MENU

Low Winter Sun (2006)

3,25

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Drama
119 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Adrian Shergold
met Irene Bagach, Fiona Bell en Jimmy Chisholm

Frank Agnew is een respectabele politieagent die in Edinburgh voor de Blackmoss CID werkt. Wanneer zijn vriendin Sinada vermist wordt, vertelt zijn collega Joe Geddes hem dat zij door zijn corrupte partner Brendan McCann werd vermoord. Frank neemt wraak met de hulp van Joe. Agnew ontdekt echter dat Geddes zijn eigen redenen had om McCann te vermoorden en raakt verstrikt in een web van moorden waarbij hij zelf ook betrokken is. Wanneer Agnew dan een telefoontje ontvangt van de gsm van zijn "doodgewaande" vriendin, vermoedt hij dat ze nog in leven is. Maar zal hij Sinada ooit terugvinden?

avatar van Touchwood
geplaatst op 5 januari 2008, 20:44 uur, permalink
Een tweedelige detective in de categorie Engelse detectives, maar dan op z'n Schots. Net ff een tikkie directer, harder en met fantastische accenten.

Het verhaal kakt nergens in, acteurs worden gedurende het verhaal alleen maar beter en geloofwaardiger. Daarnaast heeft het ook een hoog " CSI-gehalte" , dus voor ieder wat wils.

Ik heb er van genoten. Waren alle KRO-detectives maar van dit niveau.

geplaatst op 11 maart 2008, 17:13 uur, permalink
Dit is eigenlijk een tv serie volgens mij, maar wel een goede film.

De film heeft een mooi verhaal en wordt goed gespeeld door de acteurs.

De 2 uur, die de film duurt is het kijken waard .

avatar van Pim1993

geplaatst op 26 juli 2008, 21:45 uur, permalink
Kijk hem NU dus reactie volgt

geplaatst op 28 augustus 2009, 11:24 uur, permalink
Heb tot nu toe alleen deel 1 gezien en ben eigenlijk ontzettend verrast door Low Winter Sun. Ben deze film aanvankelijk gaan kijken omdat ik Mark Strong zo legendarisch in Revolver vond, maar eigenlijk is deze hele miniserie prima gefilmd en geacteerd.

Erg de moeite waard, binnenkort deel 2.

Mongolian fuckin'blue spots!

avatar van Ingridd
geplaatst op 24 december 2009, 10:46 uur, permalink
Ik heb deze miniserie gisteren gezien en ik vond deze erg goed! Het verhaal is goed, de acteerprestaties zijn ontzettend goed en het is spannend van het begin tot het einde! Mark Strong speelt schitterend! echte aanrader!

geplaatst op 18 maart 2010, 11:10 uur, permalink
Buitengewoon goed, Foute smerissen, corruptie, etc zo vaak verfilmd maar deze is prima

avatar van Insignificance
geplaatst op 7 juni 2010, 12:14 uur, permalink
Oerdegelijke detective zonder vervelende overtolligheden en met voldoende plotontwikkeling om nergens stil te vallen. Heel soms een tikkeltje geforceerd en het motief van Agnew komt niet helemaal uit de verf, maar het tempo poetst dat grotendeels weg. Een sterke cast en een gruwelijk randje geven nog wat extra cachet. Niks nieuws onder de zon, maar wel een uurtje of twee leuke politiekost.

avatar van voomzap
geplaatst op 8 juni 2010, 19:25 uur, permalink
Goed sfeertje, prima acteerwerk met een rauw randje... Beter dan veel recente thrillers die in de bioscoop draaien... Ruim voldoende en aanradertje!

avatar van Oliveri
geplaatst op 31 juli 2012, 8:27 uur, permalink
Enorm goeie thriller/detective, ik weet geen enkel minpunt te noemen.