -1
vriendin tevreden: +2

hou ik volgens mij 2* over

avatar van aburex
geplaatst op 11 november 2009, 18:22 uur, permalink
Mindere komedie met grappen die al meermaals vertoond zijn. Had meer verwacht van deze film.

avatar van DonOswaldo
geplaatst op 18 december 2009, 13:28 uur, permalink
Vermakelijk.

Nergens echt hilarisch, maar kijkt wel lekker weg.

En ondanks dat er meer met het leuke concept gedaan kan worden in een komedie, hebben enkele stukjes en de leuke cast het toch wel weer goed gemaakt.

avatar van Aapje81
geplaatst op 9 februari 2010, 19:43 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Hele redelijke komedie. Heb een paar keer hard gelachen en vooral de rollen van Paul Rudd en Jason Biggs bevielen mij erg goed. De toch vrij orginele invalshoek kwam eigenlijk pas echt tot zijn recht met die pratende papagaai op het einde . Maar goed alles bijelkaar heb ik me hier best mee vermaakt.

avatar van eefke123
geplaatst op 14 maart 2010, 17:51 uur, permalink
het woord "Fantasy" is hier toch niet zo op zijn plaats.
meestal kunnen dit soort films me nog boeien ookal zijn de meeste voorspelbaar, maar deze vond ik echt slecht!
het enige pluspuntje aan deze film? Jason Biggs (nog altijd even schattig als in american pie )

avatar van notorious_kim
geplaatst op 20 maart 2010, 8:10 uur, permalink
Zeer grappige komedie, voor mij al de juiste ingrediënten. Eva Longoria is schitterend in haar rol.
Eindelijk nog eens een film met een wending die ik niet verwacht had, dat is ook weer zeer lang geleden.
In het geheel komt de film niet over een middelmatige score, maar die middelmatige score vind ik hem wel dik waard.

Tonyline
geplaatst op 10 juni 2010, 19:57 uur, permalink
Een van de betere Comedys!!

De acteerpresetaties vondt ik juist heel erg leuk, Vooral Eva Longoria Parker was weer in der element.

Een vermakelijke film, Ik geef um een *5.0, Omdat er maar weinig films worden gemaakt met goede humor en een knappe actrice ( Eva)!

avatar van MovieHolic
geplaatst op 10 juni 2010, 22:26 uur, permalink
Matige film hoor! Viel mij tegen.. Misschien verwachtte ik er teveel van na het zien van "Just Like Heaven"
Want die vind ik toch wel aanzienlijk beter!

avatar van -droodylover-

geplaatst op 13 juni 2010, 21:19 uur, permalink
ik vond het echt een hele leuke film *:)*de leukste film die ik ooit gezien heb !

avatar van Friday the 13 th
geplaatst op 19 juni 2010, 23:51 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Standaard komedie, ééntje die wel wilt, maar nergens een hoog niveau kan bereiken.

Er zitten enkele geslaagde scènes tussen (zoals de seksscène), maar bij andere momenten zit er gewoon geen vaart in. De nevenpersonages zijn bijzonder saai, dus het blijft wachten op humorvlak tot onze geest Eva Longoria het geheel wat komt opfleuren. Helaas gebeurt dit toch net iets te weinig. Ik had hem dus vlotter verwacht.

De film is ook zooooooooo VOORSPELBAAR. Normaal gezien heb ik hier geen probleem bij als een film op andere vlakken het goed kan maken, maar hier weegt deze factor toch iets te zwaar (jongen die wegloopt nadat het bedrog in verband met het dagboek uitkomt, vliegveldscène...). Het grootste stereotiepe element was de opdracht die ze moest vervullen. Leek wel op die andere film "Bedazzled".

Leuk voor een watch & go, maar hier blijft het absoluut bij.

avatar van sjemmie
geplaatst op 19 september 2010, 13:35 uur, permalink
leuke wegkijkfilm

avatar van juliegirlxoxo
geplaatst op 9 december 2010, 18:48 uur, permalink
Een toffe komedie.Sommige stukken zijn echt hilarisch zoals met al haar huisdiere ik kon niet meer van het lachen.Maar hem kopen zou ik niet doen als ie nog is op tv is kijk ik zeker maar er voor thuisblijven dat nu weer ook niet

avatar van harm1985
geplaatst op 21 januari 2011, 11:00 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Wilde gisteren the Vanishing kijken, maar mijn vrouw wilde liever deze kijken (ze had een slechte dag, dus ik gaf haar haar zin maar).

Over het algemeen redelijk onderhoudend, nergens echt tenenkrommend, maar ook nergens echt grappig. Je kan wel merken dat Longoria een beetje zit vastgeroest in haar Desperate Housewives personage, want haar gedragingen hier zijn veelal hetzelfde. Einde was een beetje jammer, vond het een beetje te makkelijk dat Ashley toch voor Henry kiest, lullig ook voor die kerel die al 5 jaar verliefd op haar is en eindelijk haar voor zich gewonnen leek te hebben.

geplaatst op 21 januari 2011, 19:58 uur, permalink
Wij vonden het een super leuke fgilm om te kijken! Vooral dat deel met de praten pappegaai was echt lachen!

avatar van Pelagatti
geplaatst op 25 februari 2012, 16:23 uur, permalink
Wat een vervelende film was dit. Het idee klonk leuk, maar helaas slecht uitgevoerd. Eva Longoria was erg irritant en vooral niet grappig. Net als de hele film eigenlijk niet grappig was. Matig acteerwerk hoor!

avatar van ILDIB
geplaatst op 12 mei 2012, 22:02 uur, permalink
Paul Rudd moet echt de sloomste rotkop van hollywood hebben. Niet uit te houden dat hoofd. Lake belle doet t aardig, verders simpele tvfilm meuk.

geplaatst op 27 maart 2013, 19:13 uur, permalink
Over deze kloon van 'Ghost' kun je kort zijn: het verhaal is clichématig, zwak, voorspelbaar, niet sympathiek en saai (er is werkelijk geen greintje humor te bespeuren). Hetzelfde geldt voor de dialogen.

avatar van myster01
geplaatst op 28 maart 2013, 18:09 uur, permalink
leuke wegkijkfilm.
als je dit soort films gaat kijken, moet je geen literaire hoogstandjes verwachten, maar gewoon een avondje romantiek met een vleug humor. En aan dit beeld voldoet deze film perfect.

geplaatst op 5 juni 2013, 9:12 uur, permalink
Een redelijke film, die je best een avondje op kan zetten. Het is een luchtige film. Vond de scene met de papagaai tegen het einde wel erg grappig.

avatar van Marvinleeaday
geplaatst op 13 januari 2014, 15:15 uur, permalink
Erg leuke komedie die een hogere waardering verdient dan hier en op IMBD. Ben het vaak wel eens met Gauke maar deze keer absoluut niet, ik heb erg gelachen.

avatar van blurp194
geplaatst op 23 oktober 2014, 1:22 uur, permalink
Veel leuker dan ik verwacht had op basis van de titel en de omschrijving. Het idiote gegeven wordt leuk uitgewerkt, de grappen komen met de goede timing, en er is af en toe een onverwachte draai in het gebeuren. Wat ook helpt is de mooie lach van Lake Bell, dat houdt het geheel leuk luchtig.