MENU

Death at a Funeral (2007)

3,18

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Verenigde Staten / Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Frank Oz
met Matthew Macfadyen, Ewen Bremner en Rupert Graves

Bij de begrafenis van hun vader komt een verscheurde familie bijeen. Veel herinneringen blijken te zijn weggestopt en er ontstaat spanning. Wanneer een man een donker geheim over de overledene naar buiten wil brengen, ontstaat er paniek binnen de familie.

avatar van Mr Thee
geplaatst op 21 augustus 2012, 8:23 uur, permalink
Wat een heerlijke komedie! Mooi onderwerp om een komedie over te maken, prachtige setting.

avatar van blurp194
geplaatst op 26 augustus 2012, 2:20 uur, permalink
Zeker erg mooi gespeeld. Helaas komt de humor nauwelijks op me over. Op dat ene moment na, dan. Klopklopklop tijdens de toespraak... daar lag ik toch echt wel even blauw van.

Maar, verder vind ik het toch wat aan de magere kant met de grappen. Wel leuk zwarte humor.

avatar van Filmfan74
geplaatst op 9 oktober 2012, 20:48 uur, permalink
Erg flauw, met veel standaard grappen (verkeerde drugs, poep en-pies humor). Hij was net vermakelijk genoeg om af te kijken, en toen kwam het hieronder eerder genoemde klop klop klop... Hilarisch! Alleen om die grap is deze film de moeite van het kijken waard.

avatar van Anneniem
geplaatst op 26 november 2012, 10:37 uur, permalink
In mn krant stond dat deze film op tv kwam, maar ze hadden het fout want helaas was het de Amerikaanse remake, terwijl ik over het algemeen meer van Britse humor houd. Dus heb ik deze maar gekeken, en het heeft me niet teleurgesteld. Leuke humor, alhoewel ze soms iets te lang doorgaan met de situaties. Ik heb me er erg mee vermaakt!

avatar van Drifter
geplaatst op 13 december 2012, 21:15 uur, permalink
Er is de Britse 2007 versie en de Amerikaanse 2010 versie. Ik heb eerst de 2010 versie gezien en de dag erop de 2007 versie.
Het voordeel van een remake is dat je er wat fouten uit kunt halen en er wat snelheid in kunt brengen, aan de andere kant sloegen ze soms wat door in de platte humor.
Ik denk dat je het beter in de andere volgorde kunt kijken dan ik deed en mijn voorkeur gaat uit naar de laatste versie.

avatar van knusse stoel
geplaatst op 28 december 2012, 14:40 uur, permalink
Met mijn commentaar op deze film ben ik wat aan de late kant maar in mijn bestand van films stond bij deze 'uitstekend' en aangezien ik van Britse humor hou denk ik dat deze dan ook uitstekend was. Van de film kan ik niet alles herinneren maar ik weet nog dat ik nu en dan in schaterlachen ben uit gebarsten.
Dus, houd je van Britse humor, dan zit je met deze film gebeiteld! _O^

avatar van timburton
geplaatst op 20 februari 2013, 16:49 uur, permalink
Wat een geweldige film. Gisteren heb ik de film weer herzien, en hoewel ik ieder detail ken en precies weet wat er gaat gebeuren, denk ik telkens weer, 'o, nee, neem alsjeblieft niet dat besluit'. Komedie zoals komedie hoort te zijn.

geplaatst op 1 april 2013, 17:19 uur, permalink
Leuke film om te kijken, maar meer ook niet. Het is eigenlijk gewoon een ouderwetse klucht, net als vroeger al die theatervoorstellingen op TV.

avatar van John Milton
geplaatst op 16 april 2013, 21:52 uur, permalink
Ik ben helemaal geen komedieman, maar heb me hier uitstekend mee vermaakt. Leuke acteurs en een aantal erg grappige momenten. Nee het is niet allemaal hoog niveau, maar op de een of andere manier kan ik dat van Britten een stuk beter hebben dan van een Amerikaanse komedie. Peter Dinklage (The Imp uit Game of Thrones) en Alan Tudyk waren allebei erg leuk om naar te kijken. 7,5/10 afgerond naar beneden is 3,5 ster.

avatar van flaphead
geplaatst op 22 oktober 2013, 2:29 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Middelmatige zwarte komedie die er meer uit had kunnen halen. Erg gewaagd een komedie te maken over een begrafenis op zich. Ik hou wel van zwarte en Britse humor, dus dat zat wel goed. De grappen zijn echter soms iets te langdradig (de valium bij Simon) en soms teveel naar het slapstick toe. De speech op het eind wordt ineens puur drama en past niet in de film. Bij het allerlaatste shot heb ik nog het hardste gelachen ("everything's so fucking green!").
Biertje en chipje erbij en dan is het een vermakelijk tussendoortje.

geplaatst op 19 februari 2014, 23:29 uur, permalink
gauke schreef:
sympathieke film: pretentieloze humor, maar helaas nooit hilarisch.

"Wilt u uw vader nog eenmaal zien" is waarschijnlijk de belangrijkste vraag van deze menselijke en tegelijk absurde komedie. Een echte Britse klucht met opgewekte, maar zwarte humor (die net even te lauw geserveerd werd) en een grappig overkomend bedoelde cast die niet over de gehele linie zodanig werkte. Alledaagse situaties werden nogal overdreven neergezet om de kijker aan het lachen te brengen. Een echt Engels landhuis, compleet met een groene tuin, werd gebruikt als plechtig decor.