MENU

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Jackie Chan
met Jackie Chan, Brigitte Lin en Maggie Cheung

Jackie Chan is een agent uit Hong-Kong, die een grote drugsbaas weet op te pakken. De drugsbaas schuift Jackie de schuld in de schoenen van een moord op een agent. Nu moet hij proberen om niet te worden gearresteerd of vermoord te worden en er voor zorgen dat zijn vriendin hem niet verlaat.

avatar van kArIzMa_Movie
geplaatst op 25 januari 2010, 18:49 uur, permalink
Police Story is ook een fijne Jackie Chan film, al is het verhaal ietwat rommelig.
De stunts maken echter veel goed, want de vechtscenes zijn goed genoeg om het ietwat rommelige verhaal te doen vergeten. Heb weer genoten.

avatar van goongumpa
geplaatst op 16 februari 2010, 19:04 uur, permalink
De film stelt op zich echt nis voor, maar de spectaculaire stunts en actie kunnen een hoop redden.

avatar van movie acteurs
geplaatst op 11 maart 2010, 19:05 uur, permalink
Heerlijke film met Chan.

Het begin met die bus is een geweldige/klassieke scene uit Chans films. De acteurs doen het ook redelijk. De scene's bij het winkelcentrum op het einde is al helemaal geweldig te noemen en er zaten een paar top 10 Chan stunts in. Zoals gewoonlijk een heerlijke vermakelijke film. 4,5.

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst op 27 maart 2010, 3:00 uur, permalink
Die chan is ook echt geweldig zeg.

Aantal briljante scénes, vooral die aan het begin en einde natuurlijk! Legendarisch haast, wat die man allemaal voor elkaar krijgt is geweldig. Grootste troef ook voor dit verder nogal standaard werkje.

Vooral het humoristische aspect weet niet altijd te overtuigen. Soms best grappig maar vaak nogal onbenullig en gewoonweg niet leuk genoeg. Maar het houdt alles wel lekker luchtig en uiteindelijk draait het toch slechts om de actie, en die is heer-lijk!

Dikke 3.5*

avatar van Poppe
geplaatst op 24 augustus 2010, 11:46 uur, permalink
Door deze film begon mijn sympathie voor Chan, heerlijk om de man aan het werk te zien, en echte stuntman showcase..

4,5 sterren voor de pure kunde van Chan!

geplaatst op 2 november 2010, 23:02 uur, permalink
Nah, beetje achterhaalt allemaal. Niet heel spectaculair meer. De vechtscènes zijn nog wel tof en af en toe een coole stunt. Saaie scènes in de rechtbanken en af en toe een leuke grap tussendoor. Zijn gevaarlijkste stunt vind ik ook niet zo heel veel voorstellen. Ik heb de box dus op naar deel 2.

avatar van Ramon K
geplaatst op 2 november 2010, 23:53 uur, permalink
Zijn gevaarlijkste stunt vind ik ook niet zo heel veel voorstellen.

Even serieus dude.... 3 etages omlaag glijden aan/om een paal behangen met electrische lampjes en je val uiteindelijk 'breken' door een laag glas heen, en dat stelt niets voor? Kom zeg.

Chan had letsel door de stroom, letsel aan zijn rug, zijn heup was uit de kom en alle huid was van zijn handen af volgens de bronnen.

En achterhaald? Door CGI zeker?

Ik kan makkelijk kritiek op de film verdragen, maar dit slaat nergens op. HKactie op zijn best.

geplaatst op 3 november 2010, 0:08 uur, permalink
Ramon K schreef:

Weet ik, was wel een leuke stunt, maar of 't 't waard was, nee. De stunt op 't gebouw in Rotterdam in Who Am I was veel toffer

Ramon K schreef:
En achterhaald? Door CGI zeker?

Geef mij maar Ong-Bak

avatar van Ramon K
geplaatst op 3 november 2010, 1:07 uur, permalink

Die stunt is ook erg goed
. Het stoort mij ook niet dat je een andere stunt leuker vindt, of een andere martial arts film beter vindt hoor, maar dat die stunt van Chan 'niets voorstelt' dat kun je nooit beweren/staven.

geplaatst op 3 november 2010, 8:23 uur, permalink

Die stunt is ook erg goed
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel niet dat ik Chan's stunts stom vind, in tegendeel. Maar ik vind die gevaarlijkste stunt uit Police Story nou eenmaal niet heel boeiend vergeleken met wat de man nog meer heeft gedaan.

dominion
geplaatst op 26 februari 2011, 16:46 uur, permalink
Tegenvaller.

Vond dit eerst een echt vette film maar na een herziening viel hij erg tegen.
De stunts zijn echt geweldig en de actie is goed gechoreografeerd.
Maar de Humor irriteerde ik me best wel erg want die was hier een beetje misplaatst.

Vaak hou ik wel van de luchtige Chans met veel Humor maar soms is een serieus filmpje van Jackie ook niet verkeerd.
Vond daarom New Police Story een stuk beter want daar was de actie ook wat harder en zat er nog wat spanning in.

Als ze nou Humor in de film stoppen laat het dan ook leuke Humor zijn.
De film deed ook iets te lang dat ik toch zat te wachten tot hij nou eindelijk afgelopen was.

Verlaag de score van een 3,5 naar een 2,5.

avatar van Film Pegasus
geplaatst op 30 januari 2012, 18:47 uur, permalink
Ik vroeg me af of deze Police Story nog wel z'n 5* van mij mocht behouden. Tijd voor herziening dus. Deze film is Jackie Chan op z'n best. De typische humor en muziek, maar vooral de prachtig gechoreografeerde actiescènes. En met momenten zijn de gevechten zo heftig dat vele andere filmactiehelden maar pussy's lijken. De film heeft gewoon alles om van te genieten. Het mindere acteertalent wordt gecompenseerd met een feelgoed sfeertje en een gezonde mengeling van humor en actie. Jammer dat Chan niet eeuwig jong kan blijven om dit soort films te blijven doen. Ben nu wel benieuwd naar de andere delen, op dit moment heb ik enkel nog New Police Story gezien.

geplaatst op 15 april 2012, 16:14 uur, permalink
Vermakelijk actiefilm waarbij het soms wel allemaal net iets te veel is qua overdreven actiescenes. Wat Chan doet is knap, maar de serieuze momenten staan in schril contrast met de vele flauwe scenes waardoor het wat onevenwichtig is.

melchior7
geplaatst op 10 augustus 2012, 0:58 uur, permalink
Correctie in beschrijving:

"Jackie Chan is een agent uit Hong-Kong"

Het is Kevin Chan of Ka-Kui ..

avatar van Metalfist
Metalfist (crew)
geplaatst op 11 augustus 2012, 19:20 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Jackie Chan en het winkelcentrum

Police Story is één van de meer bekendere Jackie Chan titels voor mij. Ik kende de acteur vroeger voornamelijk van zijn Hollywood periode met films als Rush Hour maar deze film rinkelde in ieder geval een belletje. Je had me alleen niet moeten vragen waarover de film ging want dat antwoord had ik je schuldig moeten blijven. Toch nam dat niet weg dat ik eigenlijk gisteravond wel erg benieuwd was geraakt naar wat hij hier weer op het scherm ging brengen en gelukkig zijn de verwachtingen over heel de lijn uitgekomen.

Want wat een genialiteit laat Chan hier weer zien! Jongens toch, nog nooit een acteur gezien die zo'n halsbrekende stunts wist uit te voeren. Al van in het begin van de film zit het er knal op met de geweldige bus achtervolging waarin het personage van Chan maar niet van ophouden weet. In eender welke Amerikaanse film zou de scène stoppen wanneer hij van de bus valt maar neen, Chan gaat nog net iets even verder door al klimmend de bus in te halen en ze dan eigenhandig te stoppen. Geweldig! En alsof dat nog niet genoeg is krijgen we dan ook nog een fenomenale finale in het winkelcentrum waar de Chinese superster werkelijk alles uit de kast haalt, vaak bijna resulterend in zijn dood. Hij heeft trouwens ook nog een bijdrage aan de wetenschap geleverd door zijn bekken te ontwrichten, iets wat tot dan onmogelijk werd gehouden. Al is het echt niet alleen Jackie Chan die de zotste stunts uitvoert maar weet heel de cast me regelmatig te verbazen. Als dit de evolutie is in zijn werk dan staan me nog leuke momenten te wachten, zoveel is duidelijk.

Qua plot is dit in ieder geval vermakelijk genoeg om de gehele speelduur te blijven boeien. Vooral de frustratie die Chan zijn personage uitstraalt naar het einde toe is interessant om te zien en omvat een thematiek die al meermaals in film is gebruikt, namelijk het onrecht van Justitie. Niets baanbrekends dus, daarvoor verwijs je iemand eerder door naar de stunts in de film, maar leuk genoeg. Voor de rest is dit een typische Jackie Chan rol die hij altijd wel vrij vermakelijk weet te brengen. De film gezien in het Kantonees dus dat is sowieso ook al een meerwaarde voor het acteren van Chan want zijn Engelse dubs zijn het meeste van de tijd werkelijk waanzinnig slecht. Het personage van Maggie Cheung, May, mag trouwens wel de award voor het meest waardeloze personage in bijrol krijgen want wat die allemaal uitkraamt.. Vreemd eigenlijk dat ik haar niet heb herkend, vond ze wel erg sterk in Hero maar daar zit natuurlijk 17 jaar tussen en dan kan een mens nogal veranderen. Dan was Brigitte Lin in ieder geval wel een stuk beter gecast als Salina.

Het verhaal is flinterdun maar de vele actiescènes maken dit euvel ruimschoots goed. Ik begin te twijfelen hoe Chan zich in godsnaam nog kan overtreffen maar hij zal waarschijnlijk nog wel een manier vinden. Police Story is in ieder geval erg geslaagd.

geplaatst op 25 oktober 2012, 21:10 uur, permalink
de tijd toen Jackie chan zijn films nog goed waren. harde vechtscenes en spectaculaire, uitdagende stunts. maar sinds eind jaren '90 werden zijn films steeds minder goed. halverwege jaren '80 vind ik zijn toppunt. Police story daar tussen is één van zijn beste films.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst op 4 december 2012, 1:12 uur, permalink
Een erg leuke Jackie Chan film. De stunts zijn erg leuk en ook de humor is erg vermakelijk. Een aanrader voor de liefhebbers van de beste man.

geplaatst op 6 april 2013, 20:07 uur, permalink
Aardig.

Maar ik schrik van de wel erg hoge scores hier. Vond dit eigenlijk een redelijk doorsnee HK actiefilmpje. De actiescenes zijn inderdaad wat grootser, maar buiten het stuk waar twee wagentjes een hele sloppenwijk aan gort rijden vond ik ze niet opvallender ofzo. Chan's laatste stunt wordt dan misschien wel drie keer herhaald en mag dan erg gevaarlijk geweest zijn, op film is de impact duidelijk minder.

Middenstuk ook traditioneel met veel minder actie en meer nadruk op de humor. Maar ook daarin blinkt Chan niet echt uit, dan heeft een JWong nog meer talent in z'n vingers voor dat soort scenes. Vervelend is het niet, maar opmerkelijk ook niet.

Gelukkig duurt de film niet te lang en zijn de actiescenes vermakelijk, maar een speciale film kan ik hier niet in herkennen. De datum van release zal er wel voor iets tussenzitten, maar anno 2013 is dit iets teveel bandwerk geworden.

geplaatst op 27 februari 2014, 18:05 uur, permalink
gauke schreef:
Geweldig stuntwerk. De chaplin-achtige humor doet mijns inziens echter afbreuk aan de film.

Jackie Chan geldt als een van de grote actiesterren van onze tijd. De film, die vlot verteld wordt, is berensterk door de adembenemende en spectaculaire kungfu scènes (die enkel waaghalzen aandurven). De actiescène in het begin van de film bijvoorbeeld was fenomenaal. Zoals ik hierboven al schreef houd ik niet van slapstickachtige humor; de productie verloor er enkel een deel van zijn kracht door.

avatar van Onslaught
geplaatst op 15 juli 2014, 17:17 uur, permalink
Sterke Jackie Chan.

Vond de film niet alleen grappig, ook zitten er een aantal sterkte stuntscénes in zoals alleen Chan ze kan neerzetten. Vermakelijke film. Leuk om ook de jonge Maggie Cheun te zien als de vriendin van Chan.