MENU

2,94

Misdaad / Drama

geregisseerd door Jon Avnet
met Al Pacino, Robert De Niro en 50 Cent

Twee ervaren New Yorkse rechercheurs (Al Pacino en Robert De Niro) proberen de link te leggen tussen een recent gepleegde moord en een zaak die ze jaren geleden hebben opgelost. Betekent dit dat er een seriemoordenaar vrij rond loopt? En hebben ze destijds de verkeerde man achter de tralies gezet?

geplaatst op 3 juli 2011, 22:28 uur, permalink
Tegenvaller. Er had veel meer ingezeten zoals de meesten voor mij al reageerden. Dat 50c mee doet stoort me nog niet eens zo zeer. Ik heb de film uitgekeken omdat het met zo'n cast geen slechte film kon zijn, daar heb ik me in vergist...

geplaatst op 9 juli 2011, 10:42 uur, permalink
13 in een dozijn film. Dankt populariteit aan top namen op de poster.
Neemt niet weg dat het een vermakelijk film is, in het altijd schitterende NYC. Persoonlijk vond ik De Nero sterkte dan Pacino. Zeker het kijken waard maar niet iets heel bijzonders, 3,5*

avatar van eavymetal
geplaatst op 18 juli 2011, 13:17 uur, permalink
Cleanshot schreef:
Vondt het tot het einde toe de vraag wie het nou gedaan had.
Toch verassend op het einde, aardige film.
Ik vind de film niet al te best daar men naar mijn mening de plotwending al ver van te voren aan kan zien komen, en ook het verhaal vind ik zeker niet goed.

Ik had van Robert de Niro en Al Pacino ook wel wat meer acteervuurwerk verwacht, maar klaarblijkelijk vonden ze het niet nodig om dat acteervuurwerk af te leveren.

Al met al vind ik deze film dus zeker het bekijken niet waard, en daarom heb ik deze film met zeer veel moeite twee sterren toegekend.

avatar van Jesse93
geplaatst op 11 augustus 2011, 22:09 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Toen ik deze film zag liggen was ik erg nieuwsgierig door Pacino en De Niro. Toch heeft deze film me een beetje teleurgesteld. Ze speelde zwak voor m'n gevoel en kwamen niet echt over. Dat De Niro niet de dader was, was ik al achter na de eerste moord. Dus het plot vond ik erg slecht en had veel beter verwacht. Dit was gewoon weer te voorspelbaar.

avatar van DragQueen
geplaatst op 16 augustus 2011, 9:35 uur, permalink
Een standaard film helaas. Want met Al Pacino en Robert De Niro in de gelederen, verwacht je toch wat. Jammer genoeg acteren beide zwaargewichten dan ook niet overtuigend. De toevoeging van 50 Cent brengt ook al niets. Die kan zich beter concentreren op zijn rap muziek. 2,5 Ster.

avatar van Goto
geplaatst op 29 augustus 2011, 13:42 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Ik snap het niet. Is het nu wel of niet de bedoeling dat we De Niro als dader zien? AAn de ene kant lijkt het me onmogelijk dat men niet direct doorheeft dat het Pacino is, maar aan de andere kant zijn er wel al die shots vanuit de ogen van de dader en het uitleg einde.
De Niro zegt terwijl hij in de camera praat zelfs bijna letterlijk dat het Pacino is. Vreemd filmpje, en helaas niet op de goede manier.

avatar van the-real-tiete

geplaatst op 9 september 2011, 12:54 uur, permalink
voor 2 toppers verwacht je al meer spektakel helaas

avatar van ILDIB
geplaatst op 10 september 2011, 23:50 uur, permalink
Wat is nu het doel van deze film? Tis niet spannend, geen actie, geen emotie, nada niks.
En het plot lag er ook meteen duimen dik bovenop.. Goed gemaakt blijft dan nog over.

avatar van nadrin
geplaatst op 11 september 2011, 20:53 uur, permalink
Gooi twee monumenten en een prima script samen.
Voeg er een goeie oude Who dun it ingrediënten erbij.
Dan krijg je een zalige spannende film met als titel Righteous Kill.
Ik geef toe dat er in de film wel voldoende hints zaten om de juiste dader(res) te vinden.
Maar het bleef toch spannend.
Al Pacino en Robert De Niro) ik bleef maar denken wie is hier nu beter dan de andere acteur.
En vooral in de finale vond ik Pacino er boven uit steken.
Een aanrader deze film ech van genoten

avatar van ILDIB
geplaatst op 12 september 2011, 15:31 uur, permalink
Ik vond vooral dat pacino en DeNiro oud waren geworden..

avatar van cor1946
geplaatst op 23 september 2011, 10:14 uur, permalink
Een goede film met goed spel van deze ouwe rotten. Soms een beetje langdradig. Maar toch de moeite waard om te kijken.

avatar van j0enne
geplaatst op 6 oktober 2011, 12:47 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Dat Al Pacino de dader was had ik al snel in de gaten, alleen zit ik met één vraagje:
Op een gegeven moment begint Al Pacino met: ''Misschien is 't wel een agent''. Direct wanneer die dat heeft gezegd springt De Niro in de verdediging. Betekent dit De Niro en Al Pacino een spelletje speelde dat er toe moest leiden dat 't spoor uiteindelijk naar De Niro moest leiden zodat Al Pacino er mee weg kwam of schoot die in de verdediging omdat De Niro zelf wat op z'n kerfstok had?

avatar van Zeriel
geplaatst op 15 oktober 2011, 12:33 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Leuk om de heren oudgedienden weer samen te zien. Daar is eigenlijk alles wel mee gezegd.

Het is wel een heel mager bad cop verhaaltje geworden, met een draak van een plotwist.
j0enne schreef:

Wat dacht je ervan dat de regiseur jou gewoon op het verkeerde plotbeen wil zetten.....

avatar van Xander
geplaatst op 19 maart 2012, 22:01 uur, permalink
Matige film met op het eind een zwakke nabootsing van de eindscene van Heat, maar dan met de personages omgewisseld. Pacino's "I'm not going anywhere" is een te vette knipoog naar De Niro's "Told you I was never going back" uit Heat.

avatar van LostCauze
geplaatst op 29 mei 2012, 13:29 uur, permalink
Na alle slechte berichten hier, zonder enige verwachting gekeken. Verbazingwekkend genoeg in 1 adem uitgekeken. Alle kleine dingetjes hier genoemd stoorden me totaal niet, ook voor mij was het vrij snel duidelijk hoe de vork in de steel zat maar nog steeds wilde ik zien hoe het uit zou pakken. En er bleken nog voldoende verrassingen in het vat te zitten om de film interessant te houden.

Dus, bedankt MM voor het laag houden van mijn verwachtingen. Dat heeft echt bijgedragen aan het feit dat ik van deze film genoten heb.

avatar van Sergio Leone
geplaatst op 1 december 2012, 22:47 uur, permalink
Matig.

Erg slecht is het allemaal niet, maar het rommelige begin en de onvermijdelijke voorspelbaarheid doen toch geen deugd.
Het middenstuk valt niettemin goed mee en doet je soms zelfs twijfelen aan de dader - al heb ik altijd de juiste verdacht.

Door het casten van acteerlegendes Robert De Niro en mijn persoonlijke favoriet Al Pacino is Righteous Kill wellicht bekender dan het verdient. Het is uiteraard leuk om beide heren samen aan het werk te zien - weliswaar 30 jaar te laat (hun beperkte gedeelde scènes uit Heat daargelaten) -, maar zowel De Niro als Pacino acteren op automatische piloot. Vooral De Niro vind ik bij momenten een gelaten indruk maken.

Zonder hen had Righteous Kill wellicht een B-film geweest. De regie oogt bij momenten simpel en goedkoop; sommige scènes zijn lelijk gefilterd, andere scènes zijn dan weer slordig aan elkaar geplakt.
De speelduur van een goeie 100 minuten kijkt gemakkelijk weg, maar op het tipje van mijn stoel heb ik nooit gezeten, daarvoor ontbreekt Righteous Kill simpelweg aan kwaliteit.

avatar van jeanleeke
geplaatst op 22 augustus 2013, 14:20 uur, permalink
k vond de film toch niet slecht.....af en toe wat spanning....leuke uitspraken.....mag er wezen.....

avatar van Matthiasc88
geplaatst op 19 september 2013, 20:51 uur, permalink
Pacino and De Niro, all time heroes !

avatar van blurp194
geplaatst op 5 december 2013, 21:49 uur, permalink
Een film met een erg slechte pers.

We hadden allemaal natuurlijk ook mythische verwachtingen van de eerste film waarin De Niro en Pacino dan ècht zouden samenspelen, en ja, dat soort verwachtingen kan je maar moeilijk invullen. Als je er zo ingaat, dan valt de film behoorlijk tegen. De heren spelen ook niet zo heel goed eigenlijk, de beelden zijn af en toe wat slordig, en het verhaal wil wat meer dan wat er uitkomt.

Toch is het zeker geen slechte film. Spannend, met een voor mij eigenlijk toch wat onverwachte wending er in. Niet als je goed oplet misschien, maar dat deed ik kennelijk niet. Het begin is dan wel wat rommelig, maar ook spannender en veelbelovender dan er daadwerkelijk uitkomt - niet dat de film indut, maar de vaart komt er te weinig uit, en de belofte komt ook niet uit. Jammer, een gemiste kans. De legendes zijn misschien ook wel aan hun rust toe - het had misschien bij de bijna-samenwerking in Heat moeten blijven.

avatar van missl
geplaatst op 7 december 2013, 10:17 uur, permalink
Zo zie je maar dat zelfs een verhaaltje van niets ineens wel leuk wordt met 2 van die top acteurs, van mijlenver zie je namelijk al aankomen wat er gaat gebeuren maar omdat DeNiro en Pacino zo goed spelen maakt dat niet uit.

avatar van Toontje G
geplaatst op 22 maart 2014, 16:22 uur, permalink
Had er wel wat meer van verwacht, De Niro ging nog wel maar Pacino kan of kon beter.

avatar van SanderPuntCom
geplaatst op 20 juli 2014, 11:53 uur, permalink
Totaal wat ik ervan had verwacht. Film steunt op Al Pacino en Robert De Niro, voor de rest valt het door de mand. Zwak script, het geheel is (een beetje) saai omdat het allemaal nogal voorspelbaar is (inclusief de plotwending) en bij momenten visueel echt lelijk.